Archief - Wodka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

X1RON

Legacy Member
Yoo

We hadden hier nog een aantal flessen met sterke drank in die mn pa zn collega ooit heeft meegenomen uit Rusland. Mn' ma zei dat de vodka niet in de originele fles zat (op de fles staat: "Eau-De-Vie, Grains, 45%vol, Distillerie agricolle)
Nu wou ik op nieuwjaar Vodka-Redbull serveren, maar ik twijfel als het wel echt wodka is. Het heeft zo'n graan-achtige geur... en als ge het drinkt voelt ge het heel lang nabranden in u keel. Nu dacht ik dat alleen jenever ruikt naar graan?
Is er misschien een vodka-kenner die weet als pure vodka ook naar graan ruikt?

Greetzz

Edit: This kleurloos

cuda

Legacy Member
eau de vie is levenswater
word whiskey niet levenswater genoemd?
ff niet nagedacht voor ik poste, als het whiskey was zou het normaalgezien bruin moeten zijn

X1RON

Legacy Member
cuda zei:
eau de vie is levenswater
word whiskey niet levenswater genoemd?
ik gok op whiskey

Whiskey = bruin-achtig?
En denk eraan dat het volgens mijn ma niet de originele flessen zijn hé.

X1RON

Legacy Member
cuda zei:
eau de vie is levenswater
word whiskey niet levenswater genoemd?
ff niet nagedacht voor ik poste, als het whiskey was zou het normaalgezien bruin moeten zijn
Volgens wiki is eau-de-vie een verzamelnaam voor sterke dranken.

cuda

Legacy Member
ja las het ook net :p
maar gistere op tv werd whiskey het levenswater genoemd dus daarom

X1RON

Legacy Member
De SkeEvN zei:
beter nieuwe gaan halen dan alsge nie weet wa het is :D

Mn ouders hebben er al van gedronken, want er was 1 fles half leeg :) en ze zijn er niet van gestorven. We hebben zo'n 5tal flessen dus het zou stom zijn om nieuwe te kopen als er nog staat.

X1RON

Legacy Member
Bloodraven zei:
vodka is toch geurloos dacht ik?
tzal wel jenever zijn

Bij mijn weten ruik je vodka alleen niet aan je adem als je het gedronken hebt. This trouwens ook geen felle graangeur, alleen maar lichtjes

Arifiene

Legacy Member
wodka = geur en kleurloos
ik denk dat ge graanjenever in uw handen hebt :)

metaphore

Legacy Member
mixt het is met ne red bull, als het lekker is, serveren...

dan maakt het uiteindelijk nie uit wat het is, als het maar smaakt, en als er maar alcohol in zit

De SkeEvN

Legacy Member
doe mij er maar 1, en pakt zelf ook iets eh xD

gewoon nekeer proberen en zelf drinken ge zult het snel weten denkek

X1RON

Legacy Member
metaphore zei:
mixt het is met ne red bull, als het lekker is, serveren...

dan maakt het uiteindelijk nie uit wat het is, als het maar smaakt, en als er maar alcohol in zit

:lol: mja, kzal morgen ens proeven met redbull en alst ni te drinken is dan maar nieuwe halen.

w00tw00t

Legacy Member
Euhm Vodka is niet altijd kleurloos, hangt af van hoe ze gezuiverd is.
En vodka is niet geurloos, heeft specifieke geur en hangt ook natuurlijk vnaf op wat het gebrouwen is. Ge kunt zelfs vodka brouwen op aardappelen, brood, etc

Ik denk da ge idd graanjenever vasthebt. Vind da ma mottig spul en da riekt idd na graan bah

conquerpoy_123 zei:
wodka is ook maar 40 % dacht ik

niet waar, varieert

deyoeri

Legacy Member
w00tw00t zei:
Euhm Vodka is niet altijd kleurloos, hangt af van hoe ze gezuiverd is.
En vodka is niet geurloos, heeft specifieke geur en hangt ook natuurlijk vnaf op wat het gebrouwen is. Ge kunt zelfs vodka brouwen op aardappelen, brood, etc

Ik denk da ge idd graanjenever vasthebt. Vind da ma mottig spul en da riekt idd na graan bah

Vodka is toch altijd van aardappelen gemaakt dacht ik?

Bontus

Legacy Member
Vodka is ook soms van graan gemaakt en heeft dan zeker veel gemeen met graanjenever van 40%
Sommige vodka is anderzijds wel van patatten gemaakt.

Inspector Monkfish

Legacy Member
liever graanjenever dan wodka. Wodka is zo'n verkracht drankje geworden bij ons.

w00tw00t

Legacy Member
deyoeri zei:
Vodka is toch altijd van aardappelen gemaakt dacht ik?

Neen, vodka wordt van graan gemaakt. Kan gewoon uit eender wat gemaakt worden. Alleja niet alles maar toch wel het meeste
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan