Archief - CS:S > Peiling School voor counterstrike source

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xxit^

Legacy Member
wacko2000 zei:
Bij Para commando, Sgt

En net iets meer dan onderrichter NTGS alleen

hmmz kgaf ook maar een voorbeeld eh ma ge snapt toch wat k bedoelde? cs is teveel voor persoonlijke interpretatie vatbaar imo om zo mensen leren tactics te maken

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ik vind het alleszins een goed idee :)
Speel zelf al jaren, maar zijn nog marginaal veel dingen die ik ni weet/ni kan.
Als het jullie niet aanstaat, gtfo. Jezus.

deathsythe

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Als het jullie niet aanstaat, gtfo. Jezus.

TS zei:
Hi,

Deze thread is gemaakt om te peilen of er interesse is voor het volgende :

mijn interesse is negatief, maar mag toch gezegd worden hopek. en tis een forum... het dient in de eerste plaats om te discussiëren, hetzij zowel positieve als negatieve commentaar...

DeltR

Legacy Member
ge kunt het proberen maar vroeger in deathball was er ook zon project waar ze nieuwe spelers aannamen en persoonlijk trainden en uiteindelijk was ervaring het grootste struikelblok. De kennis die de spelers meekregen bleek nutteloos zonder de ervaring om het ingame te gebruiken en door spelen hadden ze het grootste deel van die kennis toch vernomen. Alhoewel een "database" of lokale plaats voor gedeelde ervaringkennis altijd een goed idee is zelfs voor gevorderde spelers :)

veel geluk alvast

egodrive

Legacy Member
ik vrees dat er meer moeite dan resultaat uit heel die school zal komen.. ik steun het project maar ik vrees het ergste

DeltR

Legacy Member
NicK.be zei:
leuk idee, maar als jij zelf deze 'cursi' gaat geven, leren de studenten in spé dan niet hoe het NIET moet ? Of ben jij een pro gamer ?

Er zijn hier duidelijk geen pro gamers lol, alleen wannaB's. Het hele doel van een school is dat de leerling de leraar overtreft -_- anders groeit het niveau nooit. Vermits er evenveel speelwijzes zijn in CSS dan dat er tickdrops zijn is geen enkele kijkwijze verkeerd tis gewoon dat de juiste leerling de juiste leraar moet vinden. Daarom is het uitermate belangrijk dat een project zoals dit dan ook zoveel mogelijk verschillende kijken vertolkt zodat iedereen voor zich kan uitmaken welke voor zich de beste is :)

maw. maak er een soort wiki van zodat iedereen zich "ook" kan inschrijven als "leraar" en zo zijn eigen lessen-assortiment kan voordragen. En selecteer mss de meest succesvolle leraars en hun lessen in je hoofdprogramma. De database van randinformatie van flashes,etc is uitermate handig als ook de situatie en details ervan in de lessen worden gebruikt. Daarom kan je die database mss gebruiken als een quick-reference guide wanneer een leraar ernaar wil verwijzen tijdens zijn lessen.

exo

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Ik vind het alleszins een goed idee :)
Speel zelf al jaren, maar zijn nog marginaal veel dingen die ik ni weet/ni kan.
Als het jullie niet aanstaat, gtfo. Jezus.

Ok, jij zou misschien iets kunnen bijleren, das waar. Maar als ik me niet vergis ben je ouders dan 17 en kan je rationeel genoeg denken. Maar als die 'school' er zou komen zouden er genoeg 12-15 jarige (en / of ouder) zijn die niet rationeel genoeg kunnen denken en css in de eerste plaats voorop stellen. En wat zou dan je hoofdvak zijn? Tactiek-interpretatie?


Het is, zoals hier al eerder gezegd is, een nobel idee. Maar meer dan dat zou ik het niet durven noemen. Het zou gewoon teveel werk vragen eigenlijk. Je zou topspelers moeten hebben, sorry dat ik het zo cru stel maar jij bent geen topspeler, ik al helemaal niet ze. (niet grof bedoeld he treathstarter) Dus jij kan ze niet veel bijbrengen. Wie wel? Laten we het nu even in België houden en stel dat pakweg een Core (eerste naam die in me opkomt) een 'leraar' zou worden aan deze school. Ik weet dat Core in ouN zit en dat hij werkt. Zou hij dan nog veel tijd overhebben voor zichzelf? Neen, en daarom is het al zo goed als onmogelijk om mensen met de nodige ervaringen aan te trekken als docenten. Nu ik zal het nog is herhalen dit is niet om je droom aan diggelen te slaan, dat wil niemand hier doen denk ik of hoop ik allesinds, maar gewoon om je eventueel met je beide voeten terug op de grond te zetten.

BioHzRd.^.'

Legacy Member
exo zei:
Ok, jij zou misschien iets kunnen bijleren, das waar. Maar als ik me niet vergis ben je ouders dan 17 en kan je rationeel genoeg denken. Maar als die 'school' er zou komen zouden er genoeg 12-15 jarige (en / of ouder) zijn die niet rationeel genoeg kunnen denken en css in de eerste plaats voorop stellen. En wat zou dan je hoofdvak zijn? Tactiek-interpretatie?


Het is, zoals hier al eerder gezegd is, een nobel idee. Maar meer dan dat zou ik het niet durven noemen. Het zou gewoon teveel werk vragen eigenlijk. Je zou topspelers moeten hebben, sorry dat ik het zo cru stel maar jij bent geen topspeler, ik al helemaal niet ze. (niet grof bedoeld he treathstarter) Dus jij kan ze niet veel bijbrengen. Wie wel? Laten we het nu even in België houden en stel dat pakweg een Core (eerste naam die in me opkomt) een 'leraar' zou worden aan deze school. Ik weet dat Core in ouN zit en dat hij werkt. Zou hij dan nog veel tijd overhebben voor zichzelf? Neen, en daarom is het al zo goed als onmogelijk om mensen met de nodige ervaringen aan te trekken als docenten. Nu ik zal het nog is herhalen dit is niet om je droom aan diggelen te slaan, dat wil niemand hier doen denk ik of hoop ik allesinds, maar gewoon om je eventueel met je beide voeten terug op de grond te zetten.

Sorry maar daar zit je toch wel een beetje fout in.
Ge kunt de game heel goed begrijpe. Maar het uitvoeren is iets wa persoonlijk is. Sommige mensen hebben nu eenmaal niet die hand coordinatie en komen op da vlak tekort.
Andere hebbe dan weer een lage reactiesnelheid wa ook een grote rol speelt.

Ge moe geen les krijgen van een top speler maar van iemand die het spel kent en zelf ook ervaring heeft.
Wacko is hiervoor wel de geschikte persoon in men ogen. GIJ kent em nie dus gij kunt ook nie oordelen.

Btw in vele sporten is het zo da ze trainers geen top spelers ware.

exo

Legacy Member
Het feit dat ik hem niet ken wil toch al wel iets zeggen denk ik. Ik ga nu niet zeggen dat ik superveel mensen ken, maar pakweg ne cow (eerste naam da in me opkomt) heb ik nog nooit over die mens iets horen zeggen, wat dan ook wil zeggen dat hij volgens mij niet zooo bekend is. En als hij echt goed zou zijn zou hij wel bekender zijn volgens mij, zo gaat da nu eenmaal.

nivekii

Legacy Member
Cow praat enkel over de cheaters, misschien dermee da ge die naam nog ni gehoord had?

BioHzRd.^.'

Legacy Member
exo zei:
Het feit dat ik hem niet ken wil toch al wel iets zeggen denk ik. Ik ga nu niet zeggen dat ik superveel mensen ken, maar pakweg ne cow (eerste naam da in me opkomt) heb ik nog nooit over die mens iets horen zeggen, wat dan ook wil zeggen dat hij volgens mij niet zooo bekend is. En als hij echt goed zou zijn zou hij wel bekender zijn volgens mij, zo gaat da nu eenmaal.

Hij is "bekend". Denk da iedereen em kent van CL bij PSK.
commercieel noem ik u mening ...

BeanmasteR`

Legacy Member
Maar toch het is en blijft een spel, dus dunno of ge et dan ook ZO serieus moet pakken!
- Ikzelf ga natuurlijk wellicht geen geld storte fzo ze :D

Cowenator

Legacy Member
BioHzRd.^.' zei:
Hij is "bekend". Denk da iedereen em kent van CL bij PSK.
commercieel noem ik u mening ...
als ge da bekend noemt dan zijn er sommigen in be.CSS csssterren ofzo

egodrive

Legacy Member
BioHzRd.^.' zei:
Sorry maar daar zit je toch wel een beetje fout in.
Ge kunt de game heel goed begrijpe. Maar het uitvoeren is iets wa persoonlijk is. Sommige mensen hebben nu eenmaal niet die hand coordinatie en komen op da vlak tekort.
Andere hebbe dan weer een lage reactiesnelheid wa ook een grote rol speelt.

Ge moe geen les krijgen van een top speler maar van iemand die het spel kent en zelf ook ervaring heeft.
Wacko is hiervoor wel de geschikte persoon in men ogen. GIJ kent em nie dus gij kunt ook nie oordelen.

Btw in vele sporten is het zo da ze trainers geen top spelers ware.

² that

int engels is er zelfs een mooie spreuk:

"Those who can't do, teach."


Het probleem zal vooral in de scene liggen. Ik vrees dat er meer mensen zich zullen aanbieden als lesgever dan les zullen komen volgen aangezien het ego-gehalte in css nogal hoog moet liggen om uberhaupt het spel te spelen, tlijkt wel een system requirement maar dan voor uw mentaliteit. :evil:

SweetEmmaRose

Legacy Member
deathsythe zei:
mijn interesse is negatief, maar mag toch gezegd worden hopek. en tis een forum... het dient in de eerste plaats om te discussiëren, hetzij zowel positieve als negatieve commentaar...

Ja ik heb nooit gezegd da meningen niet geuit mogen worden. Maar nu ni overdrijven he.
En dit is geen discussie, 't is een interesse peiling, zoals je zelf al aanhaalt.
De vraag is niet: vind jij dit een goed idee?
De vraag is: heb jij er interesse in?
Ja het antwoord kan negatief zijn, maar daar blijft het dan ook bij.

wacko2000

Legacy Member
Het is idd een threat waar zowel positieve als negatieve commentaar heel welkom is. Het moet dan wel commentaar zijn dat over het initiatief gaat niet over mij persoonlijk.
Ik ben idd geen superbekende speler en zal het ook nooit worden maar ik sluit me aan bij Bio zijn mening. Het zijn niet steeds topspelers die ook goeie trainingen geven.
ik kan me ook volledig vinden dat je css op verschillende wijzen kunt spelen maar ik ben hier dan ook niet om de ver gevorderde speler te onderrichten. Ik heb ervaring met spelers die weining kennis hebben van css. Mijn eerste clan was 666-gamers jullie totaal onbekend wss maar ik kan je al vertellen dat het niveau even hoog lag als een blad papier dat op de grond ligt. Ik weet dat er mensen zijn die weinig of geen notie zijn, hell er zijn zelfs clans like that.
Als je mensen begeleidt is het ook makkelijker om de juiste aanwijzingen te geven bij fouten die ze maken, veel makkelijker dan dat je het zelf moet doen.
Een database vraagt om zelfstudie. Hoeveel spelers ken jij die de moeite nemen om zelf iets op te zoeken en het dan nog helemaal te lezen en te testen?
Tactics ontwikkelen is natuurlijk niet eenvoudig maar ik kan wel zien en testen welke tactics er aannemelijk zijn voor een bepaald team met zijn beperkingen. Ik heb niets anders gedaan met pSk. Je kan eenvoudigweg geen tactics kopieren als je de essentie van de tactic niet kan uitvoeren zonder dat het heel fout afloopt.
Je kan wel teamleaders leren van op de juiste moment een mogelijke beslissing te nemen en er altijd 1 klaar te hebben voor de volgende ronde. Niets is meer demotiverend dan een neergeslagen leider die noodgedwongen opgeeft omdat niets lukt. Ook daar kan je jezelf op voorbereiden sommigen weten alleen niet hoe of hebben nooit dat voorbeeld gehad.
Het is zeer goed mogelijk dat dit niet het beoogde effect zal hebben maar als het een positief effect heeft op een aantal spelers/clans dan haal je het niveau naar boven. Het is niet de eerste speler die ik ken die van een andere game komt en niet snel genoeg mee is omdat ie geen begeleiding krijgt of uitleg en dan gewoon stopt met css terwijl er wel potentieel in zit maar er zelf niet in geloofd.
In ieder geval, ga ik er nog wat tijd tegenaan gooien want ik ben nog 2 maand en half in dit godverlaten gat waar er regelmatig niks beter te doen is.
Ondertussen zal ik wel wat zoeken naar mensen die als 'leerling' in het project willen starten en het van daar is bekijken.
Heb zo ooit als eerste Belgische clan begonnen met team2 zowat om dezelfde reden spijtig genoeg had ik niet genoeg tijd omdat ik zelf nog meetrainde en speelde en is dat een eigen leven beginnen leiden. Toch kan ik zeggen dat er van dat team2 verschillende mensen zijn kunnen doorvloeien door begeleiding van het eerste team naar een hoger niveau. Het is dus mogelijk om mensen zaken bij te brengen de vraag rest alleen nog wat de meest effectieve manier zou kunnen zijn om het niet binnen een clan gebeuren te houden met de bijhorende selectie.

Shit weer een monster van een post maar t moets ff van de lever af.

Greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan