Archief - Zondaglawaai !!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wu-chAn

Legacy Member
Prijs jezelf gelukkig dat je niet woont in mijn directe omgeving, mijn huis davert namelijk door het spelen van drum & bass afgewisseld met wat klassieke muziek door mijn twee geliefde towers.

Time

Legacy Member
Medaphoar zei:
beetje verdraagzaam zijn eh
Da's zowat HET non-argument om elke vorm van overmatig lawaai goed te praten, niet? Moest math'ke komen klagen op een maandagnamiddag ofzo zou ik dezelfde mening hebben, maar op een mooie zondagnamiddag als deze is hij in zijn recht imo.

Ga eens met die buur klappen en laat uw handelingen afhangen van zijn reactie. Als hij je afsnauwt kan je er meteen de flikken bijhalen, als hij zich excuseert en belooft dat het voor 1 keer is zou ik gewoon voor 1 keer tolereren en eventueel de volgende keer wat strenger zijn.:)

lttuvix

Legacy Member
als een week 8 dagen had dan zou er minder lawaai geweest zijn op een zondag maar helaas sommige werken van maandag tot zaterdag dus wanneer moet ge uw huisklusjes doen? just zondag

^MystiQ

Legacy Member
Wu-chAn zei:
Prijs jezelf gelukkig dat je niet woont in mijn directe omgeving, mijn huis davert namelijk door het spelen van drum & bass afgewisseld met wat klassieke muziek door mijn twee geliefde towers.

Hier woont ook iemand wat verder die drum speelt maar dat is anders, die kerel maakt ook lawaai maar niemand stoort er zich aan. Maar hij is ten slotte al bezig met zijn slijpschijf van omstreeks 8 uur deze morgen en dit vind ik toch een beetje teveel van het goed gevraagd voor een zondag als deze.

Ik kan veel verdragen maar dit niet :p

speckie1987

Legacy Member
Math'ke zei:
Hier woont ook iemand wat verder die drum speelt maar dat is anders, die kerel maakt ook lawaai maar niemand stoort er zich aan. Maar hij is ten slotte al bezig met zijn slijpschijf van omstreeks 8 uur deze morgen en dit vind ik toch een beetje teveel van het goed gevraagd voor een zondag als deze.

Ik kan veel verdragen maar dit niet :p

hierrechtover verbouwen ze ook hun huis en ook nu maar die mens is zelfstandig en kan niet anders dan nu dus dan moet je dat respecteren want wij werken ook soms op zondag buiten en maken lawaai als ge zon dinge al ni kunt respecteren :ironic: ook al heeft hij al eens over u geklaagd is da toch geen reden om zelf zo belachelijk te gaan doen?

prozackx

Legacy Member
mijn linkerbuur zit elk weekend vanaf 7u in zijn garage lawaai te maken en mijn rechterbuur zijn duiven schijten onze hof onder :(

^MystiQ

Legacy Member
speckie1987 zei:
hierrechtover verbouwen ze ook hun huis en ook nu maar die mens is zelfstandig en kan niet anders dan nu dus dan moet je dat respecteren want wij werken ook soms op zondag buiten en maken lawaai als ge zon dinge al ni kunt respecteren :ironic: ook al heeft hij al eens over u geklaagd is da toch geen reden om zelf zo belachelijk te gaan doen?

Der zijn twee soorten mensen, mensen die zich altijd op hunne kop laten zitten en mensen da nie doen.

Helaas voor diene mens in die straat hier verder behoor ik tot de tweede groep. Als em aan zijn huis wilt werken kan em na zijn werk ook uurtjes kloppen, er zijn er genoeg die het zo doen ook.

Mr Syphon

Legacy Member
wij zijn ook al heel het weekend lawaai aant maken :p
zwembad aant uitgraven met graafmachine + met tractor heel de op en af komen voor da zand
met ondertussen het leuke achtergrond geluid van de belcar die op zolder aant rijden is :p

en jah verdraagzaam zijn eh, als ge heel de dag gaan werken zijt hebt ge savonds ni veel zin meer voor nog zware werken te doen,en int weekend is daar wel tijd voor eh :)

zarathustra

Legacy Member
Math'ke zei:
Hier woont ook iemand wat verder die drum speelt maar dat is anders, die kerel maakt ook lawaai maar niemand stoort er zich aan. Maar hij is ten slotte al bezig met zijn slijpschijf van omstreeks 8 uur deze morgen en dit vind ik toch een beetje teveel van het goed gevraagd voor een zondag als deze.

Ik kan veel verdragen maar dit niet :p

wat is er anders aan deze zondag tov van andere?

Avilowca

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik heb hier eens een feestje gegeven en dan konden zij ook niet verdraagzaam zijn en werd het om 1u30 al abrupt afgebroken door een politie bezoek. U verstaat mijn frustratie wel ? :)

Neen. Een knalluide fuif in het midden van de nacht kan je niet gelijk stellen aan iemand die overdag luide werken doet.

D3C0Y

Legacy Member
is hier ook altijd zo, en altijd zo vroeg als ze maar kunnen :s
mja veel kunnen we niet doen aangezien onze buur een retired flik is, die heel het korps nog kent :p + de verstandhouding tussen hem en ons zit ook niet echt perfect (onze tuin loopt zogezegd 10 cm op zijn land :p), dusja wij laten die aap zijn irritante dingen dan maar doen.

ma in de zomer pak ik die altijd hard terug door mijn geluidsinstallatie in de tuin te zetten en dan volllenbak :D

Lint

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik heb namelijk een vraagje en dan vooral aan de mensen die rechten studeren zeker ?
In hoeverre mag je zondag lawaai maken ?

Iedereen weet het wel, het gras afrijden op de zondag mag je niet doen, hogedrukreinigen maakt ook al heel veel lawaai en dat doet ook niemand op een zondag ( normaal gezien toch niet )

Dat is dus echt de grootste misopvatting ooit in België. Der is absoluut geen nationale wet die bepaald of gij zondag wel of niet lawaai moogt maken.

Het enigste dat er bestaat zijn richtlijnen die per gemeente worden bepaald. En laat mij u nu maar vertellen dat de meeste gemeentes zo GEEN richtlijnen heeft. In de meeste gemeenten moogt gij gerust op zondag uw gras afrijden, zonder tot iemand u iets kan doen.
Sterker nog, volgens mij in een gemeente die wel richtlijnen heeft, kunt ge dat ook zonder problemen doen. Alleen komt de politie eens vragen of ge niet wilt stoppen. Maar een proces kunnen ze u er niet voor geven denk ik? (misschien idd bevestiging van iemand die rechten doet voor dit laatste?)

Zo lang uw lawaai niet boven de limiet zit (gras maaien zit daar niet boven) en ge het binnen de uren doet (geen avond/nachtlawaai maw) is er geen enkel probleem, en hebt gij geen enkel recht om over die mens te klagen.

Dus zoals al velen gezegd hebben, begin niet direct onnozel te doen door de flikken er opaf te sturen, maar ga eens praten met die mens zelf.


Math'ke zei:
Ik heb hier eens een feestje gegeven en dan konden zij ook niet verdraagzaam zijn en werd het om 1u30 al abrupt afgebroken door een politie bezoek. U verstaat mijn frustratie wel ? :)
En zoals ik al zei, dit is buiten de uren, dus nee ik versta uw frustratie niet.

democracy02

Legacy Member
k zou gewoon die kerel zeggen da er mensen zijn die heel de week moeten werken, en in't weekend eens willen genieten van de rust maar die nie kunnen krijgen omda em zit te slijpen. stel hem voor zijn lawaaierig werk in de week overdag te doen.

en als't al laat wordt, denk dan zelf ook eens aan de mensen die last hebben van uw boenke boenke als ze willen slapen.

MarG

Legacy Member
Math'ke zei:
Der zijn twee soorten mensen, mensen die zich altijd op hunne kop laten zitten en mensen da nie doen.

Helaas voor diene mens in die straat hier verder behoor ik tot de tweede groep. Als em aan zijn huis wilt werken kan em na zijn werk ook uurtjes kloppen, er zijn er genoeg die het zo doen ook.

Mensen behorende tot de 2de groep zouden weten wat ze moeten doen. Komen vragen op een forum wat je moet doen, getuigt al van weinig assertiviteit. Het lijkt me logisch dat je gewoon met de persoon in kwestie een compromis sluit. Nachtlawaai vergelijken met zondagslawaai is, zoals hierboven al vermeld, appelen met peren vergelijken.

-etienne-

Legacy Member
Ik snap niet dat het verboden is om op zondag je gras af te doen, terwijl het voetbalveld vlak achter mijn tuin 5x zo irritant is met hunne muziek en hun geroep. Dat is luider, elke week, en duurt langer...

Time

Legacy Member
Dat voetbalveld heeft dan ook commerciële doeleinden, die kunnen er niet omheen dat ze lawaai produceren. Je kan die mannen toch moeilijk verplichten hun match de vrijdagvoormiddag te spelen omdat jij dan op je werk zit?:p

BuYcKi

Legacy Member
Als ge daar al nie tegenkunt ..
Als ik en mijn pa hier werken, ist ook altijd int weekend ze ..

Hij zou moeten altijd congé pakn :s
Zijt es wa verdraagzaam ;)

Skoebiedoe

Legacy Member
Time^- zei:
Dat voetbalveld heeft dan ook commerciële doeleinden, die kunnen er niet omheen dat ze lawaai produceren. Je kan die mannen toch moeilijk verplichten hun match de vrijdagvoormiddag te spelen omdat jij dan op je werk zit?:p

En waarom zou dat niet gaan?
Ze kunnen wel door de week trainen.

Time

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
En waarom zou dat niet gaan?
Ze kunnen wel door de week trainen.
Da's 's avonds, niet 's voormiddags. >_<

Voetbalmatchen worden op tijdstippen gespeeld waarop er zoveel mogelijk volk kan komen, als je dat niet snapt... :s

Skoebiedoe

Legacy Member
Dus jij beweert dat er dan door de week geen volk kan komen?
Pertang als den beerschot hier op een weekdag speelt staat dat hier toch ook vol auto's hoor.
Volk genoeg denk ik en dan ook s'avonds. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan