Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulgamer

Legacy Member
syndrom zei:
aha eigenlijk wat contrast met de lovende posts van soulgamer (no offence soulgamer maar jij lijkt me zo iemand die soms moeilijk de negatieve shit ziet in al je sikedness voor je nieuw spel)
Hey syndrom

Ik kan je met opgelucht hart melden dat er waarheid in mijn post schuilt. Altans iedereen kan het natuurlijk anders ervaren. Ik kan alleen vermelden dat ik een echte gamer ben sinds mijn 5de levensjaar en nu bijna 24 ben. Ik heb vanaf deel VII geen enkele Final Fantasy gemist en heb 82 PS3 games thuis inclusief het sublieme Demon's Souls.

Ik ben dus niet iemand die snel iets eruit gaat flappen. Ik zeg echt alles wat recht uit mijn hart komt. Ik leef voor de game industrie.

soulgamer

Legacy Member
Bt.Solid zei:
82 Ps3 games o_O ....
Gewoon even aangehaald om te benadrukken dat ik wel een brede kijk heb op de game indrustrie. Ik ben ook zeer kritisch en zeer snel ontevreden. Ik denk veel te veel in termen van graphics en hoe game is opgebouwd. Helaas gaat de magie daar vaak door verloren. Bij die nieuwe Final Fantasy is dat niet het geval, dat doet me tenminste weer eventjes voelen alsof ik werkelijk in een andere wereld zit.

soulgamer

Legacy Member
fraaanche zei:
Heb je FF XII gespeeld en wat vond je daarvan?
Die vond ik helaas de zwakste van de serie. Het voelde zo leeg en dat was pas echt auto battle, je moest zelfs niet eens op X knop drukken. Qua sfeer zit deze game volledig op de lijn van FFX maar dan met de setting van FFVII.

Final Fantasy is altijd goed benaderbaar geweest voor all around players (mainpublic) maar toch met een aardige diepgang qua battle system. Dragon Quest (ik zie je avatar :)) is altijd iets to much RPG voor mij geweest. Ik hou er niet van als er TE veel functies zijn. Iedereen heeft natuurlijk een ander opzicht van wat de perfecte RPG voor hem/haar is.

Obs

Legacy Member
Bart99 zei:
kvin die autobattle echt maar noobish :lol:

maar is optioneel right? dan lijkt het me niet echt een nadeel omdat je er dan gewoon geen gebruik van maakt als je dat nie wilt.

soulgamer

Legacy Member
Obs zei:
maar is optioneel right? dan lijkt het me niet echt een nadeel omdat je er dan gewoon geen gebruik van maakt als je dat nie wilt.

Volledig optioneel, daarom zou ik het niet als minpunt beschouwen. Dat is zoals ik hierboven aangaf voor the main public bestemd. Ik gebruik gewoon nonstop de knop "ability".

The Phazonhunter

Legacy Member
Bt.Solid zei:
Dus morgen gaat hem nog niet te krijgen zijn denken jullie?
Misschien, misschien ook niet. Ik zou al blij zijn als ze in de bart smit zeggen : je krijgt alsnog de ce, die ligt hier...maar je moet er morgen voor terugkomen. Ik zal morgen iets laten weten of het gelukt is:p

fraaanche

Legacy Member
soulgamer zei:
Die vond ik helaas de zwakste van de serie. Het voelde zo leeg en dat was pas echt auto battle, je moest zelfs niet eens op X knop drukken. Qua sfeer zit deze game volledig op de lijn van FFX maar dan met de setting van FFVII.

Final Fantasy is altijd goed benaderbaar geweest voor all around players (mainpublic) maar toch met een aardige diepgang qua battle system. Dragon Quest (ik zie je avatar :)) is altijd iets to much RPG voor mij geweest. Ik hou er niet van als er TE veel functies zijn. Iedereen heeft natuurlijk een ander opzicht van wat de perfecte RPG voor hem/haar is.

In orde, ik wou je geloofwaardigheid even testen :p

Ik voelde me zo bedrogen door die FFXII dat ik twijfel of ik enkele weken ga wachten om FFXIII te halen.

En Dragon Quest VIII was geniaal :love:

syndrom

Legacy Member
soulgamer zei:
Hey syndrom

Ik kan je met opgelucht hart melden dat er waarheid in mijn post schuilt. Altans iedereen kan het natuurlijk anders ervaren. Ik kan alleen vermelden dat ik een echte gamer ben sinds mijn 5de levensjaar en nu bijna 24 ben. Ik heb vanaf deel VII geen enkele Final Fantasy gemist en heb 82 PS3 games thuis inclusief het sublieme Demon's Souls.

Ik ben dus niet iemand die snel iets eruit gaat flappen. Ik zeg echt alles wat recht uit mijn hart komt. Ik leef voor de game industrie.

83 games bewijst voor mij niet veel ze, in tegendeel bewijst het feit dat je soms nie kritisch genoeg bent imo.

en ik ben geen echte gamer omdat ik kritischer ben en geen 83 games heb ofzo?

Scooter

Legacy Member
soulgamer zei:
Je kunt ook combo's samenstellen en vervolgens via de repeat knop je eigen combo's herhalen. Op het begin moet je geen uitdaging verwachten, het is 1 lange tutorial waarbij het hoofdverhaal ook uit de doeken wordt gedaan. Zo kun je de characters nog niet levellen, backtracken heeft dus ook geen zin de eerste uurtjes. Ik juig dat alleen maar toe zo leer je het combat systeem goed kennen en vervolgens gaat iedereen zijn eigen weg met character development.
Klinkt eerlijk gezegd perfect voor mij als rpg noob. Ik heb de eerste 2 generatie Pokémon games uitgespeeld en Golden Sun ben ik redelijk kort bij het einde gestrand maar verder rijkt mijn rpg ervaring niet. Toch hebben de reviews en trailers mij weten te overhalen om FF XIII te kopen. Hopelijk bevalt het mij :)

-Steve-

Legacy Member
soulgamer zei:
Volledig optioneel, daarom zou ik het niet als minpunt beschouwen. Dat is zoals ik hierboven aangaf voor the main public bestemd. Ik gebruik gewoon nonstop de knop "ability".

Gij hebt mij overtuigd om het één van dees dagen te halen. It better be good. :p

Scifo

Legacy Member
Hm ik heb liever een mening van iemand van het main public, dan van een hardcore RPG fan :p

* Ik ga eerst toch prioriteit geven aan GOW dat volgende week ook uitkomt en daarna zal ik wel oordelen op basis van meningen ^^

tgc_9012

Legacy Member
soulgamer zei:
Volledig optioneel, daarom zou ik het niet als minpunt beschouwen. Dat is zoals ik hierboven aangaf voor the main public bestemd. Ik gebruik gewoon nonstop de knop "ability".
Wel irritant dat je telkens naar beneden moet gaan met de cursor om ability te selecteren. Kan je die niet van palats omwisselen?

V1nce

Legacy Member
soulgamer zei:
Volledig optioneel, daarom zou ik het niet als minpunt beschouwen. Dat is zoals ik hierboven aangaf voor the main public bestemd. Ik gebruik gewoon nonstop de knop "ability".

this optioneel ma bijna niemand gaat het gebruike omda autobattle altijd het beste kiest in uw situatie.
En na x aantal gevechten het wel wa sneller wilt doen late gaan en autobattle is sneller gezien ge gewoon heel den tijd x moe duwe en nie nadenke :p
Daarbij eens ge de paradigm shift kunt doen en de gevechten uiteindelijk uitdagend worden gaat ge bijna zeker altijd autobattle doen omda ge u daar dan op moet concentrere.
Daarom zit autobattle der ook in.
Was is in het paradigm shift interview bij 1 van de devs gezegd.

Bart99

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Wel irritant dat je telkens naar beneden moet gaan met de cursor om ability te selecteren. Kan je die niet van palats omwisselen?

Settings ;)

ik vind wel da ge u rap moe haasten als ge telkens ability kiest :p toch maar op slow zetten dan :p

soulgamer

Legacy Member
syndrom zei:
83 games bewijst voor mij niet veel ze, in tegendeel bewijst het feit dat je soms nie kritisch genoeg bent imo.
en ik ben geen echte gamer omdat ik kritischer ben en geen 83 games heb ofzo?
Sorry, zo bedoel ik het nu ook weer niet :). Zelfs een 8-jarige kan een perfect doorgewinterde gamer zijn. Met die 83 games lijkt het alsof ik niet verzadig raak omdat ik niet die 1 perfecte leuke game vind (wat ook zo is). Final Fantasy maakt een goede kans om dat plaatje voor mij op te vullen en dat zeg ik als hack & slash liefhebber.

Dat je jezelf kritischer noemt dan mij berust wel niet op feiten... die mogelijkheid is er maar zoiets valt niet te bewijzen. Er zijn games die ik met de grond gelijk maak. Zo is er bijvoorbeeld Halo waar ik niets van moet weten desondanks ik er 2 heb uitgespeeld... (klinkt beetje tegenstrijdig), modern warfare heb ik op launchevening gekocht en ook die kon me niet bekoren. Ik ben dus heus niet iemand die een nieuwe game meteen de lucht in prijst.

dr.salt

Legacy Member
De voiceacting is echt wel ranzig slecht, gaat er nu geen Japanse audiotrack zijn op de PS3 versie

WilliaM

Legacy Member
Geen japanse audio in ps3 english version unfortunatly.

[Edit] Moest de japanse audio in de engelse versie zitten zou de lip sync niet meer kloppen :s, ik heb al verschillende reviews gelezen die gezegd hebben dat de lip sync zeer zeer goed is.

Cycloon

Legacy Member
Ik vind die japanse stemmetjes net horrible, voor mij klinken die allemaal hetzelfde om 1 of andere reden en vind ik ze nooit matchen met het karakter :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan