Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goldrusher

Legacy Member
Japanse release op 17 december.

publicite_Final_Fantasy_XIII.jpg

ikbenben

Legacy Member
Volgens mij gaat het wel grotendeels int japans zijn. Was bij de demo ook zo dacht ik.

Rubentje

Legacy Member
Ben zo jaloers... kan helemaal geen Japans, anders zou ik hem wel halen.

Maar FFXIII zal dan wel niet ZO ver weg zijn, ik gok april.

iLLuSion_xGen

Legacy Member
Als er engelse subtitles inzitten import ik hem toch zenne :)

Cycloon

Legacy Member
Er komen genoeg games uit dat ik gerust kan wachten tot een release in Q1 2010 voor ons :)

Rubentje

Legacy Member
Santa zei:
Em zal toch weer matig zijn lek de andere FFen sinds na FFX >_<

Hoe weet jij dat?

Veel makers die hebben meegewerkt aan verscheidene succesvolle FFs doen mee. Er zijn zelfs nieuwkomers die "opgegroeid" zijn met FF en die dus meewerken aan de game, ook zij zullen weten wat goed is voor de game.

Ik heb nog steeds vertrouwen in dit spel.

Santa

Legacy Member
De kans dat ze het verhaal verneuken is gewoon heel groot. Ik hoop dat het de beste RPG ooit wordt, maar betwijfel het zwaar.

Shyheim

Legacy Member
'k Heb er feitelijk ook niet zoveel vertrouwen in. Sinds de X is 't imho al achteruit gegaan.

Hetgeen eigen was aan de Final Fantasy-reeks was een airship (al dan niet related tot een zekere Cid ^^) en een world map! Dikste tekortkoming die FFX had, was het gebrek aan die world map, wat hem voor mij niet meer dan een betere RPG maakte, maar geen waardige FF-titel. Klinkt misschien raar, voor zoiets kleins, maar ik heb er mij toch aan geërgerd. :(
Ook werd het allemaal iets te *echt* en was er maar weinig fantasy aan (ik doel vooral op de personages). :)
Heb Crystal Chronicles ook gespeeld op de Nintendo, maar dat was toch ook maar flauwe kak...

kefka.gif


beste uit de reeks <3


edit: ik hoop natuurlijk van harte ongelijk te hebben, want sinds de 9 is mijn FF-honger alleen maar blijven vergroten. Heb ook niks gevolgd, dus hoe het er precies gaat uitzien enzo is mij nog onbekend (en ik hou dat graag zo). :)

Rubentje

Legacy Member
Santa zei:
De kans dat ze het verhaal verneuken is gewoon heel groot.

Maar waarop baseer je dat? op X-2 en XII?

X-2 vond ik maar een melkkoe qua verhaal en XII was gewoon "anders" qua verhaal, doordat er andere mensen voor het verhaal verantwoordelijk waren. Die mensen werken niet mee met XII en zijn met andere projecten bezig waaronder bv. FFXIV.

Verhaal blijft nog altijd eigen mening.

Ik begrijp je angst heel goed maar je moet altijd nog een beetje vertrouwen hebben, vind ik. De makers van de (volgens velen) klassiekers FFVII, FFVIII en FFIX hebben hier ook zeggenschap.

Rubentje

Legacy Member
Wat bedoel je met audio track? De gesproken taal van Engels naar Japans en vice versa kunnen veranderen?

Da's wel heel jammer als dat zo is (voor een groot deel van de importeurs).

LifeAspect

Legacy Member
basically geen japanse audio track voor de amerikaanse en europese versie omdat S-E het anders niet "eerlijk" zou vinden tegenover de 360 owners omdat er geen plaats is op de dvd's hiervoor... merci @ microsoft om nog met dvd's te werken en zo de ps3 owners te laten benadelen...

funny fact over het porten, moest het spel eerst ontwikkeld worden en dan pas geport worden naar 360, wrm zit de 360 versie dan al aan 60% complete en ps3 75% voor de amerikaanse versie -_-'


pff zou beter eens leren kana te lezen... verstaan doe ik toch al veel van het Japans als het gesproken is, maar daarmee ben ik niet zoveel bij tekst -_-'

V1nce

Legacy Member
LifeAspect zei:
basically geen japanse audio track voor de amerikaanse en europese versie omdat S-E het anders niet "eerlijk" zou vinden tegenover de 360 owners omdat er geen plaats is op de dvd's hiervoor... merci @ microsoft om nog met dvd's te werken en zo de ps3 owners te laten benadelen...

funny fact over het porten, moest het spel eerst ontwikkeld worden en dan pas geport worden naar 360, wrm zit de 360 versie dan al aan 60% complete en ps3 75% voor de amerikaanse versie -_-'


pff zou beter eens leren kana te lezen... verstaan doe ik toch al veel van het Japans als het gesproken is, maar daarmee ben ik niet zoveel bij tekst -_-'

Ge moogt 100% zeker zijn dat als microsoft die deal niet gesloten had wij allemaal dit najaar ff13 aan het spelen zouden zijn.

LifeAspect

Legacy Member
^ tbh mij kan het niet veel schelen of een spel op beide consoles uitkomt, het kan me echter wel schelen als ze features eruit laten gewoom omdat het niet gaat op het andere platform.... moet je niet met praatjes afkomen van "we deden dit om het sneller te releasen" of iets anders.... een audio track toevoegen aan een spel moet echt minder tijd in beslag nemen als ff de animatie van de gezichten te veranderen...

chellesan

Legacy Member
LifeAspect zei:
^ tbh mij kan het niet veel schelen of een spel op beide consoles uitkomt, het kan me echter wel schelen als ze features eruit laten gewoom omdat het niet gaat op het andere platform.....

da ben je toch al zo gewoon als iets van SE daar moet je zeker ni van verschieten, ge speelt zelf FFXI dus ge kent hun uitleg daar ook he ps2 limitations anyone

spikie

Legacy Member
de gameplay zit iig al heel goed van FFXIII, hopelijk word het verhaal ook goed.
maar ik heb er alle vertrouwen in :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan