Archief - Zippo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Dat vind ik dus een zwaar nadeel he, die vuile bijsmaak van die zippo :(

ComputerVISTA

Legacy Member
Heb een look a like zippo maar 't is een gewone aansteker.

Was wel wa neig duur ma bon als ge al die bic aanstekerkes optelt die ge opdoet per jaar kunde u evengoed ne goeien kopen.

HighWire

Legacy Member
True, das ook een van de redenen wrom ik zippo gebruik, doe nu al x aantal jaar met dezelfde :p (heb er hier nog een paar andere liggen ze, verzamel ze een beetje :p)

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik vind ze wat te duur om te verzamelen, gene zippo's maar dan klassevolle gewone aanstekers :p

spidey

Legacy Member
koopt u nen cartier of st dupont :d

da is iets anders en origineler :p (zijwaarts zippo-achtig)

en da zijn wel de betere vuurtjes :p

screaM^

Legacy Member
ik doe pertang mee zonen goeien bic toch ongeveer een jaar uit ze... maar ik speel er dan ook wel niet mee.

kheb hier nog nen zippo liggen die ik ooit eens heb gekregen, maar gebruik hem niet echt, weet niet waarom wel. ( weet wel dat ie niet uitgaat dmv wind enzo ze :) )

ComputerVISTA

Legacy Member
spidey zei:
koopt u nen cartier of st dupont :d

da is iets anders en origineler :p (zijwaarts zippo-achtig)

en da zijn wel de betere vuurtjes :p

't is ne st dupont dak heb, vandaar dak zei dat ik het nogal duur vond om te collectioneren :p

deathsythe

Legacy Member
ik heb 3 echte zippo's, ge kunt kieze welke prijsklasse, de mijne zijn goedkoop tot middelmatig duur:
gewoon chrome is een 20 - 25 euro
matte kleuren effen zijn rond de 30 -35 euro
en met kleuren en graveringen kun je al gauw tot de 50 gaan
>50 betekent zeer speciale, goude, echte collector editions, ma die ce zijn rond de 100 -200 euro, maarja ik raad je aan om gewoon een simpele van rond de 25 euro te kopen,
alle, dat zijn de prijzen van 't winkelken waar ik mijn zippo gerief haal

meer info
als ge uwen zippo continu wilt late fikke
moet ge altij
zippo benzine hebben (2euro voor half literken => doeje wel tijdje mee)
vuursteentjes (1-1.5 euro)
en een extra lont hebben(1euro)

PS ik gebruik een zippo puur als hebbeding, ik verzamel ze dus maw :)

Tremium

Legacy Member
Die vlam die is de ene keer zo groot :eek:
en soms ook weer niet :(
Iets dat ik er aan kan doen? Krijg die lont ni echt scheef :unsure:
Die vlam is ongeveer even groot als die zippo :eek: :sad:

CFK

Legacy Member
Tremium zei:
Ik ben net een Zippo gaan halen, bijgevuld (khad er al direct te veel in gedaan, de overschot er gwn uit laten lopen en dan zippo trug ineen gestoken :sop: ).
Maar als ik da ding aansteek, komt daar zo nen wreed grote vlam uit :eek:
Is da normaal als da nieuw is? :unsure:

waarschijnlijk komt er zo'n grote vlam uit omdat er benzine all over your zippo zit? efkes laten opbranden dan

grote vlam? misschien zit uw lont wat te hoog, haal de zippo er eens uit en trek de lont wat aan
ofwel duwt ge da lontje een beetje scheef totdat de vlam niet zo hoog meer zit

gebruik hier ook altijd mijn ouwe trouwe zippo
met één keer per week opvullen kom ik wel ongeveer toe, zolang ge er niet mee zit te spelen kan dit normaal niet veel afwijken

heb op een jaar en half eigenlijk nog nooit mijn lont moeten vervangen, ongeveer 1 keer in de twee maand moet ik een ander steentje steken gok ik

@degene dat zijn zippo kapot was: je hebt levenslange garantie op een zippo, normaalgezien moet jij de verzendingskosten naar amerika betalen (want daar worden ze herstelt als ik mij niet vergis) maar ze sturen hem wel gratis terug

zippo= all about status :)
btw, als ge roker zijt, naar tarantino zijn films kijkt en dán nog geen zippo wilt gaan halen => :crazy:

Tremium

Legacy Member
Mja lont bekke aangetrokken (ging nogal moeizaam).
Keer zien...
Theeft zo te zien geholpen :)
Nuja, soms vloog da dekseltje ook ff in brand :unsure:

Zo te zien krijg ik een grote vlam als ik Zippo ffkes ni gebruik...

CyberLama

Legacy Member
Een zippo is per definitie fatsoenlijk, als je een echte hebt. Die lifetime warranty doen ze niet omdat ze weten dat elke zippo na drie jaar kapot gaat hé.

Zippo is proud to introduce our new formula fuel with improved performance; we call it “Cool Fuel.” It burns cleaner and lights faster, but the most noticeable aspect is the reduced odor. This is a great benefit to hunters who want to keep man-made scents to a minimum. Also, some cigar smokers felt that the old Zippo fuel imparted an aftertaste that detracted from the flavor of the cigar. The new fuel is hardly detectible!

Cool Fuel is more highly refined than the previous fuel and is distilled from cosmetic grade petroleum. The result is that it is less irritating to the skin. Cool!


Van de website van zippo. Blijkbaar zou er dus een vernieuwde brandstof zijn die veel minder geur afgeeft waardoor je sigaret geen tankstationsmaak krijgt :-).

En voor de prijs en het gemak moet je het inderdaad niet doen, maar het heeft zo ongelofelijk veel meer stijl dan zo'n cheapass wegwerpaanstekertje. Het heeft ook zijn geschiedenis, zippo aanstekers werden bijvoorbeeld in de tweede wereldoorlog aan de soldaten meegegeven, en je kunt nu replica's van dat model kopen.

Neway, iemand een zippo-adresje in Gent? :-)

Tremium

Legacy Member
Schijt.
Kheb te veel met het lontje zitten prutsen :sad:
Eerst ist een grote/normale vlam, maar direct erna wordt die vlam superklein/doofd hij.
Moet ik lont meer naar boven trekken ofzo?

Lijkt me dat die benzine niet goed meer door het lontje trekt.

Terror Factor

Legacy Member
ne zippo is echt een hebbeding, kheb mij ook ene gekocht(denk 25 €), ma ik rook ni eens. da was veel spele en die trucjes uitprobere. natuurlijk is mn lontje niks meer waard, net als mn steentje,dus ik ga is een doosje met lontjes en steentjes moete kope. em is wel redelijk snel leeg imo, en die benzine verdampt ook als ge da lang ni gebruikt.

ma toch,leuk gadget :)

en voor sigarette in de wind aan te doen(nog beter en goedkoper als een zippo): zo een aansteker met een "turbo-vlam", zo een vlam lijk van ne gasbrander, die gaan ook ni uit in de wind, en das ook leuk om mee te spele(kspeel graag me vuur :D )

^^pathfinder^^

Legacy Member
bernardo zei:
Welke voordelen heeft een zippo eigelijk tegen over een gewone aansteker?
Ik vindt 30-50 euro wa veel voor.
Zippo is gewoon 100 keer feller dan een gewone aansteker.

Hostage

Legacy Member
Dat is wel sjiek.
Enige ervaring die ik heb is dat je sigaret smaakt naar dat vulsel als je em aansteekt met een zippo. :tongue:

Tremium

Legacy Member
Kheb er een nieuwe lont ingestoken :unsure:
nuja, m'n vlam krijgt eerst een normale grootte, maar direct erna wordt die nogal wreed klein en "schokt" die zo precies :(
En die dooft ook zo makkelijk :(
Dus iemand die me kan zeggen wanneer de lont tegoei steekt?

Spliffsnatcher

Legacy Member
1) Als u benzine er vrij rap doorgaat, heb je waarschijnlijk fake gekocht. die sluiten namelijk minder goed af rond de lont en rond de behuizing, verdamping alom dus.

2) gas-brikets zijn een goeie bron voor vuurstenen, meestal langer dan die van zippo zelf en overal te vinden in nood

3) zippo koop je voor de show niet meer of minder, als je perse in de wind uw sigaret wil aansteken neem dan een hoge druk gas briket.

4) een vlam die precies met schokken trekt krijgt te weinig lucht in verhouding met zen brandstof of net omgekeerd. 90 procent zeker dat je pas je zippo hebt hervult. Laat die in het begin even doorbranden en begin dan de lont pas bij te regelen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan