Archief - Wodka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Icanus

Legacy Member
drank mixen met red bull is eigenlijk erg gevaarlijk...
er staat zelfs duidelijk op de blikjes dat je 't nie mag mengen met alcohol

welke kleur van vlam geeft je drank trouwens al je het in brand steekt?

NemesisBE

Legacy Member
Icanus zei:
drank mixen met red bull is eigenlijk erg gevaarlijk...
er staat zelfs duidelijk op de blikjes dat je 't nie mag mengen met alcohol

welke kleur van vlam geeft je drank trouwens al je het in brand steekt?

da staat tegenwoordig nimmer op die blokjes hoor ;)

orez

Legacy Member
Osi` zei:
Hoe komt het dat sommige mensen de drank Wodka noemen en andere mensen Vodka? Ikzelf noem het altijd Vodka (wodka klinkt nie) en meestal staan er op flessen dan ook Vodka.

Wat opzoek werk.
Het woord wodka (het wordt soms als vodka geschreven, maar dit komt uit het Engels. in elke taal van de oorsprong spreek je het uit als Wodka) komt uit het (Russisch: во́дка, (Pools wódka ) is een verkleinwoord van woda, water. Je zou het dus kunnen vertalen met: watertje.

Je spreekt het dus uit als Wodka, maar engels geschreven dus gewoon Vodka.

ook omdat в = v ;) wordt het soms zo geschreven
trouwens er staat geen accent op de д , accenten "bestaan niet" in het russisch, het correcte is водька waar de ь infeite een accent is ;)

Nu, geef mij maar goeie absynth ^^

Bart Religion

Legacy Member
systech zei:
Zubrowka ftw! :love: :love:

en der is er ook ne poolse vodka met een eikenstokske in en die is ook goe (of is da just zubrowka ... in mijn dronken buien versta ik et soms wel verkeerd :unsure: )

zit iig "iets" in :)

jorrelemargi

Legacy Member
ik zou dieje russische nepbooze ni vertrouwen, der wordt teveel zwartgestookt daar met antivries in. Weggiete en wa poolse gon halen in de winkel !

sneax

Legacy Member
een bierglas met 3/4 diepvries-vodka + 1/4 vers geperst citroensap - ge smaakt de vodka bijna ni -> adfundum :thumbsup:

sneax

Legacy Member
Laurens100 zei:
Is het nu vodka of wodka? En spreek je het uit met een v of een w?

ge spreekt het uit met een v achtige b of omgekeerd - ik zeg het zoals de russen het zeggen en das geen w en ook geen v en geen b maar een mengeling

Conqie

Legacy Member
in nederlands: Wodka
in engels en sommige andere talen: Vodka
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan