Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zarathustra

Legacy Member
mac-bc zei:
Als het verkocht is, geen probleem dan was ik simpelweg te laat, maar waarom zie ik dan niet het pand staan met een "verkocht"-label erop? Zoals ze overigens hun website voor 90% mee vol zetten.
Geen idee hoe dat werkt, mss wil de verkoper niet dat ze het gebruiken als 'reclame'?

mac-bc

Legacy Member
zarathustra zei:
Geen idee hoe dat werkt, mss wil de verkoper niet dat ze het gebruiken als 'reclame'?

Blijkbaar zou de verkoopster zich teruggetrokken hebben, zonder reden. De dame van het immo-kantoor zei dat het mogelijk "gekaapt" is door een andere makelaar aan een beter tarief.

Toch weer toevallig dat ik op zoiets moet stuiten, maar soit.

jos deboomslang

Legacy Member
fryeBE zei:
Alleenstaande of met 2?
Wij gaan zo'n 2100 euro overhouden met 2.
Hopelijk zal het te doen zijn... Hebben 140 euro nog aan maaltijdcheques en maar 1 auto ten laste. 1 auto van het werk + tankkaart.

alleenstaande :)

zarathustra

Legacy Member
mac-bc zei:
Blijkbaar zou de verkoopster zich teruggetrokken hebben, zonder reden. De dame van het immo-kantoor zei dat het mogelijk "gekaapt" is door een andere makelaar aan een beter tarief.

Toch weer toevallig dat ik op zoiets moet stuiten, maar soit.

Wel als je het adres weet kan je altijd proberen de verkoopster direct te contacteren.

SteakFriet

Legacy Member
mac-bc zei:
Blijkbaar zou de verkoopster zich teruggetrokken hebben, zonder reden. De dame van het immo-kantoor zei dat het mogelijk "gekaapt" is door een andere makelaar aan een beter tarief.

Toch weer toevallig dat ik op zoiets moet stuiten, maar soit.

Sneller actie ondernemen zou niet scheef staan. Met zoiets wacht je toch geen week?

mac-bc

Legacy Member
zarathustra zei:
Wel als je het adres weet kan je altijd proberen de verkoopster direct te contacteren.

Ik weet het adres maar er woont momenteel niemand dus ik kan hoogstens een briefje in de bus gooien in de hoop dat die brievenbus nog af en toe geleegd wordt. Na mijn drukke periode eens bekijken, heb nu sowieso geen tijd om daar 's avonds uitgebreid mee bezig te zijn.

Vandaar ook mijn afwachtende houding, Bjorn_1880.

Stimpy

Legacy Member
't zal dan wel verschijnen in de zoekertjes hé. Gewoon terug contact opnemen. Niks verloren. Gewoon geen week wachten.

Caracalla

Legacy Member
Ik snap echt niet waarom zoveel mensen via een kantoor verkopen.

Hier hadden we ook geinformeerd en dat was 3% + BTW.
Op 320 k is dat fucking 11k gewoon weg.
Als dat binnen de maand weg is, is dat nogal héél goed verdiend.

Voor 11k kan ik ook een tweetal formulieren opvragen en een zoekertje op internet plaatsen.

GameMom

Legacy Member
Voor het huis van mijn grootmoeder hebben we toch gewerkt met een kantoor. Het is sowieso al erg lastig om een ouder huis verkocht te krijgen. Ik heb daar toch goede ervaringen mee.

da_flux

Legacy Member
Ik zou sowieso eerst zonder kantoor proberen en als het dan niet lukt via immo kantoor.

mac-bc

Legacy Member
Die discussie is hier al een paar keer gevoerd.

Het is een vrije markt dus iedereen doet wat hij wil; de ene wil ontzorgd worden, de ander wil geld besparen. Bij nalatenschap is het dikwijls ook eenvoudiger om een externe partij (makelaar) te laten schatten, de achterloop te doen en de verkoop te regelen.

Pan

Legacy Member
mac-bc zei:
Blijkbaar zou de verkoopster zich teruggetrokken hebben, zonder reden. De dame van het immo-kantoor zei dat het mogelijk "gekaapt" is door een andere makelaar aan een beter tarief.

Toch weer toevallig dat ik op zoiets moet stuiten, maar soit.

Hoeveel wedden we erop dat als je eindelijk toch iets gekocht krijgt, je hier komt zeuren over verborgen gebreken e.d.?

SteakFriet

Legacy Member
Caracalla zei:
Ik snap echt niet waarom zoveel mensen via een kantoor verkopen.

Hier hadden we ook geinformeerd en dat was 3% + BTW.
Op 320 k is dat fucking 11k gewoon weg.
Als dat binnen de maand weg is, is dat nogal héél goed verdiend.

Voor 11k kan ik ook een tweetal formulieren opvragen en een zoekertje op internet plaatsen.

Ik begrijp daar ook niets van. Binnenkort appartement waarschijnlijk te koop zetten. Wat is er moeilijk aan een mooi zoekertje te plaatsen op basis van gegevens van uw eigen eigendom? Voor de aktes moet je het ook niet doen, een belletje naar notaris volstaat en kost u quasi niets. Een verkoopsbelofte is snel bindend. Als je het goed doet haal het van het net.
De enige immo die hier binnenkomt is om een gratis schatting te doen :) gewoon voor een objectieve mening en dan nog zal ik de prijs die in men hoofd zit adverteren ongeacht het resultaat.

mac-bc

Legacy Member
Bjorn_1880 zei:
Ik begrijp daar ook niets van. Binnenkort appartement waarschijnlijk te koop zetten. Wat is er moeilijk aan een mooi zoekertje te plaatsen op basis van gegevens van uw eigen eigendom? Voor de aktes moet je het ook niet doen, een belletje naar notaris volstaat en kost u quasi niets. Een verkoopsbelofte is snel bindend. Als je het goed doet haal het van het net.
De enige immo die hier binnenkomt is om een gratis schatting te doen :) gewoon voor een objectieve mening en dan nog zal ik de prijs die in men hoofd zit adverteren ongeacht het resultaat.

Er zijn hier nochtans al voldoende redenen gepasseerd, maar dan moet je ze wel willen lezen natuurlijk.

SteakFriet

Legacy Member
mac-bc zei:
Er zijn hier nochtans al voldoende redenen gepasseerd, maar dan moet je ze wel willen lezen natuurlijk.

Kan je even opsommen voor mij?
- Snellere verkoop weet ik zo niet...
- Papierwinkel wordt overschat want valt best mee...
- Potentiele kopers op het oog, mja kan maar die zien ook wel op immoweb...

Ik zou altijd eerst zonder proberen enkele maanden. Bij een immo moet je al snel op een meerverkoop van 5 a 10k gaan rekenen eer je er profijt aan doet

Herman De Croo

Legacy Member
mac-bc gaat het nooit bevestigen, maar iemand in zijn directe omgeving is een immomakelaar

mac-bc

Legacy Member
Bjorn_1880 zei:
Kan je even opsommen voor mij?
- Snellere verkoop weet ik zo niet...
- Papierwinkel wordt overschat want valt best mee...
- Potentiele kopers op het oog, mja kan maar die zien ook wel op immoweb...

Ik zou altijd eerst zonder proberen enkele maanden. Bij een immo moet je al snel op een meerverkoop van 5 a 10k gaan rekenen eer je er profijt aan doet

- Ontzorging is de voornaamste reden. Niet iedereen heeft de tijd en goesting om zich daarmee bezig te houden.
- Daarnaast heb je het belang van een correcte prijszetting zodat je het momentum niet verbrandt. Al te vaak zie je amateurs hun pand te koop zetten voor veel te veel geld, "eens proberen" heet dat dan. Het geraakt niet verkocht en de interesse verdwijnt. Daarna zit je met een pand die al een half jaar te koop staat, wat potentiële kopers sowieso verdacht gaan vinden waardoor het momentum voorbij is en je het pand uiteindelijk onder de prijs moet verkopen.
- De expertise van een makelaar die weet waar hij op moet letten in het compromis en de verkoopakte, zodat de eventuele fouten van een notaris gecorrigeerd worden. Hij weet ook welke notarissen goede zijn, en welke niet.
Bovenstaande factoren gaan nog harder een rol spelen wanneer het pand in onverdeeldheid is. Dan kan niemand achteraf met de vinger wijzen naar een ander.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je perfect uw pand zelf kan verkopen, dat staat je volledig vrij. Laat dat nu net het leuke zijn aan een vrije markt, in tegenstelling tot het gratuite geld-scheppen van notarissen waar niemand onderuit kan.

mac-bc

Legacy Member
Herman De Croo zei:
mac-bc gaat het nooit bevestigen, maar iemand in zijn directe omgeving is een immomakelaar

Herman De Croo jongen, ik weet dat je al een respectabele leeftijd hebt bereikt maar nu begin je toch echt wel seniel te worden. Kan je echt niet onthouden dat ik jou dat al verschillende keren heb uitgelegd, of doe je gewoon alsof?

Ik hou nogal van een vrije markt, en men zou dat ook van jou kunnen veronderstellen. Vind je het eigenlijk leuk om het liberalisme te bevuilen met alles wat daar lijnrecht tegenin gaat?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan