Archief - Zondaglawaai !!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
Nja, heb het ook al gehad met mensen die hier vaak bezig zijn aan hun huis, enzovoort, het lawaai is storend als je eroplet , maar niet zo storend dat ik hele dag opgefokt van rondloop en flikke wil belle :o

Moete me kunne leve vind ik :)

N`Kr1pt

Legacy Member
oh nee er rijdt iemand het gras af op zondag!!!

de meeste mesnen gaan van maandag tot vrijdag werken en hebben maar 2 dagen om taken rond hun huishouden te doen.
als ge dan een dagje vrij wilt hebben in uw weekend en zondag dan het gras afrijdt, dat moet toch kunnen zeker?

wss zijn het vooral de mensen die zelf niet gaan werken die over zo een zaken klagen. achja

-Helld0g-

Legacy Member
als ge al het gras nimmer moogt afrijden op ne zondag... ge kunt toch moeilijk congé pakken om het gras af te rije???

van hetzelfde met de hogedrukreiniger! (voor die 10minuutjes dat de hogedrukreiniger dan aanligt, de rest is toch met spons en zeemvel)

Genious zei:
Dat loont alleen maar voor defene die ge aan het "verdragen" zijt.
Serieus, als iemand u irriteert met lawaai, dan zou ge moeten verdraagzaam zijn?
Ge kunt evengoed het omkeren he, dat degene die lawaai wilt maken zich maar moet stil houden om de stilte van de ander te verdragen.

Kwil niet zeggen dat ge elkaar de kop moet inslaan, maar laat ook zeker niet in naam van verdraagzaamheid over u heen lopen.

Denk dat de spreuk meer in deze zin bedoeld wordt: Als jij eens werken aan u huis gaat moeten doen, dan gaan de mensen ook wat van uw kant verdragen.

Maar wat zou jij inzitten met verbouwen aan een huis hé? 90% zijn hier toch maar studenten en 50% is waarschijnlijk nog geen 18 dus :s
Waarschijnlijk moet ge nooit helpen met de papa of huren jullie telkens een firma in om tijdens de week de werken uit te voeren??

Moloch

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Ik ben ook al heel de middag vollen bak muziek aant draaien... zondag of geen zondag :p

dus gij zijt er fier op dat ge nen egoist zijt? :rofl:

vooral geen rekening houden met u buren é :ironic:

Moloch

Legacy Member
mja, nie alle buren gaan ook klagen é, als da oudere menskes zijn zullen die da zeker nie te doen, of andere "brave" mensen die u nie zouden durven aanspreken

tis nie omdat niemand klaagt, dat ze gene last hebben é

in mijne blok wast hier tot voor kort ook altijd lawaai int weekend, en dan vooral de zondagmorgen als ne mens hem eens wil uitslapen, simpel opgelost, in de vroege (half 4 opstaan dus) een ganse week mijne tv zodanig luid gezet dat em er wel van moest wakkerworden, em is al veel verbeterd nu :)

nu is het de mode in mijn straat dat elk huis om toer eens zijne gevel/dak/enz vernieuwd, en die mannen hebben papieren om te mogen werken op ne zondag, jeuj..

alsek zou mogen kiezen? open bebouwing met geen enkel ander huis in ne straal van 50m, rust alom :love:

pamperke

Legacy Member
Ik zou die man gewoon voorstellen om te stoppen en dan om 1u30 's nachts voort te doen. Ahja, Math'ke is dan toch een feestje met luide muziek aan't geven ofzoiets :).

Voila, probleem opgelost!

VinceFeet

Legacy Member
Moloch zei:
alsek zou mogen kiezen? open bebouwing met geen enkel ander huis in ne straal van 50m, rust alom :love:

Waar ik woon is het dus zo (maak van die 50m maar 100m) en dat is eigenlijk wel een luxe waar je je niet snel van bewust bent. Ik zit sinds dit jaar op kot in A'pen en het verschil is te merken. Zet het volume van je muziek even te hard en ze slaan op de muur... Is wel wennen in 't begin want hier thuis kan ik handgranaten afsteken zonder dat iemand daar iets van merkt/zegt. Bij wijze van spreke hé...

EternalSilence

Legacy Member
VinceFeet zei:
Waar ik woon is het dus zo (maak van die 50m maar 100m) en dat is eigenlijk wel een luxe waar je je niet snel van bewust bent. Ik zit sinds dit jaar op kot in A'pen en het verschil is te merken. Zet het volume van je muziek even te hard en ze slaan op de muur... Is wel wennen in 't begin want hier thuis kan ik handgranaten afsteken zonder dat iemand daar iets van merkt/zegt. Bij wijze van spreke hé...

hier ist min of meer het zelfde

omda het allemaal familie bedrijven zijn rond ons, alleen zijn er sedert vorig jaar weer buren, in het huis naast ons.
zo van die oude arbeiderswoningen.

vroeger was het hier allemaal velden, maar de familie kocht grond van elkaar op, om hun bedrijven te kunnen uitbreiden ..
echt wel kut. :sad:

EagleEye

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
als het moet gebeuren moet het gebeuren hé, das toch nie iedere zondag, das misshcien eens 1 zondag in een half jaar da ge eens iets moet doen :p
Dat is het eigenlijk he, als het bij één of 2 (consecutive) zondagen blijft moet ge daar allemaal zo'n probleem niet van maken :p
VinceFeet zei:
Waar ik woon is het dus zo (maak van die 50m maar 100m) en dat is eigenlijk wel een luxe waar je je niet snel van bewust bent. Ik zit sinds dit jaar op kot in A'pen en het verschil is te merken. Zet het volume van je muziek even te hard en ze slaan op de muur... Is wel wennen in 't begin want hier thuis kan ik handgranaten afsteken zonder dat iemand daar iets van merkt/zegt. Bij wijze van spreke hé...
Jup, ik heb gelukkig ook die luxe :p Toen ik wat jonger was altijd liggen prutsen met vuurwerk enzo :p (veilig!!) Buren hebben daar nooit iets van gezegd ^^

ps als er kindjes dit lezen, a word of warning! Als ge op u 12 jaar stom doet me vuurwerk en uw hand verbrandt ziede da litteken op uw 20e nog ;)

DBK

Legacy Member
EagleEye zei:
Dat is het eigenlijk he, als het bij één of 2 (consecutive) zondagen blijft moet ge daar allemaal zo'n probleem niet van maken :p

Jup, ik heb gelukkig ook die luxe :p Toen ik wat jonger was altijd liggen prutsen met vuurwerk enzo :p (veilig!!) Buren hebben daar nooit iets van gezegd ^^

ps als er kindjes dit lezen, a word of warning! Als ge op u 12 jaar stom doet me vuurwerk en uw hand verbrandt ziede da litteken op uw 20e nog ;)
héhé, ik heb ook veel chance gehad met men buren, heb zo spiegels van auto's getrapt tijdens het voetballen, alle appelsienen van het gloednieuwe appelsienenboompje van de buurvrouw getrapt, tuinverlichting stukgetrapt,... natuurlijk alles wel terugbetaald ( buiten da boompje ) maar toch, ik heb chance gehad. alles bij een maar 3 keer politie aan de deur gehad door stommiteiten, vuurkes aant maken enz :x ( maar 1 keer terrecht politie aan de deur gehad, rest waren andere kinderen :)

Conqie

Legacy Member
EagleEye zei:
ps als er kindjes dit lezen, a word of warning! Als ge op u 12 jaar stom doet me vuurwerk en uw hand verbrandt ziede da litteken op uw 20e nog ;)
:cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan