Game tijdje geleden gekocht via Steam en begin dit weekend opgestart als onderbreking voor Skyrim waar ik nu al zo'n 80 uur ver in ben en nog ver van de helft heb gezien en deze nieuwe telg is inderdaad de beste Anno tot nu toe en zelfs de beste RTS/ City Building game die ik al heb gespeeld en ik heb er toch al heel wat achter de kiezen. Opnieuw SUPERverslavend. Ik zet mij altijd voor mijn comp met het idee een uurtje te spelen en net als je denkt dat je een half uur ver bent krijg je die melding dat je reeds 2 uur ver bent en je beter een pauze zou nemen. Hehe
De campagne hou ik voor later. Ik ben meteen groot begonnen.
Even heb ik gevreesd voor een ontbrekende tutorial of iets van die aard maar hier zit het er op een fantastische manier in gebakken. Alle info krijg je geleidelijk aan van E.V.E. via mails en dergelijke. Je wordt van alles op tijd op de hoogte gehouden en je bekijkt die info wanneer je daar zelf behoefte aan hebt. Véél beter dan zo'n standaard en soms bijna verplichte tutorial missies. Nu kan je meteen beginnen zonder dat je je daar zorgen om hoeft te maken.
Een goed stuk van het weekend gespeeld en heb toch al een redelijke stad met om en bij de 5000 inwoners.

Oh ja, ik speel met Global Trust, de Tycoons dus.