Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Runkle

Legacy Member
4-2-3-1 def.tac download - 2shared
4-2-3-1 Energised defence.tac download - 2shared
4-3-1-2 test (Tenerife, Jul 2011).tac download - 2shared

Het zijn er 3, eerste is mijn originele.
Tweede is een mix van mijn originele met de verdediging van die van Energised (om eens te testen, nog niet echt een verschil gemerkt tot nu toe).
Derde is een 4-3-1-2.

Als shouts gebruik ik;

Home: clear ball to flanks + pass into space + work ball into box + get ball forward + hassle opponents
Away: clear ball to flanks + pass to feet + wark ball into box + retain possesion + hassle opponents

Bij de 4-3-1-2 komt daar nog eens exploit the middle bij (en dan gebruik ik vaak de away shouts).

Bij geval van een rode kaart; CAM eraf nemen -> shout: exploit the flanks erbij (en evt u CLM als primary playmaker zetten).

CLM is qua stats een combinatie van CAM + DM.
CRM is vaak een DM met als nieuwe positie CM.

wakka

Legacy Member
hier in de finale verloren van Spanje met 2-1. miljaar we waren er kort bij. Door schorsingen en blessures gaan schuiven en beslist om een defensief blok te zetten en te rekenen op de snelle counters. Wat goed leek te gaan. 1-0 voor, tot de 86ste minuut. 1-1 en verlengingen. O ironie, Spanje scoort ook de 2-1 in de 120ste minuut. Boeken toe voor ons na een wedstrijd die, mits ik had kunnen rekenen op mijn voltallige team, een ander resultaat had kunnen opleveren. Nu moest ik jongens in de strijd gooien die weinig wedstrijdritme in de benen hadden. Desondanks best tevreden over de eerste campagne met de duivels :)

Svartálfar

Legacy Member
Hier gaat het ook goed (met mijn eigen tactiek btw :D)

In de CL sta ik zowaar 1ste (wel nog 2 matchen te gaan) in mijn groep met oa Man U en Sporting.

Competitie gaat het ook goed, al incasseer ik nu wel een pak meer doelpunten dan verleden seizoen, gelukkig maak ik er nu ook veel meer.

Thierrichi

Legacy Member
Kan iemand me zeggen waarom ik nooit geselecteerd word voor de manager van het jaar award? Ik speel ondertussen al een seizoen of 6 met Beerschot en ik heb de titel en de beker gewonnen en ben ook vrij ver geraakt in de Europa league...maar toch zijn het altijd drie andere managers die geselecteerd worden.

puni

Legacy Member
Thierrichi zei:
Kan iemand me zeggen waarom ik nooit geselecteerd word voor de manager van het jaar award? Ik speel ondertussen al een seizoen of 6 met Beerschot en ik heb de titel en de beker gewonnen en ben ook vrij ver geraakt in de Europa league...maar toch zijn het altijd drie andere managers die geselecteerd worden.

Da's volgens mij een bug in het spel, ik heb die prijs op een seizoen of twaalf (waarin ik telkens kampioen speel en op het einde nog zes keer na elkaar CL) nog nooit gepakt, zelfs nooit genomineerd.

Thierrichi

Legacy Member
puni zei:
Da's volgens mij een bug in het spel, ik heb die prijs op een seizoen of twaalf (waarin ik telkens kampioen speel en op het einde nog zes keer na elkaar CL) nog nooit gepakt, zelfs nooit genomineerd.

En is uwe keeper ooit geslecteerd voor keeper van't jaar? :)
Da is bij mij dus ook nog nooit gebeurd ook al heb ik elk jaar 't minste goals binnen.

puni

Legacy Member
Ook niet. :p

EDIT: Anderlecht speelt hier na seizoen 1 geen Europees omdat het vijfde wordt. Verrassender is dat Club degradeert nadat het tweede wordt in de eindronde met de tweedeklassers. :')

Energised

Legacy Member
mja da hebk ook ng nooit gehad, 4 seizoenen op rij met manu minstens 3 prijzen gepakt, zelfs niet eens de nominatie voor "manager van de maand" gepakt, of toch zeer zelden..

ik vertrek naar dortmund, guardiola neemt over --> 1e jaar --> PATS manager van het jaar in engeland..

dus dnno..

Vedeco

Legacy Member
Joy, mijn Gent game is zo kapot als het maar kan zijn. :(
Mijn Belgisch projectje start ik sowieso nog eens op maar het zal zijn als ik eens veel tijd heb.

Mijn Gladbach game draait super. Heb wel wat gefoefeld aan de editor om Reus, Neustädter en Dante in de club te houden. :unsure:

Runkle

Legacy Member
Die manager of the month/year heb ik ook alleen nog maar gehaald als ik met een kleine ploeg zeer goede resultaten haal (bvb. met leganés eerstes zijn).

En gvd, ik krijg maar geen optie om te vragen voor een nieuw stadion. Ik speel mee in de CL + doe mee voor de titel, en dit alles in een stadion van ochot 11.000 plaatsen.

Sir.Killalot

Legacy Member
Ik ben dus nog eens met Club herbegonnen, maar met transfers uitgeschakeld voor het eerste seizoen.

Veel realistischer is de stand er niet op geworden :p. Ik had een valse start genomen, maar sta nu op kop met puntje voorsprong op Lokeren. Anderlecht staat 10des en Genk 14des geloof ik. Enkel Standard doet eigenlijk "mee" van de "grote clubs", naast mij dan.
Geen transfers maakt het wel een pak moeilijker. Heb toch een beetje moeten "vals spelen" door twee spelers te huren (Digne op LB en een Rafael (ofzoiets) op CM). Maar anders had het onmogelijk geweest: ongelofelijk veel blessures. Op een gegeven moment was de helft van mijn ploeg geblesseerd. Tijdens vrijwel elke internationale match kwamen er spelers geblesseerd terug...

Maar soit, ondanks alle blessures (en schorsingen -_-) gaat het wel oké. Ik sta op kop en zit in de eerste knockout ronde van de EL. In de groepsfase eerstes geëindigd (boven Tottenham (nochtans 2 keer van verloren :p), een Franse ploeg en Bursaspor), nu tegen Rubin. Op zich geen onhaalbare kaart, maar 't zal toch moeilijk worden.

Mijn enige probleem is dat mijn spitsen écht weinig scoren. In mijn andere games speel ik altijd met maar 1 spits en scoor ik vaak aan de lopende band*, terwijl ik met Brugge met 2 spitsen speel. En die scoren echt nauwelijks. Mijn hoop is gevestigd op Bakenga, da's een type speler waarmee ik het liefst speel. Natuurlijk zat hij bij de geblesseerden :p.

Volgend seizoen toch enkele aankopen doen zodat ik met mijn IF-tactiek kan spelen. De 4-3-1-2 waarmee ik nu speel heeft wel resultaat, maar 't is niet echt mijn ding.


*Toegegeven, de meeste goals worden niet door mijn spits maar door mijn IF's gemaakt daar.

Sir.Killalot

Legacy Member
Woo! Naar de tweede knockout ronde! Uit in Rubin met 0-1 gaan winnen en dan thuis met 3-1 gewonnen. In de thuismatch het eigenlijk moeilijker gehad. Rubin heeft lang 0-1 gestaan, mijn drie doelpunten zijn pas laat in de match gevallen.

Nochtans zit ik in een serieuze vormdip in de competitie. Sta wel nog steeds eerstes, maar da's ook enkel omdat alle andere ploegen ook niet echt in goeie vorm raken. Nog twee matchen te gaan in de reguliere competitie, normaal moet ik wel als eerstes naar de play-off gaan. Fun fact: Westerlo staat derdes. :p

Tweede knock-out ronde is tegen Panathinaikos. Op zich weer geen onhaalbare kaart, maar dan zullen we toch een pak sterker moeten spelen dan nu. Zéker mijn spitsen.

Waelvis

Legacy Member
Thierrichi zei:
Kan iemand me zeggen waarom ik nooit geselecteerd word voor de manager van het jaar award? Ik speel ondertussen al een seizoen of 6 met Beerschot en ik heb de titel en de beker gewonnen en ben ook vrij ver geraakt in de Europa league...maar toch zijn het altijd drie andere managers die geselecteerd worden.

Mn eerste seizoen met Lokeren, 3es geëindigd, bekerfinale verloren, en ik stond 2es, nipt achter Jacobs (kampioen + beker)

GemaneDude

Legacy Member
Jammer maar helaas net geen kampioen geworden in mijn eerste seizoen OHL, 2e plek achter Genk. Ook de bekerfinale verloren tegen Anderlecht.

Waelvis

Legacy Member
Dzjeezes, wa is da hier ineens..

- Ksta 10e, na 13 matchen, de rest heeft er 14, moet nog match tegen Kortrijk inhalen. Als ik die win kom ik 7es, op amper 2 ptn van de 3e plaats.
- Kzit in de kwartfinale van de beker
- Ik sta 2es in de groepsfase van de EL (9/12, na Zenit, en voor Augsburg en AEK)

En plots komt het bestuur zeggen dat hun vertrouwen in mij begint te dalen, omdat we het slecht doen.

Ondertussen zijn al 6!!!!!! spelers komen zagen dat we slecht bezig zijn, en dat ze twijfelen aan mijn managerskwaliteiten.

Kleine noot: 3 (Overmeire, El Mouataz en Maric) van die 6 zijn spelers die om onverklaarbare redenen ondermaats presteren in de competitie en beker (rating van 6.2 gemiddeld, en in EL zitten ze aan 7.4)

Kheb 3 modelspelers (Copa, Tarvel en Mokulu), die halen hoge ratings, zagen nooit, aanvaarden salarisvermindering, ...

Waelvis

Legacy Member
Alle,

Ondertussen is Copa ook al komen zagen..
Kheb gezegd da er geen problemen zijn, hij is kwaad geworden, en heeft transferverzoek ingediend..

Da wordt enkele matchkes in B-ploeg!

puni

Legacy Member
Altijd tof. :lol:

Mijn eigen tactiek ontworpen, en die begint eindelijk te draaien. 4-4-2 met een ruit op het middenveld, laatste twee wedstrijden overtuigend gewonnen met massaal veel kansen en doelpunten (0-5 op Antwerp en 4-2 tegen RSCA waarvan een halfuur met tien man). ^^

Maver!ck

Legacy Member
ik heb met club, mijn eerste jaar manager van het jaar gepakt
(kampioen, beker, halve finale EL)

maar ik speel wel update 12.0.4

verrassend bij mij was rsca die niet PO 1 haalde
en zelf bijna degradeerde (tot trainerswissel, brys naar rsca :p)

zulte waregem is denk ik verrassende 2de van onze competitie geworden
en lokeren was ook een verrassing want het degradeerde

je ziet wel vaker dat dit niet klopt in de FM spellen, ik weet nog dat in 2007 of 2005 het maar een kwestie van paar jaar was tegen dat ploegen als ManU of liverpool degradeerden

Clouds&Cereals

Legacy Member
2e jaar met Chelsea manager van het jaar. Wordt ook wel een 5tal keer per jaar manager van de maand.

Runkle

Legacy Member
puni zei:
Altijd tof. :lol:

Mijn eigen tactiek ontworpen, en die begint eindelijk te draaien. 4-4-2 met een ruit op het middenveld, laatste twee wedstrijden overtuigend gewonnen met massaal veel kansen en doelpunten (0-5 op Antwerp en 4-2 tegen RSCA waarvan een halfuur met tien man). ^^

Ik zou ook nog eens een 4-4-2 ruit moeten maken, maar kheb geen goesting :(.

Heb er dan toch eens eentje gemaakt, heb men oude van fm11 bovengehaald en een beetje gewijzigd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan