Archief - Duke Nukem Forever

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yasutoko

Legacy Member
Ik ken anders toch geen enkel spel waar iemand gewoon de motherf******g middenvinger naar omhoog steekt, oja, blood gore and guts wel, maar een middenvinger in een spel? Only the DUKE can do THAT and get away with an applause!

Ik hoop echt dat er ergens ( omg geen EA!! ) iemand de franchise zal oppikken en er daarna iets mee doet.
But will it be the same ? :unsure:

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
Yasutoko zei:
Ik ken anders toch geen enkel spel waar iemand gewoon de motherf******g middenvinger naar omhoog steekt, oja, onthoofd koppen en al wel maar een middenvinger in een spel? Only the DUKE can do THAT and get away with an applause!

Ik hoop echt dat er ergens ( omg geen EA!! ) iemand de franchise zal oppikken en er daarna iets mee doet.
But will it be the same ? :unsure:

EA is nogtans goed bezig de laatste tijd.

Yasutoko

Legacy Member
Oh?

Dead Space is inderdaad een zeer goed spel, verwonderingswaardig goed zelfs, maar hun andere "nieuwe" games trekken nog steeds op niets.

Zoals hun nieuwste C&C? No thanks.
Spore? .. Ehem...
Dunno, welke andere degelijke games heeft EA dan nog onlangs uitgebracht waar ik niet van hoorde?

Creamium

Legacy Member
Mirror's Edge, Burnout Paradise, Henry Hatsworth, Left4Dead publishen zij ook

Zij gaan ook Brutal Legend publishen, automatisch veel cool points dus.

Het 'big evil EAmpire' cliché klopt al een eind niet meer, ze brengen veel kwaliteit uit tegenwoordig.

Powerballx

Legacy Member
dat 'EA sucked' waarvan Darunia spreekt is gewoon pure meeloperij.

prometheus03

Legacy Member
huh?
ik vind eigenlijk ook dat ea heel goed bezig tegenwoordig

en zoals darunia zegt Brutl legend publishen maakt dat ea toch veel hoger aangeschreven staat bij mij dan bv ubisoft waarbij elk spel de laatste tijd mij wel telleurgesteld heeft

uitmelken?... k vind het logisch dat je op gekende namen verder bouwd, een merk bekend maken kost meer dan een game maken.

dus dat ze die nieuwe SSX maar eens maken:)

Yasutoko

Legacy Member
Darunia zei:
Mirror's Edge, Burnout Paradise, Henry Hatsworth, Left4Dead publishen zij ook

Zij gaan ook Brutal Legend publishen, automatisch veel cool points dus.

Het 'big evil EAmpire' cliché klopt al een eind niet meer, ze brengen veel kwaliteit uit tegenwoordig.

Allemaal " nieuwe " dingen buiten Burnout paradise.
Maar series dat al bestaan?

Nogmaals ben ik geneigd om naar C&C te grijpen, omdat dat een zeer duidelijk beeld is hoe een serie met een grote fanbase niet succesvol werd overgenomen en nu de ene na de andere mainstream onder dezelfde naam komt door EA.

Ik zeg niet dat ze niet goed bezig zijn, maar hun historiek van overgenomen games stelt hun echt niet in goed licht.
Zo zijn er nog al enkele overgenomen games geweest dat de fun uit de opvolgende games zoog.

But hell! Dit gaat nie over EA, dit gaat over da mofoing duke!
En die wil'k zeker in'n spel terug zien :D

Goldrusher

Legacy Member
Darunia zei:
Mirror's Edge, Burnout Paradise, Henry Hatsworth, Left4Dead publishen zij ook

Zij gaan ook Brutal Legend publishen, automatisch veel cool points dus.

Het 'big evil EAmpire' cliché klopt al een eind niet meer, ze brengen veel kwaliteit uit tegenwoordig.
Hoe meer studio's ze hebben, hoe meer games ze uitbrengen, hoe meer kans dat er iets deftig tussenzit zeker ?

Jij noemt nu Mirror's Edge, Burnout Paradise en Henry Hatsworth... dan noem ik Mercenaries 2, Need For Speed Undercover en FaceBreaker.

Trouwens...

Mirror's Edge ? Al bij al een vrij korte game voor z'n prijs, het kreeg DLC en de studio is momenteel bezig met maar liefst 3 Battlefield-games tegelijk.
Burnout Paradise ? Niet slecht, al zijn niet alle fans even gelukkig met de open wereld en zijn ze er wel in geslaagd in slechts een jaar tijd een zak DLC uit te brengen die je meer kost dan de game zelf.

Ook al brengen ze af toe pareltjes op de markt, EA blijft een krak in het uitmelken tot verkloten van hun franchises.

Brütal Legend en zeker Left 4 Dead tellen niet, daarvan zijn ze enkel publisher.

^ :offtopic:

Wat ons terug bij Duke Nukem Forever brengt. De publisher-rechten liggen bij Take-Two...
Lastig dus voor 3D Realms om bij pakweg EA aan te kloppen voor centen, als die niet eens de game mogen uitgeven.

Goldrusher

Legacy Member
Dallas, TX (May 18, 2009) - In light of recent press articles and statements by Take-Two (to the media and in a lawsuit), we want to set the record straight on some issues.

Despite rumors and statements to the contrary, 3D Realms (3DR) has not closed and is not closing. 3DR retains ownership of the Duke Nukem franchise. Due to lack of funding, however, we are saddened to confirm that we let the Duke Nukem Forever (DNF) development team go on May 6th, while we regroup as a company. While 3DR is a much smaller studio now, we will continue to operate as a company and continue to license and co-create games based upon the Duke Nukem franchise.

As some of you may know, Take-Two filed a lawsuit last week containing various accusations and claims against 3DR and the uncompleted DNF game. Take-Two never paid 3DR advances or any signing bonus or any other funds related to DNF, up until July 2008, at which time they paid $2.5m in connection with another agreement for an unannounced game. This is the sum total Take-Two has paid 3DR in connection with DNF. Take-Two claims that they paid $12m to GT Interactive/Infogrames to acquire the publishing rights for the DNF game. To be clear, 3DR was not a party to that transaction and did not receive any money from it. When the DNF game was originally signed with GT Interactive in 1998, GT paid 3DR a $400,000 signing bonus. Up until July 2008, this was the only publisher money we received for the DNF game. Meanwhile, 3DR put over $20m into the production of DNF.

Take-Two retains publishing rights for the DNF game, although 3DR retains certain rights to sell the game directly to the public. Late last year, 3DR began negotiations with Take-Two to provide funding to complete the DNF game. In the meantime, 3DR was hitting mutually-agreed milestones, despite not having a new agreement finalized. Take-Two was well aware that 3DR needed the funding to continue the DNF game development. Suddenly, after months of negotiations, Take-Two materially changed the parameters of the proposed funding agreement. 3DR informed Take-Two that it could not financially afford the changes Take-Two was suggesting and would be forced to release the team if an agreement was not reached. Take-Two made a last minute proposal to acquire the Duke Nukem franchise and the 3DR development team. Take-Two's proposal was unacceptable to 3DR for many reasons, including no upfront money, no guarantee minimum payment, and no guarantee to complete the DNF game. From 3DR's perspective, we viewed Take-Two as trying to acquire the Duke Nukem franchise in a "fire sale." Those negotiations fell through on May 4th, a deal never materialized, and the DNF team was sadly released a few days later.

Less than a week after the DNF team was released, Take-Two filed its lawsuit in New York, seeking immediate temporary injunctive relief. The court denied Take-Two's request for a temporary restraining order. While we cannot comment on the details of the ongoing lawsuit, we believe Take-Two's lawsuit is without merit and merely a bully tactic to obtain ownership of the Duke Nukem franchise. We will vigorously defend ourselves against this publisher.

Goldrusher

Legacy Member
Wordt de game alsnog afgewerkt ?
Op een Facebook-pagina dook een gloednieuw screenshot op genaamd "Duke Nukem D-Day preview pic."

1411rif.jpg


Destructoid - Duke Nukem: D-Day teased and it's all out of gum

Foirzie

Legacy Member
Ja zover was ik al, maar je blijft toch nog steeds die vuile chainsawing duke?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan