Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bamboebahr

Legacy Member
Veruca haalde het dus al aan, maar dit weekend is er inderdaad weer FACTS :)

PushStart zal er dit jaar opnieuw staan met 2 toernooien:
Zaterdag wordt het smash bros. brawl
Zondag hebben we Marvel vs Capcom 3 (wss interessanter voor jullie :p)

Wie zal er allemaal afdwalen en wie kunnen we aan onze inschrijvingen verwachten? :)

Veruca

Legacy Member
Ik ga zaterdag, maar ik zal niet zo veel tijd aan jullie stand doorbrengen. Ik ga voornamelijk naar FACTS voor te (window)shoppen. :p

Also, m'n hypermeter for SFxT is zojuist in freefall naar beneden gegaan.

Waarschijnlijk weten jullie het al van dat GEM systeem? Voor een match moet je een aantal gems selecteren die verschillende properties geven tijdens het gevecht. Zo heb je een gem die je extra dmg laat doen als je op z'n minst 5 normal hits hebt gedaan, een gem die je def boost als je genoeg blockt, etc etc.

Zojuist is blijkbaar bekend geraakt dat je dat GEM systeem NIET kan afzetten. Elke match zal dus gecustomised zijn. But wait, that's not the best part! Het spel zal voorzien worden van een default set aan gems, maar de rest komt er later bij als DLC.

Dus je hebt het al door, wil je de goede gems hebben, dan moet je extra betalen. Het voordeel in een match zal dus afhangen van wie er extra geld aan wilt geven? :wtf:

Nice going, Capcom. :ironic:

• There will be no option to disable gems in SFxT. Ono said they're too important to the gameplay.

• Gems are designed to be complex — for advanced players. They really want you to think about which gems will fit your play style and approach.

• Preset gem packages for new players will help them along, though.

• Not all gems in SFxT will be opened up from the get go, DLC and other stuff will make more of them available. There will be a starter set available right out of the gate.

• There are two kinds of gems, one is passive and another is active. One type is geared towards new players, that help with blocking and throwing, and another type of gems that are for high level players, the latter of which adding a more strategic element.

Dennoman

Legacy Member
Njah, is nogal vaag, dus ik zou niet direct beginnen panikeren. Misschien kun je de betere gems ook gewoon unlocken door gameplay.

Veruca

Legacy Member
Mja, het is Capcom... so you do the math. :p
Hopelijk is er een gem die niets doet, en dat je alle 5 je gemslots kan vullen met dat. (Want ik had gelezen dat je effectief gems zou moeten equippen voor het gevecht van start gaat.)

Nu ja, ik ben wel benieuwd. Ik zou het nogal raar vinden als je characters constant groen/rood/paars/weetikveel zitten te gloeien tijdens battle.

En nog een 'nieuwtje': "It'sa me, Ezio!"

[youtube]qNMnZyQLOBA[/youtube]

Release voor SC5 zou al voor 31 jan 2012 zijn. :)

Edit: zojuist ook nog deze video gezien. Ideaal voor de mensen die zwillen weten wat er juist aangepast is in UMvC3 t.o.v. MvC3.

[youtube]hphIhqwET_g[/youtube]

Marginal0

Legacy Member
GEM-systeem lijkt mij persoonlijk wel kewl, maar ik ben dan ook geen doorgewinterde speler (verre van eigenlijk). Customization is nice.

Bamboebahr

Legacy Member
FUCK EZIO,UBISOFT

aargh,ik haat AC zo hard, moeten ze uitgerekend DIE in één van m'n favo games draaien :p
nuja,hij ziet er al minder OP uit dan yoda ^^

en dat gem systeem lijkt me idd maar crap, maar ik was dan ook niet van plan om dat spel on-release te kopen ^^

Die nieuwe mode in UMVC lijkt me leuker tbh, gewoon al voor het feit dat het een mode is en geen verplichte koek (+darkstalker cards collecten,fuck yea) :p

hatetn

Legacy Member
ik heb gehoord dat het GEM systeem een aparte mode is en je het ook gewoon kan spelen. het zou maar dom zijn om een fighter zonder balans uit te brengen, zoiets sterft gewoon direct

Meneer Patrick

Legacy Member
Marvel toernooi op FACTS was leuk, jammer genoeg wel niet zoveel deelnemers tov Brawl gisteren.

Bamboebahr

Legacy Member
Het was idd leuk ja, heb je ook meegedaan? onder welke naam? :)

Alleszinds wel spannende matchen tussen, hoewel er idd minder volk was dan bij onze Brawl wedstrijd :p

Veruca

Legacy Member
... that's because you held it on sunday. :p

Ge moet zien dat ge u een 2e grote tv kunt bemachtigen. Dan kunde 2 wedstrijden tegelijkertijd doen. :cool:
Ik had waarschijnlijk voor de fun wel meegedaan met Marvel, maar aangezien ik enkel zaterdag ging... ;)

Meneer Patrick

Legacy Member
Bamboebahr zei:
Het was idd leuk ja, heb je ook meegedaan? onder welke naam? :)

Alleszinds wel spannende matchen tussen, hoewel er idd minder volk was dan bij onze Brawl wedstrijd :p

Het Taskmaster/X-23/Dormammu team :p

Meneer Patrick

Legacy Member
Euh, vrij willekeurig gepakt. Had nog een andere account van een jaar daarvoor, maar ben daar ooit de login van kwijtgeraakt en was toch ook vooral lurk account.

Veruca

Legacy Member
Hehe, Nafla is zowat altijd MvC3 aan het spelen als ik hem online zie op Xbox Live. :p
Eens UMvC3 uit is ga ik waarschijnlijk terug wat meer spelen. ;)

Bamboebahr

Legacy Member
ik speel het ook nog redelijk veel, maar geen zin om er mij echt aan toe te leggen atm :)
zal wss wel weer meer oefenen met UMVC ook :p

Meneer Patrick

Legacy Member
Veruca zei:
Hehe, Nafla is zowat altijd MvC3 aan het spelen als ik hem online zie op Xbox Live. :p
Eens UMvC3 uit is ga ik waarschijnlijk terug wat meer spelen. ;)

It paid off :p Had voor de release echt niet gedacht dat ik het langer dan een goede twee weken ging spelen, maar spel bleef leuk en er waren de laatste maanden niet direct andere games die mij lang konden boeien. Tegen november zal dat waarschijnlijk veranderen, maar Ultimate krijgt sowieso ook veel speeltijd.

Veruca

Legacy Member
objectionl.png


Een mooie overview van Phoenix 'Why the hell am I in this game anyway?' Wright. En Fei Lo... ik bedoel Iron Fist, ook.

[youtube]g7_YLA8m-Xo[/youtube]

Dit weekend is er in Japan ook nog een convention, en daar gaan we dan de laatste 2 characters in actie kunnen zien, zijnde Frank West en Rocket Raccoon. Ben eens benieuwd naar die wasbeer.

ShiryuX

Legacy Member
Mogelijk nieuw team opstel hier: Dante/Vergil, Phoenix Wright en Strider (die dan Ammy en m'n random 3rd vervangen).

Phoenix lijkt mij nog vreemd om te gebruiken maar eens je een tactiek hebt is hij super deadly ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan