Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goldrusher

Legacy Member
Jij hebt het dus over de auto's uit GT4, die je er als extraatje bovenop krijgt.
Of had je die liever niet in de game gezien ? Toch leuk dat we die ook nog eens kunnen uit de garage halen ?

Ikkie

Legacy Member
Goldrusher zei:
Jij hebt het dus over de auto's uit GT4, die je er als extraatje bovenop krijgt.
Of had je die liever niet in de game gezien ? Toch leuk dat we die ook nog eens kunnen uit de garage halen ?

Tuurlijk niet, meer is altijd fijner.
Wat wij zeggen is dat in het totaalpakket er vrij weinig buitenlandse auto's zitten tov japanse.

Ik voel het niet aan dat er +1000 auto's in het spel zitten aangezien er bij wijze van spreken 400 +- dezelfde in zitten.

Er zijn toch veel merken die jammergenoeg weinig tot niet aan bod komen.

Als er extra DLC uitkomt met extra buitenlandse auto's dan koop ik die zo goed als zeker.

issith

Legacy Member
Goldrusher zei:
Jij hebt het dus over de auto's uit GT4, die je er als extraatje bovenop krijgt.
Of had je die liever niet in de game gezien ? Toch leuk dat we die ook nog eens kunnen uit de garage halen ?

Ja wel leuk, maar ik had dan toch liever dat ze de tijd zie ze gebruikt hadden om de tientallen MX5's te verfraaien, gebruikt hadden om bijvoorbeeld een continental GT te maken of een CCX of een MC12.

Ik ben van mening dat we toch genoeg hebben aan 1 mitsubishi colt en 1 Honda beat. Niemand gebruikt die wrakken.

pikeowned

Legacy Member
@issith: Inderdaad !

Ik had eigenlijk stiekem gehoopt dat er meer hedendaagse hot-hatches in het spel zaten zoals de Mégane RS en de Focus RS. Maarja... Wachten op GT6 dan maar ;)

Ook mezelf op een paar auto's getrakteerd:
-Lexus LFA
-Peugeot 406 Coupé :cool:
-Citroën C5: Eindelijk mijn eigen auto gevonden :woohoo:
-Audi RS6
-Callaway C12
-Peugeot 106 s16
-Mercedes CLK GTR race car :cool:
en nog een 20-tal

Adrei

Legacy Member
issith zei:
OMG gij moet NFS kope ipv GT5.

Ze hadden beter gewoon alle huidige modelen moeten nemen + de speciallekes ipv 40keer dezelfde auto van een ander productie jaar of zelfde auto met andere naam.

Zo hadden ze misschien Koenigsegg er in kunnen zetten en merken zoals Maserati en Bentley kunnen uitbreiden.

Zoals bijvoorbeeld BMW ... Waar is de godverdomse M6 ?
Right, ik NFS kopen .. Als ge 1 grote NFS hater kunt vinden dan zen ik het wel.
Ik vind dat altijd interessant als ik een film of een kleine docu over een bepaalde auto heb gezien dan zou ik die graag proberen willen tunen.
Aangezien de meeste Skylines standard zijn denk ik niet dat ge een carbon motorkap kunt doen, uw eigen velgen erop zetten en eventueel een AERO kit erop zetten om mijn auto meer op een driftauto te laten lijken.

Overlaatst had ik iets gezien over de GTR en de Skyline R34 van Mine dus wou ik die auto's ook graag tunen net zoals in die docu om daarna is mee te gaan racen of driften. Maarja, volgens mij kunt ge de verschillen allemaal niet zien (ik weet ze zelfs ook niet hoor) in de Skylines .. Je hebt de Nur versie, je hebt deze versie, je hebt datte .. :)

Ben zelfs blij dat het tunen niet zoals in NFS is, maar echt specifiek gericht op motortuning.
Het is niet omdat men tunen zegt, dat die persoon daarom zijn auto totaal gaat verkloten met kleurtjes, speciale lichtjes en superlelijke bodykits wat volgens mij nog heel wa anders is dan een aero-kit. :)

Goldrusher

Legacy Member
issith zei:
Ja wel leuk, maar ik had dan toch liever dat ze de tijd zie ze gebruikt hadden om de tientallen MX5's te verfraaien, gebruikt hadden om bijvoorbeeld een continental GT te maken of een CCX of een MC12.
Ze hebben helemaal geen tijd gebruikt om tientallen MX5's te verfraaien.

Nogmaals, de lijst die ik postte, bevat de GT5-auto's.
Al de rest is gewoon overgenomen uit GT4, zonder ook maar één aanpassing.

Dus niet denken dat je ipv een handvol Skylines, een extra Bentley had kunnen hebben.

Ikkie

Legacy Member
Ik speel het spel heel graag, maar eerlijk: op het vlak van premium auto's (aantal + diversiteit) + aantal events vind ik het wel wat mager.

Nogmaals, ik hoop toch op DLC (al dan niet betalend). Voor dees vind ik het minder erg als er betalende DLC komt, omdat dat toch een tijdloze game is...

Die Seizoensraces zijn super, graag wel terug met beperkingen en ook graag de mogelijkheid voor de seizoensraces met b-spec te doen :) (met minder geld ertegenover dan, anders is het wat te gemakkelijk om geld te verdienen)

seurinck

Legacy Member
ik begrijp jullie wel.

maar ok er zitten bv 10 skylines in het spel als standaard.
maar waarom is dat nodig ??? ze konden nog zo veel andere wagens uit gt4 halen.
wie heeft er nu om als da ne ne vspec of ne vspec II is of ne vspec II nur enz....
en dan idd nog al die verschillende bouwjaren :s

persoonlijk vind ik de carlist van gt4 kwa standaard wagens veel interessanter dan die van gt5.

trouwens hoe maak je een nieuwe aacount aan?
ik ben al een tijdje aant zoeken maar kvind het nie echt :s

Goldrusher

Legacy Member
seurinck zei:
ik begrijp jullie wel.

maar ok er zitten bv 10 skylines in het spel als standaard premium.

maar waarom is dat nodig ??? ze konden nog zo veel andere wagens uit gt4 halen.
wie heeft er nu om als da ne ne vspec of ne vspec II is of ne vspec II nur enz....

en dan idd nog al die verschillende bouwjaren
Je staart je blind op die v-spec, en mist daardoor een belangrijk detail, het eigenlijk model van Skyline.

SKYLINE GT-R V•spec II (R32) ‘94
SKYLINE GT-R V•spec (R33) ‘97
SKYLINE GT-R V•spec II Nür (R34) ‘02

Had je ook geklaagd als de game de Ferrari 308, 348 en 355 had ?

Ikkie

Legacy Member
Maar Gold, waarom verdedig je deze game zo?
Hij is super, niemand beweerd hier het tegendeel.

Maar door de extra GT4 auto's (leuk dat ze erin zitten) gaat het internationaal karakter van deze game toch wat verloren, de japanse auto's domineren gewoon heel zwaar. Het was leuker als zij dat deels hadden gecompenseerd met buitenlandse auto's. Ik mis toch heel wat kleppers zoals: Aston Martin (heeft een hele mooie reeks), Bentley, Rolls Royce, Citroën, Renault, Chevrolet,.... Zeker van deze vind ik het aanbod niet bestaande/te ondermaats.

De populariteit van deze GT is te groot om zich (in mijn ogen dan toch) een beperkt internationaal karakter te geven. Afgezonderd van de Muscle Cars zitten er in mijn ogen toch echt weinig Amerikaanse auto's in.

Dit is maar mijn bescheiden mening, ik ben zeker geen grote auto kenner...

Goldrusher

Legacy Member
Ikkie zei:
Maar Gold, waarom verdedig je deze game zo?
Ik verdedig de game niet, ik verbeter enkel de onzin die sommigen hier uitkramen.
Sommigen denken hier dat ze vier jaar bezig zijn geweest aan de Standards, terwijl die gewoon uit GT4 komen, als extraatje en zonder enige veranderingen.

Waar ze zich wel mee hebben beziggehouden zijn de ~220 premiums waarvan ruim tweederde Europees en Amerikaans is.

.z.

Legacy Member
Zat de veyron ook in GT4 aangezien het een standaard model is?? Ik dacht het niet (heb gt4 nooit gespeeld)..

Goldrusher

Legacy Member
GT4 Mobile / GT PSP.

Anyway, iets anders nu. Hoeveel (unieke) auto's telt jullie garage al ?
650

.z.

Legacy Member
90 tal hier, maar ben geen collector. Als je voor de all cars trophy wil gaan moet je toch enorme bergen credits verdienen en engelengeduld hebben dat ze op de used car list komen te staan...

Preske

Legacy Member
Goldrusher zei:
Ze hebben helemaal geen tijd gebruikt om tientallen MX5's te verfraaien.

Nogmaals, de lijst die ik postte, bevat de GT5-auto's.
Al de rest is gewoon overgenomen uit GT4, zonder ook maar één aanpassing.

Dus niet denken dat je ipv een handvol Skylines, een extra Bentley had kunnen hebben.

goh, de tijd die ze gestoken hebben in het opwaarderen van dat handvol skylines is misschien gelijk aan die extra bentley :p

schredy

Legacy Member
767

die laatste 300 zal wel nog een tijdje duren; nog veel premiums van rond de 1.000.000cr...
:baard:

edit: ondertussen nog een paar erbij.
één van de kanshebbers op de titel "lelijkste auto in gt5" nu ook in m'n garage:

de Hyundai AC/DC:p (HCD6 concept)

Circuito%20de%20Madrid%20klein.jpg
Circuito%20de%20Madrid_1%20klein.jpg

issith

Legacy Member
Goldrusher zei:
Hoeveel (unieke) auto's telt jullie garage al ?
650

wow dat is wel knap ik heb 102 unieke :p

schredy zei:
die laatste 300 zal wel nog een tijdje duren; nog veel premiums van rond de 1.000.000cr...

lol ik ben juist andersom bezig :) eerst alle premiums, dan alle standards :)

koolcast

Legacy Member
.z. zei:
90 tal hier, maar ben geen collector. Als je voor de all cars trophy wil gaan moet je toch enorme bergen credits verdienen en engelengeduld hebben dat ze op de used car list komen te staan...

Voor de trophy moet je gewoon 1000 auto's in je garage hebben staan,geen 1000 verschillende.Dus koop gewoon die kart(5000Cr)tot je de trophy hebt.;)

seurinck

Legacy Member
Goldrusher zei:
Je staart je blind op die v-spec, en mist daardoor een belangrijk detail, het eigenlijk model van Skyline.

SKYLINE GT-R V•spec II (R32) ‘94
SKYLINE GT-R V•spec (R33) ‘97
SKYLINE GT-R V•spec II Nür (R34) ‘02

Had je ook geklaagd als de game de Ferrari 308, 348 en 355 had ?
ik staar me niet blind op die Vspec
wat jij daar zet zijn premiums.
Ik heb het over standaard.
bv:

  1. S Nissan SKYLINE GT-R (R33) ‘95
  2. S Nissan SKYLINE GT-R (R33) ‘96
  3. S Nissan SKYLINE GT-R (R33) ‘97

  1. S Nissan SKYLINE GT-R (R34) ‘99
  2. S Nissan SKYLINE GT-R (R34) ‘00

  1. S Nissan SKYLINE GT-R V·spec (R33) ‘95
  2. S Nissan SKYLINE GT-R V·spec (R33) ‘96
allemaal zelfde types (R32/R33/R34)
maar allemaal maar 1 jaar verschil ?
zelfde als bij mazda, honda ...
waarom is dit nodig.

ok het kost hun amper iets van werk om die auto's te importeren.
maar toch vraag ik me steeds af al van gt4 zelfs.
wie heeft daar een f*ck om, kwa bouwjaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan