Archief - Zippo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goety0206

Legacy Member
Ik zou graag een zippo kopen, jammer genoeg ken ik er niet zoveel van, zijn er speciale dingen waarop je moet letten en wat is de rpijs er ongeveer voor?

Thx goety

NeFerMeTu

Legacy Member
Gewoon zien dat het een echte Zippo is. :)
Voor de rest eentje uitkiezen die u aanstaat.
Geloof dat het gewone model rond de 30€ is, speciale modellen zijn uiteraard duurder.
En vloeistof kopen, ze zijn namelijk niet gevuld bij aankoop.

ComputerVISTA

Legacy Member
't Is geen antwoord op u vraag maar als ge toch rookt koop u dan een gewone gas aansteker want weet dat zo een zippo je sigaret naar die benzine (of wat er ook in gaat) doet smaken en dat vind ik persoonlijk alles behalve appeteitelijk.

Alleez persoonlijk dan he.

CocaHola

Legacy Member
Ik heb al jarenlang dezelfde zippo. Vergt wel wat onderhoud. Koop u zeker een fleske met de benzine en een pakketje met die steentjes/lontjes als je er een koopt. Die steentjes verslijten wel rap maar t'is fun om er mee bezig te zijn.

Zippo's heb je in allerlei prijsklassen. T'is infeite het omhulsel dat de prijs omhoog drijft. Kies er een uit dat je bevalt en je zal er geen spijt van hebben.

CocaHola

Legacy Member
amdr zei:
Boven 100€?
Mijnen ECHTE eeft mij 50€ gekost

Ik heb de mijne iets van een € 56 betaald back in the day. Gewoon ne zilveren/chrome. Die met tekeningen enzo op intereseren me niet zoveel.

TheCrow7

Legacy Member
computer xp zei:
't Is geen antwoord op u vraag maar als ge toch rookt koop u dan een gewone gas aansteker want weet dat zo een zippo je sigaret naar die benzine (of wat er ook in gaat) doet smaken en dat vind ik persoonlijk alles behalve appeteitelijk.

Alleez persoonlijk dan he.

Inderdaad persoonlijke smaak. Er zijn mensen die juist om diezelfde reden een Zippo gebruiken.

Een vooraad vuursteentjes is altijd wel interessant om in huis te hebben want die dingen gaan niet lang mee.

Wixels

Legacy Member
die benzine kan je in sommige krantewinkels kopen, maar waar kan je die steentjes en lontjes kopen?

CocaHola

Legacy Member
Normaal gezien ook in de krantenwinkel, moet er maar eens achter vragen. Niet elke krantenwinkel heeft ze, maar een deftige zou die toch moeten hebben.

ComputerVISTA

Legacy Member
Devil[BYOS] zei:
die benzine kan je in sommige krantewinkels kopen, maar waar kan je die steentjes en lontjes kopen?


Normaal gezien in de winkel waar je hem koopt, daar kan je de gas en 9/10 reparaties en steentjes laten vervangen of kopen om het zelf te doen. In iedere stad zal er toch wel 1 pennen/aansteker verkoper zijn? In dit boere gemeenteke zijn er zelf 2 ;)

go_ndw

Legacy Member
Of een sigarenwinkel, ook wel winkels waar ze bureaugerief verkopen (in de zin van pennen en dassenhouders) en andere accesoires

BraveHeart

Legacy Member
Goety0206 zei:
Ik zou graag een zippo kopen, jammer genoeg ken ik er niet zoveel van, zijn er speciale dingen waarop je moet letten en wat is de rpijs er ongeveer voor?

Thx goety

Ook gebeten door Paris is burning ?

Kan ik inkomen, het is het hotste event van dit jaar :scream:

Ge moet ergens beginnen als firestarter :niceone:

j/k

GhO$T

Legacy Member
Osi` zei:
Een redelijke goeie Zippo kost algauw boven de 100 euro.
Gewoon ene die je kunt hervullen en die niet snel kapot gaat.
:ironic: is ne redelijk goeie zippo voor u misschien ene die met goud is belegd ofzo.

@topicstarter, als je er niks van kent is't veiligste om zo'n 'gespecialiseerd' winkeltje in de buurt te zoeken waar ze zeker echte authentieke zippo's verkopen, daar gaan ze wel een redelijk aanbod hebben en gaan ze u waarschijnlijk ook mooi kunnen uitleggen welke accessoires ge juist nodig hebt om uwe zippo in gebruik te nemen en te kunnen blijven gebruiken door de jaren heen. ;)

[TFT]Poky

Legacy Member
een tip voor steentjes die langer meegaan, breek de gratis gas aanstekers open en daar steken meestal veel langere cilindervormige steentjes in.

boozeke

Legacy Member
kem zippo van 40€ die toch al enkele jaren meega.
Wel al aantal keer steentje moeten vervangen,ma vo de rest nx problemen mee ofzo.

ComputerVISTA

Legacy Member
Mja alle steentjes gaan kapot he, ik heb een dupont gas aansteker en daar is da ook om de zoveel tijd dak mag vervangen.

CocaHola

Legacy Member
btw als je een zippo koopt is er altijd zo'n handleidingske bij. Daar staat alles in hoe ge die steentjes vervangt enzo.

Sneakytje

Legacy Member
Ikzelf werk bij een zippo-verdeler (Zwartjes) en voor een zippo betaal je afhankelijk van het model rond de 50€ En ge hebt levenslange garantie op die dingen. Als ze kapot zijn, trug naar de winkel en dan wordt da trug aan de fabriek bezorgt die da repareren.

deathsythe

Legacy Member
kheb 3 zippo's, ik rook niet, ik verzamel ze gewoon, kheb er een van 20 EUR, 30 EUR, en 40 EUR dusja :) der zijn prijsverschillen

20 EUR) cromé brushed
30 EUR) mat blauw met zippo aan de rechterbovenhoek op
40 EUR) cromé brushed, zijkanten gewoon brushed, met een draak ingegraveerd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan