heb replay niet bekeken maar:
in tvz begin ik meestal met 2rax no gas aggressie en FE. daarna volg ik die op met 1-2 factory & starport (raven asap), siege research voltooien en expanden (indien baneling 1-2 baseplay wordt gescout, anders is siege tech niet direct niet nodig imo).
nota voor aggressie: indien hij gas na pool/hatch neemt is het makkelijk om aggressief te zijn, zolang ge van creep blijft en hij nog geen speed heeft. bij gas voor pool/hatch is het wat moeilijker, maar zelfs fake aggressie is al genoeg om hem ervan te weerhouden om te dronen. bij onebase gewoon passief blijven en bunkeren.
na de expansion 2tal barracks maken en de 1e 2 barracks gebruiken als wall van ramp naar expo, tech lab op eentje zetten, stim researchen, reactor op anderen.
wanneer mogelijk: engineering bay en armory maken en meteen aan offensieve research beginnen (3/x siegetanks en marines zijn ongelofelijk imo)
turrets voorzien bij muta timing en productie opkrikken tot 3 factories op 2base en zoveel mogelijk barracks.
wanneer raven en stim klaar zijn langzame push doen (deze mag ook niet te laat komen want zerg mag niet te veel tijd krijgen om naar brood lords te techen). het doel is om expansions te denyen, 3e en misschien 4e base te pakken.
indien hij naar corruptor+brood lord techt, genoeg starports voor vikings maken en veel marines blijven maken (zijn ongelofelijk tegen brood lords, maar is natuurlijk geen optie als hij genoeg banelings blijft maken en uw siege tanks onder druk van brood lords staan).
zolang uw macro goed is zou ge de zerg toch vrij goed moeten kunnen bijhouden, maar het is belangrijk om niet te lang te 2basen, want anders gaat hij ineens op 4-5 basissen zitten en is't gedaan.
het is voor mij ook een nieuwe build en stijl van tvz, want vroeger vond ik tvz afschuwelijk en ging ik elke keer fastest reactor hellion, 2rax hellion/marauder, enz...
maar sinds dat ik bezig ben met marine heavy builds begin ik tvz toch te appreciëren en heb er tot nu toe veel success mee gehad. de builds waar ik het meeste last mee heb zijn gewone 1base roach/baneling allin, maar heb er nog maar weinig ervaring mee gehad. baneling allin was af te houden met goeie bunker placement en roach allin zou ook geen probleem mogen zijn denk ik.
ik heb hiermee toch makkelijk gewonnen van een zware roach/infestor zerg, zowel ling/bling/muta => ultra
(zou ook graag wat input willen hebben moest iemand de build proberen

)