Archief - De Replays Thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Raaf

Legacy Member
DM. zei:
pretty gay om zo te winnen denk ik :)
jij probeert om geen enkele fout te maken in je build en dan ineens player x has left the game :p

ps: wnr komt uwen demo :p

Ik denk niet dat ik die specifieke 2 rax nog heb en ik ben tegenwoordig een lichtjes andere stijl beginnen spelen, maar ik ga nog eens wat 2raxen en zal die replay dan eens posten (als ik em wat clean doe) :)

Fredvdp

Legacy Member
Tristan zei:
Haha, kzag eerst niet wrm ie quitte :)

Ik heb het niet gezien en ik wil mijn spel ni opnieuw opstarten. Waarom heeft die juist opgegeven?

Ik ging er van uit dat die naar het toilet moest of zo.

Tristan

Legacy Member
Fredvdp zei:
Ik heb het niet gezien en ik wil mijn spel ni opnieuw opstarten. Waarom heeft die juist opgegeven?

Ik ging er van uit dat die naar het toilet moest of zo.
Hij had 10+ drones op zn gas gezet zonder dat ie het doorhad :)

Raaf

Legacy Member
Ja 't waren er 18 of 19 denk ik. Toen hij het zag ragequit :D

Het helpt wel als je zijn cam checkt. Oh ja ik ging een 2 rax zoeken...

ShiryuX

Legacy Member
drop.sc | share Starcraft 2 replays easily

1 uur lang durende TvT. Ik wou er eerst snel werk van maken door heleboel marines te maken, werd scouted en 't was 't zelfde bij hem dus. Heb probably heel wat fouten gemaakt maar tips zijn welkom! Ben het totaal niet gewoon om zo'n lange games te spelen dus zou ik er niet van uit gaan dat ik altijd zo speel ;)

BelgianTerror

Legacy Member
Als er interesse is wil ik wel enkele 2v2 high diamond/low master replays posten?
Is eens wat anders als 1v1 en zo kun je al eens zien hoe sommige spelers elkaar goed aanvullen ;)

Jehryn

Legacy Member
ShiryuX zei:
drop.sc | share Starcraft 2 replays easily

1 uur lang durende TvT. Ik wou er eerst snel werk van maken door heleboel marines te maken, werd scouted en 't was 't zelfde bij hem dus. Heb probably heel wat fouten gemaakt maar tips zijn welkom! Ben het totaal niet gewoon om zo'n lange games te spelen dus zou ik er niet van uit gaan dat ik altijd zo speel ;)

Enkele opmerkingen

1. Macro

Tijdens de eerste marine gevechten vergeet je compleet om scv's te maken en mule te gebruiken. Ook een CC op 7 min zou leuk geweest zijn aangezien je belachelijk veel minerals hebt.

Transfer je scv's van main naar expo :sad: . Ook pak je maar je gas op 15min terwijl je je minerals niet laag krijgt.

Je derde had veeeeel vroeger kunnen zijn, zeker op 13.17 als je weet dat hij nog geen tanks heeft.

36 scv's aan 18min 3base.. :sad::sad::sad::sad::sad:

2. Gameplan

tot 19min heb je 5x zoveel tanks als den andere dus Amove hem dood. Daarna weet je totaal niet wat je doen en stop met tanks maken en ga je voor de mass kamikaze marine strategie (niet zo briljant :p)

3. Upgrades

MOAR



Kan meer schrijven ma NASL is up dus :D

Raaf

Legacy Member
DaTa zei:
Ik heb nog altijd problemen tegen 4gate, zouden jullie deze replay is kunnen bekijken en wat tips/kritiek kunnen geven?
1v1 domi vs mino PvZ - drop.sc

Slechte drone timing is hier het probleem. Je hebt constant minder werkers dan je tegenstander waardoor je natuurlijk zijn leger niet kan bijhouden.

Je over reageert: warpgate timing is pas vanaf 6 minuten (of iets dergelijks) toch zet jij rond... minuut 4 of 5 al 3 spines neer. Je had al niet zo veel drones, dan zet je die nog eens om in immobiele defense.

Conclusie: meer drones. Units maken als hij zijn base verlaat om je aan te vallen. Blijf zijn natural ook checken om te zien of hij geen expo neemt (je scout hem immers volledig).

t0tec

Legacy Member
BelgianTerror zei:
Als er interesse is wil ik wel enkele 2v2 high diamond/low master replays posten?
Is eens wat anders als 1v1 en zo kun je al eens zien hoe sommige spelers elkaar goed aanvullen ;)

Ik heb wel interesse in die 2v2, veel replays van 2v2 master/diamond vind ik niet op Replays - Starcraft 2 Match Replays and Strategy Videos from SC2Replayed.com

YouTube - ‪TheUENtv's Channel‬‏
YouTube - ‪IrieStarcraft's Channel‬‏

Deze twee bovenstaande kanalen vinde replays me commentaar over 2v2, 3v3 en zelfs 4v4.

Hyppocritten

Legacy Member
PvP

10 pylon/gate fast robo (immortals)

Graag kritiek/tips!

Ik was best klaar voor zijn 4gate (die hij niet deed :p)
(Ik ben drie keer gaan zoeken achter een proxy ><)

Dan dacht ik hmmm delayed 4gate... en zie ik sentry, en zealot onderaan ramp.
Was al tevreden met twee stalkers te snipen dus laat hem gaan.

Warp wat units en ga nog eens rondkijken @ mijn base.
Obs en scouten... ondertussen klaar maken voor midgame.
Extra gates, robobay ...

Ik scout een onbevolkte nexus/stargate/en ik meende een voidray te zien.
Wat VEEL gas en minerals is op dat moment dat niet in een army zit.
Ik wou gaan poken, en zien of ik het daar kon eindigen.
Daarom zet ik de proxy niet (extra 100 voor expand).
En als het wat slecht uitpakt wil ik extra units warpen als defense.

Replay: 1v1 GayZ vs RoadKiLL PvP - drop.sc

ps: volgende keer dat ik scout voor proxies tik ik de toren aan :p

Nova533

Legacy Member
Dit topic is voor volgende replay:
- Video Replays - SC2Replayed.com

Spel van 43min.
Post hier om Thecableguy te helpen met zijn probleempjes.
Dus als je tijd hebt bekijk de replay en post jou mening er op.
Ik had wat extra tijd die ik hiervoor heb benut, hopelijk helpt het al een beetje.
Zowel goede als mindere dingen zijn in het spel te zien.


Van mijn perspectief:

4min 10: goede defense op bunker al kan het ook met minder drones maar is een detail.

6min 10: Je ziet zijn FE met je lings, je reactie is meer lings waardoor je achter staat op economie

9min 20: Goede baneling bust, door deze sta je weer voor op werkers en vermijd je zijn expansion.
Best een goede situatie op dit moment.
+ Je scout een tank

10min: Eerste grote fout je maakt 28 lings dit hadden 14 drones moeten zijn. (Je staat voor op dit moment en terran met siege tanks ga je niet snel doden. Dus daarom waren drones een betere keuze geweest)

11min -> 11min30: je houd geen 1 of 2 zergling achter om te scouten of hij zijn expansion land je weet nu niet dat hij zijn 2de base heeft. Maar dit kun je wel veronderstellen natuurlijk.
!! Je staat maar 4 drones voor 31 drones is vrij weinig op deze tijd.

13min: Nu sta je terug achter op werkers omdat je het te snel wil afmaken met de mutas.

14min30: 40drones tegen 39SCVs je staat nog steeds achter op income(door mules) je hebt 58 lings en 12mutas tegen 20marines en 4tanks.
Dus op leger sta je zeker voor, hier had je weer hard moeten dronen.
(Je staat ook 18supply voor)

15min: Je had een paar minuten geleden 2evo chambers gemaakt maar je bent geen upgrades gestart. Terran heeft 1weapons en 1armor.
Dus op lange termijn ga je achter staan op upgrades.

15min 20: 1/1upgrades word voor jou gestart terran begint aan 2weapons

17min: De achterstand is groter nu ook op army en supply in het totaal.

Note:
Doordat je teveel op leger focust in het begin van de midgame is je economie zwakker en daardoor kan je nu minder units produceren.
Terran is maar op 2 base en zal dit waarschijnlijk blijven tot hij een groot gevecht wint.

48drones tegen 54 SCV, op dit moment had je zeker 70drones kunnen hebben, 3base + macro hatch.
Dus het is een probleem met je macro en je keuzes.

19min30: terran neemt 3de base omdat je de xel'naga torens niet controleert zie je niet dat dit gebeurd en dat het een planetary fortress is.

22min: Nu sta je gelijk op upgrades, hebt 60drones tegen 58 SCVs.
Maar je blijft ling/baneling/muta omdat je de 5de en 6de gas op je 3de base vrij laat neemt is je tech trager dan het had kunnen zijn.

23min30: Infestation pit bijna gedaan. Trade ling/baneling voor marines.
Je hebt bijna 4k minerals en te weinig inject larvae op dit moment.
Dus weer de macro die minder is, ook geen queen aan je 4de base.

==> De terran heeft je nooit echt aangevallen of zeg maar gedropt.
Dus je kan doen wat je wil.

24min 30: veel mutas verloren maar dit maakt ruimte vrij voor hogere tech units. Zoals Hive tech.

-> 3Melee + Armor
-> Crackling upgrade
-> Baneling
-> Infestor met neural parasite
-> Ultra + Armor

Dit zou geen slechte unit compositie zijn op dit moment nu je weet waarvoor hij gaat.


25min: Je verloor net al je lings en banelings zonder dat je maxed supply was.
Dit waren gratis units voor de terran.

27min: beide zijn maxed op supply, al ga jij roach nu zonder speed of weapons upgrade.
(Naar mijn mening niet de best keuze van unit wisseling had zoals ik hierboven zei infestors en ultras willen zien)

28min: Volledige upgrades voor de marines 3weapons/3armor steeds 2melee/2armor voor zerg.

+-32min: Army trades, niet zo slecht voor Thecableguy...
Al heeft terran nog steeds 10 tanks.

33min: muta herras aan zijn 4de op zich vrij veel schade gedaan maar mutas opgeofferd ik denk dat je gewoon tank had moeten gaan snipen met de mutas die je had.
En dan met hogere tech units het afmaken.

35min: Je verliest hier enorm veel lings en vooral aan die bunker.
Had meer schade kunnen doen denk ik.

35min40: Goede magic box over de thors en nu begin je tanks te snipen.
Ziet er best ok uit voor u...

37min30: Verspilling van lings op de planetary deze hadden naar zijn 4de gekunnen je weet dat dit een orbital is.

38min40: Eerst keer dat je tegenstand echt aanvalt op jou helft van de map en... je hebt geen banelings op tijd anders had dat niet zoveel schade kunnen doen.

40min30: Geen mining base meer dus het is GG.


Dus.. Om het kort samen te vatten.:p
- Meer op je macro letten.
- Je unit compositie bekijken (Denk een hoe makkelijk je had gewonnen met een paar goede fungal growths)
- Als je aanval succes heeft en terran gaat turtlen wees niet bang om te drones en kijk regematig met een overseer of met lings wat hij heeft zodat je voorbereid bent op zijn leger

:niceone:
- Creepspread is best ok (al werd het vaak gescant)
- Tanks snipen met mutas was exact wat je moest doen als hij teveel turrets rond de bases maakt
- Je zette redelijk goed druk op terran wat jou meer opties geeft, benut deze ook!


Ik weet dat dit een lange post was, maarja gisteren hadden we al een geïrriteerde Thecableguy dusja;)
Ben er ook zeker van dat mensen die zerg als main race spelen je graag willen helpen met je problemen.
Het zijn vaak kleine dingen die zich opstapelen.

Maar niet opgeven!
Iedereen heeft deze soort spelletjes waar je kwaad van wordt.
Is vrij normaal.
Hopelijk heeft dit je toch enigszins geholpen, laat het me gerust weten.

Nova533

Legacy Member
OK, is wel een pak langer dan ik dacht:crazy:

Euh, ja veel leesplezier zeker....
Hopelijk staan er niet teveel foute dingen in kheb zo algemeen mogelijk proberen te houden.

_DKsissor_

Legacy Member
replay
een replay van een match die ik gewonnen heb. Kan ik wat tips krijgen van dingen die ik fout doe, te traag of slecht. :D

DaTa

Legacy Member
_DKsissor_ zei:
replay
een replay van een match die ik gewonnen heb. Kan ik wat tips krijgen van dingen die ik fout doe, te traag of slecht. :D

Jouw build lijkt me redelijk raar (ikzelf speel geen P, dus het kan zijn dat het niet zo is), je gaat eerst 4 gate (waarbij normaal verondersteld wordt dat je druk uitoefent op je tegenstander, dit gebeurt niet), dan plaats je een expo.
Dan ga je volgens mij beter 3 gate expand, daarnaast heb je early game ook veel te veel gas, dus die 2de geyser kan je wel wat later maken.

Om aan te vallen, klik je dan enkel keer op een vijandelijk unit of gebruik je de a-move knop? Ik had de indruk dat je elke keer een unit aanklikte.

Daarnaast focus je tijdens de gevechten beter op het produceren van units, bouwen van expo's en upgrades, de units zullen hun 'werk' wel doen.

_DKsissor_

Legacy Member
heel fel bedankt! bij het aanvallen klik ik idd op een unit. Hoe werkt dat precies met die Attack-knop?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan