Archief - Zondaglawaai !!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Dus jij beweert dat er dan door de week geen volk kan komen?
Pertang als den beerschot hier op een weekdag speelt staat dat hier toch ook vol auto's hoor.
Volk genoeg denk ik en dan ook s'avonds. ;)

"Den beerschot" is dan ook niet hetzelfde als een ploeg die waarschijnlijk in provenciale reeksen speellt.


Die reactie van: stel em voor om het tijdens de week overdag te doen, die mens moet toch nog gaan werken ook ? Tis nogal erg, een beetje lawaai op een zondag, onze buren maken bijna dagelijks zulk lawaai : slijpen, kettingzaag, grasmachines, ook op zondag. Wij gaan daarvoor ook niet klagen, vriendschappelijk met je buren omgaan kan nooit kwaad.

Chickenlal

Legacy Member
Math'ke zei:
Der zijn twee soorten mensen, mensen die zich altijd op hunne kop laten zitten en mensen da nie doen.

Helaas voor diene mens in die straat hier verder behoor ik tot de tweede groep. Als em aan zijn huis wilt werken kan em na zijn werk ook uurtjes kloppen, er zijn er genoeg die het zo doen ook.

er zijn ook mensen die iets meer dan 8 uurtjes per dag werken hé.

Ik werk dagelijks een 12-14tal uren van maandag tot zaterdag, dus als ik iets moet doen dan is het de zondag...

EagleEye

Legacy Member
Jama als ge dagelijks 12-14 uur werkt 6/7 en dan héél uwe zondag gaat verspelen aan iets met een slijpschijf doen, zijde fout bezig :D

(no offense he q-ball ;))

TitaTovenaartje

Legacy Member
niet grasmaaien op zondag? :wtf:

is dat altijd zo geweest? :unsure:

zarathustra

Legacy Member
democracy02 zei:
k zou gewoon die kerel zeggen da er mensen zijn die heel de week moeten werken, en in't weekend eens willen genieten van de rust maar die nie kunnen krijgen omda em zit te slijpen. stel hem voor zijn lawaaierig werk in de week overdag te doen.

en als't al laat wordt, denk dan zelf ook eens aan de mensen die last hebben van uw boenke boenke als ze willen slapen.



En je hebt mensen die een hele week moeten werken en dan geen tonnen geld verdienen zodat ze alles kunnen laten doen en het zodoende zelf doen. (Ook omdat het dan meestal beter gedaan is)

Chickenlal

Legacy Member
EagleEye zei:
Jama als ge dagelijks 12-14 uur werkt 6/7 en dan héél uwe zondag gaat verspelen aan iets met een slijpschijf doen, zijde fout bezig :D

(no offense he q-ball ;))

als het moet gebeuren moet het gebeuren hé, das toch nie iedere zondag, das misshcien eens 1 zondag in een half jaar da ge eens iets moet doen :p

Skoebiedoe

Legacy Member
Time^- zei:
Zucht. Geen volk <-> zo veel mogelijk volk.


Dus op zaterdag kunnen ze ook niet shotten omdat hun supporters dan op den duivenbond zitten zeker...

pr0ph3t

Legacy Member
hier ist ook zondags meestal lawaai van ene da zijn gras afdoe, of hier enen aant slijpen of boren of weet ik veel... ik stoor me daar nie aan ben trouwens normaal amper thuis in weekend

Rivers

Legacy Member
Ik heb vandaag de hele dag lekker in het zonnetje gezeten en ik moet zeggen: ik heb wel 2 keer een grasmaaier gehoord, 2 keer een hogedrukreiniger en 1 keer een slijpschijf. En natuurlijk een heleboel keren dat scherpe gejengel van dat harige mormeltje van hier langs waarbij onze oh, zo toffe buurman, er elke keer moet boven uitsteken "MICKEEEEEEEY!!!".

Ik stoor me er niet aan :p.

Mr.Anderson

Legacy Member
Geluid van grasmaaiers bij zo'n mooi weer doen mij denken aan de zomer... dus ik maak er geen probleem van zenne :)

En @ TS... ik begrijp u probleem wel, zeker als ge de vorige keer een feestje gaf en dat direct de politie aan uw deur stond. Hier is het net hetzelfde, vroeger hebben de flikken ier enorm veel gestaan omdat we te luid waren. Maar als de janet zijnen auto aant wassen was om 7u smorgens in de zomer stond zijn volumeknop anders ook wel erg hoog ;)

Blanco

Legacy Member
niet grasmaaien op zondag?
is dat altijd zo geweest?

Blijkbaar wel. Ik heb er nooit iets van gemerkt, hier vegen ze daar dan in alle geometrische figuren hun kloten aan.
Nuja, ik ben 's zondags meestal vroeg op omdat ik dan mijn inkopen doe (minder volk), ik heb daar dus niet echt last van.
Het enige waar ik de muren van op kruip is het hondengeblaf van mijn overbuur. Eén keer heb ik de politie gebeld, we stonden toen ook wel met de hele buurt in onze pyama op straat, want dat was echt té. Die rothond zweeg geen halve seconde.
De eigenaars waren niet thuis, ze hebben de hond dan maar gevangen genomen en voor een nachtje meegenomen naar Veeweyde.

verdraagzaamheid loont.

Sorry maar, ik krijg het vliegend plat schijt van al die betutteling.


Een normaal mens moet er niet op gewezen worden dat hij niet direct op zijn achterste poten moet staan voor het minste, maar het is zover aan het komen dat ge uw zakken zover moet opentrekken, dat ze der rechtstreeks kunnen inkakken.
Er zijn nog altijd grenzen he... maar wee uw gebeente als ge tegenwoordig dan eens van uw oren durft maken...

Chickenlal

Legacy Member
Ik snap nie da de mensen zich drukmaken als hun gebuur het gras afrijd of eens een steentje slijpt op ne zondag ze :p

Blanco

Legacy Member
Ik kan dat wel snappen als zondag de enige dag is dat je kan uitslapen.
Ik ben trouwens content dat er zo'n dag bestaat, want anders was het constant rushen en opjagen...

DéWé

Legacy Member
De zoon van mijn buurvrouw die vrienden heeft met een getunde auto met uitlaten die je van een paar straten verder kan horen... elke ochtend en avond gegarandeerd prijs!

DBK

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Ik snap nie da de mensen zich drukmaken als hun gebuur het gras afrijd of eens een steentje slijpt op ne zondag ze :p
inderdaad :) wij hebben onlangs half ons huis verbouwd, muren liggen slopen, vloeren liggen uitkloppen met nen pneumatische klophamer etc en dat gebeurde allemaal int weekend, niemand heeft komen klagen en mij stoorde het niet, verre van, toen ik examens had waren ze hier binnen zelfs nen poutrel aant slijpen, mij stoorde dat niet echt en als het echt te bont wordt gebruik ik gewoon mijn oorstopjes :)

Blanco

Legacy Member
Het is niet omdat gij dat soort lawaai kunt verdragen dat iedereen dat dan moet kunnen verdragen he.
Dat is evengoed een aspect van die geprezen verdraagzaamheid.

Genious

Legacy Member
Bose zei:
verdraagzaamheid loont.
Dat loont alleen maar voor defene die ge aan het "verdragen" zijt.
Serieus, als iemand u irriteert met lawaai, dan zou ge moeten verdraagzaam zijn?
Ge kunt evengoed het omkeren he, dat degene die lawaai wilt maken zich maar moet stil houden om de stilte van de ander te verdragen.

Kwil niet zeggen dat ge elkaar de kop moet inslaan, maar laat ook zeker niet in naam van verdraagzaamheid over u heen lopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan