$anka
Legacy Member
>P>Barney zei:JA ze mogen idd als ze met meer dan 15 zijn MAAR ze mogen het verkeer NIET HINDEREN !!!!!!
En ze moeten vergezeld zijn van een begeleidende wagen!
never seen that one ...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
>P>Barney zei:JA ze mogen idd als ze met meer dan 15 zijn MAAR ze mogen het verkeer NIET HINDEREN !!!!!!

aragorn zei:[SIZE=2em]43bis2.1. [/SIZE] De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.
--> Vanaf 15 personen mag je op de openbare weg, 2 naast 2, op het rechter rijvak.
BadCompany zei:Denk je soms dat alle wegen voor auto's zo denderend zijn? En als je een normale fiets hebt, heb je helemaal geen last van slechte fietspaden. Ik heb misschien ooit 1 keer lek gereden. Maar nee, de mannen willen een racefietske met flitterdunne bandjes, en dan maar klagen dat het fietspad niet goed is. Ik rij toch ook niet met een auto die heel laag afgesteld is (zoals op cicuits) om dan te zagen dan de drempels te hoog zijn? Op het circuit kan je wel gaan klagen als de baan er slecht bijligt.
Rij dus met een gewone fiets op het fietspad of huur zo'n wielerbaan af.
Tyfius zei:Die wielertoeristen zijn zo erg nog niet. De gemiddelde student in Leuven daarentegen. Daar geld precies geen enkel verkeersbord of licht voor en die zigzaggen ook langs alle kanten over de straat...
TekkaBlade zei:Voilla, het gaat niet enkel om wielertoeristen maar fietsers in het algemeen.
-Ze stoppen nooit voor een zebrapad
-Ze denken voorrang te hebben aan het zebrapad ZONDER afgestapt te zijn
de voorrang geldt enkel voor voetgangers
-Stoppen voor een rood licht zit er ook niet in, als ze het doen negeren ze vaak de stopstreep
-Een fietslicht is blijkbaar niet noodzakelijk, in combinatie met winterkleuren (donker) zijn fietsers heel moeilijk op te merken
-Ze doen weinig moeite om rechts te rijden waardoor het wel heel moeilijk wordt om een meter tussen de wagen en de fietser te houden tijdens een inhaalmanoevre
-Ze rijden maar al te vaak zij aan zij waardoor ze het verkeer hinderen
-In de buurt van schoolpoorten hebben zij blijkbaar voorrang op alles...
-Ze 'pinken' nooit (gebaar met de arm)-Ze steken altijd RECHTS voorbij, hoe weinig plaats er ook is, ZELFS in bochten -_-
TekkaBlade zei:Voilla, het gaat niet enkel om wielertoeristen maar fietsers in het algemeen.
-Ze stoppen nooit voor een zebrapad
-Ze denken voorrang te hebben aan het zebrapad ZONDER afgestapt te zijn
de voorrang geldt enkel voor voetgangers
-Stoppen voor een rood licht zit er ook niet in, als ze het doen negeren ze vaak de stopstreep
-Een fietslicht is blijkbaar niet noodzakelijk, in combinatie met winterkleuren (donker) zijn fietsers heel moeilijk op te merken
-Ze doen weinig moeite om rechts te rijden waardoor het wel heel moeilijk wordt om een meter tussen de wagen en de fietser te houden tijdens een inhaalmanoevre
-Ze rijden maar al te vaak zij aan zij waardoor ze het verkeer hinderen
-In de buurt van schoolpoorten hebben zij blijkbaar voorrang op alles...
-Ze 'pinken' nooit (gebaar met de arm)
-Ze steken altijd RECHTS voorbij, hoe weinig plaats er ook is, ZELFS in bochten -_-
Lord Kveldulv zei:Moet ik eens beginnen opsommen wat ge allemaal tegenkomt als ge het langs de andere kant ziet? Ik spreek dan nog nie eens over agressieve chauffeurs, kan mij nie direkt herinneren da'k da al veel tegengekomen ben. Maar sommige mensen rijden gewoon voor u in. Blijkbaar zijn ze nie in staat de snelheid van ne fietser in te schatten. Voorrang van rechts is nog zo iets. Dat telt blijkbaar niet als ge met de fiets zijt. Of veldwegskes, als ge dan al es de moeite doet om u uit het drukke verkeer te houden. Dan komen ze tegen 90 ne blinde bocht rond gevlogen. Zelfs vrachtwagens da ge op zo'n wegskes tegenkomt. ding was breder dan de weg en dan komt da maar door de bocht gevlamd. Zijn voorste wielen zaten rechts van de beton, en de oplegger zat er links helemaal naast. Op zo'n momenten ben ik blij da'k nog aan mountain bike gedaan heb en nog over de goot de graskant kan inwippen met ne koersfiets.
Of beeld u in, ge rijdt op het fietspad als ne voorbeeldige fietser. Lange rechte weg, ge kunt 500m voor u uit zien en het zonneke schijnt. Komt er uit een zijstraatje een juffrouwke met een saxo'ke die gewoon een stopbord negeert en over uw wiel rijdt. Ah ja, als ze moest vertragen, laat staan stoppen, dan moest ze schakelen en das nie evident met ne gsm in uw hand...
Al die straffe uitspraken hier komen van mensen die maar ene kant van het verhaal kennen en denken te weten hoe het in elkaar zit. Well, think again. Zo simpel is het allemaal nie.
TekkaBlade zei:Voilla, het gaat niet enkel om wielertoeristen maar fietsers in het algemeen.
-Ze stoppen nooit voor een zebrapad
-Ze denken voorrang te hebben aan het zebrapad ZONDER afgestapt te zijn
de voorrang geldt enkel voor voetgangers
-Stoppen voor een rood licht zit er ook niet in, als ze het doen negeren ze vaak de stopstreep
-Een fietslicht is blijkbaar niet noodzakelijk, in combinatie met winterkleuren (donker) zijn fietsers heel moeilijk op te merken
-Ze doen weinig moeite om rechts te rijden waardoor het wel heel moeilijk wordt om een meter tussen de wagen en de fietser te houden tijdens een inhaalmanoevre
-Ze rijden maar al te vaak zij aan zij waardoor ze het verkeer hinderen
-In de buurt van schoolpoorten hebben zij blijkbaar voorrang op alles...
-Ze 'pinken' nooit (gebaar met de arm)
-Ze steken altijd RECHTS voorbij, hoe weinig plaats er ook is, ZELFS in bochten -_-
BadCompany zei:Als wielertoeristen nu eens achter elkaar reden was het toch geen probleem? Dan pak je zoveel plaats niet in. (bij kleine groepen)
, ik zie je al een groep inhalen van 100 fietsers die achter elkaar rijden, dan ben je een halfuur bezigTekkaBlade zei:Voilla, het gaat niet enkel om wielertoeristen maar fietsers in het algemeen.
-Ze stoppen nooit voor een zebrapad
-Ze denken voorrang te hebben aan het zebrapad ZONDER afgestapt te zijn
de voorrang geldt enkel voor voetgangers
-Stoppen voor een rood licht zit er ook niet in, als ze het doen negeren ze vaak de stopstreep
-Een fietslicht is blijkbaar niet noodzakelijk, in combinatie met winterkleuren (donker) zijn fietsers heel moeilijk op te merken
-Ze doen weinig moeite om rechts te rijden waardoor het wel heel moeilijk wordt om een meter tussen de wagen en de fietser te houden tijdens een inhaalmanoevre
-Ze rijden maar al te vaak zij aan zij waardoor ze het verkeer hinderen
-In de buurt van schoolpoorten hebben zij blijkbaar voorrang op alles...
-Ze 'pinken' nooit (gebaar met de arm)
-Ze steken altijd RECHTS voorbij, hoe weinig plaats er ook is, ZELFS in bochten -_-

)
)BadCompany zei:Maar je moet eens beseffen dat de openbare weg voor transport bedoelt is, en niet voor sport of recreatie.
Tyfius zei:Die wielertoeristen zijn zo erg nog niet. De gemiddelde student in Leuven daarentegen. Daar geld precies geen enkel verkeersbord of licht voor en die zigzaggen ook langs alle kanten over de straat...
BadCompany zei:Als wielertoeristen nu eens achter elkaar reden was het toch geen probleem? Dan pak je zoveel plaats niet in. (bij kleine groepen)
Maar je moet eens beseffen dat de openbare weg voor transport bedoelt is, en niet voor sport of recreatie. Ik zou de openbare weg ook wel als racebaan willen gebruiken en eens denderend hard over de weg willen scheuren. Zo vind ik dat als je met zoveel volk aan het rijden bent, het maar op een circuit of dergerlijke moet doen. Het argument dat dat de kort is gaat niet op, want wij een circuit voor auto's is ook niet lang.

stijn87 zei:Allemaal achter elkaar, ik zie je al een groep inhalen van 100 fietsers die achter elkaar rijden, dan ben je een halfuur bezig

stijn87 zei:Zullen we ook eens beginnen met de stommiteiten/fouten die autobestuurders constant maken? Dat lijstje zal veeel langer zijn dan dit hier.
Allemaal achter elkaar, ik zie je al een groep inhalen van 100 fietsers die achter elkaar rijden, dan ben je een halfuur bezig
aragorn zei:trans·port (het ~)1 vervoer2 (~en) keer dat vervoer plaats heeft3 (~en) [boekh.] het overbrengen van een getal of bedrag van een bladzijde op een volgende4 (~en) [jur.] overdracht van eigendom, het gebruiks- of beschikkingsrecht5 vracht => lading
ver·voer (het ~)1 overbrenging, transport
ver·voe·ren (ov.ww.)1 naar elders brengen => transporteren, voeren
Ga dan niet meer met je hond gaan wandelen, want geen transport.
Wandelen ter ontspanning mag dan ook niet meer. Idem voor rustig fietsen met vrouw en kind. Tourtochten met de motor ook al niet.
Saaie wereld heb jij.
Lord Kveldulv zei:Idd. Mensen denken blijkbaar niet meer na eer ze zo'n ridicule uitspraken doen. Typisch voor iemand die zelf niet veel met de fiets rijdt. Stel een doorsnee groepje toeristen van 40 van. Allemaal achter elkaar is dat 120m en dan rijden ze wiel aan wiel wat niet altijd mogelijk zal zijn. Stel u voor dat ge die voorbij moet. Ge moet da in ene keer doen want invoegen gaat nie lukken. Da wilt zeggen da op ne relatief drukke baan ge minder kans hebt om ze voorbij te raken dan wanneer ze naast elkaar rijden. In bochten moogt ge ze zowieso al niet voorbij steken. Rijden ze een straat over duurt het veel langer eer ze gepasseerd zijn. Probeert ge ze toch in te halen en halverwege komt er ne tegenligger af wat dan? Frontaal op de tegenligger of een paar fietsers omrijden? Aan u de keuze, maar in fout zult ge zowieso zijn.
Ik vraag mij af of dat iedereen die hier zo'n kritiek heeft op de fietsers zelf al wel eens op ne fiets gekropen is? Lijkt me niet waarschijnlijk. En sommigen zijn dan misschien zelfs nog nie eens oud genoeg om met de auto te mogen rijden.![]()