Archief - De grote OFF-TOPIC thread - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Schummi88

Legacy Member
friekie zei:
zitte er hier leraars???

Ik zit in mijn 2e jaar Economie-Geschiedenis en Stancke doet LO. Sluysen, volg jij ook een lerarenopleiding :p?

Ik heb woensdag nog een presentatie moeten geven van 20 minuten over "de vraag naar arbeid in België" en daarachter kregen we nog vragen van onze docent :D.

Schummi88

Legacy Member
Mee zei:
Het is voor het vak "communicatie- & presentatietechnieken" en het mocht gaan over eender wat.
Ik heb dan maar racetechnieken gekozen :cool:.

Enkele tips dan :p
  • Niet aflezen van je ppt
  • je publiek aankijken
  • geen handen in je zakken steken
  • beeld wat met je handen uit (kleine bewegingen)
  • geen dialect, mooi verzorgde taal
  • aanduidingen maken op de ppt (als het gaat)
  • Nooit met je rug naar het publiek staan en dan praten
  • ....

voila :D, veel succes in alle geval!

128MB

Legacy Member
racetechnieken? leg uit? :p of tape het anders + youtube? :D

Ik heb ooit eens als spreekbeurt uitgelegd hoe je zelf een straalmotor kunt maken van een auto-turbo en een brandblusser behuizing ^^ In engels!!!!!

Mee

Legacy Member
Schummi88 zei:
aanduidingen maken op de ppt (als het gaat)
Met het pijltje of met de handen? :)

128MB zei:
racetechnieken?
Stomme dingen zoals wat grip eigenlijk is, wat de ideale racelijn/rijlijn is, wat slipstreaming is, wat over- en onderstuur is (jaja, veel is'en!)...

Schummi88

Legacy Member
Mee zei:
Met het pijltje of met de handen? :)

Met aanduiden bedoel ik eigenlijk meer handengebruik en dan vooral naar de PPT wijzen. Dus niet naar het scherm toestappen en er echt op gaan wijzen :p. Nu moet je ook wel zien dat je geen 10 meter van het scherm verwijdert staat :D.

sluysen

Legacy Member
ik doe idd ook een lerarenopleiding (of ik die ga volhouden is een andere vraag :p)
Secundair onderwijs Informatica - Technologische Opvoeding

maar wat ik eigenlijk echt wil doen is zo deels informaticaleerkracht, en deels ICT coördinator of whatever (de dude die zich met de pc's bezighoudt op school :p)

Schummi88

Legacy Member
sluysen zei:
ik doe idd ook een lerarenopleiding (of ik die ga volhouden is een andere vraag :p)
Secundair onderwijs Informatica - Technologische Opvoeding

maar wat ik eigenlijk echt wil doen is zo deels informaticaleerkracht, en deels ICT coördinator of whatever (de dude die zich met de pc's bezighoudt op school :p)

Planning is de sleutel tot succes. Spijtig genoeg is dat weer het zwakke punt van onze school. Die schijten daar precies taken alsof het niets is en dan verschieten ze er van als we klagen omdat het veel werk is. De enige die daarin correct is, is onze docent van Geschiedenis. Aan het begin van het jaar krijgen we een takenlijst met opdrachten voor het hele jaar en daar verandert niets aan.

Gizmo_1987

Legacy Member
128MB zei:
10 min :oink: over? :D

Wat denkt gizmo hier van?

Buah, een 3/10
Ze is nogal laag drachtig, sminkpop, enzz
En 16 :-/ Minstens 18 hierzo, en dan nog :ironic:
:puke:
i've seen better :p

Booka Shade

Legacy Member
gizmo_1987 zei:
Buah, een 3/10
Ze is nogal laag drachtig, sminkpop, enzz
En 16 :-/ Minstens 18 hierzo, en dan nog :ironic:
:puke:
i've seen better :p

Wie het 'minder mooie niet eert, ...'

Stancke

Legacy Member
Schummi88 zei:
Met aanduiden bedoel ik eigenlijk meer handengebruik en dan vooral naar de PPT wijzen. Dus niet naar het scherm toestappen en er echt op gaan wijzen :p. Nu moet je ook wel zien dat je geen 10 meter van het scherm verwijdert staat :D.

Ik heb het voordeel dat ik niet voor de klas moet staan en redelijk vrij m'n lesvoorbereidingen kan maken.

SXe

Legacy Member
verbaast mij eigelijk wel da er hier zoveel zitten!

vandaag nieuw stagair gekregen voor biologie, zo een poes da da is! Raawr :p

Schummi88

Legacy Member
friekie zei:
verbaast mij eigelijk wel da er hier zoveel zitten!

vandaag nieuw stagair gekregen voor biologie, zo een poes da da is! Raawr :p

Ja, het is een vrouwenrichting en we zijn daar niet rouwig om :D. Ik probeer men lessen wel zo aangenaam mogelijk te maken voor die leerlingen. Wat humor erin alleen kunnen sommige leerkrachten dat niet appreciëren maar die leerlingen klagen dan ook tegen mij over hun leerkrachten :p.

SXe

Legacy Member
Schummi88 zei:
Ja, het is een vrouwenrichting en we zijn daar niet rouwig om :D. Ik probeer men lessen wel zo aangenaam mogelijk te maken voor die leerlingen. Wat humor erin alleen kunnen sommige leerkrachten dat niet appreciëren maar die leerlingen klagen dan ook tegen mij over hun leerkrachten :p.

ook nog een zalige leerkracht opt school, wij zitte echt altijd te lache in die mens zijn les :applause: :applause: en die lacht ook mense uit gwn: vb der had er ene een briefopener in zen pennezak steken en die was zo wa aant showe, en meneer pakt da af en geeft hem een waarschuwing in blauwe bic, en die leerling begint daar keihard te bleiten :rofl::rofl: en kijkt naar de grond, wij zitte da zo te filme me ons GSM en meneer is keihard aant lache (maar wel stil) en wij zitte te schaterlachen. ook onze GSM pakke en doen alsof dade naar de flikke belt enzo :love: :rofl: :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan