Archief - Duke Nukem Forever

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thelordofpee

Legacy Member
Maar ik vind het raar dat iederene 12 jaar zegt. Gearbox heeft daar toch geen 12 jaar aangewerkt? Ze zijn waarschijnlijk bijna van 0 moeten beginnen, omdat de graphics sterk verouderd waren enzo. Zij hebben de game op... 3(?) jaar afgewerkt

Psy

Legacy Member
k'voorzie ook niks spectaculair tbh, maar wil em toch in huis voor nostalgia & de oneliners, gewoon om eens te zien wat ze ervan gemaakt hebben.
weet nog niet goed wa ik ga doen, op die dag komt ook nog infamous 2 & wkc 2 uit, word een kostelijk afaire als ik die allemaal op release ga kopen.

{YA}Gr3c0

Legacy Member
thelordofpee zei:
Maar ik vind het raar dat iederene 12 jaar zegt. Gearbox heeft daar toch geen 12 jaar aangewerkt? Ze zijn waarschijnlijk bijna van 0 moeten beginnen, omdat de graphics sterk verouderd waren enzo. Zij hebben de game op... 3(?) jaar afgewerkt

Niet waar, Toen 3DRealms hun deuren sloot dan hebben er een handje vol programmeurs gewoon verder gewerkt aan DNF.

Na heel die affaire tussen 3DRealms en Take 2 heeft randy pitchford de rechten van DNF overgenomen. Die programmeurs van DNF mochten dan joinen bij Gearbox onder de naam Triptych.

DNF was zo goed als BIJNA af (multiplayer was nog niet aanwezig, ps3 & xbox). Gearbox heeft dan in 2009 DNF verder afgewerkt en heeft dat 1 jaar geheim gehouden tot euh ergens eind 2010 toen ze met een demo kwamen op PAX.

De engine zelf was af, zij hebben gewoon meer shaders en lighting toegevoegd + de story en mss nog kleine prul.

Waarom het zolang geduurd heeft? De programmeurs van 3DRealms hebben teveel van game engine verwisseld. Eerst Quake 1 eninge en daarop verder gebouwd (na al die jaren waren de pc's dan vluger), daarna overgeschakeld naar Unreal engine (terug al de levels herprogrammeren) en zo bleef het dus maar duren totdat de PS3 & Xbox uitkwam.

Je kan het eigenlijk hier ook horen : YouTube - ‪Duke Nukem Forever Podcast 2‬‏ (vanaf min. 10 ongeveer)

hatetn

Legacy Member
thelordofpee zei:
Maar ik vind het raar dat iederene 12 jaar zegt. Gearbox heeft daar toch geen 12 jaar aangewerkt? Ze zijn waarschijnlijk bijna van 0 moeten beginnen, omdat de graphics sterk verouderd waren enzo. Zij hebben de game op... 3(?) jaar afgewerkt


ik begrijp dat ook niet. iedereen weet dat ze er al 14 jaar aan bezig zijn.

Apathy

Legacy Member
Op warez sites is er een Steam demo van DNF te vinden, maar op steam zelf vind ik geen demo? Weet iemand hoe dat zit?

CurrY

Legacy Member
Die demo kon je krijgen als je de GOTY van borderlands enzo gekocht had. Die kan je niet zomaar downloaden op steam.

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Iemand geinteresseerd in een free acces code? Ik heb nl. nog een code gekregen van bol.com

hanske82

Legacy Member
damn ik wou die ook wel...
achja, binnen drie dagen ligt m in de winkel.

Indieanus

Legacy Member
gisteren besteld, vrijdag afhalen!

Ik kijk er al naar uit! Hoeveel uren zou ik wel ni gesleten hebben met dukenukem3D :D. Ik hoop op een nostalgie-injectie! :D

I'm aaaaaall outta bubblegum!

TotallyZen

Legacy Member
Demo gespeeld, heb wel geen idee voor hoe ver dit een beeld geeft voor de retail versie maar hier is mijn mening:
gameplay is ok en snel,
veel leuke verschillende wapens en vijanden,
omgeving deels vernietigbaar,
graphics onder het gemiddelde,vergeleken met de huidige games,
humor en (nutteloze :) )interactie met de omgeving is wel top
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan