Archief - Zondaglawaai !!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
Beste mensen,

Ik heb namelijk een vraagje en dan vooral aan de mensen die rechten studeren zeker ?
In hoeverre mag je zondag lawaai maken ?

Iedereen weet het wel, het gras afrijden op de zondag mag je niet doen, hogedrukreinigen maakt ook al heel veel lawaai en dat doet ook niemand op een zondag ( normaal gezien toch niet )

Maar waar wordt hier de grens getrokken. Wij vragen dit omdat er hier al heel de dag iemand zit te slijpen en het komt ons letterlijk ons oren uit. :crazy:

We hebben veel zin om de politie te bellen maar als dit natuurlijk wettelijk gezien mag, dan haalt dat toch niets uit.

Daarom vraag ik het hier maar eens. Thanks :)

Burny

Legacy Member
Tja, als er dringend werk moet gedaan worden.. ik maai het gras ook dikwijls op zondag.
Kom je niet goed overeen met je buren ofzo?

SweetEmmaRose

Legacy Member
Als da echt zo hard stoort, denk ik da ge wel moogt bellen. Alhoewel ik eerst aan de buren zou vragen of ze willen stoppen,zo niet, dan naar de politie bellen :p

noreeeee

Legacy Member
Gaat dat gewoon vragen aan die kerel, of dat hem zijn slijpgerief wil afzetten?

Mithrandix

Legacy Member
Ik dacht dat het afhangt van de gemeente waar je in woont. Zij stellen soms aparte regels op ivm geluidsoverlast op zondag

^MystiQ

Legacy Member
Het zijn ons buren niet maar we horen het tot hier en voor ne keer dat mooi weer is willen graag een beetje rust in onze tuin.

Als em zijn huis wilt bouwen ( of wat em ook aan't doen is ) moet em maar congé pakken en nie de hele buurt op het systeem gaan werken vindek.

En het stoort echt hard, geloof mij :)

EternalSilence

Legacy Member
:lol:

doet er mij aan herinneren, moe het gras nog afrijden, dank u Math'ke.
een beetje verdraagzaam zijn.
onze buur maakte zijn garage, en die werkte ook meestal int weekend, na zijn uren.
ook slijpen en camions op en af
gewoon u muziek luider draaien.
of iets doen van werk dat ook veel lawaai maakt :: gras afrijden.

Mr.Anderson

Legacy Member
Ik ben ook al heel de middag vollen bak muziek aant draaien... zondag of geen zondag :p

KIA_Killer

Legacy Member
Vraag die man gewoon of hij niet kan stoppen of hoelang het nog duurt omdat je aan het studeren bent :) dat zal ie wel begrijpen zeker. Mss zal jij van jouw kant ook een toegeving moeten doen (bvb als hij zegt dat het wel dringend is maar niet zolang meer zal duren) maar dan kom je teminste overeen :)

DesorteD

Legacy Member
Zelfs alst u buren niet zijn, gaat da gewoon vriendelijk vragen.
Als hij dan niet stopt, gewoon bellen...

Santa

Legacy Member
Je mag geen geluid maken in zoverre het overmatig is. Met andere woorden in zoverre het de buren irriteert.
Zolang zij niet naar de politie bellen, is er normaal geen probleem. Te zien of je goed met je buren overeenkomt :p

Kan zijn dat er per gemeente nog eens geregeld wordt wat getolereerd moet worden.

Conclusie: Hou jezelf wat fatsoen en pas je in in de sociale wenselijkheid. Rij geen gras af op zondag of zet geen muziek op hoge volumes :p

Math'ke zei:
Maar waar wordt hier de grens getrokken. Wij vragen dit omdat er hier al heel de dag iemand zit te slijpen en het komt ons letterlijk ons oren uit. :crazy:

Aangezien het u de oren uitkomt, is het overmatig. Je kan er dus wel voor naar de politie gaan als je echt evil bent. Maar ik zou gewoon eens bij die persoon gaan en hem vertellen dat hij je zondag om zeep helpt :p

^MystiQ

Legacy Member
Doom Dragon zei:
:lol:

doet er mij aan herinneren, moe het gras nog afrijden, dank u Math'ke.
een beetje verdraagzaam zijn.
onze buur maakte zijn garage, en die werkte ook meestal int weekend, na zijn uren.
ook slijpen en camions op en af
gewoon u muziek luider draaien.
of iets doen van werk dat ook veel lawaai maakt :: gras afrijden.

Ja, laten we allemaal maar meer en meer lawaai maken, dat is echt de oplossing :niceone:

Wij rijden nooit ons graf af op zondag en verschillende andere van ons buren doen dat ook niet maar het echte lawaai komt ALTIJD uit dezelfde richting. :)

hatetn

Legacy Member
Math'ke zei:
Het zijn ons buren niet maar we horen het tot hier en voor ne keer dat mooi weer is willen graag een beetje rust in onze tuin.

Als em zijn huis wilt bouwen ( of wat em ook aan't doen is ) moet em maar congé pakken en nie de hele buurt op het systeem gaan werken vindek.

En het stoort echt hard, geloof mij :)


lol hiernaast is er ook iemand een huis aan het bouwen en em maakt ook lawaai maar et stoort me nie echt(khoor et een hele week opt werk en em maakt in vergelijking met ons amper lawaai of stof)
maar conge pakken om te verbouwen:wtf: veel mensen kunnen da maar doen in het weekend of als er een feestdag is of em moet em beperken tot de zaterdag, en normaal gezien als ge et gaat gaan vragen gaat ie em wel kunnen bezighouden met iets da minder lawaai maakt zeker

^MystiQ

Legacy Member
Medaphoar zei:
beetje verdraagzaam zijn eh

Ik heb hier eens een feestje gegeven en dan konden zij ook niet verdraagzaam zijn en werd het om 1u30 al abrupt afgebroken door een politie bezoek. U verstaat mijn frustratie wel ? :)

EternalSilence

Legacy Member
Math'ke zei:
Ja, laten we allemaal maar meer en meer lawaai maken, dat is echt de oplossing :niceone:

Wij rijden nooit ons graf af op zondag en verschillende andere van ons buren doen dat ook niet maar het echte lawaai komt ALTIJD uit dezelfde richting. :)

onze geburen hebben ook nog nooit geklaagd

en ik woon opt platteland, en naast mij is er een industiezone

dusja .. hele dagen lawaai .. Alleen nu is het nog redelijk stil
maar niemand klaagt als ik het gras afrijd
waarom :: TIS AL FAMILIE RONDOM MIJ :love:
buiten dan die nieuwe linkse buren.

Chickenlal

Legacy Member
De zondag is de enige dag waarop ik niet werk en dan moet ik toch ook lawaai maken als het nodig is ze. In de week heb ik daar geen tijd voor.

Maar als ze de zondagochtend lawaai maken ben ik toch ook ff kwaad omdat de zondag dan ook de enige dag is dat ik uitslaap ( zo ben ik nu net wakker). Dus als ze voor 12u het gras afrijden ga ik ook ff vloeken in mezelf, maar zeker niet vragen om te stoppen


Misschien moet ge u buurman neerstekken met een mes.. Das in tegenwoordig.

Darks

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik heb hier eens een feestje gegeven en dan konden zij ook niet verdraagzaam zijn en werd het om 1u30 al abrupt afgebroken door een politie bezoek. U verstaat mijn frustratie wel ? :)

Mja dan zou ge de politie kunnen bellen, maar ik vrees dat ge dan in een straatje zonder einde gaat geraken qua miserie met uw buren.

Hier op den buiten kan ik gerust het gras afdoen vandaag, buiten een paar koeien niemand die klaagt :p

Santa

Legacy Member
Nja als je een feestje doet, verwittig dan ook uw buren wat op voorhand he. Dan zijn zij niet gepiqueerd en bellen ze 99% zeker niet de politie. Tenzij ze echt boel zoeken.

Jond3

Legacy Member
altijd eerst aan uwe buur gaan vragen of die dermee stopt, als die dan nie stopt, flikken bellen, alsde een feesje geeft wat voor geluidsoverlast zorgt, buren verwittigen en ze uitnodigen! werkt altijd goed :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan