Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Finarfin

Legacy Member
Tracktor19 zei:
Wat doen jullie als jullie vroeg een tegendoelpunt binnenkrijgen ? Bij mij is het dan meestal een hele wedstrijd geen enkel doelpunt terwijl het al 0-2 of zo staat, en als mijn team dan eens scoort is het heel laat in de wedstrijd. Ben het eigenlijk wel beu, want zo verlies ik vaak met 1-5 of juist nog met 1-4.

Vloeken, kijken wie de schuld krijgt van de tegengoal (meestal te zien aan de beoordeling) en dan overwegen om hem uit te schelden, vervangen of zelfs verkopen.

Sir.Killalot

Legacy Member
Hangt er van af hoe het tegendoelpunt is gevallen, tegen welke ploeg het is, wat het belang van de match is, ... Er is geen kant-en-klare oplossing.

Is het de fout van een van mijn spelers dat ik een goal binnenkrijg? Dan wissel ik die meteen. Ik heb het nog niet vaak zien gebeuren dat een speler zich herpakt wanneer hij zo'n fout maakt. Zeker niet in het geval van een verdediger. In het geval van een andere speler (bvb. een aanvaller) kan het zijn dat ik hem nog even het voordeel van de twijfel geef, maar ook dan is de kans groot dat ik hem vrijwel meteen zal wisselen.

Was het een toevalstreffer of is het omdat mijn formatie/tactiek niet werkt en ik weggevaagd wordt door de tegenstander? In het eerste geval verander ik niets, in het tweede zal ik waarschijnlijk aanpassingen moeten doen.

Als ik voor de rust nog steeds op achterstand sta, dan volgt er afhankelijk van de situatie een donderpreek of een vertrouwensboost. Zolang ze maar gemotiveerd worden.

Veel hangt ook af van de situatie. Stel dat je een kwalificatiematch speelt en je staat 1-0 achter (maar in de thuismatch heb je met 2-0 gewonnen), dan kan je nog steeds proberen defensief te spelen. Als je echter niets te verliezen hebt, ga dan aanvallen.

Ik heb het trouwens al vaak gehad dat ik met een defensieve tactiek en formatie tegen grotere ploegen op achterstand kom en dan switch naar een offensieve tactiek. Dat is een enorm risico natuurlijk, maar ik heb zo al met succes een overwinning of gelijkspel afgedwongen zelfs na ik op achterstand ben gekomen.

Runkle

Legacy Member
Man, regens in men Leganés game sucken nogal, ben tot nu toe nog altijd geen wereldspeler tegengekomen :(.

Svartálfar

Legacy Member
Ugh, zoals verwacht in de CL uitgeschakeld door Bayern, maar de manier waarop.... Uit 1-1 en thuis 3-3. Dat is nu al het 2de jaar op rij dat ik Europees niet verlies maar toch uitgeschakeld word :p.

Lamsednav

Legacy Member
Zalig 1e seizoen gedraaid met Atlético Madrid.
2e plaats voor Real Madrid geëindigd in de Liga en de Europa League binnengehaald.

Meest gebruikte opstelling:

Courtois
Silvio - Godin - Bonera - Filipe
Mario Suarez - Topal
A. Valencia - Arda Turan - Balotelli
Falcao

In de 60 wedstrijden die ik gespeeld heb in amper 2 wedstrijden niet tot scoren gekomen, best wel straf! :)

Thuis tegen Barca met 5-2 gewonnen, best lekker.
Nu in mijn tweede seizoen wel jammer dat al m'n huurlingen terug naar hun club zijn. Nu is het wel wat puzzelen.

Svartálfar

Legacy Member
Na in seizoen 2 bij Club weer de titel en beker te hebben gewonnen heb ik een aanbieding van Bayern gekregen. Kan ik niet afslaan :D.

Tracktor19

Legacy Member
Finarfin zei:
Vloeken, kijken wie de schuld krijgt van de tegengoal (meestal te zien aan de beoordeling) en dan overwegen om hem uit te schelden, vervangen of zelfs verkopen.

Sir.Killalot zei:
Hangt er van af hoe het tegendoelpunt is gevallen, tegen welke ploeg het is, wat het belang van de match is, ... Er is geen kant-en-klare oplossing.

Is het de fout van een van mijn spelers dat ik een goal binnenkrijg? Dan wissel ik die meteen. Ik heb het nog niet vaak zien gebeuren dat een speler zich herpakt wanneer hij zo'n fout maakt. Zeker niet in het geval van een verdediger. In het geval van een andere speler (bvb. een aanvaller) kan het zijn dat ik hem nog even het voordeel van de twijfel geef, maar ook dan is de kans groot dat ik hem vrijwel meteen zal wisselen.

Was het een toevalstreffer of is het omdat mijn formatie/tactiek niet werkt en ik weggevaagd wordt door de tegenstander? In het eerste geval verander ik niets, in het tweede zal ik waarschijnlijk aanpassingen moeten doen.

Als ik voor de rust nog steeds op achterstand sta, dan volgt er afhankelijk van de situatie een donderpreek of een vertrouwensboost. Zolang ze maar gemotiveerd worden.

Veel hangt ook af van de situatie. Stel dat je een kwalificatiematch speelt en je staat 1-0 achter (maar in de thuismatch heb je met 2-0 gewonnen), dan kan je nog steeds proberen defensief te spelen. Als je echter niets te verliezen hebt, ga dan aanvallen.

Ik heb het trouwens al vaak gehad dat ik met een defensieve tactiek en formatie tegen grotere ploegen op achterstand kom en dan switch naar een offensieve tactiek. Dat is een enorm risico natuurlijk, maar ik heb zo al met succes een overwinning of gelijkspel afgedwongen zelfs na ik op achterstand ben gekomen.

Beiden merci voor de raad, zal zien of het al wat beter gaat zijn.

GianniK

Legacy Member
M'n eerste seizoen bij Atletico Madrid is net gedaan en ik kan niet klagen: 3e geworden in de competitie(na Barca en Real natuurlijk :) ) en de Europa League gewonnen ( van Lyon 1-2), finale Copa del Rey ( verloren van Real). Op naar het 2e seizoen!!

Lamsednav

Legacy Member
VargasFan zei:
M'n eerste seizoen bij Atletico Madrid is net gedaan en ik kan niet klagen: 3e geworden in de competitie(na Barca en Real natuurlijk :) ) en de Europa League gewonnen ( van Lyon 1-2), finale Copa del Rey ( verloren van Real). Op naar het 2e seizoen!!

Wat was uw tactiek & opstelling?
Wat waren de resultaten tov Barca & Real?

Maver!ck

Legacy Member
lol moest nog 1 groepsronde match tegen benfica spelen (ik was wel al door)
en thuis 5-1 gewonnen! lol

toch wel maar 2de in de groep uiteindelijk en moet in de volgende ronde tegen lyon
zeker niet onmogelijk dus, maar ook niet simpel

nuja ik zie het wel positief in aangezien we nu echt wel in topvorm zijn 5 matchen na elkaar nooit minder dan 4 keer gescoord en telkens maar maximum 1 tegendoelpunt

ElbowDrop

Legacy Member
Ik ben eens met ajax begonnen. Op de laatste speeldag kampioen geworden
Ik probeer zoveel mogelijk Nederlanders inde basis te zetten.
Castaignos
Boerrigter - Eriksen - Beerens
Strootman- Janssen
M'benque - Vertonghen- Alderweireld - Van Der Wiel
Vermeer​

Ik heb al Braafheid, Wijnaldum, Pieters,Fer en Heitinga proberen aan te trekken maar die willen allemaal niet komen. Als er nog iemand haalbare Nederlanders kent laat maar weten.

puni

Legacy Member
Gah, nog een speeldag te gaan en ik sta samen met Genk op kop. Ik voorlopig op de eerste plaats omdat het onderling resultaat naar mijn kant helt (daar 3-1 verloren, thuis 2-0 gewonnen). Ik op de laatste speeldag naar Club, Genk naar Standard. :p

EDIT: Halftime, allebei 0-0. Wel al twee open kansen verkwanseld. -.-
EDIT: 1-0 Standard. :D
EDIT: Tis binnen, OHL kampioen in seizoen 4! (en mogelijk nog de beker ook :p)

Finarfin

Legacy Member
Ik eis meer reputatie voor mijn team nu ik (verrassend) 2de ben geworden en geplaatst ben voor de groepsfase van de CL!
Bijkomende ergernis: ik had de perfecte versterking gevonden, hem opgevreeën en het tot favoriet personeel geschopt, ervoor gezorgd dat hij (voor een schijntje) op de TL-lijst wou en een degelijk contract aangeboden en dan kiest hij voor Atletico Madrid. :(

Maver!ck

Legacy Member
hmmm ik kan owen hargreaves gratis binnenhalen met een 18.5k p/w contract :/

hmmm kan wel men merchandising ook omhoogduwen en mss zelf bezoekersaantal (al weet ik niet of dat laatste kan beïnvloed worden door grote namen)

en het is maar van winterstop tot einde van het jaar

hij heeft zeker nog goede stats maar is ooooo zo gevoelig voor blessures
doen of niet?

puni

Legacy Member
Als ge nood hebt aan een middenvelder, hebt ge niks te verliezen. Houd er wel rekening mee dat de merchandising boost die ge daarvan krijgt nooit zijn loon zal compenseren of er moet al veel gebeuren), dus als het louter daarvoor is, niet doen. Bezoekersaantallen worden bij mijn weten alleen beïnvloed door uw succes (en evt. uw reputatie).

GemaneDude

Legacy Member
Bam, tweede kampioenschap met OHL is binnen, ditmaal wel de beker niet gewonnen (finale verloren tegen Club). Fierro 35 goals in 39 wedstrijden, held.

Maver!ck

Legacy Member
puni zei:
Als ge nood hebt aan een middenvelder, hebt ge niks te verliezen. Houd er wel rekening mee dat de merchandising boost die ge daarvan krijgt nooit zijn loon zal compenseren of er moet al veel gebeuren), dus als het louter daarvoor is, niet doen. Bezoekersaantallen worden bij mijn weten alleen beïnvloed door uw succes (en evt. uw reputatie).

nee het is zeker niet enkel daarvoor, eerder als risico verlagende factor voor een eventuele blessure
vadis gaat deze winter weg, en hij kan ook nog dienen als back up RB (wat ik ook wel kan gebruiken)

zijn loon is eig niet zo een issue heb al best veel geld verdien in mijn 1ste seizoen (echt gek hoe je na 1 seizoen en een half al zoveel kan verdienen in FM, soms gaat dat echt wel snel), maar vind het veel voor zo een risico ik doe echt niet graag financieel slechte deals

zo was in mijn eerste seizoen 15K het maximumloon dat ik kon geven (toen ik nog geen andere spelers had binnegehaald :p) en nu kan ik 18.5k geven aan een gewone basisspeler (en heb ik nog 10+m transfer budget en 60k loonbudget vrij :p)

nuja what ever ik haal hem binnen :p, kan hij de jongeren zoiezo nog wat leren

Sir.Killalot

Legacy Member
Maver!ck zei:
nee het is zeker niet enkel daarvoor, eerder als risico verlagende factor voor een eventuele blessure
vadis gaat deze winter weg, en hij kan ook nog dienen als back up RB (wat ik ook wel kan gebruiken)

zijn loon is eig niet zo een issue heb al best veel geld verdien in mijn 1ste seizoen (echt gek hoe je na 1 seizoen en een half al zoveel kan verdienen in FM, soms gaat dat echt wel snel), maar vind het veel voor zo een risico ik doe echt niet graag financieel slechte deals

zo was in mijn eerste seizoen 15K het maximumloon dat ik kon geven (toen ik nog geen andere spelers had binnegehaald :p) en nu kan ik 18.5k geven aan een gewone basisspeler (en heb ik nog 10+m transfer budget en 60k loonbudget vrij :p)

nuja what ever ik haal hem binnen :p, kan hij de jongeren zoiezo nog wat leren

Als je nood hebt aan een middenvelder, scout eens Guido Pizarro. Perfecte spelverdeler hier in mijn Brugge-save. Stuk beter dan Vadis, kostte me maar €2miljoen en heeft een loon van €7,5k/week.

pizarro.jpg

Maver!ck

Legacy Member
zal hem eens bekijken :)

heb ook nog andere speler op het oog, maar die zit wel in een uitleenbeurt en ik kan niet bieden dus ik denk dat ze een optie hebben

kan ik dus zeker gebruiken :) en men andere mc krijgt interesse van liverpool (kassa kassa)

o en nog random nieuws na onze goede stand in zowel CL als competitie
wil donk nu toch bijtekenen! rare is dat hij zelf maar 13k p/w vraagt

versta niet wat het probleem dus eigenlijk was :p

Sir.Killalot

Legacy Member
Ohja, ik heb een halve ploeg die al twee seizoenen aan het begin van het seizoen vraagt voor een transfer naar een grotere ploeg, maar ik slaag er dan toch in om ze te overtuigen nog een jaartje te blijven. Vadis al drie jaar zo :p.

Doordat ik mijn transferprijzen zo hoog heb gezet, moet ik ook nauwelijks vrezen dat een club toch een bod uitbrengt. Gelukkig, anders zou ik ze niet kunnen overtuigen te blijven.

En dan heb je sommige spelers die niet aan spelen komen en om een transfer vragen. Bij sommige ga ik daar dan op in. Dan zitten ze een half seizoen te mekkeren dat ze weg willen in de media, krijg je opeens van de speler de vraag om hem terug van de transferlijst te halen. Oké... :unsure:. Had het nu voor met Blondel. Andere spelers zou ik geweigerd hebben om ze terug van de lijst te halen, maar ik kan Blondel nu eenmaal wel gebruiken voor de HG-status.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan