Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Veruca

Legacy Member
Ik vind dat Nova er eigenlijk wel awesome uitziet. :cool:

Maar ik ga eens ne keer fatsoenlijk met elk personage spelen om te zien welke ik wil gebruiken. Phoenix had ik wel graag behouden, maar nu zijt ge gewoon verplicht om haar enkel in Dark mode te spelen aangezien ze direct dood is. Ik had liever gezien dat Phoenix in haar normale mode meer viable was, en dan een goeie nerf op haar Dark mode.

Bamboebahr

Legacy Member
Nova lijkt me zo'n "Ryu" character... zo een totale middenmoot feitelijk, zijn enige sterkte dat hij geen zwakte heeft :p (i hope i'm wrong though)

Ik blijf zowiezo bij m'n darkstalkers team maar zal wss een secondary team samen steken. Wss zal dit X-23, Firebrand en Ghostrider worden :)

Veruca

Legacy Member
En de UMvC3 cast is nu compleet:

[youtube]hFQq0NZ7FNg[/youtube]

[youtube]4ba-lqhhK8s[/youtube]

nstalkie

Legacy Member
Hoi ! Eindelijk eens een account aangemaakt. Sommigen zullen me misschien al kennen van het BB:CS arcade toernooi in Luik (waarvan ik de naam vergeten ben) en het BB:CS2 console toernooi van made in asia in Brussel een tijd terug. Beide heb ik gewonnen met Hazama. Verder heb ik ook al aan een aantal SFIV/SSFIV toernooien meegedaan vroeger in Brussel, Gent & Hasselt (met Bison/Makoto/Dhalsim). Ik ben wel al lang geen actieve SFIV speler meer. Ik heb ook vroeger nog andere games gespeeld, maar niet op hoog niveau (ST, 3S, ...)

Ik ga ook soms naar internationale toernooien zoals kleinere in Lille, en 3 jaar op rij naar Super vs Battle in Londen. Niet dat ik daar al veel potten gebroken heb, ik kan me dus moeilijk "pro" noemen :)

Anyways, DE reden waarvoor ik een account heb aangemaakt: waarom proberen we niet eens serieus een offline oer-Vlaamsche scene uit de grond te stampen ? Er zijn wel degelijk fighting game scenes in België van een goed niveau, namelijk in Brussel en in Luik. Ik vind het een beetje stom dat we in Vlaanderen echt wel achterop lopen.

Ik heb eerder in het topic iemand de opmerking horen maken dat we toch allemaal maar prutsers zijn in België, maar niets is minder waar. Kijk maar eens naar de volgende spelers uit Brussel:
-Kenpachi (allround beste speler in België voor verschillende games, dit jaar gequalificeerd geweest voor SBO in Japan voor SSFIV:AE en ST)
-CCL (geweldige fighting game speler in verschillende games, dit jaar gequalificeerd voor SBO ST, 2de plaats SvB KOFXIII toernooi)
-Keftaroz (minder bekend, daarom niet minder goed)
-SLS (old school player, alom gerespecteerd)
-GnR (op zijn eentje team italy ge-OCV'd op Stunfest)
-JTB (Europese, misschien wel wereldtop in Tekken (als je Korea effe niet meerekend LOL))
- Neoninja (Same as JTB)

Ik woon zelf in Leuven, maar ben er niet vies van om te travellen naar offline sessions moesten die plaatsvinden. Zoals gezegd speel ik wel enkel BB momenteel, maar hey ... ik kan me voor andere games ook wel wat motiveren om toch eens langs te komen. Ik heb wel geen auto, dus enkel het openbaar vervoer is een optie. Ik ben ZEER geïnteresseerd in de nieuwe KOF. Ik heb geen ervaring met de vorige KOF's, maar heb deze toch maar gepre-ordered. Ik was ferm ge-impressed door alles wat ik er al van gezien heb en ga waarschijnlijk het spel serieus beginnen te spelen een keer dat het gereleased is. Moeilijk te zeggen natuurlijk op voorhand of alles me gaat bevallen, maar bon.

Ik vind het bv verrassend dat er in Leuven, Gent en dergelijke geen scenes te vinden zijn ondanks dat het toch studentensteden zijn. Ik kan me natuurlijk zwaar vergissen en op zoek zijn in de verkeerde forums, dus dan moeten jullie me maar verwijzen naar de juiste plaatsen om contacten te leggen.

Vb: Terry_Bogard: misschien moeten we eens afspreken een keer dat de release van KOFXIII er is, met een aantal mensen ? Ben wel geïnteresseerd om onmiddelijk wat tips te krijgen van een ervaren KOF speler waar ik gewoon Nederlands tegen kan praten :). Ik ga zowiezo proberen naar sessions te gaan in Brussel als CCL of Kenpachi er organiseren, maar dat is nog niet zeker of ze dat wel gaan doen en er is altijd de language barrier want mijn Frans is nu eenmaal niet perfect. Helaas kan ik bij mij thuis niets organiseren, anders zou ik het natuurlijk zelf doen.

PS: ik speel eigenlijk enkel op PS3 en heb ook enkel sticks die op PS3 werken. Kan niet spelen met een pad.

Holy shit, wat heb ik hier weer een epistel van gemaakt zeg, tijd om te stoppen :)

Bamboebahr

Legacy Member
Dat is natuurlijk een goed idee nstalkie (welkom trouwens, trollzama :p), en je bent zeker niet de eerste die ernaar vraagt. Het is gewoon een hele klus om zo'n fighting game meetings te organiseren die een beetje op iets lijken en tenzij je 100% zeker bent dat er veel volk op afkomt ga je er zwaar je zakken aan scheuren.

Wij van PushStart lopen ook al een eind rond met het idee om zo iets in elkaar te flansen in Gent, en de enige reden waarom we het nog niet gedaan hebben is omdat we niet overtuigd zijn dat er genoeg mensen effectief zullen afkomen (ik hoor die van leuven/antwerpen al weer zagen dat het te ver is)

Het enige wat ik kan zeggen: als jullie willen dat we zo iets op poten zetten (wat we meerdere malen per jaar kunnen houden dan), stuur ons massaal e-mails en we zorgen wel dat het er komt ;) Als jullie het liever zelf doen, let me know en ik kom m'n Blazblue en MVC skills wel eens meten :p

nstalkie

Legacy Member
Das idd een probleem. Dat mensen het te ver vinden of zeggen dat ze 100% zeker zullen komen en dan toch niet komen opdagen. Moeilijk om zo een zaal af te huren en dergelijke. Het moeten niet altijd toernooien of sessions zijn met een massa volk natuurlijk.

Vandaar dat vb. sessions gewoon bij iemand thuis houden makkelijker is. Het probleem daar is dan weer dat je soms wildvreemden toelaat in je huis. Ik weet dat Dissa en FragBeat een aantal house sessions hebben gehouden, maar ik hoor er de laatste tijd niets meer van. Had graag aan enkele meegedaan.

Der is geen outpost in mijn buurt, dus ik weet niet wat het juist is. Ik ben wel al naar enkele toernooien geweest in outposts (Gent en Antwerpen denk ik ?). Ik weet ook niet wat juist de mogelijkheden zijn in zo'n outpost / of ze veel consoles ondersteunen of enkel PCs per default. Hoeveel het kost om te reserveren etc... hoe ze staan tegenover een aantal wildvreemde zonderlingen die geen vaste klant zijn die hun keet komen inpakken voor een volledige dag ;) Mag je er vb ook je eigen games meepakken indien ze ze niet hebben (en updates ervoor installen ?).

In Engeland hebben ze Gamerbase, wat denk ik iets gelijkaardig is als onze Outposts. Tegenwoordig zijn er in Gamerbase in London Dinsdag, Woensdag en Donderdag fighting game toernooien. Ik hoor ook dat sommigen van Manchester regelmatig afspreken in Gamerbase.

Mensen van Leuven ?? Gelieve me in contact te brengen :)

Bamboebahr

Legacy Member
@Djack: tuurlijk, hebben we toch nog de volle 1 speler voor MK :p

@nstalkie: PushStart werkte vroeger samen met de Outpost voor kleinere evenementen. Voor zover ik weet hebben die niets van consoles, dus alles wat daar stond was van ons eigen materiaal. Ik kan verkeerd zijn, maar ze verkopen volgens mij zelfs geen console titels?

Huis sessions zijn idd wel tof, maar zoals je zelf aanhaalt is er niemand echt happig om zomaar wat wildvreemden in huis te halen tenzij ze die kamer echt kunnen afschermen ofzo. Sommigen (zoals mezelf) zijn hier zelfs kotstudenten en daar is het al helemaal te klein ^^;

DissA

Legacy Member
denk ni da der mensen happig zijn voor mk te spelen glenn.

En ja wij deden het tis ookal nen tijd geleden da we eigenlijk nogis een fightnightje gehouden hebben. Is vragen voor deze donderdag of vrijdag eentje te houden wie weet :)

Veruca

Legacy Member
Zojuist de alternate costumes gezien voor Jill en Shuma. Voor Jill alleen al zou ik dat binnenhalen! RE3!

jillshuma.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan