Archief - Wiskunde nuttig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tupw

Legacy Member
Voor welke uitvindingen , gebouwen , toestellen is wiskunde nuttig? Laat hier jouw mening achter

^MystiQ

Legacy Member
Wat een vraag, ik weet niet of je het beseft, maar zelfs uw computer is gebaseerd op wiskunde :)
Zonder wiskunde bestaat er nix ;)

aXl_

Legacy Member
tupw zei:
Voor welke uitvindingen , gebouwen , toestellen is wiskunde nuttig? Laat hier jouw mening achter

o.a voor zowat alles (maar niet beperkt tot) waar een beetje engineering bij komt kijken...

EternalSilence

Legacy Member
voor alles?

alles in de bouw :/
enja, bijna in alles wat hogere studies heeft zul je wel wiskunde, of een wiskundig achtig vak hebben :x

als je een talent hebt voor wiskunde dan kun je nog ver komen

deathsythe

Legacy Member
overal, mechanica, elektriciteit, bouw, ... :) serieus belangrijk, idem dito met functies etc

EternalSilence

Legacy Member
tis infeitelijk erg dat bijna alles op wiskunde en logica is gebasseerd, als ge nie goe zijt in wiskunde, dan word het al moeilijk.

kun je sociale richtingen gaan doen, maar voor technische richtingen heb je dan niet veel meer keuzes :/

russian

Legacy Member
In onze samenleving is alles op wiskunde gestoeld. Neem enkel nog maar de computer...

J-Style

Legacy Member
Zoals al een stuk of 8 keer vermeld.
Voor ALLES.

Alles wat je in je huis hebt staan of wat je gebruikt in het dagelijkse leven, heeft bijvoorbeeld stressberekeningen en -analyses moeten ondergaan. En dat gebeurt nu toch wel toevallig met wiskundige berekeningen zeker?

killgore

Legacy Member
Doom Dragon zei:
tis infeitelijk erg dat bijna alles op wiskunde en logica is gebasseerd, als ge nie goe zijt in wiskunde, dan word het al moeilijk.

kun je sociale richtingen gaan doen, maar voor technische richtingen heb je dan niet veel meer keuzes :/

Ksnap u eigenlijk niet :x. Wat kan daar nu erg aan zijn ...? Techniek is gewoon een toegepaste vorm van wiskunde, het is niet zo dat de wiskunde daar persé wordt bijgesleept he.

RaGeR

Legacy Member
Als ge u vraag had gesteld in de vorm van: Voor wat is het niet nuttig geweest, dan waren we snel uitgepraat geweest

russian

Legacy Member
Uiteindelijk is geld ook op wiskunde gebaseerd (eerst met goud als onderpand en nu met olie). Dus in feite kan je het zo gek niet bedenken of het er komt wiskunde aan te pas.

RaGeR zei:
Als ge u vraag had gesteld in de vorm van: Voor wat is het niet nuttig geweest, dan waren we snel uitgepraat geweest

Inderdaad: alles.

chosen1

Legacy Member
imo mag hier een slotje op want ik zie het nut niet in van deze thread.

sneax

Legacy Member
Iets waar geen wiskunde komt bij kijken: handgemaakt tapijten weven! Of ne kano maken volgens sommige eeuwenoude technieken, of ... er zijn genoeg stammen die in de jungle leven, of op ijsvlaktes of ... en waarvan bijna niemand iets van wiskunde kan en die maken allemaal gereedschap, hutten etc... en al die dingen werken goed én zonder wiskunde of vooraf analyseren!

deyoeri

Legacy Member
Wiskunde is zeer nuttig, zelfs iemand als ik die drie uur wiskunde per week krijgt, wil dat toegeven. Uiteraard heeft het voor mij en mijn latere studies (praktisch) geen nut om zaken als afgeleiden en weet'k veel wat allemaal te kennen. Maar uiteindelijk kan je het niet uitsluiten uit het leven. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan