Dit topic is voor volgende replay:
- Video Replays - SC2Replayed.com
Spel van 43min.
Post hier om Thecableguy te helpen met zijn probleempjes.
Dus als je tijd hebt bekijk de replay en post jou mening er op.
Ik had wat extra tijd die ik hiervoor heb benut, hopelijk helpt het al een beetje.
Zowel goede als mindere dingen zijn in het spel te zien.
Van mijn perspectief:
4min 10: goede defense op bunker al kan het ook met minder drones maar is een detail.
6min 10: Je ziet zijn FE met je lings, je reactie is meer lings waardoor je achter staat op economie
9min 20: Goede baneling bust, door deze sta je weer voor op werkers en vermijd je zijn expansion.
Best een goede situatie op dit moment.
+ Je scout een tank
10min: Eerste grote fout je maakt 28 lings dit hadden 14 drones moeten zijn. (Je staat voor op dit moment en terran met siege tanks ga je niet snel doden. Dus daarom waren drones een betere keuze geweest)
11min -> 11min30: je houd geen 1 of 2 zergling achter om te scouten of hij zijn expansion land je weet nu niet dat hij zijn 2de base heeft. Maar dit kun je wel veronderstellen natuurlijk.
!! Je staat maar 4 drones voor 31 drones is vrij weinig op deze tijd.
13min: Nu sta je terug achter op werkers omdat je het te snel wil afmaken met de mutas.
14min30: 40drones tegen 39SCVs je staat nog steeds achter op income(door mules) je hebt 58 lings en 12mutas tegen 20marines en 4tanks.
Dus op leger sta je zeker voor, hier had je weer hard moeten dronen.
(Je staat ook 18supply voor)
15min: Je had een paar minuten geleden 2evo chambers gemaakt maar je bent geen upgrades gestart. Terran heeft 1weapons en 1armor.
Dus op lange termijn ga je achter staan op upgrades.
15min 20: 1/1upgrades word voor jou gestart terran begint aan 2weapons
17min: De achterstand is groter nu ook op army en supply in het totaal.
Note:
Doordat je teveel op leger focust in het begin van de midgame is je economie zwakker en daardoor kan je nu minder units produceren.
Terran is maar op 2 base en zal dit waarschijnlijk blijven tot hij een groot gevecht wint.
48drones tegen 54 SCV, op dit moment had je zeker 70drones kunnen hebben, 3base + macro hatch.
Dus het is een probleem met je macro en je keuzes.
19min30: terran neemt 3de base omdat je de xel'naga torens niet controleert zie je niet dat dit gebeurd en dat het een planetary fortress is.
22min: Nu sta je gelijk op upgrades, hebt 60drones tegen 58 SCVs.
Maar je blijft ling/baneling/muta omdat je de 5de en 6de gas op je 3de base vrij laat neemt is je tech trager dan het had kunnen zijn.
23min30: Infestation pit bijna gedaan. Trade ling/baneling voor marines.
Je hebt bijna 4k minerals en te weinig inject larvae op dit moment.
Dus weer de macro die minder is, ook geen queen aan je 4de base.
==> De terran heeft je nooit echt aangevallen of zeg maar gedropt.
Dus je kan doen wat je wil.
24min 30: veel mutas verloren maar dit maakt ruimte vrij voor hogere tech units. Zoals Hive tech.
-> 3Melee + Armor
-> Crackling upgrade
-> Baneling
-> Infestor met neural parasite
-> Ultra + Armor
Dit zou geen slechte unit compositie zijn op dit moment nu je weet waarvoor hij gaat.
25min: Je verloor net al je lings en banelings zonder dat je maxed supply was.
Dit waren gratis units voor de terran.
27min: beide zijn maxed op supply, al ga jij roach nu zonder speed of weapons upgrade.
(Naar mijn mening niet de best keuze van unit wisseling had zoals ik hierboven zei infestors en ultras willen zien)
28min: Volledige upgrades voor de marines 3weapons/3armor steeds 2melee/2armor voor zerg.
+-32min: Army trades, niet zo slecht voor Thecableguy...
Al heeft terran nog steeds 10 tanks.
33min: muta herras aan zijn 4de op zich vrij veel schade gedaan maar mutas opgeofferd ik denk dat je gewoon tank had moeten gaan snipen met de mutas die je had.
En dan met hogere tech units het afmaken.
35min: Je verliest hier enorm veel lings en vooral aan die bunker.
Had meer schade kunnen doen denk ik.
35min40: Goede magic box over de thors en nu begin je tanks te snipen.
Ziet er best ok uit voor u...
37min30: Verspilling van lings op de planetary deze hadden naar zijn 4de gekunnen je weet dat dit een orbital is.
38min40: Eerst keer dat je tegenstand echt aanvalt op jou helft van de map en... je hebt geen banelings op tijd anders had dat niet zoveel schade kunnen doen.
40min30: Geen mining base meer dus het is GG.
Dus.. Om het kort samen te vatten.

- Meer op je macro letten.
- Je unit compositie bekijken (Denk een hoe makkelijk je had gewonnen met een paar goede fungal growths)
- Als je aanval succes heeft en terran gaat turtlen wees niet bang om te drones en kijk regematig met een overseer of met lings wat hij heeft zodat je voorbereid bent op zijn leger

- Creepspread is best ok (al werd het vaak gescant)
- Tanks snipen met mutas was exact wat je moest doen als hij teveel turrets rond de bases maakt
- Je zette redelijk goed druk op terran wat jou meer opties geeft, benut deze ook!
Ik weet dat dit een lange post was, maarja gisteren hadden we al een geïrriteerde Thecableguy dusja

Ben er ook zeker van dat mensen die zerg als main race spelen je graag willen helpen met je problemen.
Het zijn vaak kleine dingen die zich opstapelen.
Maar niet opgeven!
Iedereen heeft deze soort spelletjes waar je kwaad van wordt.
Is vrij normaal.
Hopelijk heeft dit je toch enigszins geholpen, laat het me gerust weten.