Archief - Wicca

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thales

Legacy Member
zijn da zo'n toestanden à la charmed?
met vurballen en noem maar op

Raukaris

Legacy Member
Thales zei:
zijn da zo'n toestanden à la charmed?
met vurballen en noem maar op

:lol: I wish anders zou ik er mij ook mee bezighouden.

Wicca is eerder een soortement groene vrouwenmagie. Natuur en womanpower zeg maar :p

Preske

Legacy Member
R-evolution™' zei:
Komaan demonen en geesten en engelen .... Alles wat er op aarde rondloopt is gefilmd. De gemiddelde brit word 300 keer per dag gefilmd ofzo. Denk eens na demonen lol laat me niet lachen . Kijk nog eens naar xena of hercules ofzo .

Komaan als je daarin gelooft maak je jezelf toch gek. Mense die daardoor gek worden zijn volges mij al gek voor ze eraan beginnen

met andere woorden, als ge het niet ziet, bestaat het niet?

zie dan maar dat ge niet ter plekke dood valt, want lucht en zuurstof ziet ge ook niet, dus bestaat het niet :sop:

:p

ng

Legacy Member
rechtervoet zei:
heel die demon wicca en al scares the shit out of me

Wat is dat toch met wicca en demons? Eey die gelooft in wicca, die is bezig met duivelstoestanden....

Juist ja, en heksen waren oude wijven met wratten op hun gezicht die baby's opaten. :ironic:

R-evolution™' zei:
Komaan demonen en geesten en engelen .... Alles wat er op aarde rondloopt is gefilmd. De gemiddelde brit word 300 keer per dag gefilmd ofzo. Denk eens na demonen lol laat me niet lachen . Kijk nog eens naar xena of hercules ofzo .

Komaan als je daarin gelooft maak je jezelf toch gek. Mense die daardoor gek worden zijn volges mij al gek voor ze eraan beginnen



Thales zei:
zijn da zo'n toestanden à la charmed?
met vurballen en noem maar op

Neen, toch niet nee. Simpele kruidenkennis hoort er ook al toe hoor. Respect voor natuur, geloof erin.

3lb4rt0

Legacy Member
Wicca is voor pubermeiskes die aandacht willen zoeken :D en daar in willen 'geloven'.

Wicca is een natuurgodsdienst.

ng

Legacy Member
Iedereen zijn geloof é.

BTW, er bestaan ook mannen die hun daar mee bezighouden, dus uw uitspraak is bullshit.

R-evolution™'

Legacy Member
Cybergirl zei:
dan vindt gij christenen, moslims etc. ook allemaal gek? want die geloven ook in een god, en als ge er ffe bij stil staat kunt ge die allemaal wel met elkaar vergelijken..


ja ik vind die ook allemaal gek, die "idioten" geloven ook in een verhaaltje.

Nu, ik heb evenzeer respect voor die mensen. Als mijn oma of boma of bompa of opa ofzo dood zou gaan zou ik uit respect naar de begrafennis gaan, niet uit geloof

R-evolution™'

Legacy Member
preske zei:
met andere woorden, als ge het niet ziet, bestaat het niet?

zie dan maar dat ge niet ter plekke dood valt, want lucht en zuurstof ziet ge ook niet, dus bestaat het niet :sop:

:p


Zuurstof is doorzichtig ja,maar ge kunt het nog altijd aanraken en de moleculen zijn toch zichtbaar als ik mij niet vergis .
Zelfde bv met glas .

ng

Legacy Member
R-evolution™' zei:
Zuurstof is doorzichtig ja,maar ge kunt het nog altijd aanraken en de moleculen zijn toch zichtbaar als ik mij niet vergis .
Zelfde bv met glas .

Zuurstof ziet ge niet. Zoals lucht niet te zien valt, tenzij het koud is.

Glas kunt ge wel degelijk zien.

Exorikos

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Zuurstof ziet ge niet. Zoals lucht niet te zien valt, tenzij het koud is.

Glas kunt ge wel degelijk zien.

Dat ligt aan de dichtheid.

ng

Legacy Member
Exorikos zei:
Dat ligt aan de dichtheid.

Ja da wel, het zou niet den eerste keer zijn dat iemand tegen een glas aanloopt. (al kan dat wel nog aan andere zaken liggen dan het glas zelf)

democracy02

Legacy Member
^^^
^
zonder ne microscoop, zouden we nie kunnen bewijzen da moleculen bestaan.

er bestaat geen toestel waarmee je het paranormale en spirituele kan filmen, de enige manier om het bewijs te zien is het zelf ontdekken.

het is verkeerd om er van uit te gaan, omda de wetenschap het bestaan van iets niet kan bewijzen... dat het daarom niet bestaat.

Skoran

Legacy Member
democracy02 zei:
het is verkeerd om er van uit te gaan, omda de wetenschap het bestaan van iets niet kan bewijzen... dat het daarom niet bestaat.

Voila :p

Er gaan er hier veel zijn die lachen maar ik geloof dus in natuurkrachten, ik geloof dat ge energie kunt halen uit bomen, planten, dieren, and so on
Maar het gaat verder als dat :p, maar dan word het echt te raar om te beschrijven wat ik geloof :D

Sprinkle Genie

Legacy Member
Skoran zei:
Er gaan er hier veel zijn die lachen maar ik geloof dus in natuurkrachten, ik geloof dat ge energie kunt halen uit bomen, planten, dieren, and so on
Maar het gaat verder als dat :p, maar dan word het echt te raar om te beschrijven wat ik geloof :D
Jep, elektriciteit he jom. Concentratieverschillen die een elektrische puls opwekken waardoor processen gestuurd worden. Ergens in geloven ca va, maar ermee rekening houden bij uw dagelijkse beleving van de wereld...

Skoran

Legacy Member
Sprinkle Genie zei:
Jep, elektriciteit he jom. Concentratieverschillen die een elektrische puls opwekken waardoor processen gestuurd worden. Ergens in geloven ca va, maar ermee rekening houden bij uw dagelijkse beleving van de wereld...

Respect hebben voor andere mensen hun visie staat duidelijk niet in uw woordenboek :ironic:
Kent ge da gevoel als ge weet dat iemand u bekijkt? Kunt ge dat uitleggen? Ik dacht van niet he.
Ik heb hetzelfde met de natuur, ik voel krachten als ik in een bos sta.
Er zijn mensen die geloven in geesten, de duivel, god, and enzovoort, ik geloof er ook TOTAAL niet in maar als die mensen da willen geloven, laat ze dat doen, das hun keus.
En zoals ik zei: er gaan er hier lachen maar ik had echt wel niet zn kinderachtige reactie verwacht

democracy02

Legacy Member
aan ieder woord da er gezegd wordt, hangt een geloof/gevoel gekoppeld die bepaald hoe de ontvanger reageert op een bepaalde boodschap...




gebruik ik het woord drugs, dan zullen diegenen die iemand zichzelf hebben zien kapot maken met drugs direct een afkeer krijgen... terwijl andere mensen voor zichzelf het levende bewijs zijn dat drugs en miserie niet noodzakelijk gepaard moeten gaan.




in hoeverre kan je elk gedacht dat je denkt dat waar is vertrouwen :help:

~~~~~
The mind is a mechanism. It has no intelligence. The mind is a bio-computer. How can it have any intelligence? It has skill, but it has no intelligence; it has a functional utility, but it has no awareness. It is a robot; it works well but don't listen to it too much because then you will lose your inner intelligence. Then it is as if you are asking a machine to guide you, lead you.
~~~~~
The society succeeds the day your center goes into a coma and your circumference remains functioning. Then you are a robot, a machine, no more a man.

Osho

Holy Paladin

Legacy Member
Skoran zei:
Respect hebben voor andere mensen hun visie staat duidelijk niet in uw woordenboek :ironic:
het zijn altijd mensen die ergens zonder reden in geloven, die verwachten dat ik daar zonder reden respect voor moet hebben

GMotha

Legacy Member
Ik heb maybe een slecht beeld over wicca, maar ik vind het maar iets verdomd lullig.
Zegeningen en vervloekingen... Als het allemaal zou werken zou ik normaalgezien kaal moeten zijn (ik heb zowaar een authentieke heks pissed gekregen, lolzords).

Ik beschouw het meer als iets voor harry potter fanboys/girls, goth chicks die 'the craft' ne goeie film vonden, onzekere meisjes die het hele "girl power" gehalte van de wicca cool vinden (want volgens die wicca dingen zijn vrouwen magisch begaafder dan mannen), celtisch gerichte hippies (druidisme klinkt nogal diepzinnig en mysterieus, niwaar?) en verveelde huismoeders/bejaarden.
Ieder zijn keuze, maar ik geloof niet echt in mensen die mijn toekomst zouden voorspellen met tarotkaartjes waar op de achterkant "printed in china" staat.

Maar in't algemeen is wicca een alternatief voor mensen die zichzelf "niet religieus maar spiritueel" beschouwen. In mijn ogen een pure vorm van bullshit "toveren" right.

Try voodoo: veel cooler en ge krijgt zombies.

zotteluc

Legacy Member
hekserij, heeft da ni te maken met "in uwen blote dansen met volle maan" en "geiten neuken"?

klinkt pak interessanter dan "uw plechtige communie doen" en "een kruiske halen voor assewoensdag"

count me in!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan