Archief - General

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

actix

Legacy Member
Mast3rCh13f zei:
Ja, ik zeg gewoon wa mijn mening is, 1v1 ga ge amper van de yorick kunne winne, toch zeker ni in laning fase.
Ge hebt wel een punt da da ni de volledige waarheid is wa ik zeg, want yorick is in teamverband dan weer niet zo goed aangezien hij geen cc heeft.
Dat is ook volgens mij de reden dat hij niet gebanned word.

Ge moet gewoon weten wanneer ge all in kunt gaan tegen yorick. Als ge u eerst laat kapotpoken tot half hp en ge trade niet terug is het al te laat natuurlijk.

Juve9le

Legacy Member
Rogue zei:
Is het eigenlijk de moeite om een champ als Shen of Morgana te unlocken? Ik speel enorm graag met Malphite, maar daar krijg ik ook zelden de kans toe. Die worden praktisch altijd gebanned. 'k Denk dat de volgende champ Trundle wordt.


De vorige champ die ik gekocht heb is Maokai. 'k Vind hem tamelijk eenvoudig om mee te spelen. Zijn q, w en e zijn vrij straight forward, maar zijn ult vind ik op een of andere manier nogal moeilijk om te gebruiken. De impact van zijn ult lijkt mij ook nogal klein.

Als ge firstpick zijt kan je sowieso één van die champs spelen. Shen/Morgana worden tegelijk bijna nooit gebanned, zeker morgana niet. Toch niet op 1300 w/e

Boemkool

Legacy Member
Morganna wordt zelden nog gebanned denk ik, leer ze misschien best eerst spelen in normal games want ze is veel moeilijker dan het lijkt.

Chickenlal

Legacy Member
Shen wordt ook wel makkelijk gecounterd door warwick. Paar keer gedaan al en is echt een vrij easy lane. Je kan hem op bijna elk moment killen en zijn ulti is waardeloos omdat je hem kan interrupten met je eigen ulti.

Boemkool

Legacy Member
Op sommige elos worden spelers vaak gedwongen in een champ die een andere countert maar die ze dan totaal niet kunnen spelen, naar mijn mening moet ge pas echt beginnen counterpicken vanaf ge echt high elo zijt. Als ge ne goeie vlad speler zijt en ge speelt tegen een fizz speler die hem amper gespeeld heeft, dan wint ge dat met gemak.

Yusifer

Legacy Member
reFleX.be zei:
Op sommige elos worden spelers vaak gedwongen in een champ die een andere countert maar die ze dan totaal niet kunnen spelen, naar mijn mening moet ge pas echt beginnen counterpicken vanaf ge echt high elo zijt. Als ge ne goeie vlad speler zijt en ge speelt tegen een fizz speler die hem amper gespeeld heeft, dan wint ge dat met gemak.

Dit zie ik hier vaak gezegd worden, maar waar trek je de grens? Stel, de enige rol die er nog over schiet voor u is top, maar de enige champ die je top goed kunt spelen is bijvoorbeeld Vladimir. Maar in enemy team is de top champ al gekozen en het is een harde counter van Vladimir, Riven ofzo of alleszins een champ waar Vladimir normaal geen kans tegen maakt. Zou je dan toch voor Vladimir gaan, wetende dat je jezelfd counterpickt of riskeer je een counter te spelen die je nog nooit gespeeld hebt?

Benieuwd naar de antwoorden. :) Ik heb zelf absoluut geen idee en wil het wel graag weten.

Juve9le

Legacy Member
RiskGhost zei:
Dit zie ik hier vaak gezegd worden, maar waar trek je de grens? Stel, de enige rol die er nog over schiet voor u is top, maar de enige champ die je top goed kunt spelen is bijvoorbeeld Vladimir. Maar in enemy team is de top champ al gekozen en het is een harde counter van Vladimir, Riven ofzo of alleszins een champ waar Vladimir normaal geen kans tegen maakt. Zou je dan toch voor Vladimir gaan, wetende dat je jezelfd counterpickt of riskeer je een counter te spelen die je nog nooit gespeeld hebt?

Benieuwd naar de antwoorden. :) Ik heb zelf absoluut geen idee en wil het wel graag weten.

Counterpicken maakt geen hol uit op ~ 1350 elo. Praktisch iedere game krijg ik wel een lee sin tegen me omdat ik shaco firstpick, waarop die nagenoeg altijd falen omdat "zomg lee sin win easy shaco useless lategame"

DarkKhen

Legacy Member
RiskGhost zei:
Dit zie ik hier vaak gezegd worden, maar waar trek je de grens? Stel, de enige rol die er nog over schiet voor u is top, maar de enige champ die je top goed kunt spelen is bijvoorbeeld Vladimir. Maar in enemy team is de top champ al gekozen en het is een harde counter van Vladimir, Riven ofzo of alleszins een champ waar Vladimir normaal geen kans tegen maakt. Zou je dan toch voor Vladimir gaan, wetende dat je jezelfd counterpickt of riskeer je een counter te spelen die je nog nooit gespeeld hebt?

Benieuwd naar de antwoorden. :) Ik heb zelf absoluut geen idee en wil het wel graag weten.

Ik pick die vlad dan ze. Op landay vroegen ze me ook om Ezreal te spelen omdat die OP is. Ik heb ze gezegd dat ik die niet speel omdat die altijd gebanned word, therefore, kan ik die nie spelen zo goed als ik m'n andere ad's kan.

Point is, 't is nutteloos een champ te spelen da ge nie kunt spelen. Dan kunt ge beter het beste ervan maken de champ spelen da ge wél kunt. Tenslotte kunt ge ook doodgewoon farmen en dan nog iets doen in teamfights.

Mijn strategie op top is het volgende:
pick support runes. Waarom? Ge zijt nu toegelaten om cs te missen zowel onder de turret als inlane. Koop zo snel mogelijk 2 gp10 en ge zijt good to go.

Boemkool

Legacy Member
Ik kan amper top champs spelen en moest ik tegen een Riven zitten ik zou ook gewoon Vlad picken. Gewoon er het beste van maken (ninja tabi, armor runes) en uw speelstijl wat aanpassen en ge kunt van alles winnen

Martian

Legacy Member
Juve9le zei:
Counterpicken maakt geen hol uit op ~ 1350 elo. Praktisch iedere game krijg ik wel een lee sin tegen me omdat ik shaco firstpick, waarop die nagenoeg altijd falen omdat "zomg lee sin win easy shaco useless lategame"

Dit snap ik dus ni eh, da is gewoon ni logisch...
Als counterpicken werkt op 'pro niveau' waarom zou da dan ni werken op lager niveau?
Als ge 2 pro's tegen elkaar hebt (van hetzelfde niveau) en die kunne elkaar counteren dan kunnen 2 noobs (van hetzelfde niveau) da ook eh...

Tis wel gewoon waar da ge me champs moet spelen waarmee ge u comfortabel voelt.

AeroFury

Legacy Member
Martian zei:
Dit snap ik dus ni eh, da is gewoon ni logisch...
Als counterpicken werkt op 'pro niveau' waarom zou da dan ni werken op lager niveau?
Als ge 2 pro's tegen elkaar hebt (van hetzelfde niveau) en die kunne elkaar counteren dan kunnen 2 noobs (van hetzelfde niveau) da ook eh...

Tis wel gewoon waar da ge me champs moet spelen waarmee ge u comfortabel voelt.

Wat hij wil zeggen is dat het beter is om een champ te spelen die ge goe kent en veel ervaring mee hebt dan een counter die je amper al gespeeld hebt.
Zelfs al is da ne counter, als je geen kennis heb van zijn kit en cooldowns dergelijke gaje toch je lane verliezen.

pinoken

Legacy Member
Martian zei:
Dit snap ik dus ni eh, da is gewoon ni logisch...
Als counterpicken werkt op 'pro niveau' waarom zou da dan ni werken op lager niveau?
Als ge 2 pro's tegen elkaar hebt (van hetzelfde niveau) en die kunne elkaar counteren dan kunnen 2 noobs (van hetzelfde niveau) da ook eh...

Tis wel gewoon waar da ge me champs moet spelen waarmee ge u comfortabel voelt.

'k Geef u een situatie.

Team 1 mid kiest Morde. Team 2 mid zijn team maant hem aan om Cassio/Ahri te spelen terwijl hij hier totaal niet goed mee is. Waarom zou je in godsnaam Cassio/Ahri gaan spelen? Ben je echter wel ziek goed met Galio of Orianna, waag je kans en speel daar dan mee. Dan zijn uw kansen om te winnen vele malen groter dan wanneer je Cassio en Ahri zou spelen.


gazmask zei:

No offense eh maar.
https://7chan.org/fail/src/134876974181.png :p

Zeal

Legacy Member
DarkKhen zei:
Mijn strategie op top is het volgende:
pick support runes. Waarom? Ge zijt nu toegelaten om cs te missen zowel onder de turret als inlane. Koop zo snel mogelijk 2 gp10 en ge zijt good to go.

Ksnap nie waarom ge in godsnaam die gp5 runes zou nemen op uwe support (of any role). Ge zijt veel beter me wa tanky stats (hp/MR/armor) zodat ge een pak meer lanecontrole hebt en kunt snowballen. Ge moet maar 1ne kill of assist pakken en uw gp5 runes zijn al ruimschoots terug verdiend.

Die gp5 items zijn natuurlijk wel goed omdat ze andere dingen geven dan gold. Die runes is gewoon verspilling.

Kennethdw

Legacy Member
DarkKhen zei:
Ik pick die vlad dan ze. Op landay vroegen ze me ook om Ezreal te spelen omdat die OP is. Ik heb ze gezegd dat ik die niet speel omdat die altijd gebanned word, therefore, kan ik die nie spelen zo goed als ik m'n andere ad's kan.

Point is, 't is nutteloos een champ te spelen da ge nie kunt spelen. Dan kunt ge beter het beste ervan maken de champ spelen da ge wél kunt. Tenslotte kunt ge ook doodgewoon farmen en dan nog iets doen in teamfights.

Mijn strategie op top is het volgende:
pick support runes. Waarom? Ge zijt nu toegelaten om cs te missen zowel onder de turret als inlane. Koop zo snel mogelijk 2 gp10 en ge zijt good to go.

Da dee kik me gangplank vrij vaak, kwist vaak op voorhand datk lane nie kon winnen dus kging gwn parrley farm philo + hog en eventueel wriggles voor inf sustain. Ik kon 1v1 nie winne maar khad iedere keer meeste gold en als rapste men items waardoor datk na lane phase / endgame echt sterk was.

Gold 10 items zijn ideaal op supports die niet veel bij brengen in lane voor kills te halen, vooral soraka kan die echt goed gebruiken. Sure als je tegen een kill lane staat zijn tanky runes miss beter maar die runes hebben wel zeker hun nut. Als er in lane weinig gebeurt ga jij ver voorstaan op de andere support in gold.

Zeal

Legacy Member
Martian zei:
Dit snap ik dus ni eh, da is gewoon ni logisch...
Als counterpicken werkt op 'pro niveau' waarom zou da dan ni werken op lager niveau?
Als ge 2 pro's tegen elkaar hebt (van hetzelfde niveau) en die kunne elkaar counteren dan kunnen 2 noobs (van hetzelfde niveau) da ook eh...

Tis wel gewoon waar da ge me champs moet spelen waarmee ge u comfortabel voelt.

Pro's hebben een grotere champion pool

Maar nog veel belangrijker is dat games op low elo VEEL passiever zijn dan op high elo. Er wordt zo af en toe keer wa getrade, maar mensen weten nooit precies wanneer ze de overhand hebben en hun opponent kunnen zonen.

pinoken

Legacy Member
Zeal zei:
Pro's hebben een grotere champion pool

Komt er nog bij dat je in Solo queue alle roles moet kennen en kunnen terwijl pros (die in team spelen) maar 1 role hebben en zich in die role meer champs kunnen toe-eigenen.

DarkKhen

Legacy Member
Zeal zei:
Ksnap nie waarom ge in godsnaam die gp5 runes zou nemen op uwe support (of any role). Ge zijt veel beter me wa tanky stats (hp/MR/armor) zodat ge een pak meer lanecontrole hebt en kunt snowballen. Ge moet maar 1ne kill of assist pakken en uw gp5 runes zijn al ruimschoots terug verdiend.

Die gp5 items zijn natuurlijk wel goed omdat ze andere dingen geven dan gold. Die runes is gewoon verspilling.

Owja, hebt gij da ooit al is gerunned? GP10 quints? Da's fuckin beast man. Ik dacht er vroeger ook zo over hoor. Nu run ik armor reds & yellows en mr/level blues. Maar over support ben ik vrij los ze wa mening betreft. Support runen hangt af van uw speelstijl én de champ. Als ik de pages zou hebben ervoor, zou'k taric bv runnen met red ad en ms quints.

DarkKhen

Legacy Member
Zeal zei:
Pro's hebben een grotere champion pool

Maar nog veel belangrijker is dat games op low elo VEEL passiever zijn dan op high elo. Er wordt zo af en toe keer wa getrade, maar mensen weten nooit precies wanneer ze de overhand hebben en hun opponent kunnen zonen.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Dit is het antwoord op alle "WAAROM COUNTER BLABLABLA NIET WHATEVER BURP" vragen hier.
Je hebt de counter, je haalt fb ermee. What noaw.

Mast3rCh13f

Legacy Member
8 wins 10 losses in solo q.
Het gaat al beter dan in het begin.
Paar matchkes zonder ragers/leavers gehad en was echt leuk.
Kzit nu wel me een super slechte ELO door dieje lose streak int begin maja, da zal ik langzaam aan wel fixe zeker.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan