Archief - De grote OFF-TOPIC thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private_BE

Legacy Member
johan tb zei:
Ja dat dacht ik ook tot er een gvd camera flik stond aan de baan ik heb hem niet eens gezien.

Wat het erger maakte ik had de wagen pas 3 dagen. :cry: Er zaten een paar voor me te treuzelen baan was verder leeg. Ik dacht van laat ik die 3 wagens in 1 keer pakken ok ik laat dus er de 208 pk op los FLITS boete van 700 euro en 8 dagen rijbewijs kwijt. 1x maar nooit weer. :(

Schoon geld weggespoeld.... :(

SpeedFreak.be

Legacy Member
Mr Syphon zei:
da weet ge dat da kan gebeuren als ge op uwe gas duwt :p

Yep maar waarom moeten die stomme flikken nu juist DAAR staan. :angry:

Begint hier slecht weer te worden Donder en bliksem maar nog geen regen. :p correctie het regent nu ook :sad:

Schummi88

Legacy Member
johan tb zei:
Yep maar waarom moeten die stomme flikken nu juist DAAR staan. :angry:

Begint hier slecht weer te worden Donder en bliksem maar nog geen regen. :p correctie het regent nu ook :sad:

Hier ook, nogal logisch aangezien we op 5km van elkaar wonen :D.

Straks op de lappen met de klasgenoten van Economie, altijd lachen :p.

Ironpole

Legacy Member
Deze vraag klinkt misschien bizar, maar hoe doede technisch gezien een burn-out? Haha, ik rij sinds februari met een voorlopig rijbewijs, en ik vraag me af hoe ge in godsnaam zoiets doet. Uw achterwielen laten spinnen, maar de voorste laten remmen? Wtf?
(ik ga 't niet proberen, hehe, maar ik vraag het me technisch af.)

Mee

Legacy Member
Burnout = ter plaatse blijven staan en de wielen spinnen.
Bij nen front wheel drive kunt ge uiteraard enkel uw voorste banden laten spinnen. Theoretische burnout volgens mij (nog nooit gedaan): handrem optrekken (werkt op de achterste wielen) en dan volle gas geven.

Bij rwd is het nog ambetanter vermits het handremtrucje niet werkt: daar moet ge met de pedaal remmen en gas geven, maar wel genoeg zodat ge de remkracht achteraan overwint, niet simpel en nog veel minder gezond als bij nen fwd dus.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Mr Syphon zei:
met zo nen burnout zit ge gewoon uw achterste remmen op te stoken :p

En als je een burnout doet zou ik ook vast een nieuw setje banden klaar leggen. :D

Ironpole

Legacy Member
Mee zei:
Burnout = ter plaatse blijven staan en de wielen spinnen.
Bij nen front wheel drive kunt ge uiteraard enkel uw voorste banden laten spinnen. Theoretische burnout volgens mij (nog nooit gedaan): handrem optrekken (werkt op de achterste wielen) en dan volle gas geven.

Bij rwd is het nog ambetanter vermits het handremtrucje niet werkt: daar moet ge met de pedaal remmen en gas geven, maar wel genoeg zodat ge de remkracht achteraan overwint, niet simpel en nog veel minder gezond als bij nen fwd dus.

Met RWD is het dus remmen, koppeling lossen en gas geven.










En dat met 2 voeten? :lol:

Mee

Legacy Member
Good point :).

Maar wat ik zei was wel degelijk juist:
Burnouts are quite easy to achieve in a front-wheel drive car; all one has to do is hold the parking brake (or "e-brakes") and accelerate. Since power is transferred to the front wheels only and the parking brake keeps the rear wheels still, the front wheels spin harshly against the surface while the car remains stationary, creating tire smoke.

Burnouts in rear-wheel drive cars generally require more practice, the driver having to "feather" the brakes while keeping the accelerator ("gas") pedal pressed with the car in gear.[citation needed] At a certain point of balance, the front brakes will prevent the car from moving forward while the rear brakes will have insufficient grip to keep the wheels from spinning, since engine power is transferred to the rear wheels only.

En: This is especially useful in a manual transmission vehicle, in which it can be quite difficult to manipulate the clutch, brake and gas pedals simultaneously. ;)
Another burnout technique is is aimed at cars with insufficient power to perform a burnout from a standing-still position. It involves putting the car into reverse, reversing at a higher speed than normal and then quickly putting the car into first gear and hitting the accelerator.
:lol:

DaCrashOveride

Legacy Member
Me ne FWD, handrem op, ambriage in & volle gas, ambriage late schiete xD
Werkte bij mij :p (kmoest men banden toch laten vervange voor controle...)

[EZ]

Legacy Member
DaCrashOveride zei:
Me ne FWD, handrem op, ambriage in & volle gas, ambriage late schiete xD
Werkte bij mij :p (kmoest men banden toch laten vervange voor controle...)
muvees or it didn't happen :D

blaatschaap

Legacy Member
Mee zei:
Another burnout technique is is aimed at cars with insufficient power to perform a burnout from a standing-still position. It involves putting the car into reverse, reversing at a higher speed than normal and then quickly putting the car into first gear and hitting the accelerator.

da moet ook nie gezond zijn voor uw moteurke :unsure:

128MB

Legacy Member
Over burnouts ik denk dat ge beter eerst vertrekt met volle gas dus patineren en dan pas uwe rem gebruiken.
Zo doe ik dat toch in LFS en rF, daar werkt het het beste en is ook het meest logische.

En banden laten doordraaien in een normale auto is kinderspel, gewoon je koppeling wat te vroeg loslaten en het gebeurt al. En zelfs met weinig gas.

Mee

Legacy Member
Dat hangt af van de auto en vooral de banden hoor, hier slippen mijn banden zo goed als nooit...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan