Archief - Wie zijn uw echte maten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
:D
Stancke zei:
échte maten,bestaat dat dan?

:unsure:

Ja dat bestaat. Ik heb een beste maat (tis wel een vrouw, maar we noemen elkaar toch maatjes) en niemand op deze wereld kan tippen aan haar. Het grappige is zelfs dat ik haar veel minder lang ken dan al mijn andere vrienden en toch heb ik het gevoel dat ik haar heel mijn leven ken. Da is iemand waar ge alles tegen kunt zeggen, waar ge u nie bij schaamt voor sommige dinges. En neen van verliefdheid is geen sprake, alhoewel dat da van hare kant anders was in het begin, maar we weten allebei dat een relatie deze beste vriendschap alleen maar negatief zal beïnvloeden. Dus ja, beste maatjes kan zeker en het kan zelfs met iemand van het andere geslacht. Maar ge moet ook andere 'soort' vrienden hebben, zo van die mensen waarmee ge af en toe uit gaat en de bloemejes buitenzet :D de zuipmaten noem ik da. Mensen waarmee ge veel pret maakt, maar niet over serieuse zaken enzo bezig zijn.
Maar zonder mijn maten van alle categoriën zou mijn leven maar saai zijn denk ik.

ShPonGle

Legacy Member
kheb al zoveel gehad dat ik dacht dat ik echt goeie maat was met meisje, tot zij lief had, dan laten ze u gewoonweg vallen, ook al reageer je zelf nog nie eens jaloers

de kern van de natuur draait dan ook om voortplanting, nie om vriendschap :p

-shogun-

Legacy Member
Ali_ zei:
:D

Ja dat bestaat. Ik heb een beste maat (tis wel een vrouw, maar we noemen elkaar toch maatjes) en niemand op deze wereld kan tippen aan haar. Het grappige is zelfs dat ik haar veel minder lang ken dan al mijn andere vrienden en toch heb ik het gevoel dat ik haar heel mijn leven ken. Da is iemand waar ge alles tegen kunt zeggen, waar ge u nie bij schaamt voor sommige dinges. En neen van verliefdheid is geen sprake, alhoewel dat da van hare kant anders was in het begin, maar we weten allebei dat een relatie deze beste vriendschap alleen maar negatief zal beïnvloeden. Dus ja, beste maatjes kan zeker en het kan zelfs met iemand van het andere geslacht. Maar ge moet ook andere 'soort' vrienden hebben, zo van die mensen waarmee ge af en toe uit gaat en de bloemejes buitenzet :D de zuipmaten noem ik da. Mensen waarmee ge veel pret maakt, maar niet over serieuse zaken enzo bezig zijn.
Maar zonder mijn maten van alle categoriën zou mijn leven maar saai zijn denk ik.

Mijn vraag is dan, hoe kan je nog verliefd worden op iemand anders als je daar met zo een vriendin zit?
En hoe moet uw lief zich dan voelen?
Ik heb persoonlijk weinig tot geen beste maten, nooit gecontroleerd maar het zullen er hoogstens 2 zijn. Het is voor mij te moeilijk te zeggen, das mijn beste maat.
Ik heb zeer veel vrienden, ma echt maten, daarvoor doe ik zelf te veel verkeerde dingen om die te hebben.

MitCh

Legacy Member
Ik heb 4 beste makkers, die alle 4 redelijk dicht bij mij wonen. We zaten allemaal in hetzelde kleuterklasje/lagere school/2 ervan int middelbaar..
Een van men beste maten zit nu in Honduras voor een jaar.

Beste maten voor mij zijn mensen waar ge alles maar dan ook alles tegen kunt zeggen. En als je een probleem hebt ofzo dat je altijd bij hun terecht kunt, en andersom ook. Dit zijn meestal mensen die je al heel je leven door en door kent.

Sagax

Legacy Member
Vrienden leer ik eigelijk vooral op school kennen. Ik maak niet snel vrienden, meestal is da iets dat langzaam groeit en daarom leer ik nooit vrienden kennen op café ofzo, altijd op school of in de sportclub, als ge elkaar veel ziet en veel babbelt enzo :p

en ik mag stellen dat ik 2 échte maten heb, de rest zijn goede vrienden, kennissen, uitgaansvrienden,.. maar slechts 2 waarvoor ik mijn hand in het vuur zou steken

VinceFeet

Legacy Member
ECHTE maten zijn maten waaraan ge uw lief drie dagen lang naakt kunt toevertrouwen zonder dat je bang moet zijn dat ze er misbruik van maken. En zo heb ik er drie (maten hé). Mijn zus is ook 'mijnen beste maat' maar die reken ik nu wel ff niet mee.

Mijn vriendenkring bestaat bestaat misschien uit ne man of dertig. Van die 30 heb ik met ongeveer 5 een écht goed contact.

nimnak

Legacy Member
ik hem zo eigenlijk maar echt one maar die ken ik al wel jaren
nen echte maat is iemand als ie een chik was een schoon lijf had dan zouder er nog nie op vallen zo een beetje als alli zegt

ShPonGle

Legacy Member
hmmm "beste vrienden, dat zijn de deze waar da ge alles tegen kunt vertellen" --> mja heb daar toch zeer sterke twijfels over:

- vertelt gij uw beste vrienden dan bvb dat ge gisteren lekker gemasturbeerd hebt op toilet met een "rooie oortjes" strip in de andere hand?? :wtf:

- stel dat je zo gek bent dat ge dat durft zeggen tegen hen, zijn dat daarvoor uw beste maten? dat vertelt toch gewoon maar iets over uwzelf??
en wie zegt dan dat ze daarin geïnteresseerd zijn, dat ze daarnaar luisteren, of dat ze dat tof vinden? mss doen ze wel alsof, mss zouden zij wel graag eens iets tegen u vertellen, mr geeft ge hen nooit de kans (ik ken zo'n mensen 'mn beste vriendin, ik kan daar zo goed mee babbelen' --> dan hoort ge van die vriendin dat zij nooit de kans krijgt iets te zeggen wanneer ze afspreken...:ironic:)

- volgens mij zijn de zogezegde "beste maten" gewoon tijdelijk significante figuranten in een bepaalde levensfase, ze spelen gewoon hun rolletje, zien waar ze wat kunnen rapen bij u en scharten et dan weer aan als jij en hen de eigen weg gevonden hebben imo :oink:

- af en toe valt er één zo uit de bus die blijft hangen, die steeds terugkeert, en waar ge uiteindelijk et langst mee overeenkomt, das op da moment uw beste maat denkik persoonlijk :)

Ali_

Legacy Member
ShPonGle zei:
kheb al zoveel gehad dat ik dacht dat ik echt goeie maat was met meisje, tot zij lief had, dan laten ze u gewoonweg vallen, ook al reageer je zelf nog nie eens jaloers

de kern van de natuur draait dan ook om voortplanting, nie om vriendschap :p

Nee toch niet. Zij heeft ondertussen 2 maanden ne kerel gehad en haar eerste eis was dat zij haar vrienden waaronder vooral ik niet in de steek zou laten voor hem. Het is nu wel gedaan tussen hen, maar daar zat ik voor niks tussen. En in die 2 maanden zagen wij elkaar evenveel en deden we nog steeds hetzelfde, dus ja...
Zelf heb ik ook een lief gehad en zij (mijn maatje) had wel schrik dat zij voor problemen zou zorgen, maar ik heb haar verzekerd dat da niet zou zijn. Als ik met iemand samen ben dan is er toch wel 1 eis en dat is dat ik mijn vrienden, om het even van welk geslacht niet laat zitten en zij dat voor mij ook niet moet doen. Ga uit met uw lief, maar vergeet uw vrienden nooit is de wijze raad die ik u kan geven.

Robust²

Legacy Member
Ali_ zei:
Ja dat bestaat. Ik heb een beste maat (tis wel een vrouw, maar we noemen elkaar toch maatjes) en niemand op deze wereld kan tippen aan haar. Het grappige is zelfs dat ik haar veel minder lang ken dan al mijn andere vrienden en toch heb ik het gevoel dat ik haar heel mijn leven ken. Da is iemand waar ge alles tegen kunt zeggen, waar ge u nie bij schaamt voor sommige dinges. En neen van verliefdheid is geen sprake, alhoewel dat da van hare kant anders was in het begin, maar we weten allebei dat een relatie deze beste vriendschap alleen maar negatief zal beïnvloeden. Dus ja, beste maatjes kan zeker en het kan zelfs met iemand van het andere geslacht. Maar ge moet ook andere 'soort' vrienden hebben, zo van die mensen waarmee ge af en toe uit gaat en de bloemejes buitenzet :D de zuipmaten noem ik da. Mensen waarmee ge veel pret maakt, maar niet over serieuse zaken enzo bezig zijn.
Maar zonder mijn maten van alle categoriën zou mijn leven maar saai zijn denk ik.

Herken compleet mijn situatie hier in, ik heb echt een paar zeer goede maten, maar het best kom ik toch overeen met m'n beste vriendin (die ik ook mn maatje noem :p)
Ken haar nu toch al een paar jaar en aan haar kan ik echt alles kwijt en daarvan weet ik zeker dat ze geen mes in m'n rug gaat steken of wat dan ook, zie haar elke dag op school, tijdens vakanties missen we elkaar al na paar dagen, en k'heb haar nog nooit langer dan 2 weken niet gezien volgens mij (en dat dus nu al voor 3-4 jaar)
K'zou echt niet weten wat te doen zonder haar :)
En int begin was er ook wel van verliefdheid van mijn kant te spreken mr gewoon niets mee gedaan aangezien ik idd vriendschap niet wou kapot maken, ze weet het wss wel, viel nogal hard op denkek, maar nooit er met haar over gesproken eigenlijk, wel nog van plan!


ShPonGle zei:
wacht maar tot zij / jij lief hebt

Is al meerdere keren gebeurt (Toch van haar kant :p) en ze zijn meestal jaloers op mij, waarover ze al vaker eens is uitgevlogen om te laten merken dat ik meer beteken voor haar dan ze denken en dat ze niet moeten proberen klagen over mij :p (Geniet daar soms wel van, zeker als ik die lieven minder sympathiek vind :$ )

-shogun- zei:
Mijn vraag is dan, hoe kan je nog verliefd worden op iemand anders als je daar met zo een vriendin zit?
En hoe moet uw lief zich dan voelen?

Geen probleem hiero, dat staat gewoon appart daarvan, en eerlijk gezegd zou ik eerder m'n lief laten vallen dan haar...

Ali_

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Echte maat = uzelf.

Zo fucking pessimistisch? Zonder uw maten kunt ge u toch geen leven voorstellen. Alle mensen hier die het blijkbaar zo goed zonder hun vrienden zouden hebben, moet eens 5 seconden stilstaan en denken aan een wereld zonder hun vrienden en hoe die eruit zou zien. Vrij saai niet? Wat ga je dan hele dag/avond/nach doen, denk aan de komende feestdagen. Oudejaarsavond zonder les amis, pretty boring if you ask me...

cuda

Legacy Member
ShPonGle zei:
kheb al zoveel gehad dat ik dacht dat ik echt goeie maat was met meisje, tot zij lief had, dan laten ze u gewoonweg vallen, ook al reageer je zelf nog nie eens jaloers

de kern van de natuur draait dan ook om voortplanting, nie om vriendschap :p

verdomme waar.
ik had ook zo iemand. was mijn beste vriendin, ik kon er alles tegen zeggen.
toen kreeg ze een lief en begon ze naar die zijn vriendenkring te trekken en sleurde al haar vriendinnen mee (waar ik ook redelijk goe bevriend mee was ):( op een maand tijd was ik van beste vriend gedegradeerd tot iemand die ze kent
ochja :)

ShPonGle

Legacy Member
robust² zei:
Geen probleem hiero, dat staat gewoon appart daarvan, en eerlijk gezegd zou ik eerder m'n lief laten vallen dan haar...
grof :lol: hopelijk leest uw toekomstig lief dit nooit :lol:

KoenDK

Legacy Member
echte beste maten bestaan
maar zijn al even uniek als een goei vrouwke

de meeste (van uw exen) laten u toch vallen in the end
10j aan een stuk met dezelfde verkeren is al een serieuze uitzondering tegewoordig


als er van al uw maten 1 overblijft op u 40jaar
en als er van al uw exen 1 bij u blijft (en dus geen ex meer is :p)
...
dan moogt ge u gelukkig prijzen :D



in het begin zijn we allemaal te naief en zien we overal goeie vrienden
ook verkeren is easy, ge zijt in love en ge denkt : dit kan niet mislopen !

maar zoals iedereen,
hoe ouder je wordt, hoe wijzer :)

Ali_

Legacy Member
robust² zei:
Herken compleet mijn situatie hier in, ik heb echt een paar zeer goede maten, maar het best kom ik toch overeen met m'n beste vriendin (die ik ook mn maatje noem :p)
Ken haar nu toch al een paar jaar en aan haar kan ik echt alles kwijt en daarvan weet ik zeker dat ze geen mes in m'n rug gaat steken of wat dan ook, zie haar elke dag op school, tijdens vakanties missen we elkaar al na paar dagen, en k'heb haar nog nooit langer dan 2 weken niet gezien volgens mij (en dat dus nu al voor 3-4 jaar)
K'zou echt niet weten wat te doen zonder haar :)
En int begin was er ook wel van verliefdheid van mijn kant te spreken mr gewoon niets mee gedaan aangezien ik idd vriendschap niet wou kapot maken, ze weet het wss wel, viel nogal hard op denkek, maar nooit er met haar over gesproken eigenlijk, wel nog van plan!


Idd, ongeveer dezelfde situatie. Ik heb al een lief gehad en zij ook, maar van problemen was er niet echt sprake. Zij was in het begin wel verliefd en ze heeft da gezegd, maar pas nadat ze der al wa over was omdat ze niet wou dat onze vriendschap eraan kapot zou gaan en ik kan haar enkel gelijk geven. Ik bedoel, nu kan ik alles zeggen tegen haar, vanavond ne film zien en ik zeg wa ik wil zonder da ik erover moet zitte nadenken of dat die da wel leuk zal vinden of nie.

ShPonGle

Legacy Member
cuda zei:
verdomme waar.
ik had ook zo iemand. was mijn beste vriendin, ik kon er alles tegen zeggen.
toen kreeg ze een lief en begon ze naar die zijn vriendenkring te trekken en sleurde al haar vriendinnen mee (waar ik ook redelijk goe bevriend mee was ):( op een maand tijd was ik van beste vriend gedegradeerd tot iemand die ze kent
ochja :)
idem dito ooit voorgehad, maar nog erger; het meiske in spe deed zelfs al alsof ze mij niet meer kende :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan