Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tracker

Legacy Member
was er gebeurd met de good old unlocken van chars >_> remember tekken 3? voor bosconovitch, frustraties tot en met ma good god hoe fijn, ma nu niks ni meer, giev street fighter x tekken hidden characters ipv die rommel te kopen... en als trolno da ni doet dan moet harada ( :bow: ) da ma doen.

Bamboebahr

Legacy Member
Tracker zei:
was er gebeurd met de good old unlocken van chars >_>

dit

MvC2 op de Dreamcast vond ik net zo cool OMDAT je die chars moest unlocken :p
ja,het was een grind, maar zet er een chievo op en niemand klaagt er tegenwoordig van, was zo teleurgesteld toen ze allemaal unlocked waren op de XBLA versie

Veruca

Legacy Member
Character unlocks? Do not want! Vroeger was het misschien leuk, maar nu erger ik mij enorm als ik eerst de helft van de cast moet vrijspelen. Zelf het unlocken van de kleurtjes/taunts in SF4 was enorm saai na een tijd.

Dennoman

Legacy Member
Classic stuff, zo characters unlocken. Ik zou dat ook graag meer terugzien tbh, het gaf zoveel voldoening als je bijvoorbeeld 50 chars versloeg in Survival voor dat ene boss character. Doet me terugdenken aan de frustratie die ik heb beleefd met Bloody Roar 2 :p

Ik kreeg Shen Long met de beste wil van de wereld niet op zijn knieën, mijn broer probeert één keer door throws te spammen met Bakuryu (de mol) en 't was bingo :p

Bamboebahr

Legacy Member
Veruca zei:
Character unlocks? Do not want! Vroeger was het misschien leuk, maar nu erger ik mij enorm als ik eerst de helft van de cast moet vrijspelen. Zelf het unlocken van de kleurtjes/taunts in SF4 was enorm saai na een tijd.

unlocken van kleuren en taunts is idd stom omdat dat bijna niets nieuws toevoegt aan uw gameplay ervaring, maar een extra character wil ik wel voor knokken :p

Veruca

Legacy Member
Tijd om eens een recap te doen van het nieuws van de afgelopen dagen. ;)

SFxT

New Challengers:

[youtube]wFMNXURBVh8[/youtube]

[youtube]9PQOKDT8gas[/youtube]

[youtube]0lAMCNWtvGU[/youtube]

[youtube]CiVC9j7r4HY[/youtube]


Skullgirls

New Challenger:

604ab1c81f8ea9ad3e6501fafb303335.jpg


En een beetje in-house competitie:

[youtube]2tUlnpSYteA[/youtube]


3SO

Vanaf deze week is/was er DLC voor deze titel beschikbaar (op PS3, Xbox zou nog volgen). Naar 'goede' (*kuch*) gewoonte steekt Capcom hun kleurtjes liever in een apart DLC pack dan in het spel zelf. MAAR... er zaten blijkbaar foute files (te veel kleurtjes? :p) in het pack, waardoor het er weer af werd gehaald. Hier in ieder geval een overzicht van de kleurtjes.


SoulCalibur 5

Kayane ^_^

[youtube]Rtq6RXQdQ88[/youtube]


Persona 4

En aangezien er hier iemand iets zei over Persona Arena, en ik zelf niet goed weet waar het over gaat, toch maar even hier wat footage zetten. Voorlopig spreekt het mij niet echt aan.

[youtube]Jpq41IqOjPM[/youtube]

Persona 4 The Ultimate Mayonaka Arena Screenshots

Official Site


KoF 13

Game Mania heeft momenteel 28/10/2011 als release date voor deze titel staan.


Mortal Kombat

Er was gisteren ook een NRS In-House MK toernooi... but nobody really cared. :p


Voila, denk dat het dat zo'n beetje is. :)

Terry_Bogard

Legacy Member
Krijg je bij het Pre-orderen bij GameMania ook 4 discs?

Er staat bij GameMania "KOF XIII Special Edition" Die shit bestaat niet eens.

Veruca

Legacy Member
Here come the new challengers!

13_sfxt02.jpg

13_sfxt04.jpg


vs

13_sfxt06.jpg

13_sfxt07.jpg


A few more...

[youtube]KJvA61RIfNc[/youtube]

[youtube]zMBZHHyY77c[/youtube]

Also, er gaan blijkbaar al een paar dagen wat rumors rond op SRK.

- Street Fighter x Tekken Reveals: Rolento, Zangief, Heihachi, Lili (Everyone probably knows this already). Demo of new build on show floor.
- Street Fighter x Tekken announced for PC and as a Wii U launch window title. 360/PC versions will have an exclusive character (like Cole is for PS3/Vita), as will the Wii U version. The characters themselves will not be specified.
- SSF4AE 2012 officially named Super Street Fighter IV Upper (at least in Japan). Adds Hugo and Poison and will still be free for owners of SSF4AE. Demo of new build on show floor, includes Hugo and Poison. Announcement that this is definitely the final version of SF4, as the team is going to start a new project shortly.
- UMvC3: Rest of new characters get reveal trailers. Demo build with every character on show floor.

Deel 1 van de geruchten zijn dus al waar. Een welgemeende 'FUCK YEAH!' als de geruchten over Poison en Hugo in SSF4AE waar blijken te zijn. :D

Dennoman

Legacy Member
Booh voor Poison, fuck yeah voor Hugo :love:

Zo te zien is dit echter slechts een deel van de leaks en zitten er veel andere dingen bij die echt superonwaarschijnlijk zijn. Vampire Savior Online bijvoorbeeld, en een reset van Megaman Legends 3. Ik geloof er al niks meer van.

Dat gezegd zijnde denk ik wel dat we nog gaan horen van SSFIV, ze gaan het nog zo lang mogelijk proberen rekken en melken en waarom niet, nu het DLC-tijdperk het toelaat.

Veruca

Legacy Member
Ye, ik heb enkel de geruchten over de fighting games eruit gehaald he. ;)

Er zijn trouwens meer goodies van TGS bekend nu.

[youtube]PPaM55ayBvA[/youtube]

[youtube]vkuO_7MgNAY[/youtube]
[youtube]tIY-JH0SuXw[/youtube]

GAMEPLAY FEATURES

• Dream Match Up – Dozens of playable characters including Rolento, Zangief, Cammy, Sagat, Hugo, Ibuki, Poison, Dhalsim, Ryu, Ken, Guile, Abel, and Chun-Li from Street Fighter as well as Heihachi, Lili, Julia, Hwoarang, Raven, Kuma, Yoshimitsu, Steve, Kazuya, Nina, King, Marduk, and Bob from Tekken.

• Real-time Tag Battle – Fight as a team of two and switch between characters strategically.

• Briefing Room – Get your combos and timing just right with help from your friends in this online training mode.

• Scramble Mode – Four separate players, online or offline, control each of the four characters on screen for the ultimate battle royale.

• Pandora Mode – Sacrifice your partner in battle for a short, but powerful, boost in strength.

• Familiar Controls - In Street Fighter X Tekken, controls will feel familiar for fans of both series.

• Juggle System – Toss your foes into Tekken -style juggles with Street Fighter X Tekken’s.

• Cross Assault - By using the Cross Gauge, a player can activate Cross Assault and attack with both of their characters at the same time.

• Super Art – Using the Cross Gauge you can immediately unleash a Super Art. Ryu’s famed Shinku Hadoken, Kazuya’s Devil Beam as well as the Tekken characters all have original Super Art techniques.

Evil Ryu? Nope, het is Ryu in Pandora mode! (Still looks kinda evil though. :p)
13_sfxtscreen08.jpg


Pandora Mode is dus een soort van X-Factor, maar met een twist. Eens je Pandora Mode activeert, MOET je je tegenstander verslaan. Als de Pandora timer afloopt, en je tegenstander staat nog recht, dan verlies je automatisch. :p


En dan nog wat UMvC3...

[youtube]T3gRwvQnHe0[/youtube]

[youtube]8zS3DpnJC9Y[/youtube]
[youtube]apYjRQ0DNbM[/youtube]

[youtube]sn8nNdaH2rk[/youtube]
[youtube]SDPriEHpNNc[/youtube]

14_umvc3screen03.jpg

DissA

Legacy Member
Er staat net da in pandora mode een korte boost krijgt... en nu gade dood... GG game mechanics. Da was wss ook de reden waarom ze nu die "evil" shadows aan de art aan het toevoegen waren.

Als dit echt de mechanic is vind ik het spijtig. Als die is zoals beschreven in de uitleg kan ik er nog mee leven. Verder ben ik wel blij da de team supers er terug inzitten!

Veruca

Legacy Member
Ja, ik zie ook niet in waarom je die zou gebruiken, behalve dan als je toch bijna zelf KO bent en als laatste stuiptrekking die mode activeert. Iemand die aan de winnende hand is gaat z'n overwinning toch niet op het spel zetten door die mode te gebruiken?

Misschien kan je hem ook wel activeren mid-combo ofzo. Een combo met OTG, gevolgd door Pandora en dan verder jugglen. Maar dan moet je wel zeker zijn dat je je tegenstander neerkrijgt, anders verlies je.

Scramble mode ziet er dan wel weer enorm leuk uit. 4-player battles! :D

DissA

Legacy Member
True, hopelijk is het zoals max zei mss meer combo mogelijkheden zoals Juri's ultra 1 ofzo.
Maar wa ik vooral intressant vind is 2 player training mode. Fuck yeah eindelijk. Dat ze daar zolang over doen om dit erin te steken...

HelpYouFall

Legacy Member
Vraagje voor de kenners:

Ik zou graag nog eens een fighting game kopen. Mind you dat ik hier eigenlijk absoluut de ballen van af weet, ik zoek gewoon een leuke fighter om met vrienden samen te spelen (pick up and play is dus meegenomen), maar die toch genoeg content heeft om te blijven boeien.

Nu had ik zelf gedacht aan Street Fighter IV, maar nu zie ik dat er drie verschillende edities zijn: SFIV, SSFIV en SSFIV Arcade Edition. Which to get?

Of zijn er toch nog betere fighters die jullie aanraden? Ik ken wel dingen als King Of Fighters en Marvel vs Capcom enz van naam, maar zijn die niet ingewikkeld voor casual gamers?

Ik hoor het graag!

Veruca

Legacy Member
Als je voor Street Fighter gaat, dan sowieso de Arcade Edition nemen. Dat is de (voorlopig) laatste versie met de laatste balance changes en de meeste characters.

Check zeker even de eerste post van dit topic, daar staan alle non-XBLA fighters op een rijtje.

Eventjes een overzicht:

- Street Fighter IV: waarschijnlijk de meest solid fighting game op Xbox voor het moment. Het is niet bepaald een makkelijk spel om gewoon op te pikken en te spelen, maar als ge er tijd wilt in investeren, dan ontdek je de diepgang die in het spel zit. Solo content is er, maar in mate.

- Marvel vs Capcom 3: een leuke fighter, vooral als je fan bent van superhelden en personages uit andere games. Deze lijkt me al net iets toegankelijker voor nieuwe spelers. Mocht je voor deze game gaan, dan raad ik je aan te wachten tot 15 november, want dan komt Ultimate MvC3 uit. More bang for your buck, om het zo te zeggen. 12 nieuwe personages, meer stages... en dit voor een €40 waarschijnlijk. Solo content is ongeveer hetzelfde als bij SF.

- Mortal Kombat: in mijn ogen DE ideale noob-friendly game. Qua gameplay/diepgang komt het niet echt in de buurt van SF, maar het maakt het meer dan goed in sfeer. Qua solo-content steekt MK er dan weer met kop en schouders bovenuit. Dit is het vuilbekkende broertje van SF. Als je graag bloed hebt en mensen op een extreme manier een kopje kleiner te maken, dan is MK jou spel. ;)

- BlazBlue Continuum Shift: als je fan bent van anime, dan is dit misschien ook wel een leuk spel om te proberen. Qua leercurve kan je het naast SF leggen, vind ik... al is deze misschien net iets meer casual friendly aangezien je met spam ook een heel eind komt (tegen andere mensen van je niveau). Let wel, dit spel is misschien net iets moeilijker om in de winkels te vinden.

- King of Fighters: ken ik persoonlijk niet zo veel van, maar lijkt me eigenlijk een iets snellere versie van SF te zijn. Op 28 oktober zou nummertje XIII in de winkel moeten liggen.

Als je echter liever 3D games speelt, dan heb je de keuze tussen Tekken, SoulCalibur en Dead or Alive 4. Volgens mij zijn alle 3 de games best wel casual friendly, aangezien button bashen werkt. :p
(Of je daar echter voldoening uit haalt is natuurlijk een andere vraag.)
Virtua Fighter 5 is er ook nog, maar die zou ik links laten liggen. Spel is enorm technisch.

Je kan natuurlijk ook altijd kiezen voor XBLA games. Goedkoper, maar grafisch natuurlijk iets minder.

- Street Fighter 3rd Strike - 1200 MSP
- Mortal Kombat Kollection (3 games: 1 + 2 + Ultimate 3) - 800 MSP
- Marvel vs Capcom 2 - 1200 MSP
- King of Fighters 2002 Ultimate Match - 800 of 1200 MSP... weet het niet van buiten.

Dit is natuurlijk veel info. Ik raad anders aan om er even Youtube bij te nemen en te kijken welke game er het leukst uitziet.

Als je echter gewoon de naam van 1 game wilt, dan raad ik persoonlijk Mortal Kombat aan. Veel mensen gaan het hier misschien niet met mij eens zijn (because MK lacks depth, etc etc), maar in mijn ogen is dit gewoon DE casual game bij uitstek voor mensen die totaal niet bezig zijn met fighting games. De moves zijn niet ingewikkeld en er kan al eens gelachen worden met gore momenten.

DissA

Legacy Member
Als pluspunten kon geven veru dan zouk het doen! mooi overzicht van alle fighters!

Koonut

Legacy Member
als het dan toch enkel voor onder vrienden is maakt het niet echt veel uit welke versie hij pakt dus dan kan je beter SF4 voor €5 scoren

qua toegankelijkheid moet je nog altijd bij Namco zijn met hun Tekken en Soul Caliber serie, kunt ge fantastische moves met mashen :D

puur op gevoel zijn dat ook nog altijd de gemakkelijkste fightinggames om te leren imo

DOA4 is ook wree makkelijk

Veruca zei:
Je kan natuurlijk ook altijd kiezen voor XBLA games. Goedkoper, maar grafisch natuurlijk iets minder.

- Street Fighter 3rd Strike - 1200 MSP
most beautifull fightinggame ever :(

HelpYouFall

Legacy Member
Kijk, dat is nu eens info waar een mens iets mee is! Kudos guys, ik ga het allemaal eens bekijken :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan