Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Finarfin

Legacy Member
Mijn probleem is meestal de omschakeling van een LLM-tactiek naar een meer dominante, technisch georiënteerde. Dat vergt een gans andere manier van denken. :(
Bovendien probeer ik zo veel mogelijk zelf opgeleide spelers te hebben. Nogal onnozel in Duitsland eigenlijk, waar ze itt België en Europa geen vereisten hebben. Stilletjesaan meer Duitsers aantrekken is ook een doel.
Voorlopig is mijn succes dus beperkt tot het bereiken van een bekerfinale. Misschien maak ik ook eens een soort journal aan! :)

Runkle

Legacy Member
Merci Energised, verbaast mij wel dat hij zo goed werkt aangezien je niet echt veel aan de instructies hebt veranderd.

@Finarfin, tactiek die ik gebruik werkt in de lagere klasses ook (ben er van laagste spaanse klasse naar hoogste mee gegaan, en van npower league 1 naar BPL).

Waelvis

Legacy Member
Merci Energised, kga u tacktiek ook eens uitproberen denk ik..


Ik speel met Lokeren met deze opstelling, en da ga eigenlijk ook wel vrij goed. (alhoewel ik vrij dikwijls een periode van 3-4 matchen heb waar niks lukt)


----------GK----------
--DR---DC---DC---DL--
----------------------
-----MC--DM--MC-----
---------AMC---------
-------ST----ST------


Momenteel sta ik 10es in de competitie, na 5 matchen (verloren van Westerlo, Rsca en Cercle).
In de 4e voorronde van de EL het Deense Aalborg Boldspillklub verslaan (2-3 en 1-1), en nu in de poules met Zenit, AEK en Augsburg. Tis moeilijk, het zal tussen mij en AEK gaan voor de 2e plaats, hopelijk kan ik die bemachtigen.



En qua transfers volgende spelers binnengehaald:
- Ludovic Buyssens (DC-DL-DR, STVV, gratis)
- Jan Van Leeuwen (AMC, Ronse, gratis)
- Michy Batshuayi (ST, Standard, gratis)
- Chancel Mbemba Mangulu (DC, gratis)
- Paulinho (DM, Atletico Paranaense, 600k)
- Carl Hoefkens, (DCR, gratis)
- Koen Daerden (WBL-MLC, gratis)
- Hiroshi Ibusuki (ST, geleend van parent club Sevilla)
- Oliver Norwood (MC, gratis, ik heb nog geen enkele patch geïnstalleerd, ik speel op kale install, dus die was/is nog vrij)


En volgende zijn vertrokken:
- De Ceulaer (350k, Q.P.R) (paste totaal niet in mn plannen jammer genoeg)
- Koen Persoons (180k, Roda JC) (wou per sé weg)


Verder constant spelers die lopen te zagen da ze naar een grotere club willen, de meerderheid kan ik wel paaien door te zeggen dat wij gaan groeien, en dat we gaan zien waar we volgend jaar staan, maar daar is Tshimanga al op teruggekomen, die heeft al transfer request gedaan omdat geen grote namen binnengehaald heb.

puni

Legacy Member
Ik ga hem eens proberen, ben bezig met nog een extra deftige spits aan te trekken omdat ik tot nu toe maar met eentje speelde.

Dik content van deze transfer wel voor volgend seizoen.

EDIT: Niet geschikt voor kleine ploegen, ik geef veel te veel kansen weg. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf ook behoorlijk goeie kansen creëer, maar er schort dus nog iets aan het defensieve aspect.

Waelvis

Legacy Member
Puni, met welke ploeg speel jij?
(Die Norwood heb ik met Lokeren ook net binnengehaald :-) )


Energized, uw tacktiek net eens getest, 1-1 tegen Zulte, onmenselijk veel gemiste kansen.


Trouwens puni, mijn frank valt net, mijn tacktiek nu (die 4-3-1-2), is enen da ik gemaakt heb op het idee van enen dak voor fm11 nog van u gedownload heb :p

Maar kheb wat een probleem met mn mids, die presteren alledrie enorm ondermaats.
Als iemand zin heeft om hem eens te testen, en me evt tips te geven: Hier

Energised

Legacy Member
mja, het is wel noodzakelijk dat ge 'n zeer goede aanval hebt en ook 'n monsterlijke CM, want die is de motor van uw ploeg in deze taktiek..

verdedigers zijn altijd handig, maar ge kunt ook (indien ge teveel tegengoals krijgt) ietsje verdedigender gaan spelen..

(de middelste CM kunt ge dan als verdedigende mid gaan uitspelen)

Runkle

Legacy Member
Als er mensen geïntresseerd zijn wil ik gerust men tactiek ook eens uploaden (is ook bruikbaar in lagere klasses).

@Energised, haalt ge altijd zo'n resultaten met die tactiek? (ik bedoel dan over meerdere seizoenen, verschillende competities,...)

4e seizoen in de Liga BBVA is goed begonnen, Na 17 matchen sta ik 1e met 39 punten. Vooral de eerste matchen veel geïncasseerd (nieuwe verdediger binnengehaald die nog moest wennen + men verdedigers zijn nog geen absolute top). Er wordt wel vlotjes gescoord (49 goals).
Ook zit zowat half spanje achter men flanks + CAM (vooral de CAM dan);

ondrejpokornyoverviewpr.png

metinyilmazoverviewprof.png

carlosgonzlezoverviewpr.png

Pokorny heb ik indertijd binnengehaald voor 60k :D. Gonzalez is een jeugdproduct.
Ik moet wel zeggen dat de Regens in het algemeen minder goed zijn dan in men Sheff Wed game (vooral DM + CB's zijn lastige posities).

Champions League ben ik 2es geworden in de groepsfase, ik zat bij Lyon, M Haifa en Porto (3 keer gewonnen, 2 keer gelijk, 1 keer verloren). Eerste knockout fase mag ik het opnemen tegen Dortmund.

puni

Legacy Member
Waelvis, OH Leuven hier. Mijn middenvelders presteren ook vaak problematisch. Meer zelfs, hoe beter ze zijn, hoe zwakker ze spelen. :)

GemaneDude, met OH Leuven? Welk seizoen? Dikke transfer. :o

GemaneDude

Legacy Member
Ja, eerste seizoen januari. :p
Na 24 speeldagen zowaar eerste met 48 punten, Amoah topschutter met 18 goals. :crazy:

Maver!ck

Legacy Member
ik gebruik wel liever men eigen tactiek :p

maar wil mijne ook wel eens uploaden (had allesinds een fantastisch eerste seizoen)

haha germanedude
die calos fierro had ik ook gratis aangetrokken na men eerste seizoen (ik ben club brugge)

goeie speler in eerste 3 matchen dat hij speelt al 5 doelpunten

Energised

Legacy Member
haha carlos fierro heeft in mn manu game 300 goals gemaakt op 5 seizoenen ^^

en @ snoeckers, die taktiek heeft me op 7 jaar manu alles gewonnen wat er te winnen valt, het EK met Engeland en het WK met italie opgeleverd ^^

nu het eerste seizoen met dortmund, de screens spreken voor zich ^^

Runkle

Legacy Member
Energised zei:
haha carlos fierro heeft in mn manu game 300 goals gemaakt op 5 seizoenen ^^

en @ snoeckers, die taktiek heeft me op 7 jaar manu alles gewonnen wat er te winnen valt, het EK met Engeland en het WK met italie opgeleverd ^^

nu het eerste seizoen met dortmund, de screens spreken voor zich ^^

Hehe ok, was gewoon om te weten. Wel mooi dat je zo'n resultaten haalt met een tactiek waarbij je niet echt veel hebt aangepast.

Tracktor19

Legacy Member
Ben nu wat verder met FC United, heb verloren tegen Southport in de League Trophy met 2-5 (is ook een ploeg uit de League 1), daarna gelijkgespeeld en laatste wedstrijd gewonnen met 0-2 , zodat ik nu 2e sta op 3 punten van Plymouth.

Sir.Killalot

Legacy Member
Snoeckers zei:
Hehe ok, was gewoon om te weten. Wel mooi dat je zo'n resultaten haalt met een tactiek waarbij je niet echt veel hebt aangepast.


Wat voor tactiek is het? Kan hem niet downloaden momenteel :p

Runkle

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Wat voor tactiek is het? Kan hem niet downloaden momenteel :p

4-3-3, maar 3 CM"s en 3 spitsen.

En @energised, toen ik vroeg of die statistieken elk seizoen hetzelfde waren bedoelde ik eerder de doelpunten voor en tegen, en de matchen gewonnen etc.

Energised

Legacy Member
euhm,

de eerste 2 seizoenen verloor ik nog wel, maar daarna praktisch niet meer omdat ik 5 seizoenen met dezelfde kern speelde en ze op mekaar ingespeeld raken na verloop van tijd..

maar qua doelpunten wisselde dat wat af om eerlijk te zijn, niet elke spits scoorde evenveel :)

Black Cock

Legacy Member
Kheb het gevonden :D
Mijn spits getraint om als AML te spelen, reservespits(echt geen goeie speler eigenlijk) in de spits : 5-0 en 8-0

pMuA0.png

kingsodab0mb

Legacy Member
Snoeckers zei:
Als er mensen geïntresseerd zijn wil ik gerust men tactiek ook eens uploaden (is ook bruikbaar in lagere klasses).
Daar zou ik inderdaad graag eens een blik op neerslaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan