heb ik 6 jaar naar school gefietst (elke dag,ook alst regende) en rij geregeld met mn koersfiets en ik kan u vertellen dat zelfs als je als fietser alle regels volgt,er nog altijd gefrustreerde bestuurders rondrijden
Klein voorbeeld: Ik en mijn broer rijden naast elkaar op de rijbaan (er was geen fietspad en het was buiten de bebouwde kom).De auto's begonnen direct te claxoneren,en zo veel gas geven en direct remmen (voor te zeggen van " kom jong de gracht in,want ik heb haast" ).Wanneer ze ons kunnen inhalen (hebben hoop en al 30 seconden achter ons moeten rijden) beginnen ze ons uit te schelden (is lekker stoer waarschijnlijk als je in een auto zit)
Ik ga niet zeggen dat ik altijd de regels volgde,maar ik lette er wel op.
Er zijn ook autobestuurders die de snelheid van een fietster veel te laag inschatten : "ik kan er nog voorbij want het is maar een fietser" met als gevolg dat je als fietser vol in de remmen moet (zeer irritant ,in een bergop

)
Ook ben ik al frontaal op een deur van een auto gereden in volle afdaling (vrouw parkeert zich op fietspad,juist voor mijn neus,en direct slaat er enen zijn deur open ,leuk is anders als ge daar tegen de grond ligt

)
niemand is perfect laten we maar zeggen
