Archief - Wielertoeristen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BadCompany

Legacy Member
aragorn zei:
Typisch de leeftijd zeker. Zo denken in het zwart-wit en in van die extremen.

------
Alle wielertoeristen zijn slecht.
Groepje, ik bedoel 14 man, wat denk jij, 1000 man.

------

Leer eens nuanceren vriend.

Als we mochten denken zoals jou dan

zijn alle ****** lui, alle marokanen dieven, alle politici corrupt, alle blondjes dom, verdien ik 1000 000 en jij niks, enz ...

Bah

Het verdraaien van woorden is natuurlijk een kunst op zich.

lammeken

Legacy Member
heb ik 6 jaar naar school gefietst (elke dag,ook alst regende) en rij geregeld met mn koersfiets en ik kan u vertellen dat zelfs als je als fietser alle regels volgt,er nog altijd gefrustreerde bestuurders rondrijden :(
Klein voorbeeld: Ik en mijn broer rijden naast elkaar op de rijbaan (er was geen fietspad en het was buiten de bebouwde kom).De auto's begonnen direct te claxoneren,en zo veel gas geven en direct remmen (voor te zeggen van " kom jong de gracht in,want ik heb haast" ).Wanneer ze ons kunnen inhalen (hebben hoop en al 30 seconden achter ons moeten rijden) beginnen ze ons uit te schelden (is lekker stoer waarschijnlijk als je in een auto zit)
Ik ga niet zeggen dat ik altijd de regels volgde,maar ik lette er wel op.
Er zijn ook autobestuurders die de snelheid van een fietster veel te laag inschatten : "ik kan er nog voorbij want het is maar een fietser" met als gevolg dat je als fietser vol in de remmen moet (zeer irritant ,in een bergop :angry: )
Ook ben ik al frontaal op een deur van een auto gereden in volle afdaling (vrouw parkeert zich op fietspad,juist voor mijn neus,en direct slaat er enen zijn deur open ,leuk is anders als ge daar tegen de grond ligt :s )

niemand is perfect laten we maar zeggen :hug:

stijn87

Legacy Member
BadCompany zei:
Ik zei een kleine groep....

Maar heel de topic gaat over grote groepen...
Een groep van 14 man moet dan volgens jouw achter elkaar rijden en een grotere groep per 2. Klinkt een beetje absurd, vind je zelf niet?

WolCoM

Legacy Member
tb-303 zei:
Wat een vergelijking, gij op u eentje op de baan omdat het beter fietst of een hoop oude wijven op ultramoderne crossfietsen die heel de baan blokkeren!!

Waar zag jij een vergelijking? :x

russian

Legacy Member
BadCompany zei:
Vinden jullie het kunnen dat wielertoeristen de rijbaan innemen als ze met een realtief kleine groep zijn?

Er moet een verbod komen op groepjes van wielertoeristen op zondag. Ik herinner mij verschillende aanrijdingen op de dijk van de schelde in Dendermonde tussen een groepje wielertoeristen (zonder enig respect voor de anderen) en spelende kinderen of gewone wandelaars en fietsers.

Ik denk dat er een andere oplossing voor hen moet komen, b.v. wekelijks op zondag ergens een zone voor wielertoeristen.

GMotha

Legacy Member
BadCompany zei:
Vinden jullie het kunnen dat wielertoeristen de rijbaan innemen als ze met een realtief kleine groep zijn?
Nope, ik vind zelfs dat ze die mannen eens op hun vingers moeten tikken. Een autobestuurder hindert het verkeer als ze te traag rijden en kan daarop beboet worden. Wielertoeristen hinderen ook.
Als er geen fietspad is: zorg dan dat de andere weggebruikers u kunnen passeren, dus niet koppig naast mekaar blijven fietsen. Geen fietser is ooit gestorven aan achter elkaar te rijden.

En basicly heb ik iets tegen wielertoeristen, die eikels denken dat de baan van hen alleen is. Mensen uitschelden omdat ze niet in een halve seconde uit "hun weg" gaan, doen alsof er geen andere weggebruikers zijn (om een betere tijd te zetten, zeker) en basicly overal zelf in de weg zitten.

Als het verkeer hinderen en mensen ambeteren voor een sport OK is, zou het geen probleem zijn als ik pingpong tafels op één of andere drukke verkeersweg zou zetten, mooi in't midden. Of kogelslingeren op de tussenberm van de E19.

whacker

Legacy Member
Ik denk dat het allemaal neerkomt op de frustraties van't verkeer. Hoewel ik 97% van de tijd in de auto super kalm ben, iedereen voor laat (wat nog wel is kan tegenvallen als ge moet ritsen soms), mijn voorrang afgeef indien ik het nuttig acht (bvb file aan de andere kant ofzo) en dus de voorbeeldige chauffeur uithang word ik er mij soms van bewust dat ik slecht aan't rijden ben (voetgangers die duidelijk staan te wachten om over te steken toch niet doorlaten, voorrang pakken waar ik er eigenlijk geen heb, ...) en dat terwijl ik eigenlijk nooit ECHT gehaast ben (glijdende werkuren en het overige is voor hobbies/fun). 't Is raar dat ge u heel rap kunt opwinden over anderen die domme dingen doen in't verkeer en dan keer op keer beseft dat gij het eigenlijk ook wel doet.

Bose

Legacy Member
ashraa zei:
bij elke groep wielertouristen da ik passeer met auto of moto en ze palmen de hele baan in dat ik op het andere vak moet voorbijsteken blijf ik trompen tot ze uit de weg gaan.
als ze dan opzij gaan rijd ik ernaast met ruit open en roep

MOET IK OP HET VELOPAD GAAN RIJDEN TOCH????

meestal reageren ze nogal geambeteerd maar blijven ze braaf, indien ze echt te gortig beginnen doen rijd ik 100 meter verder, stap ik uit en wacht of ze het daar ook eens in stilstand durven herhalen.
gebeurt zelden.

Ze zouden die redelijk zwaar mogen beboeten, regels zijn er voor iedereen, en als ze per sé op een deftige baan willen rijden, da ze een piste gaan afhuren en daar een beetje in't midden gaan rijden.

oh ik zou u graag tegenkomen assek nog is ga fietsen :p
gaat plezant worden denk ik :)

ashraa

Legacy Member
m'n eerste post aangepast.

en nog ter verduidelijking

als er 1-5 pipo's in't midden van de baan rijden dan wordt ik 'frustro'
als er 300 mooi rechts op de baan 2 aan 2 rijden heb ik er geen probleem mee, kwaliteit fietspad is erbarmelijk, banen breed genoeg om te delen, niet impalmen gelijk een deel van de wielertouristen.

en ja al zijn het er 5, als ze m'n weg blokkeren en geen poging doen om zelf ook wat hoffelijk te zijn dan krijgen ze de kans om het aantal meter verderop nog eens uit te leggen.

De banen zijn van iedereen, dus delen is de boodschap, en tis niet omda ge met een spons tussen uw benen zit da ge alles moogt opeisen.

en dan ook naar automobilisten, geef fietsers/moto's ruimte in file's. ipv ze op te jagen en de banen te bezetten zodat er niemand meer door kan

Dayofdead

Legacy Member
ashraa zei:
bij elke groep meer dan 5 wielertouristen da ik passeer met auto of moto en ze palmen de hele baan in dat ik op het andere vak moet voorbijsteken blijf ik trompen tot ze uit de weg gaan.
als ze dan opzij gaan rijd ik ernaast met ruit open en roep

MOET IK OP HET VELOPAD GAAN RIJDEN TOCH????

meestal reageren ze nogal geambeteerd maar blijven ze braaf, indien ze echt te gortig beginnen doen rijd ik 100 meter verder, stap ik uit en wacht of ze het daar ook eens in stilstand durven herhalen.
gebeurt zelden.

Ze zouden die redelijk zwaar mogen beboeten, regels zijn er voor iedereen, en als ze per sé op een deftige baan willen rijden, da ze een piste gaan afhuren en daar een beetje in't midden gaan rijden.

Van mensen als u krijg ik iets :)
Ik hoop voor u dat ge nooit een fietshelm aan 40 per uur in u gezicht krijgt :). Het zou u in elk geval wat kalmeren...

Jonathan

Legacy Member
Ik heb een hekel aan die fietsers die inderdaad denken dat de baan van hun is. Kheb nix tegen het fietsen in het algemeen maar zelf maak ik wel zowat de veralgemening waardoor ik niet zo te vinden ben voor mensen met een spons tss hun been zoals hier al gezegd is ( :p ) .

Vroeger toen ik met de fiets naar school ging samen met mijn neef kwam der éne achter ons af die lekker arrogant floot en dan riep " uit de weg " , aja want anders ging die moeten afremmen en dat kon natuurlijk niet. Wij zijn mooi langs de kant gegaan waarop mijn neef opeens uitgeweken is en diene toerist in de gracht gereden is met zijn fiets , kheb zelden zo hard gelachen :p

BadCompany

Legacy Member
Poenanie zei:
Ik heb een hekel aan die fietsers die inderdaad denken dat de baan van hun is. Kheb nix tegen het fietsen in het algemeen maar zelf maak ik wel zowat de veralgemening waardoor ik niet zo te vinden ben voor mensen met een spons tss hun been zoals hier al gezegd is ( :p ) .

Vroeger toen ik met de fiets naar school ging samen met mijn neef kwam der éne achter ons af die lekker arrogant floot en dan riep " uit de weg " , aja want anders ging die moeten afremmen en dat kon natuurlijk niet. Wij zijn mooi langs de kant gegaan waarop mijn neef opeens uitgeweken is en diene toerist in de gracht gereden is met zijn fiets , kheb zelden zo hard gelachen :p

Das inderdaad wel een goei :D

blackman

Legacy Member
Dayofdead zei:
Van mensen als u krijg ik iets :)
Ik hoop voor u dat ge nooit een fietshelm aan 40 per uur in u gezicht krijgt :). Het zou u in elk geval wat kalmeren...

-Op het midden van de straat fietsen.
-iemand fysiek verwonden(en idd, zo'n helm tege u krijge met die snelheid...)
-kalmeren zal het allerminst :hug:
-en het andere verkeer ophouden

Als je daarmee naar de politie gaat zal die wielertoerisist in het vervolg wel opletten met wat hij zegt/doet hoor ;) .
-----------
Ik kan persoonlijk wielertoeristen echt niet hebben, ik heb daar alleen nog maar slechte ervaringen mee gehad. Een kennis van mij zijn hele zomervakantie is verpest geweest omdat zo'n klootviool in't midden van't fietspad aan't spookrijden was :ironic: . En dan verantwoorden ze dat hé, den andere kant van de straat is niet goed aangelegd!fucking kak gast, zoek dan betere trajecten waar de straat wel beter ligt. Er kunnen serieuze ongevallen gebeuren als je alle verkeersregels aan je laars lapt. En ohja, van een bel hebben ze nog nooit gehoord!

japanwings

Legacy Member
Ik supporter die wielerpipo's, alle rotzooi wat ik in de auto heb liggen verdeel ik over de groep;)

Oldskooler

Legacy Member
Ik kan daar ook van rotten, zeker tijdens de werkuren :s, zo een groepke coureurs, en een ellenlange file wagens.

Dat ze de drukke uren en de hoofdwegen op dat moment vermijden he.

no_way2go

Legacy Member
Man wat een veralgemening hier zeg...

"Alle wielertoeristen zijn klootzakken die nooit op het fietspad rijden, altijd gelijk krijgen, en 'ons' autobestuurders alleen maar hinderen"

De weg is voor iedereen en ook betaald door iedereen...

Veel mensen hier kennen de wegcode niet eens, gelukkig heeft er toch éne slimme er een deel van gepost.
Ik ben geen wielertoerist of automobilist maar gewoon een doodgewone jongen die met de fiets naar school gaat. Ik erger mij meer aan roekeloze automobilisten dan aan mede-fietsers.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
no_way2go zei:
Man wat een veralgemening hier zeg...

"Alle wielertoeristen zijn klootzakken die nooit op het fietspad rijden, altijd gelijk krijgen, en 'ons' autobestuurders alleen maar hinderen"

De weg is voor iedereen en ook betaald door iedereen...

Veel mensen hier kennen de wegcode niet eens, gelukkig heeft er toch éne slimme er een deel van gepost.
Ik ben geen wielertoerist of automobilist maar gewoon een doodgewone jongen die met de fiets naar school gaat. Ik erger mij meer aan roekeloze automobilisten dan aan mede-fietsers.

De weg is voor auto's, het fietspad is voor fietsen, net zoals dit in de wegcode staat ... Het irritante van wielertoeristen is dat ze vaker naast dan op het fietspad rijden.

Pred

Legacy Member
Ik weet wel dat als ge op een baan zonder fietspad allemaal achter elkaar rijdt dat de auto's u volle peer voorbijvlammen en de kans groot is dat er ene wat teveel naar rechts rijdt en zo iemand meepakt. Daarmee begrijp ik dat die dan langs elkaar rijden.

Groetjes

deven

Legacy Member
Kvindt het ook hatelijk.

Maar ik rij zelf ook soms is met mijne koersfiets en fietspaden + koersfiets is echt niet te doen hier.

Ik zaag er ook op, maar als ik de kans krijg om op de baan te rijden, rij ik op de baan.

Die fietspaden liggen hier gewoon veel te slecht, bomvol mee rommel en kiezelkes... en dat met een band van 1 cm dik waar 7 bar en hoger opstaat is echt nie aangenaam.

no_way2go

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9277133 zei:
De weg is voor auto's, het fietspad is voor fietsen, net zoals dit in de wegcode staat ... Het irritante van wielertoeristen is dat ze vaker naast dan op het fietspad rijden.


Fout: het fietspad maakt ook deel uit van de openbare weg, dit is net de onkennis van het verkeersreglement die ik wou aantonen ;)


Het fietspad
Het deel van de openbare weg dat voor het verkeer van fietsen en tweewielige bromfietsen klasse A is voorbehouden door de verkeersborden D7, D9 of door de wegmarkeringen bedoeld in artikel 74.
(Art.74: Het deel van de openbare weg dat afgebakend is door twee evenwijdige witte onderbroken strepen en dat niet breed genoeg is voor het autoverkeer, is een fietspad.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan