Archief - Wodka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
Vodka wordt gemaakt van suikkerrijke gewassen, dus graan kan.- zeker en vast.
HMMM, vodka redbull. Maar dan toch wel rode vodka, hmmmm

Bart Religion

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Hoeft daarvoor geen Smirnoff te zijn, alhoewel dat ook geen super vodka is.

Als je iets gaat mengen met het goorste kotsdrankje dat er bestaat, namelijk RedBull, dan doet het er niet toe van welke kwaliteit de vodka is.

smirnoff is echt de grootste brolvodka die er bestaat, zelfde met eristoff. :sad:

goede vodka

Stolichnaya
Zubrowka
Russian Standard
Pravda

zal je wel niet overal vinden, maar uit de supermarkt is Absolute al vééééééél beter dan Smirnoff & Eristoff =( de J&B der vodkas)

systech

Legacy Member
Zubrowka ftw! :love: :love:

en der is er ook ne poolse vodka met een eikenstokske in en die is ook goe (of is da just zubrowka ... in mijn dronken buien versta ik et soms wel verkeerd :unsure: )

Hostage

Legacy Member
_-X!rOn-_ zei:
Yoo

We hadden hier nog een aantal flessen met sterke drank in die mn pa zn collega ooit heeft meegenomen uit Rusland. Mn' ma zei dat de vodka niet in de originele fles zat (op de fles staat: "Eau-De-Vie, Grains, 45%vol, Distillerie agricolle)
Nu wou ik op nieuwjaar Vodka-Redbull serveren, maar ik twijfel als het wel echt wodka is. Het heeft zo'n graan-achtige geur... en als ge het drinkt voelt ge het heel lang nabranden in u keel. Nu dacht ik dat alleen jenever ruikt naar graan?
Is er misschien een vodka-kenner die weet als pure vodka ook naar graan ruikt?

Greetzz

Edit: This kleurloos


Opzuipen met die handel :p

Ik heb echt geen idee van die graansmaak maar dat het wat nabrand in de keel is toch normaal denk ik.:unsure:

maxdevis

Legacy Member
waarschijnlijk is dat gewoon plaatselijk zelfgebrouwen vodka uit rusland.
niemand weet hoeveel illegale stookerijtjes er zijn, maar ze zijn zo goed als niet te tellen.

X1RON

Legacy Member
maxdevis zei:
waarschijnlijk is dat gewoon plaatselijk zelfgebrouwen vodka uit rusland.
niemand weet hoeveel illegale stookerijtjes er zijn, maar ze zijn zo goed als niet te tellen.
Ja waarschijnlijk :) mja tzal wel vodka zijn & niemand zal eraan doodgaan aangezien ik + mn ouders er al hennig van gedronken hebben, en niet blind of whatever geworden zijn.

X1RON

Legacy Member
en die gaste die zegge van nieuwe te kopen: 't was toch nie is de bedoeling om vodka te kopen, maar aangezien die hier toch in de kast staan en da niemand da ooit allemaal opkrijgt...

e.House

Legacy Member
is der in Rusland niet zo een epidemie met russen die hun eigen illegale vodka brouwen en daaraan sterven.

metaphore

Legacy Member
Ik zou het zowizo opdrinken... geen twijfel mogelijk

Of het nu vodka of jenever of gin of wat dan ook moge zijn ... alcohol gooi je niet zomaar weg.

Conqie

Legacy Member
e.House zei:
is der in Rusland niet zo een epidemie met russen die hun eigen illegale vodka brouwen en daaraan sterven.
Komt door het gevaar dat als je alcohol niet deftig bereid dat je methanol ipv ethanol krijgt, waardoor je blind enz wordt...

dus alchohol van de zwarte markt, no thanks (soms doen ze er zelf kleine (tot op het randje van giftigheid) methanol bij, omdat dat goedkoper is)

User_BELGIUM

Legacy Member
naar mijn weten ist best rode wodka gebruiken voor redbull
Wodka..
Echte is idd wel kleurloos tot licht troebel en varieert tussen 38 en 47°
Origineel van Polen.

Levenswater is idd Scotch ! (ben het Keltisch vergeten :p)

Amaryllis

Legacy Member
Arifiene zei:
wodka = geur en kleurloos
ik denk dat ge graanjenever in uw handen hebt :)

Dan is er toch iets ferm mis met je neus hoor. Ik kan vodka ruiken. Graanachtig is het niet direct, maar je ruikt toch de alcohol.

killgore

Legacy Member
_-X!rOn-_ zei:
Volgens wiki is eau-de-vie een verzamelnaam voor sterke dranken.

Wordt wel degelijk ook gebruikt als "naam" voor een specifiek soort drank hoor (en whiskey is dat eigenlijk ook, dacht dat dat +/- hetzelfde wou zeggen ma dan in oud keltisch of zo :p).
En als je echte wodka wilt, zoek u dan een fles zubrowka (kan wel misspelling zijn, ik heb spelling van engelse wiki genomen).

russian

Legacy Member
cuda zei:
eau de vie is levenswater
word whiskey niet levenswater genoemd?
ff niet nagedacht voor ik poste, als het whiskey was zou het normaalgezien bruin moeten zijn

Ik moet ingrijpen. Whiskey is niet noodzakelijk bruinkleurig. De bruine kleur is omdat Whiskey (helemaal de blended's) veelal rijpt op gebruikte portovaten (kostenbesparend). De substantie zelf is origineel niet bruin.

Arifiene

Legacy Member
Amaryllis zei:
Dan is er toch iets ferm mis met je neus hoor. Ik kan vodka ruiken. Graanachtig is het niet direct, maar je ruikt toch de alcohol.

ja natuurlijk ruik je de alcohol, maar dat ruik je in elke drank...
het heeft gewoon niet zo'n specifieke geur, door de redelijk hoge graad van alcohol
daarvan dat de meesten wodka en tequila en consoorten beschouwen als 'geurloos'
ge kunt het bvb ni vergelijken met whisky :)

beton

Legacy Member
de naam wodka komt van "zhizennia voda" , en dat betekent levenswater, ..

niet dat dit on topic is, maar nu weet je het

beton

Legacy Member
wodka gaat terug tot de 14de eeuw, waar het eerst bekend stond als "zhizennia voda" , wat dus letterlijk "levenswater" betekent, .. later is dat afgekort tot wodka, en het woord wodka op zichzelf betekent "klein water" of gewoon "water" of "dierbaar water" of "kleine stroom" , .. allerhande betekenissen dus, .. maar het komt oorspronkelijk dus van "levenswater"

Laurens100

Legacy Member
Is het nu vodka of wodka? En spreek je het uit met een v of een w?

cuda

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik moet ingrijpen. Whiskey is niet noodzakelijk bruinkleurig. De bruine kleur is omdat Whiskey (helemaal de blended's) veelal rijpt op gebruikte portovaten (kostenbesparend). De substantie zelf is origineel niet bruin.
was het niet sherry vaten?
kleur kwam omdat die vaten van eik zijn en eik is bruin en daarom
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan