Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AssassiN

Legacy Member
Veruca zei:
Mja, duurt nog een klein jaartje voor hij uit is. Kan nog veel gebeuren. ;)

Ik had eigenlijk gehoopt op een re-invention... zoals we overlaatst nog art van gezien hebben (wraith Scorpion, Sonya met tattoo's, etc... )

Nu ja, het is nog zeer voorbarig om er een duidelijk oordeel over te vellen. Hopelijk krijgen we volgende week nog meer te zien. :)

Ik hoop da we op xbox live marketplace een demo gaan kunne downloaden, dan ga ik speciaal naar gamemania gaan en voor een maand gwn gold aanvragen voor het te kunne downloaden ipv te wachten tot da de silver members het kunne downloaden.

Veruca

Legacy Member
Als het pas in maart gaat uitkomen, dan zou een demo nu wel heel vroeg zijn. Niet dat ik zou klagen als er eentje aankomt hoor. :p

Maar realistisch gezien gok ik pas een maandje voor release ofzo.

AssassiN

Legacy Member
Characters die in deze vid toch zichtbaar zijn:

Vechtscenes:
Shao Kahn(geen idee of je als hem kan spelen)
Rayden
Johnny Cage
Sub-Zero
Reptile
Nightwolf
Mileena
Kung Lao
Sektor
Shang Tsung

Achtergrond:
Shang Tsung
Kira(vastgetekend op Arena, waar normaal Sonya staat in MK2)
Li Mei(vastgetekend op Arena, waar normaal Kano staat in MK2)

Koonut

Legacy Member
ziet er goed uit, een mk game waar ik nog eens naar uitkijk, nooit gedacht dat deze dag nog ging komen

mikken duidelijk op een reboot ala sf4

Dennoman

Legacy Member
Koonut zei:
ziet er goed uit, een mk game waar ik nog eens naar uitkijk, nooit gedacht dat deze dag nog ging komen

mikken duidelijk op een reboot ala sf4
SFIV een reboot? :s

Koonut

Legacy Member
euh ja? wat is het anders, een evolutie van 3rd strike?
sf4 ging terug naar de basics en zo lijken ze de nieuwe mk ook te profileren

Dennoman

Legacy Member
Weinig te zien natuurlijk, het is dan ook een heel vroege build. Ik ben blij dat ze naar 2.5D gaan, ze hebben (eindelijk) naar de fans geluisterd. Hopelijk is het roster ietwat indrukwekkend en hebben ze een goed combosysteem uitgedokterd.

Koonut

Legacy Member
ik wil friendships zien!
[youtube]VW5_9fMf3Dg[/youtube]
waar is den tijd..

Dennoman

Legacy Member
Koonut zei:
euh ja? wat is het anders, een evolutie van 3rd strike?
sf4 ging terug naar de basics en zo lijken ze de nieuwe mk ook te profileren
Raar, dat noem ik geen reboot :s een reboot is gewoon een compleet andere formule, wat SFIV toch ondanks alles niet was.

hatetn

Legacy Member
Veruca zei:
En om eerlijk te zijn, hetgeen ze in de short lieten zien was qua geweld toch ook maar wat aan de zwakke kant he. Als Baraka nu tijdens het gevecht z'n blades had gebruikt en Cage had gestoken ofzo, dan zou het al meer MK zijn. Nu is het gewoon weer suggestie: blades komen neer, volgende shot lichaam zonder hoofd. De feitelijke onthoofding zit er niet in. Dat stoorde mij ook mateloos in The Dark Knight. En dan heb ik het over die scene waar The Joker dat mes in de mond van Michael Jai White steekt. Je ziet niets, enkel weer die lame suggestie.



de suggestie is dan ook erger dan het tonen. je weet dat het gebeurt maar doordat ze het niet tonen gaan u hersenen ervan uit dat het enorm erg is. bij een marteling is het zelfs zo dat het psychologische veel erger is dan hem effectief te verwonden. het gedacht en gevoel dat je gemarteld wordt is veel erger dan een mes in u krijgen.

het moment dat ze het echt tonen zie je toch in 99% van de gevallen dat het fake is. wil je een onthoofding kijk naar al jazeera.

AssassiN

Legacy Member
Ziet er dan uiteindelijk een mix uit tussen MK1, MK2 en MK3. Met nog characters erbij van de nieuwere series(Kira en Li Mei).

Je ziet zo Shang Tsung's palace(waarin Shang Tsung als een oude man in die stoel zit), Arena waarin Shoa Kahn in de stoel zit en dan ook zo een stad(waar je Kung Lao zo ziet teleporteren :P).

Veruca

Legacy Member
hatetn zei:
de suggestie is dan ook erger dan het tonen. je weet dat het gebeurt maar doordat ze het niet tonen gaan u hersenen ervan uit dat het enorm erg is. bij een marteling is het zelfs zo dat het psychologische veel erger is dan hem effectief te verwonden. het gedacht en gevoel dat je gemarteld wordt is veel erger dan een mes in u krijgen.

het moment dat ze het echt tonen zie je toch in 99% van de gevallen dat het fake is. wil je een onthoofding kijk naar al jazeera.

Dus wat je wil zeggen is dat alle fatalities in Mortal Kombat vervangen moeten worden door suggestieve fatalities... zoals bij MK vs DC?

Mortal Kombat draait juist om al dat uitdrukkelijke geweld. Door het te gaan verbergen ga je juist weg van de essentie van de franchise. In eenders welke thriller, horror- of griezelfilm... akkoord. Maar toch niet in MK?

(En ivm TDK, daar was eigenlijk zelfs geen sprake van suggestie. Mes gaat in de mond, kerel valt blijkbaar flauw maar iedereen doet alsof hij vermoord wordt. :ironic:)

Dennoman

Legacy Member
hatetn zei:
de suggestie is dan ook erger dan het tonen. je weet dat het gebeurt maar doordat ze het niet tonen gaan u hersenen ervan uit dat het enorm erg is. bij een marteling is het zelfs zo dat het psychologische veel erger is dan hem effectief te verwonden. het gedacht en gevoel dat je gemarteld wordt is veel erger dan een mes in u krijgen.

het moment dat ze het echt tonen zie je toch in 99% van de gevallen dat het fake is. wil je een onthoofding kijk naar al jazeera.
Dat hangt er vanaf. In films ben ik 100% akkoord, maar dit is niet alleen een game, het is Mortal Kombat: een gamereeks die beroemd geworden is dankzij blood, gore en de daarbij horende controverse.

Persoonlijk denk ik dat realistische verklaarbare fenomenen zoals uiteengezet in die trailer voor een game totaal niet zouden werken. In een film daarentegen kan het wel interessant zijn.

Veruca

Legacy Member
Voila, eerste post eens geüpdatet. :) (ge-update schrijf je dus blijkbaar zo... :wtf:)

Heeft er iemand trouwens die NeoGeo Battle Coliseum XBLA game aangeschaft? Ik vind hem best wel leuk.

Dennoman

Legacy Member
Yep, heb hem gisteren gekocht.

Alle singleplayer achievements al binnen behalve die met alle A/C attacks.

Bamboebahr

Legacy Member
kheb de trial eens gezien,ziet er idd een tof game uit,kzal hem zeker eens moeten afhalen ^^

Rorschach

Legacy Member
Kheb ook de demo gespeeld, kga hem wel afhalen denk ik, zitten paar leuke moves bij.

Wordt er trouwens ook veel online gespeeld?

Btw, heeft er nog is iemand zin om Super Street Fighter 2 HD te spelen? Daar vind je online geen kat meer voor!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan