Archief - General

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darkseid

Legacy Member
actix zei:
Hangt af welke lane, welk tijdstip in de game enz. imo. Als toplaner ga ik early bvb nooit de lane pushen want dan mag je gegarandeerd de jungler binnen de 2min daar verwachten. Zelfde geldt zowat voor midlane. Als je tegenstander gaat backen push je lane best zodat die cs verliest aan de turret, tenzij je de lane wilt freezen. (Doe ik bijna nooit op mijn elo, gewoon push all day roam all day)

Als toplaner doe ik dat tbh vaak (zeker als ik duoq met een jungler). Gewoon lane pushen zodat hun jungler komt en countergank vragen aan uw eigen jungler, als hun jungler niet snel genoeg komt kunt ge vaak gewoon mee gaan naar hun red buff/golems (uw lane is toch gepushed) en daar 2v1 die jungler killen.

MinatO

Legacy Member
Thorfin zei:
Wanneer moet je bv. last hitten en waneer de lane echt pushen door meerdere waves direct te farmen?
In veel gevallen, maar een paar obvious ones zijn de volgende:

-Als enemy team voor drake gaat en ge kunt geen fight contesten wegens bv. een 4vs5 situatie
-Tijdens lanefase: Als de enemy gerecalled is/op terugweg, dan gaat hij farm verliezen en hebt ge de mogelijkheid om hun jungler te ganken of een andere lane te ganken terwijl uw tegenlaner de keuze zal hebben om te volgen/zoeken achter u of 10 cs te verliezen+schade turret.
-Als de enemy laner dood is
-Als ge ne sterke pusher tegen u hebt (zoals Mordekaiser, Anivia, ...) gade automatisch moeten pushen+ lasthitten, of ge gaat situatie 2 van hierboven krijgen tenzij ge ne gank wilt krijgen voor een potentiele kill (enkel als ge zeker genoeg zijt dat er sowieso ne kill zal volgen)
-Als ge op botlane zit, enemy team doet baron en ge weet 100% zeker dat ge nooit op tijd zult geraken.
-Als enemy team baron heeft. Geloof of het niet, maar afk turrets verdedigen tot ze diven is niet altijd de oplossing. Probeer zoveel mogelijk lanes gepushed te houden, zodat ge niet in een situaite komt waar 3 van uw lanes gepushed worden en ze alle torens 1 voor 1 eruit pakken. Probeer een situatie te creeëren waar ze gaan moeten teruglopen naar hun top of botlane omdat de creeps tegen hun torens staan te pushen = WASTE OF BARON.
-Als ge ne gank nodig hebt in botlane, maar alles is geward. Push uw lane tot de 2e bush zodat uw jungler kan ganken via uw 1e bush.
-Als ge wilt towerdiven op een <70%hp target met 2 of meer spelers.
-Als ge in toplane staat, en ge wilt recallen en dragon rushen voor een 5vs4 situatie waar ge de enemy toplaner de keuze geeft om ofwel 10-20 creeps te verliezen of om naar dragon te komen van top. Either way = win win for you.
-Als ge zelf in toplane staat en de bovenstaande situatie krijgt en onmogelijk op tijd bij dragon kan geraken. Dan "breakt ge even" in gold voor de toren in vgl met hun drake.

Zo zijn er nog veel, maar tmeeste zult ge wel leren met tijd en/of moeten inschatten. Mobiliteit van uw tegenstanders inschatten is énorm belangrijk. Ook niet vergeten om zo veel mogelijk te warden als ge gaat pushen.

Zeal

Legacy Member
MinatO zei:
-Als enemy team baron heeft. Geloof of het niet, maar afk turrets verdedigen tot ze diven is niet altijd de oplossing. Probeer zoveel mogelijk lanes gepushed te houden, zodat ge niet in een situaite komt waar 3 van uw lanes gepushed worden en ze alle torens 1 voor 1 eruit pakken. Probeer een situatie te creeëren waar ze gaan moeten teruglopen naar hun top of botlane omdat de creeps tegen hun torens staan te pushen = WASTE OF BARON.

Vind ze allemaal correct, maar deze lijken het minste aantal spelers echt te snappen. "Omg they have baron, stay all 5 mid and defend!". Echt zo'n foute mentaliteit :/.

MinatO

Legacy Member
Fok net herlezen, 1000 en 1 schrijffouten en soms wat onduidelijk geschreven maar kdenk dat ge het wel zult snappen :p.

actix

Legacy Member
MinatO zei:
Fok net herlezen, 1000 en 1 schrijffouten en soms wat onduidelijk geschreven maar kdenk dat ge het wel zult snappen :p.

Kerel vroeg ook niet om een grammaticales, denk dat ie al een stuk verder geholpen is nu ^^

EnnY

Legacy Member
Kvind dat de anti-troll,flame campaign toch wel wat helpt. Haalt zo meer spelers met goeie bedoelingen naar voren om de flamers eruit te halen. Good work

Thorfin

Legacy Member
MinatO zei:
Fok net herlezen, 1000 en 1 schrijffouten en soms wat onduidelijk geschreven maar kdenk dat ge het wel zult snappen :p.

Bedankt, het is al heel wat duidelijker nu :bow:

Om het belangrijkste dus in 1 zin samen te vatten,
Pushen wanneer u opponent weg is of je zelf weg gaat. :woohoo:

Xiao

Legacy Member
On December 04, 2012, starting at 12:30 AM PST, ranked queues will be disabled in preparation for the Early December Patch. At 02:00 AM PST, the servers will be shut down and all games currently in progress will end in a draw and stats will not be recorded. We estimate the battlegrounds will be unavailable for 6 hours.

Servers offline van 10:00 tot ongeveer 16:00 bij ons. (als dit ook voor EUW server geldt)

Nighth4wkske

Legacy Member
MinatO zei:
In veel gevallen, maar een paar obvious ones zijn de volgende:

-Als enemy team baron heeft. Geloof of het niet, maar afk turrets verdedigen tot ze diven is niet altijd de oplossing. Probeer zoveel mogelijk lanes gepushed te houden, zodat ge niet in een situaite komt waar 3 van uw lanes gepushed worden en ze alle torens 1 voor 1 eruit pakken. Probeer een situatie te creeëren waar ze gaan moeten teruglopen naar hun top of botlane omdat de creeps tegen hun torens staan te pushen = WASTE OF BARON.

Komt ge dan niet in een situatie terecht dat hun gaan pushen op 1 lane met 5 man, tank neemt turret attacks op zich, terwijl 4 van ons die proberen te verdedigen, gij zijt top aant pushen en achteraf geflame krijgt dat hun sterven, 4 turrets verliezen en gij met wat geluk 1 turret hebt neergehaald? alleja, als ge wat creeps aan uw turret ziet terwijl ge met 5 man mid gaat pushen met baron buff denkt ge toch ook fuck die top lane, wij pakken hier mid 2 turrets en mss inhibitor?

Chickenlal

Legacy Member
Net eens patchnotes bekeken. Amai, er gaat precies wel redelijk wat veranderen. Al die nieuwe items enzo, zal weer ff duren tegen da ge goe weet wat te kopen.

Boemkool

Legacy Member
Die Sightstone ziet er mij toch iets overpowered uit, kben benieuwd!

pinoken

Legacy Member
Die nieuw masteries. :oink:
Als je in defense gaat kan je met Irelia stuns 90% duration verminderen. :wtf:

Die nieuw items zijn allemaal OP. >.<

Yusifer

Legacy Member
Ik vrees toch voor de toekomst van jungling. Zowel nerfs als buffs, 'k heb wel al video's gezien van S3 jungling en met die nieuwe jungle item leek dat goed mee te vallen.

Voor de rest nieuwsgierig. :D Die nieuwe UI zal ook ff wennen zijn.

DarkKhen

Legacy Member
Nighth4wkske zei:
Komt ge dan niet in een situatie terecht dat hun gaan pushen op 1 lane met 5 man, tank neemt turret attacks op zich, terwijl 4 van ons die proberen te verdedigen, gij zijt top aant pushen en achteraf geflame krijgt dat hun sterven, 4 turrets verliezen en gij met wat geluk 1 turret hebt neergehaald? alleja, als ge wat creeps aan uw turret ziet terwijl ge met 5 man mid gaat pushen met baron buff denkt ge toch ook fuck die top lane, wij pakken hier mid 2 turrets en mss inhibitor?

Als hun tank freely al die shit kan tanken (waar shit = turret + minstens 3 teammates) ziet het er zowieso al slecht uit voor u ze. Dan staan ze héél vel voor en gaat de baron buff het verschil niet maken.

Minato bedoelt situaties zoals een tied gold lead waar het verschil in strength baron is.

hashtag

Legacy Member
Al die nieuwe aanpassingen zijn echt off the hook. Aegis doet nu hp/regen aura, veel MR-items minder sterk, en BF/pickaxe maken ze dan weer cheaper. :p hextech gunblade weer sterker? En veel meer items met dezelfde passivenaam ofzoietS?

fucked up. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan