Archief - doom remake (volk gezocht)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

virox

Legacy Member
Genious zei:
ge hebt blijkbaar nie gelezen dak het had over andere models met mindere polygonen om die fps drops te voorkomen/te drukken :)
Denk niet dat het aantal polygonen de bottleneck is ze, 't zal wel helpen maar 't is vooral dynamisch licht en schaduw die op die models berekent wordt die fps drops maken. Is namelijk nogal veel rekenwerk.

killgore

Legacy Member
virox zei:
Denk niet dat het aantal polygonen de bottleneck is ze, 't zal wel helpen maar 't is vooral dynamisch licht en schaduw die op die models berekent wordt die fps drops maken. Is namelijk nogal veel rekenwerk.
mja

het enige wat je daaraan eventueel zou kunnen doen is in de src de light opties wat aanpassen (bv. wat van de geadvanceerde belichting afztten). Maar dat kan je aldus (nog) niet :p.

Ook, hoe minder polygonen er zijn, hoe minder rekenwerk voor het licht, want er zijn minder componenten om te berekenen.

Sertu

Legacy Member
DOOM 3 is een remake die aangevuld werd. Het verhaal werd uitgediept, nieuwe monsters werden geadd, ect.

Deze wil een letterlijke remake => exact dezelfde levels en zelfde monsters

Snap dat dan toch jeez

Genious

Legacy Member
sertu jong, ge hebt da zeer goed gezien :)

vanaf dinsdag benk wel weg vo de rest van de vakantie, dus kank nie snel meer op replies reageren.

al wie nog mee wil helpen of zijn sympathie wil tonen kan hier nog replien, mij op dit forum pm'en of mij mailen op [email protected] , hou er dus rekening mee dat ge vanaf dinsdag een tijdeke zult moeten wachten op een reply, soz daarvoor.

btw, als er hier iemand zit met html/java skills, da kan ook nog van pas komen :)

vermoedelijk gaan we echt van start op 1 september ofzo, wanneer iedereen weer thuis is.

killgore

Legacy Member
Genious zei:
btw, als er hier iemand zit met html/java skills, da kan ook nog van pas komen :)
html en java zijn wel 2 zeeeeer verschillende dingen hoor.

ik denk dat jij javascript bedoelt :).

Genious

Legacy Member
ik bedoel idd javascript en niet die plaats waar de koffiebonen vandaan komen :)

InFerNo

Legacy Member
virox zei:
Denk niet dat het aantal polygonen de bottleneck is ze, 't zal wel helpen maar 't is vooral dynamisch licht en schaduw die op die models berekent wordt die fps drops maken. Is namelijk nogal veel rekenwerk.
hoe meer faces hoe meer rekenwerk juist eh O_°

virox

Legacy Member
!nFy zei:
hoe meer faces hoe meer rekenwerk juist eh O_°
true mor ge gaat veel faces mogen wegdoen om hordes zombies op de speler los te kunnen laten zonder schokken. Kwaliteit zal eronder lijden vrees ik.

killgore

Legacy Member
I'm with Virox, de lightengine van D³ zal extreem goed geschreven zijn, geen twijfel aan. Om die reden ook zal het elimineren niet zo een immens resultaat geven. (Maar toch, voor elke polygon moet een normaalvector berekend worden en dan nog eens worden al deze normaalvectoren in de lighting opties gebruikt, je spaart dus wel wat berekeningen uit :)).

Maar, alle beetjes helpen, je kan bv. al beginnen door op minder belangerijke textures minder polygonen en meer bumpmapping toe te passen.

punt 3: but why should you? De meeste gamers die D³ gekocht hebben zijn de schoonheid en snelheid van het spel gewoon op hun PC. Als je niet boven de zwaarte van D³ gaat zal je denk ik (redelijk zeker zelfs) niet echt 'tegenstand' ondervinden uit de community. En houdt 1 ding enorm in je hoofd: tegen dat de mod uitkomt (als je daar geraakt) zijn we alweer minstens een jaar verder.

killgore

Legacy Member
Genious zei:
ik bedoel idd javascript en niet die plaats waar de koffiebonen vandaan komen :)
ehm, ik had het op de programmeertaal java, welke vaak wordt verwart met javascript (een "zwakke" scripttaal)

virox

Legacy Member
Ik zou de tijd steken in iets anders iets orginelers. Want zoals je ziet zijn er al mensen bezig er aan. Ofwel kunt ge samen werken ofwel maakt ge iets anders waar ge meer uw fantasy vrije loop kunt laten gaan zonder steeds te moeten oppassen voor performance en gebonden zijn aan een oud spel.

InFerNo

Legacy Member
killgore zei:
I'm with Virox, de lightengine van D³ zal extreem goed geschreven zijn, geen twijfel aan. Om die reden ook zal het elimineren niet zo een immens resultaat geven. (Maar toch, voor elke polygon moet een normaalvector berekend worden en dan nog eens worden al deze normaalvectoren in de lighting opties gebruikt, je spaart dus wel wat berekeningen uit :)).

Maar, alle beetjes helpen, je kan bv. al beginnen door op minder belangerijke textures minder polygonen en meer bumpmapping toe te passen.
er zijn details op wapens die je kan skinnen, en niet per sé met bumpmapping
morge zal ik meer details posten, maar met basic skinning kunt ge al veel 'verdoezelen' zeg maar =-)
het spel moet ni crashen omdat je de shotgun ofzo even bovenhaalt ;o

kSeon?

Legacy Member
rtcw @ doom3 engine ? :p
ofzo iets imo
aangezien zij al zoiets maken

Genious

Legacy Member
wel, ik zie eht nog steeds zitten die remake (die andere hebben nie echt iets gedaan aan de gameplay imo), maar als er hier goeie ideeën binnen komen en de anderen die aan de remake wilden meedoen zien ze ook zitten is het voor mij goed hoor

NOTE: mensen met eender welke nuttige skills zijn nog altijd welkom :)

pacha2087

Legacy Member
btw Doom³ heeft een lichtjes afwijkend verhaal dan het origineel:

In het origineel waren er 2 UAC - bases: 1 op elke maan van Mars (Phobos & Deimos).

In Doom 3 betreft het 'enkel' een base op Mars.

nitrokorn

Legacy Member
als ge iemand nodig hebt om te mappen pm me maar.
kheb nog geen maps gemaakt voor doom 3 maar wel voor andere games dus zal wel rap geleerd zijn.
greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan