Archief - Wikipedia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bludgeoned

Legacy Member
killgore zei:
Jawadde das belachelijk :/.

Ik gebruik dat zelfs op universitair niveau als referentie (kheb ook nog links als mathworld natuurlijk, en soms nog eens een andere obscure site).

Prof heeft daar nog nooit commentaar op gegeven.
Dat zal wel afhangen van richting tot richting.
Bij papers wordt het bij ons toch niet toegelaten hoor en terecht.
Wikipedia is leuk om snel iets op te zoeken maar als referentie compleet nutteloos.

SIO

Legacy Member
Wikipedia is inderdaad een nutteloze referentie.

Het gebruikt informatie vanuit andere bronnen of personen. Indien het vanuit een andere bron komt dient die bron opgegeven te worden, helaas worden deze op wikipedia niet bijgehouden en dus kan je jezelf evengoed de moeite besparen naar wikipedia te gaan en op zoek gaan naar de oorspronkelijke bron.
Indien het van personen komt zal dit vaak van gespecialiseerde vakmensen komen, maar opnieuw wordt dit helaas niet bijgehouden wie het zegt en dus maakt dit het opnieuw een waardeloze bron.

Voor iets snel op te zoeken dat je niet kent is wikipedia de max, maar als wetenschappelijke bron is het helaas niets waard (momenteel, misschien komt er nog verandering in?). Raad ik je beter "Google Scholar" aan..

MaDDie

Legacy Member
Ik heb de TNG pagina van wikipedia aangepast. Hopelijk laat iemand het staan.

Gromme

Legacy Member
MaDDie zei:
Ik heb de TNG pagina van wikipedia aangepast. Hopelijk laat iemand het staan.

Heum

Mag je toch wel wat meer gaan aanpassen want dat vindik nu echt niet kunnen. En als ze hem eraf halen is dat meer dan terecht.


-------------------------------------------------------------------------------------
Historiek
Telenet Games was opgestart in ...


[bewerk] Layout door de jaren heen
De eerste layout, in het jaar ..., zag eruit als volgt: <copyvio afbeelding?>

De overwegend zwarte layout werd later vervangen door een blauwe.

Nog later werd de frontpage in een nieuw jasje gestoken en hadden we een groene.

Met de komst van 9lives komt er ook een nieuwe layout.


[bewerk] Frontpage
De frontpage heeft al ettelijke veranderingen ondergaan...


[bewerk] Forum
Het forum is mettertijd uitgegroeid tot een heuse community... Iedereen vriendjes. Er zijn ook vriendinnetjes. Computervista of xp wordt gepest. Niemand weet waarom. Soms zijn er stoute mensjes. En wanneer deze iets stouts doen, worden ze gestraft door de leiders.

MaDDie is ultra sexy. Dat is algemeen geweten.

------------------------------------------------------------------------------


Ik bedoel die laatste zinnen op zich al.

Je zou op zijn minst al met cijfers kunnen werken. Afkomst, .... vraag desnoods gepaste info aan de mods.

Ok, het is nog under concstruction maar hoop niet dat mensen hem zo al te zien krijgen.

Timmos

Legacy Member
Gromme zei:
Heum

Mag je toch wel wat meer gaan aanpassen want dat vindik nu echt niet kunnen. En als ze hem eraf halen is dat meer dan terecht.


-------------------------------------------------------------------------------------
Historiek
Telenet Games was opgestart in ...


[bewerk] Layout door de jaren heen
De eerste layout, in het jaar ..., zag eruit als volgt: <copyvio afbeelding?>

De overwegend zwarte layout werd later vervangen door een blauwe.

Nog later werd de frontpage in een nieuw jasje gestoken en hadden we een groene.

Met de komst van 9lives komt er ook een nieuwe layout.


[bewerk] Frontpage
De frontpage heeft al ettelijke veranderingen ondergaan...


[bewerk] Forum
Het forum is mettertijd uitgegroeid tot een heuse community... Iedereen vriendjes. Er zijn ook vriendinnetjes. Computervista of xp wordt gepest. Niemand weet waarom. Soms zijn er stoute mensjes. En wanneer deze iets stouts doen, worden ze gestraft door de leiders.

MaDDie is ultra sexy. Dat is algemeen geweten.

------------------------------------------------------------------------------


Ik bedoel die laatste zinnen op zich al.

Je zou op zijn minst al met cijfers kunnen werken. Afkomst, .... vraag desnoods gepaste info aan de mods.

Ok, het is nog under concstruction maar hoop niet dat mensen hem zo al te zien krijgen.
Ik heb die pagina aangemaakt maar dus niet met de bedoeling om er zulke zever op te smijten. Gelukkig heeft iemand het al weggehaald.

Ik vind gelijk nergens bronnen voor de geschiedenis van TNG. Er is geen thread over of zulke zaken... Ik dacht ook nog om de allereerste frontpagepost op te zoeken maar blijkbaar gaat de geschiedenis zo ver niet. Hij stopt ergens in september 2001 :sop:

Stancke

Legacy Member
Kvind dat we er toch iets nuttigs moeten op zetten (voor 1 keer iets serieus posten op internet:p)

Gromme

Legacy Member
Ik denk dat de Mods hier alvast over veel informatie beschikken. En ook de oud-leden die misschien nog over 't één & t'ander qua infor beschikken.

cura

Legacy Member
jullie missen een lay-out

1) witte achtergrond met rode tekst (EN ROOI BOLLEKES ALS CENSUUR!!11)
2) geel/zwart/groen/grijs/whatever die jullie als eerste aanzien
3) blauw
4) groen (met optie op blauw)
5) 9lives

jaartallen wetek nie :|

Timmos

Legacy Member
misschien nieuwe thread voor aanmaken? "TNG op wikipedia" waarin iedereen dan zijn herinneringen kan neerpoten, zo geraken we wellicht ook aan veel informatie.
Parnakra zei:
Morpheus verdient alvast een eigen hoofdstuk.
Nu niet speciaal Morpheus, maar er moeten zeker anekdotes in komen :D over filmfabriek en al :D

Gromme

Legacy Member
Is het niet...

Telenet Games 'IS' opgestart door de Community Leader Dr. Pepper.
----


'Nog later werd de frontpage in een nieuw jasje gestoken en hadden we een groene.'


Ik denk dat je normaal niet in de 'we' vorm spreekt op wiki. Het gaat over HET forum & De activiteitn en De geschiedenis en Zijn leden...

Gromme

Legacy Member
Je kan bvb. al beginnen met te zeggen wat TNG of Telenet Games (Forum) is. Wat er te vinden is. Is het niet mogelijk om van de Pepper zelve wat meer info te krijgen? Misschien Telenet verduidelijken en dat het verband zo goed als nihil is, waardoor de 9Lives eraan komt.

Alé allemaal dingen die je kan gebruiken hé.

Phil

Legacy Member
zarathustra zei:
mja wij hebben wel al de waarschuwing gekregen dat het geen betrouwbare bron is voor wetenschappelijke dingen

Wij hebben net het omgekeerde gehoord :p

Ze hebben ons zelfs al artikels laten schrijven om op wikipedia te zetten...

(enige vereiste is wel dat ge de bronnen van het artikel nagaat natuurlijk... Een artikel zonder enige bronnenvermelding kunt ge moeilijk gebruiken voor wetenschappelijke zaken...)

bludgeoned

Legacy Member
Phil zei:
Wij hebben net het omgekeerde gehoord :p

Ze hebben ons zelfs al artikels laten schrijven om op wikipedia te zetten...

(enige vereiste is wel dat ge de bronnen van het artikel nagaat natuurlijk... Een artikel zonder enige bronnenvermelding kunt ge moeilijk gebruiken voor wetenschappelijke zaken...)

Wikepedia heeft voor wetenschappelijk onderzoek NIETS van waarde aangezien er geen bronnenverwijzing bijzit.
En het eerste dat je leert als "wetenschapper" is toch wel bronnen controleren zeker.
Het is fantisch voor "huis-tuin-en-keukengebruik", maat voor wetenschappelijk werk niet relevant.
Ik zou toch bij mijn zoekstrategie of bij mijn literatuurlijst niet wikipedia durven vernoemen.

Gromme

Legacy Member
Het is gewoon een leuk, interessant, makkelijk en uitgebreid hebbedingetje. En dan nog gratis ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan