Archief - De Replays Thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FireOff22

Legacy Member
ik begin tegen terran altijd met speedlings en bannelings want roaches zijn enorm traag en te zwak tegen marauders. Het had in mijn ogen veel meer effect gehad moest ge ofwel full muta had gegaan of hydra inplaats van die roaches te blijven spammen.
Als je dan toch roaches wil ga dan voor hun upgrades: speed, tunnel claws.
Ook in het algemeen doe je geen upgrades zoals armor, claws, ...
Ook veel te weinig werkers aan kristallen, moet het 3-dubbel zijn van wat er nu was.
Possitief was dat je snel expands doet en dat je snel nieuwe units spamde.

Razhia

Legacy Member
Bedankt FireOff! Meer upgrades doen & workers blijven pompen!

Thanks!

Raaf

Legacy Member
Het moeilijke bij zerg is natuurlijk wanneer je drones moet maken en wanneer units. Goeie spelers hebben altijd scouts op verschillende plaatsen zodat ze zien wanneer de vijand komt. Als die niet komt (of toch niet ontzettend snel aan zijn eigen base kan zijn) maken ze veel drones. Anders units.

Tristan

Legacy Member
Hey,

Mensen die wat tips willen geven? Replay Ik weet echt niet wat gedaan met die colossi. Ik ben nu #7 bronze, dus ik verwacht wel wat ruimte voor verbetering :)

Razhia

Legacy Member
Nie zoveel turrets bouwen! Je minerals & gas geraakte maar niet op op een bepaald moment.

Je zat constant met +1000 minerals & +1000 gas! Maak wat meer baracks, factory's en/of starports.

Denk er ook misschien aan om nog verder te expanden met een derde basis.

En véééééél meer scouten! Gebruik je scan of stuur een cloacked banshee gewoon eens binnen om te scouten, moet zelf niets killen.

Tristan

Legacy Member

Tristan

Legacy Member
Razhia zei:
Nie zoveel turrets bouwen! Je minerals & gas geraakte maar niet op op een bepaald moment.

Je zat constant met +1000 minerals & +1000 gas! Maak wat meer baracks, factory's en/of starports.

Denk er ook misschien aan om nog verder te expanden met een derde basis.

En véééééél meer scouten! Gebruik je scan of stuur een cloacked banshee gewoon eens binnen om te scouten, moet zelf niets killen.

Bedankt voor de tips :) Ik bouw gewoon zoveel turrets om observers buiten te houden :)

Raaf

Legacy Member
Belangrijk is ook dat je niet te veel geld uitgeeft aan supply depots op de momenten dat je ze niet nodig hebt. Maar dat was mss meer een paniek reactie toen je verkeerd wallde. Dan nog: tegen protoss is het niet noodzakelijk om te wallen tenzij je schrik hebt voor een zealot rush (op kleine maps als steps of war kan dit wel) maar met een snelle marauder (en concussive) kan je dit normaal wel opvangen.

Misschien ook een andere build gebruiken zoals meer bio in het begin (3 barracks, 2 tech lab en 1 reactor) en daarna rustig aan techen naar een starport met een reactor zodat je, als het nodig is, snel wat vikings kan pompen.

Razhia

Legacy Member
Tristan zei:
Bedankt voor de tips :) Ik bouw gewoon zoveel turrets om observers buiten te houden :)

De kost weegt niet op tegenover het voordeel dat je er van krijgt.

Hoogstens enkele turrets aan je mineral lines.

Tristan

Legacy Member
Vandaag nog een 1vs1 gespeeld, hij was slightly favoured ( ie had heeft wel al 300 1vs1 games gespeeld tov mijn 10. Stuk meer ervaring denk ik dan )
Replay
Mensen die wat tips kunnen geven over deze replay? @Razhia, deze keer weer geinvesteerd in air turrets, om die banshee's buiten te houden...

Alvast bedankt voor jullie moeite ;) ( Ik ben Justitia btw )

Fredvdp

Legacy Member
Tristan zei:
Vandaag nog een 1vs1 gespeeld, hij was slightly favoured ( ie had heeft wel al 300 1vs1 games gespeeld tov mijn 10. Stuk meer ervaring denk ik dan )
Replay
Mensen die wat tips kunnen geven over deze replay? @Razhia, deze keer weer geinvesteerd in air turrets, om die banshee's buiten te houden...

Alvast bedankt voor jullie moeite ;) ( Ik ben Justitia btw )

Uw tegenstander heeft de fout gemaakt om geen control groups te maken van zijn prouctiegebouwen, zoals barracks. Hij trainde nooit units bij terwijl hij was gaan vechten. :p

Tristan

Legacy Member
Fredvdp zei:
Uw tegenstander heeft de fout gemaakt om geen control groups te maken van zijn prouctiegebouwen, zoals barracks. Hij trainde nooit units bij terwijl hij was gaan vechten. :p

Da's mijn probleem niet ^^

Raaf

Legacy Member
Paar dingen:

- Bouw je orbital op 15
- Supply depots niet daar plaatsen (onderkant base: gewoon niet kort bij de randen), die kunnen veel te makkelijk vernietigd worden.
- Als je 2 rax gaat verwacht ik veel sneller stim voor de banshees. Zonder stim is dit moeilijk en het duurt lang eer je turrets hebt. Betere spelers hebben veel sneller banshees.
- Je hebt goeie spotting maar geen scouting info. Als je niet scant gebruik dan al eens een SCV om te scouten: dan zie je tenminste hoe zijn leger eruit ziet.
- Je neemt die hidden expo (neem gewoon je natural als je toch verdedigend speelt).... Is zeer moeilijk te verdedigen als hij dropt (zoals hij in je base deed)


Probeer ook altijd units te bouwen en als je banshees verwacht moet je geen schrik hebben om een raven te bouwen, zeer goeie unit. Toegegeven heb maar tot minuut 15 gekeken, dus mss deed je dit uiteindelijk wel.

Probeer ook eens aan een andere build order te denken.

2 rax/factory is niet zo'n geweldige build in TvT, zeker niet als je gaat turtelen.

Raaf

Legacy Member
Er lopen allerlei dingen mis. Het begint bij je build order.

Doe de 10/12/13/15. Dubbel gas nemen op een bepaald moment kan maar is niet nodig in deze strategie. Je maakt ook een stuk of 6 unit bouwende structuren op 1 base, wat veel te veel is. Zeker als daar een reactor starport bij zit.

Ga dus eens voor die
10 - supply
12 - rax
13 - gas
15 - orbital
16 - supply
- marines pompen (en eventueel na 2 of 3 marines tech lab of reactor op je barracks)
- 100 gas = factory
- 2de refinery nemen
- starport zetten
- 2 tanks maken en dan pas siege researchen


Je macro is ook slecht. Je hebt je 2de base veel te laat (vergelijk bvb met zijn expo). Wanneer je wil aanvallen doe je dit maar half. Je hebt geen vision op highground (geen vikings op dat moment) en je stelt je tanks ook slecht op. Als je het zoals hem doet als hij aanvalt zet je onmiddellijk druk op die expo.

Rally ook je troepen naar je expo. Er stonden bvb 2 tanks in je main te chillen, je had die daar niet echt nodig.

Een van de belangrijkste dingen: je hebt pas heel laat stim (als je het zelfs onderzoekt?). Op het moment dat je dropt met je marauders heb je geen stim... Als je wil druk zetten me je tanks en MM heb je stim nodig om snel te tanks te kunnen snipen. Stim is mss de belangrijkste upgrade in jouw speelstijl en die heb je niet. Daardoor kan je niet agressief zijn.

Chaos reply, maar als je vragen hebt... shoot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan