Archief - Wielertoeristen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9277133 zei:
De weg is voor auto's, het fietspad is voor fietsen, net zoals dit in de wegcode staat ... Het irritante van wielertoeristen is dat ze vaker naast dan op het fietspad rijden.

Voila, 'k heb er niks op tegen als het veilig gebeurd met een volgwagen enzo maar niet effe in't midden van de baan gaan rijden als ge daar goesting in hebt en er fietspad voorzien is.

Vanmorgen nog zo ne pipo, 7:05, donker, geen licht, 2 man, baan van 90 en het fietspad compleet negeren...

Die gasten hebben wat verkeersheropvoeding nodig, en als't nie rap gebeurd zullen ze binnenkort met een rietje uit hun neus kunnen kijken naar de koers door hun eigen stomiteiten.

player1

Legacy Member
Mss moet ge u ook es afvragen waarom ze nie op het fietspad rijden, als je enkele uren op een fietspad moet rijden hier in Vlaanderen... de helft is gewoon niet berijdbaar, tenzij je uw materiaal kapot wilt rijden.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
no_way2go zei:
Fout: het fietspad maakt ook deel uit van de openbare weg, dit is net de onkennis van het verkeersreglement die ik wou aantonen ;)


Je weet goed genoeg wat ik bedoel, de rijweg is in stukken gedeeld, een deel voor de auto's en een deel voor de fietsers. Ik ga toch ook niet op het fietspad rijden met mijn auto?

player1 zei:
Mss moet ge u ook es afvragen waarom ze nie op het fietspad rijden, als je enkele uren op een fietspad moet rijden hier in Vlaanderen... de helft is gewoon niet berijdbaar, tenzij je uw materiaal kapot wilt rijden.

Mensen met goedkope velo's raken er zonder brokken over en mensen met een heel dure koersfiets zouden hem kapot rijden?

Raukaris

Legacy Member
Die wielertoeristen zijn voor iedereen even erg. Als ik met mijn fiets naar het station rij dan gebeurt het wel eens dat er zo'n zwerm mij wilt inhalen en mij practisch dwingt op het voetpad te gaan rijden of anders kan ik het straat wat dichter gaan bekijken. (en als ik met de auto ben kunnen die kerels mij het ook benauwd doen krijgen hoor)

Ze denken dat de hele weg van hun alleen is. En dan op de kwaliteit van de fietspaden steken.. Zoek u dan een deftig parcours uit é.

Hilarisch ook dat ze hier mensen frusto's beginnen noemen maar wel zelf bezig zijn over helmen tegen 40km/u in gezichten te gooien. GG

Bose

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9277945 zei:
Je weet goed genoeg wat ik bedoel, de rijweg is in stukken gedeeld, een deel voor de auto's en een deel voor de fietsers. Ik ga toch ook niet op het fietspad rijden met mijn auto?



Mensen met goedkope velo's raken er zonder brokken over en mensen met een heel dure koersfiets zouden hem kapot rijden?

:niceone:

ComputerVISTA

Legacy Member
player1 zei:
Mss moet ge u ook es afvragen waarom ze nie op het fietspad rijden, als je enkele uren op een fietspad moet rijden hier in Vlaanderen... de helft is gewoon niet berijdbaar, tenzij je uw materiaal kapot wilt rijden.

So? Mag ik met de auto dan ook door de middenberm vliegen of over de pechstrook want de helft van de wegen waar wij op mogen liggen er ook bouwvallig bij...

BadCompany

Legacy Member
Over dat gezeik ivb het fietspad: waarom heb ik daar met een gewone fiets dan geen last van? Als je dan met een racefietske wil rijden, moet je ook maar het fietspad gebruiken

player1

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9277945 zei:
Je weet goed genoeg wat ik bedoel, de rijweg is in stukken gedeeld, een deel voor de auto's en een deel voor de fietsers. Ik ga toch ook niet op het fietspad rijden met mijn auto?



Mensen met goedkope velo's raken er zonder brokken over en mensen met een heel dure koersfiets zouden hem kapot rijden?
mensen met goedkope velo's rijden geen 5u aan een stuk, waardoor de slijtage zo groot niet is aan de banden, en het is vooral zeer irritant om op vele fietspaden te rijden.

En auto's niet op het fietspad rijden?? ik heb er al verschillende geparkeerd zien staan op een fietspad, waardoor ik op het straat moest gaan rijden en dan nog opmerkingen krijgen van moet ge nie op't fietspad rijden, ze zouden u beter doodrijden...

player1

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
So? Mag ik met de auto dan ook door de middenberm vliegen of over de pechstrook want de helft van de wegen waar wij op mogen liggen er ook bouwvallig bij...
de fietspaden liggen er toch iets slechter bij dan de wegen, en idd ja als de weg slecht ligt rijden automobilisten er ook rond

ComputerVISTA

Legacy Member
player1 zei:
de fietspaden liggen er toch iets slechter bij dan de wegen, en idd ja als de weg slecht ligt rijden automobilisten er ook rond

Ik denk niet dat jij al met de auto rijdt... Want je hebt er blijkbaar geen idee van hoe slecht sommige wegen erbij liggen.

En welke keuze hebben wij om er rond te rijden? Just, geen.

Elk z'n deel van de baan, dus gij op't fietspad ik op de rijweg, punt.

blackman

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik denk niet dat jij al met de auto rijdt... Want je hebt er blijkbaar geen idee van hoe slecht sommige wegen erbij liggen.

En welke keuze hebben wij om er rond te rijden? Just, geen.

Elk z'n deel van de baan, dus gij op't fietspad ik op de rijweg, punt.


Dude87 krijgt de riool :p .

WolCoM

Legacy Member
Ge kunt zo'n dingen gewoon niet veralgemenen.

Ge hebt ook hopen autobestuurders die onverantwoord in auto rijden, gewone fietsers die immens gevaarlijke toeren uithalen.
Het hangt gewoon af van de persoon zelf.

player1

Legacy Member
ja ik rijd wel al met auto :P en ik kan u verzekeren dat in vlaanderen de fietspaden meestal slechter zijn dan de rijvakken, ik weet maar enkele plaatsen waar het niet zo is.

ma tmoet gewoon van beide kanten komen, als ze wat minder rap gefrustreerd zouden zijn, zouden er veel minder problemen zijn.

ComputerVISTA

Legacy Member
Gefrustreerd? Daar heeft het meestal weinig mee te maken, althans van mij kant. Het is gewoon levensgevaarlijk van Bv. op een baan van 90 het fietspad volledig te negeren. Surtout in den donkeren.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
player1 zei:
ja ik rijd wel al met auto :P en ik kan u verzekeren dat in vlaanderen de fietspaden meestal slechter zijn dan de rijvakken, ik weet maar enkele plaatsen waar het niet zo is.

ma tmoet gewoon van beide kanten komen, als ze wat minder rap gefrustreerd zouden zijn, zouden er veel minder problemen zijn.

Kan je niet op de baan rijden maar gewoon plaats maken als er een auto afkomt als je dan echt op de baan wil rijden? Zo zouden er ook veel minder problemen zijn. En aub, in kleine baantjes, rij toch niet met 2-3 of zelfs meer naast elkaar en ga achter elkaar rijden ipv alles altijd op te houden, tis precies of ze doen het opzettelijk...
Stoppen aan kruispunten doen er velen ook al niet meer, ronde punten in omgekeerde richting nemen zag ik ook al en dit allemaal met de reden: "het tempo houden", ik noem het eerder idioot. Ik woon op een baan met langs 1 kant een fietspad, dit is zo'n 3m breed waarvan er 1,5m in asfalt gegoten is en er subliem bijligt, maar toch zie je nog vaak wielertoeristen die aan de overkant vd baan rijden waar het wegdek veel slechter is. Van die mannen die denken dat ze bezig zijn in de tour kunnen echt het bloed van onder de mensen hun nagels halen.

player1

Legacy Member
ja da's inderdaad gevaarlijk maar zo banen vermijd ik dan zoveel mogelijk, tenzij het niet anders kan, en dan nog zal ook op zo een baan op het fietspad rijden ook al ligt het er slecht bij, maar meestal zijn de fietspaden op banen waar men 90 mag rijden nog behoorlijk, natuurlijk zijn er wel die dit doen maar ja, daar kan ik niet veel aan veranderen

ashraa

Legacy Member
Wielertouristen met een hoop dat op de baan rijden maar toch nog langs de kant zodat het verkeer nog wat vlot kan gaan is super, daar heb ik geen probleem mee.

Zo'n bende aso's die beetje geil worden van die spons in hun kruis en hun geschoren benen en in't midden van de baan rijden en nog arrogant zijn ook mogen van mij den boom in.
(zelfde als alle andere mensen in het verkeer dat echt belemmeren, fiets, brommer met geel plakkaat, tractor in centrum van dorp terwijl dat hij evengoed rond kan rijden en zo)

Politie doet alleen maar iets tegen de gemotoriseerde bestuurders, of eens een lichtje bij een fietser, en dat MOET veranderen. iedereen gelijk voor de wet. en de overtreders mogen van mij bij elk ongeval direct als schuldige aanzien worden (zoals bij 90% vd automobilisten zo is).

wielertourist niet op fietspad, midden van baan en wordt omver gereden, awel zijn fout imho, hij hoort daar niet.
aan de zijkant van de rijbaan zodat geen oponthoud voor andere weggebruikers is, dan normaal rechtssysteem.

Anoniem04

Legacy Member
Toen als ik en een maat aan het fietsen waren naast elkaar, zonder dat er een auto afkwam. Werden we gepasseerd door een paar wielertoeristen die tegen ons aan het vloeken waren dat de jeugd van tegenwoordig altijd de helft van de baan in beslag neemt.

Pot verwijt de ketel tot hem zwart ziet :sop:

tb-303

Legacy Member
YESSSsssssss 't is zondag, wielertoeristen gewaarschuwd, ben me mijn maat op de baan straks, dus ga maar al ver in de koeieweiden staan me ulder driewieler als ge nen pikzwarte saab met een doodshoofd op de motorkap ziet afkomen..... can you say "Deathproof" :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan