Archief - Wicca

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

democracy02

Legacy Member
captain asshole zei:
Je zou denken dat we het na al die tijd wel al wat slimmer zouden zijn, maar dat is allesbehalve het geval. Dus neen, ik heb geen respect voor gelijk welke religieuze visie. Het is allemaal nonsens in het kwadraat.
Goden, duivels, mystieke krachten van de boomschors :ironic:. Komaan zeg!
gewoon omdat jij het nie ervaart, wil nie zeggen dat andere het niet ervaren.

maar het is makkelijker om te doen alsof jij alles weet en anderen zot/dom zijn, dan de mogelijkheid te aanvaarden dat je verkeerd zou kunnen zijn.

ego troubles :help:

GMotha

Legacy Member
democracy02 zei:
maar het is makkelijker om te doen alsof jij alles weet en anderen zot/dom zijn, dan de mogelijkheid te aanvaarden dat je verkeerd zou kunnen zijn.
Op z'n minst komt hij niet af met "magie".

democracy02

Legacy Member
GMotha zei:
Op z'n minst komt hij niet af met "magie".
en omda wetenschap en iedere persoon in u leven zegt da zoiets nie kan, zal dat wel de waarheid zijn e.. you rule

Skoran

Legacy Member
democracy02 zei:
en omda wetenschap en iedere persoon in u leven zegt da zoiets nie kan, zal dat wel de waarheid zijn e.. you rule

Deze kerel heeft 1 groot punt :p

Maar geef eens toe GMotha: Hoeveel mensen kent ge die bv in geesten geloven? Er zijn er genoeg he. Maar volgens de wetenschap bestaat da ook niet.

Atrox

Legacy Member
Het wel of niet bestaan van geesten heeft men toch nog niet kunnen vaststellen?

EverlastingHate

Legacy Member
Skoran zei:
Deze kerel heeft 1 groot punt :p

Maar geef eens toe GMotha: Hoeveel mensen kent ge die bv in geesten geloven? Er zijn er genoeg he. Maar volgens de wetenschap bestaat da ook niet.

tja er zijn toch ook vrij veel getuigen van jehova...


*zotten*

GMotha

Legacy Member
democracy02 zei:
en omda wetenschap en iedere persoon in u leven zegt da zoiets nie kan, zal dat wel de waarheid zijn e.. you rule
Weer een Mr Openminded:D

Het enige argument dat in't voordeel van uw stelling kan spelen is "ze kunnen het tegendeel niet bewijzen", zalig: dan kan ik alle bullcrap bewijzen die ik door mijn kop krijg na 5 tubes pattex opgesnoven te hebben.

Ik kan een rant van 5 pagina's typen, maar what's the use?

En ja, ik besef dat magie, elfjes en pratende bomen de wereld een pak leuker zou maken. Jammer, doch helaas.
Skoran zei:
Maar geef eens toe GMotha: Hoeveel mensen kent ge die bv in geesten geloven? Er zijn er genoeg he. Maar volgens de wetenschap bestaat da ook niet.
Hoeveel mensen geloofden indertijd dat de wereld plat was, terwijl er daar één of andere zot rondhoste "Hé, mannen! De wereld is rond!!!".
Ge hebt mensen die iets geloven zonder een moment kritisch na te denken omdat het ze zo opgevoed waren. Een elementaire waarheid dat tegenbewezen wordt komt altijd nogal schockerend over.

En de meerderheid heeft niet altijd gelijk. Beter nog, grote massa's sliken sneller dogma's omdat den andere het ook slikt.


Mocht er een opperwezen/oppermacht bestaan zou die absoluut niet zijn zoals eender welke godsdienst die voorstelt. Wicca en alle overige godsdiensten zijn ofwel stuk voor stuk dikke misinterpretaties van de echte waarheid ofwel goeie ouwe bullshit. Mij maakt ge niet wijs dat een kosmische kracht die alles draaiende houdt een fok geeft om vereerd te worden door wezens die in vergelijking nog niet eens de ééncellige diertjes zijn die we dagelijks plattrappen als we door't gras lopen.
Verering is volgens mij de grootste fout die begaan wordt in religies, hoe kan een God goed zijn als't zo'n ego-tripper is?

Vooraleer iemand weer zo'n onnozele reactie van "lol, neerkijkend, gij haat gelovige mensen, i pity yuo, i eat caek, hax, you rule." post: Ik respecteer mensen voor wie ze zijn, hun godsdienst kan me geen zak schelen. In tegenstelling tot de echte narrowminded mensen, koppel ik godsdiensten niet aan menselijke kwaliteit (ofschoon: mensen minderwaardig vinden omdat ze niet hetzelfde geloven).

Conqie

Legacy Member
democracy02 zei:
^^^
^
zonder ne microscoop, zouden we nie kunnen bewijzen da moleculen bestaan.

man man, de enigste molecuul dat we kunnen zien met een elektronen microscoop is butaan, dacht ik
en men wist al veeeel langer, EN bewezen, dat moleculen en elektronen ect bestaan...

Je hoeft het niet te zien om het te bewijzen hoor...
waar zou onze wetenschap nu staan, als je alleen maar gelooft wat je ziet...

Skoran

Legacy Member
GMotha zei:
Ge hebt mensen die iets geloven zonder een moment kritisch na te denken omdat het ze zo opgevoed waren. Een elementaire waarheid dat tegenbewezen wordt komt altijd nogal schockerend over.

Mocht er een opperwezen/oppermacht bestaan zou die absoluut niet zijn zoals eender welke godsdienst die voorstelt. Wicca en alle overige godsdiensten zijn ofwel stuk voor stuk dikke misinterpretaties van de echte waarheid ofwel goeie ouwe bullshit

Ik heb hier gezegd dat ik geloof in kracht van de natuur, en nee ik ben niet zo opgevoed, ik ben namelijk "christelijk" opgevoed, ik schrijf het tussen aanhalingstekens omdat het niet zo extreem was, ik ben gedoopt, communie, blabla, maar ik moest dus niet naar de kerk ofzo.
Ik geloof in natuurkrachten omdat ik dat ervaar. Een paar maand terug heb ik hier nog gezegd dat ik atheïst ben, en in feite ben ik dat nog altijd want waar ik in geloof is geen godsdienst, en ik ga totaal akkoord met uw stelling: Er kan geen opperwezen bestaan. Als er 1 ding is wat ik niet kan geloven is het dat.
Maar ik ervaar wel krachten als ik in een bos rondloop, ge moogt lachen, ik voel dat.

conquerpoy_123 zei:
Je hoeft het niet te zien om het te bewijzen hoor...
waar zou onze wetenschap nu staan, als je alleen maar gelooft wat je ziet...

Zoals ik al zei: Ik ervaar dingen, en die zal de wetenschap nooit kunnen bewijzen. Net zoals de wetenschap nooit het begrip liefde kan uitleggen

Conqie

Legacy Member
Skoran zei:
Zoals ik al zei: Ik ervaar dingen, en die zal de wetenschap nooit kunnen bewijzen. Net zoals de wetenschap nooit het begrip liefde kan uitleggen
Sadly mistaken :love:

democracy02

Legacy Member
@ democracy02: met een microscoop kan je geen moleculen zien, uitgezonderd de grootste eiwitten.
details details :p doet er nie toe toch? voor men het bestaan van eiwitten kon bewijzen, zou men ook gezegd hebben dat eiwitten niet bestaan.

GMotha zei:
Hoeveel mensen geloofden indertijd dat de wereld plat was, terwijl er daar één of andere zot rondhoste "Hé, mannen! De wereld is rond!!!".
Ge hebt mensen die iets geloven zonder een moment kritisch na te denken omdat het ze zo opgevoed waren.
en zou het nie kunnen da er mensen zijn die in iets geloven (of de mogelijkheid openlaten voor...) op basis van eigen ervaringen? en niet door blindelings het geloof van een ander te kopiëren?

Het enige argument dat in't voordeel van uw stelling kan spelen is "ze kunnen het tegendeel niet bewijzen", zalig: dan kan ik alle bullcrap bewijzen die ik door mijn kop krijg na 5 tubes pattex opgesnoven te hebben.
als je het wel of niet bestaan niet kan bewijzen; moet je niet beweren dat jij gelijk hebt en anderen niet. jij zegt dus dat alles dat men nie kan bewijzen niet bestaat!

jij = de massa die beweerde dat de wereld plat is :p
In tegenstelling tot de echte narrowminded mensen, koppel ik godsdiensten niet aan menselijke kwaliteit (ofschoon: mensen minderwaardig vinden omdat ze niet hetzelfde geloven).
maar je koppelt magie wel aan wat je gezien hebt in films & god aan religie

jij-> "als er echt een goede god is, zou het geen egotripper zijn"
heel uw manier van denken over god hangt vast aan wa je denkt over religie.

omdat je een afkeer hebt voor religie, heb je een afkeer voor "god"...
religie =/= "god"
hollywood =/= "magie" & en andere paranormal shit

GMotha

Legacy Member
Skoran zei:
Maar ik ervaar wel krachten als ik in een bos rondloop, ge moogt lachen, ik voel dat.
Energie hangt overal, dus't kan best zijn dat ge iets voelt.
democracy02 zei:
en zou het nie kunnen da er mensen zijn die in iets geloven (of de mogelijkheid openlaten voor...) op basis van eigen ervaringen? en niet door blindelings het geloof van een ander te kopiëren?
En welk percentage van de gelovigen is dat?
Zowiezo wordt ge beinvloedt, ne mens gaat niet van een schone lei beginnen nadenken, conclusies trekken, daar naartoe leven en na een paar jaar met mensen in contact te komen: "Hé tiens, hegene dat ik zonet volledig op mezelf ontdekt heb is toevallig exact hetzelfde als (pakweg) het christendom!".

Als ik u een tik op uwen bol geef zodat ge totale geheugenverlies hebt, ergens drop waar ge geen menselijk contact (of zorgen dat ge geen religieuze invloeden whatsoever krijgt) hebt gaat ge absoluut niet uitkomen op een reeds bestaande godsdienst.
democracy02 zei:
als je het wel of niet bestaan niet kan bewijzen; moet je niet beweren dat jij gelijk hebt en anderen niet. jij zegt dus alles dat men nie kan bewijzen niet bestaat!
Beweer ik ook niet.
Bezie het in de context, religies zijn iets wat nooit bewezen kan worden, het hele geloof draait daar rond.

Neem dan een andere onbewezen voorbeeld: intelligent buitenaards leven. Het verschil met religies is: dat kan bewezen worden.
democracy02 zei:
jij = de massa die beweerde dat de wereld plat is :p
Of is het net andersom?
De bewering van de ronde aarde is een resultaat van onderzoek en kritiek, een religie is resultaat van ... ?
Tis niet dat ene even zei "hey mannen, de wereld is rond!". Toen het zodanig bewezen was dat't waar was en de rest er niet meer van weg konden kijken dacht de man niet "Shit, tis nog waar ook. heb ik ff chance gehad!"
democracy02 zei:
maar je koppelt magie wel aan wat je gezien hebt in films, en het fenomeen "god" koppel je wel direct aan godsdienst.
Als godsdienst niet aan een god gekoppeld moet worden, wat is een godsdienst dan? Heeft het dan nog een nut?
Ge lijkt nu net zelf te beweren dat't allemaal één groot circus is.
democracy02 zei:
jouw argument: "als er echt een goede god is, zou het geen egotripper zijn"
heel uw begrip over god hangt vast aan wa je denkt over godsdienst.
Tuurlijk dat, godsdiensten reflecteren net datgene dat ze vereren.
democracy02 zei:
omdat je een afkeer hebt voor religie, heb je een afkeer voor "god"...
religie =/= "god"
Hoe kan ik een afkeer voor een God hebben? Ik heb er geen gezien om een mening over te vormen. Gij wel?
democracy02 zei:
hollywood =/= "magie" & en andere paranormal shit
En dat betekent dat het allemaal waar is?

democracy02

Legacy Member
GMotha zei:
En welk percentage van de gelovigen is dat?
doet dat er toe? ik heb het over jij zegt da magie en god zever is, terwijl je dit niet kan bewijzen.
Of is het net andersom?
De bewering van de ronde aarde is een resultaat van onderzoek, een religie is resultaat van ... ?
nee, dat had je wel gewild he. :p

jouw voorbeeldje gaat over een zot, die beweert dat de wereld rond is. iedereen noemt hem zot omdat hij het niet kan bewijzen, want als je de horizon bekijkt zie je dat de wereld vlak is.

en op een dag sturen ze een camera in de ruimte, en ziet men dat de wereld rond is.

jij = de massa die beweert dat het niet kan dat de wereld rond is (of god, en magie bestaat)

Als godsdienst niet aan een god gekoppeld moet worden, wat is een godsdienst dan? Heeft het dan nog een nut?
Tuurlijk dat, godsdiensten reflecteren net datgene dat ze vereren.
en als er 1 ding is waar je de waarheid over god niet moet aan koppelen, dan zal het wel religie zijn. de kerk doesn't give a fuck about the teachings.

om maar 1 stom voorbeeld te geven
"jezus" zei: "als iemand je slaat, geef je rechterkaak"
terwijl de kerk vrijwillig op kruistocht honderduizenden mensen vermoorden, omdat het zogezegd heksen zijn.

jezus zei ook da je u nergens zorgen in moe maken en da iedereen gelijk is, terwijl het net de kerk was die de mensen bang maakte en deals deed met de rijken.

religie = brainwash
guysontopofreligie = maffia

En dat betekent dat het allemaal waar is?
nee het betekent, dat als je GELOOFT dat god niet bestaat... dit ook een geloof is. net als iemand die GELOOFT dat god wel bestaat, zonder bewijs te hebben gekregen.

als je het ervaart, dan is het nie meer een GELOOF maar een directe observatie.

omdat het nog nie wetenschappelijk is bewezen dat GOD en andere parnaormale zaken, niet bestaan...
en je zelf nog geen directe observatie heb gehad met god of andere para stuff...

doe jij alsof da iedere vorm van spiritualiteit/magie/paranormaal = geloof in sprookjes.



maar ik snap da wel hoor, da mensen nie doorhebben dat waar ze ingeloven en voor staan in het leven nooit bewezen is. onbewust nemen ze een standpunt aan & ze zouden liever hun standpunt met geweld verdedigen dan te accepteren dat ze wel eens geen gelijk zouden kunnen hebben.

GMotha

Legacy Member
democracy02 zei:
doet dat er toe? ik heb het over jij zegt da magie en god zever is, terwijl je dit niet kan bewijzen.
Dat het geen zever is evenmin. Ze ontkrachten om de 5 botten dogma's, draagt niet meer bij aan de waarhiedgetrouwhied van een geloof.
democracy02 zei:
jouw voorbeeldje gaat over een zot, die beweert dat de wereld rond is. iedereen noemt hem zot omdat hij het niet kan bewijzen, want als je de horizon bekijkt zie je dat de wereld vlak is.

en op een dag sturen ze een camera in de ruimte, en ziet men dat de wereld rond is.
Het was al bewezen voor de camera in de ruimte. Ge denkt toch niet dat ze tot de jaren 50 nog geloofden dat de aarde plat was?:p
Die zot gaf trouwens (op dat moment zonder bewijzen) wel antwoorden op dingen die geen steek hielden in de vorige theorie.

democracy02 zei:
jij = de massa die beweert dat het niet kan dat de wereld rond is (of god, en magie bestaat)
Wereld rond = feit
Magie, religie = ...


democracy02 zei:
en als er 1 ding is waar je de waarheid over god niet moet aan koppelen, dan zal het wel religie zijn. de kerk doesn't give a fuck about the teachings.
Ze heeft wel het geloof bepaalt tot wat het nu is. God zal er geen problemen mee hebben, want hij is nog niet komen klagen.
democracy02 zei:
jezus zei ook da je u nergens zorgen in moe maken en da iedereen gelijk is, terwijl het net de kerk was die de mensen bang maakte en deals deed met de rijken.
De Jezusfiguur is contradictief met het christendom.
Er worden regels opgelegd die de "vrome" gelovige om de 5 botten mag breken zolang hij maar vergiffenis vraagt.
Met dat systeem krijgt ge natuurlijk automatisch oprecht brave mensen.
democracy02 zei:
doe jij alsof da iedere vorm van spiritualiteit/magie/paranormaal = geloof in sprookjes.
En gij doet alsof dat allemaal waar is.

democracy02

Legacy Member
GMotha zei:
ok ok, ik snap wat je bedoelt. maar stel nu dat ik niet beweer dat god & andere stuff bestaan... dan beweer jij nog altijd da het nie bestaat, ook al heeft niemand in de wereld daar bewijs voor. dus je bent even erg als ik :)

ik zeg niet dat alles van magie & god waar is; er is veel bullshit.
maar eens je er zelf mee in contact komt; is het argument "er is geen wetenschappelijk bewijs voor" futiel. ik heb de wetenschap niet nodig, om voor mij te bepalen wat ik wel en niet ervaar.

't is gewoon iets da je zelf moe ervaren eer je ziet dat je fout was, en daarom kan niemand aan jou bewijzen dat god & magie wel bestaan.

m.a.w. de wetenschappelijke manier van denken (het is nie waar, tot je mij het tegendeel bewijst); is niet van toepassing inzake spiritualiteit en paranormal.




jammer dat iedereen blindelings in de wetenschap gelooft.
we denken da we beter af zijn dan de goedgelovige mensen in het oosten, ma hier verkopen ze gewoon een andere versie van de leugen.

in belgië doen ze het lijken alsof je 2 keuzes hebt:
1. je gelooft de religie
2. je gelooft de wetenschap

terwijl er ook een 3e manier is: het nie geloven tot da je het ziet.

jij denkt dat je tot 3 behoort maar je behoort tot 2. je denkt niet vrij, want je gelooft iets (het niet bestaan) zonder dat je daarvoor bewijs kreeg.

Holy Paladin

Legacy Member
democracy02 zei:
ik zeg niet dat alles van magie & god waar is; er is veel bullshit.
ahzo? ik zie u anders in elke hippiethread hetzelfde komen verkondigen
en hoe kunt gij nu nog onderscheid maken tussen bullshit en niet-bullshit, na alles wat ge gepost hebt?

democracy02

Legacy Member
Holy Paladin zei:
ahzo? ik zie u anders in elke hippiethread hetzelfde komen verkondigen
en hoe kunt gij nu nog onderscheid maken tussen bullshit en niet-bullshit, na alles wat ge gepost hebt?
nice 1
forget the past ok? nieuwe lei? :p


i.v.m. de samenzwering weet ik niets zeker; en daarom dat ik er zelf nie echt iets van aanneem als de waarheid. maar ik hou het wel voor mogelijk. en tussen veel van die conspiracyshit, zitten wel interessante dingen. zoals overlaatst dat "theywantyoursoul"-filmpje, daar was iemand die er positief op antwoorde.

not everyone thinks i'm an idiot :rofl:

Peephole

Legacy Member
democracy02 zei:
m.a.w. de wetenschappelijke manier van denken (het is nie waar, tot je mij het tegendeel bewijst); is niet van toepassing inzake spiritualiteit en paranormal.
Hoe kan je anders in godsnaam weten of iets waar of niet is?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan