GMotha zei:
En welk percentage van de gelovigen is dat?
doet dat er toe? ik heb het over jij zegt da magie en god zever is, terwijl je dit niet kan bewijzen.
Of is het net andersom?
De bewering van de ronde aarde is een resultaat van onderzoek, een religie is resultaat van ... ?
nee, dat had je wel gewild he.
jouw voorbeeldje gaat over een zot, die beweert dat de wereld rond is. iedereen noemt hem zot omdat hij het niet kan bewijzen, want als je de horizon bekijkt zie je dat de wereld vlak is.
en op een dag sturen ze een camera in de ruimte, en ziet men dat de wereld rond is.
jij = de massa die beweert dat het niet kan dat de wereld rond is (of god, en magie bestaat)
Als godsdienst niet aan een god gekoppeld moet worden, wat is een godsdienst dan? Heeft het dan nog een nut?
Tuurlijk dat, godsdiensten reflecteren net datgene dat ze vereren.
en als er 1 ding is waar je de waarheid over god niet moet aan koppelen, dan zal het wel religie zijn. de kerk doesn't give a fuck about the teachings.
om maar 1 stom voorbeeld te geven
"jezus" zei: "als iemand je slaat, geef je rechterkaak"
terwijl de kerk vrijwillig op kruistocht honderduizenden mensen vermoorden, omdat het zogezegd heksen zijn.
jezus zei ook da je u nergens zorgen in moe maken en da iedereen gelijk is, terwijl het net de kerk was die de mensen bang maakte en deals deed met de rijken.
religie = brainwash
guysontopofreligie = maffia
En dat betekent dat het allemaal waar is?
nee het betekent, dat als je GELOOFT dat god niet bestaat... dit ook een geloof is. net als iemand die GELOOFT dat god wel bestaat, zonder bewijs te hebben gekregen.
als je het ervaart, dan is het nie meer een GELOOF maar een directe observatie.
omdat het nog nie wetenschappelijk is bewezen dat GOD en andere parnaormale zaken, niet bestaan...
en je zelf nog geen directe observatie heb gehad met god of andere para stuff...
doe jij alsof da iedere vorm van spiritualiteit/magie/paranormaal = geloof in sprookjes.
maar ik snap da wel hoor, da mensen nie doorhebben dat waar ze ingeloven en voor staan in het leven nooit bewezen is. onbewust nemen ze een standpunt aan & ze zouden liever hun standpunt met geweld verdedigen dan te accepteren dat ze wel eens geen gelijk zouden kunnen hebben.