Archief - De grote OFF-TOPIC thread - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mee

Legacy Member
Naar wat ik begrijp hebt gij niks van rijschool gedaan?

Ik raad u toch aan om een uur of 2 te pakken, als ge slechte gewoontes hebt (koppelingspedaal bv in uw geval) wijzen die u daar op, dat met het voorsorteren zouden die zeker ook gezegd hebben. Als dat zo vlak voor het rijexamen is geven die u tips waar ze op letten op het examen, ik heb daar alleszins veel aan gehad op die 2 uurkes, was er dan ook van de 1ste keer door :p.

Private_BE

Legacy Member
Mee zei:
Naar wat ik begrijp hebt gij niks van rijschool gedaan?

Ik raad u toch aan om een uur of 2 te pakken, als ge slechte gewoontes hebt (koppelingspedaal bv in uw geval) wijzen die u daar op, dat met het voorsorteren zouden die zeker ook gezegd hebben. Als dat zo vlak voor het rijexamen is geven die u tips waar ze op letten op het examen, ik heb daar alleszins veel aan gehad op die 2 uurkes, was er dan ook van de 1ste keer door :p.

Ik heb nooit een opmerking gehad van mijn koppeling ofzo, enigste wat ik had is dat ik niet genoeg had gekeken in mijn spiegels terwijl die baan verlaten was (om een fietser in te halen). En ik reed teveel aan de rechtse kant van de baan, dat doe ik nu nog uit veiligheid. Moest er maar is nen zot zo vreemde bochten pakken, zie ik wel meer..

Ironpole

Legacy Member
Mee zei:
Naar wat ik begrijp hebt gij niks van rijschool gedaan?

Ik raad u toch aan om een uur of 2 te pakken, als ge slechte gewoontes hebt (koppelingspedaal bv in uw geval) wijzen die u daar op, dat met het voorsorteren zouden die zeker ook gezegd hebben. Als dat zo vlak voor het rijexamen is geven die u tips waar ze op letten op het examen, ik heb daar alleszins veel aan gehad op die 2 uurkes, was er dan ook van de 1ste keer door :p.

Ja, niks rijschool. Misschien een beetje overhaast inderdaad. Ik ga ook proberen om wat uurtjes met de rijschool te doen nu. Want als ik nu gewoon wat andere routes probeer en op m'n koppeling let, gaan er tijdens het tweede exaam weer verborgen fouten zitten denk ik. Dat zal dan wat centen kosten maarja.

M'n broer heeft het wél met de rijschool gedaan btw. 20 uur les en mocht dan alleen rijden. De instructrice zei voor het examen dat hij nog stuntelig reed (ze was eigenlijk wel aan het klagen dat hij het niet goed kon). Bij het examen was hij gebuisd omdat hij op een kruispunt kwam waarbij de lichten kapot waren, hij kende die situatie niet (we hebben de theorieboek gecontroleerd en het staat er verbazingwekkend inderdaad niet in!) en was gebuisd. De volgende dag recht weer examen vastgelegd en toen was hij er wel door. Hij had een stuk 70 gereden waar hij 50 mocht maar examinator had het niet gezien blijkbaar? Hij was al vrijgesteld voor z'n manoeuvres (oud systeem nog).

Daarom wouden we het bij mij eigenlijk zonder rijschool proberen, omdat ze wel dachten dat ik dat zou kunnen. Maar het is niet altijd het geval dat de begeleider alles kan aanleren. Zithouding bijvoorbeeld deed ik op het examen goed, maar dat heb ik via internet moeten leren. Hoe ik moet uitstappen nadat ik geparkeerd ben ook enz. Zo hebben we gisteren op het examen zelf de andere leemtes nog gevonden (voorsorteermiddenbermen en koppeling).

Dusja, als ge niet schrikt van de prijs van rijschool, doe het dan zeker en vast.

Frey

Legacy Member
buycki zei:
Wa bedoelt ge dan met uw koppeling?
Wa deed ge mis?
Voet op koppeling houde terwijl ge ni moet schakelen

Als lichten ni werken eerst borden kijken, als die er ni staan gewoon voorrang van rechts.. (kan op sommige drukkere kruispunten idd serieus verwarren)

Mee

Legacy Member
Ironpole zei:
Dat zal dan wat centen kosten maarja.
Ge kunt het ook anders bekijken hè: als ge nu (pakweg) €100 geeft aan 2 uur rijles (volgens mij is dat wel genoeg als ge al deftig kunt rijden) hebt ge een veel grotere kans om er van de 2de keer door te zijn.
Als ge geen les pakt en ge buist weer, moet ge verplicht 6 uur rijles (= €300 = 3*€100 :p) nemen (ik dacht toch dat het zo was tegenwoordig?).

BuYcKi

Legacy Member
Fr3nzY zei:
Voet op koppeling houde terwijl ge ni moet schakelen

Als lichten ni werken eerst borden kijken, als die er ni staan gewoon voorrang van rechts.. (kan op sommige drukkere kruispunten idd serieus verwarren)

Ahja.
Geen last van ik.
De pepe heeft daar genoeg op getimmerd, doe uw fucking voet van da ding :p

Enkel in sommige draaien hou ik er soms nog wa op,
is ook tezien hoe scherp hem is..

Ironpole

Legacy Member
Ik vind het wel vervelend dat ik m'n voet links moet zetten telkens wanneer ik niet schakel. Dus als ik optrek vanuit stilstand moet ik naar 1ste gaan, voet links, 2de, voet links, 3de, voet links, 4de, voet links enz... ? Vervelend lijkt me. Ik zit niet als een kwiebus constant met m'n voet op de koppeling, als ik een constante snelheid moet aanhouden van 50 of 70 dan zet ik hem altijd links. Maar op korte stukken van schakelen niet.

128MB

Legacy Member
Ironpole zei:
Ik vind het wel vervelend dat ik m'n voet links moet zetten telkens wanneer ik niet schakel. Dus als ik optrek vanuit stilstand moet ik naar 1ste gaan, voet links, 2de, voet links, 3de, voet links, 4de, voet links enz... ? Vervelend lijkt me. Ik zit niet als een kwiebus constant met m'n voet op de koppeling, als ik een constante snelheid moet aanhouden van 50 of 70 dan zet ik hem altijd links. Maar op korte stukken van schakelen niet.

same, want je bent meestal toch vlug door de eerste 3 vitessen dus khou ook men voet op de pedaal en derna plaats ik em in rust.

Mr Syphon

Legacy Member
Ironpole zei:
Ik vind het wel vervelend dat ik m'n voet links moet zetten telkens wanneer ik niet schakel. Dus als ik optrek vanuit stilstand moet ik naar 1ste gaan, voet links, 2de, voet links, 3de, voet links, 4de, voet links enz... ? Vervelend lijkt me. Ik zit niet als een kwiebus constant met m'n voet op de koppeling, als ik een constante snelheid moet aanhouden van 50 of 70 dan zet ik hem altijd links. Maar op korte stukken van schakelen niet.

ja da spreekt toch voor zich als ge aant optrekken zijt da ge ni telkens uw voet ernaast moet zetten eh
gewoon als ge op snelheid zijt, voetje erlangst er crossen maar :cool:

Private_BE

Legacy Member
Ironpole zei:
Ik vind het wel vervelend dat ik m'n voet links moet zetten telkens wanneer ik niet schakel. Dus als ik optrek vanuit stilstand moet ik naar 1ste gaan, voet links, 2de, voet links, 3de, voet links, 4de, voet links enz... ? Vervelend lijkt me. Ik zit niet als een kwiebus constant met m'n voet op de koppeling, als ik een constante snelheid moet aanhouden van 50 of 70 dan zet ik hem altijd links. Maar op korte stukken van schakelen niet.

Ik hou men voet toch schoon op da pedaal tot ik in de vitesse zit die ik was langer dan 5 a 10 seconden moet aanhouden ze.

Waarom meteen u voet links als ge na 5 seconden opnieuw moet schakelen. Dat stoort toch totaal niet :ironic:

Schummi88

Legacy Member
johan tb zei:
Zwijgt gij ge zijt gewoon te lui om uw rijbewijs te halen. :D

Iemand moet lui zijn eh :p. Allé niet in alle opzichten want deze week 'vakantie' is meer een werkweek voor school :sop:.

DaCrashOveride

Legacy Member
Kwas er 1ste keer door zonder iets van rijschool ^^
Mja sommige zijn natuurtalenten en sommige iets minder he :p hahaha

SpeedFreak.be

Legacy Member
DaCrashOveride zei:
Kwas er 1ste keer door zonder iets van rijschool ^^
Mja sommige zijn natuurtalenten en sommige iets minder he :p hahaha

Talent: Nee, Geluk: Ja. :p

protnie

Legacy Member
DaCrashOveride zei:
Kwas er 1ste keer door zonder iets van rijschool ^^
Mja sommige zijn natuurtalenten en sommige iets minder he :p hahaha
Ja met u meerijden was best wel fun :p

Private_BE

Legacy Member
Dan koopt ge is iets van iBOOD en moet ge nog langer wachten dan dat ze beloven ook, typisch!

SpeedFreak.be

Legacy Member
Morgen eens kijken of ik mijn gsm contract kan vernieuwen (wss wel). Dat houdt ook in nieuwe gsm. :p

Ik weet alleen nog niet wat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan