Archief - Wicca

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GMotha

Legacy Member
zotteluc zei:
doeme, ook met okselhaar enzo?
Vooral okselhaar. Heel de hierarchie is daarop gebaseerd.
Da queen heeft okselhaar waar Raponsel's hoofdharen niets tegen zijn.

3lb4rt0

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Iedereen zijn geloof é.

BTW, er bestaan ook mannen die hun daar mee bezighouden, dus uw uitspraak is bullshit.

De meeste die wicca doen zijn meiskes, en als er dan eens jongens zijn die dat doen is da ook maar om aandacht se :D. Oe ik doe wicca, ik doe aan magie :crazy: jaja, gewoon da ge da al zegt en da ge u eigen daardoor intressant voelt.

De meeste die aan wicca doen zetten da gelijk aan "gothic" en heel die shit, denk zelf da weinige weten da gothic is onstaan in de new wave periode en de term "gohtic" zoals velen die nu aanschouwen is gekomen door groepen als Within Temptation en de media, die da 'gothic' noemde, gothic :crazy: nog zoiets, ondanks ik er vroeger niks tegen had, vind ik het nu allemaal maar aanstellerij maar ja.

Of mensen die wicca gelijkstellen aan satan :lol: nog beter en dan is het zo van ja ik geloof in satan enzo :crazy: jaja.

En da sommige met wa ik zeg nie eens gaan zijn lijkt me logisch maar pubermeiskes die zo rond lopen van ik doe aan wicca en dit en dat, als ge da nie als aanstellerij beschouwd :D

3lb4rt0

Legacy Member
GMotha zei:
Ik heb maybe een slecht beeld over wicca, maar ik vind het maar iets verdomd lullig.
Zegeningen en vervloekingen... Als het allemaal zou werken zou ik normaalgezien kaal moeten zijn (ik heb zowaar een authentieke heks pissed gekregen, lolzords).

Ik beschouw het meer als iets voor harry potter fanboys/girls, goth chicks die 'the craft' ne goeie film vonden, onzekere meisjes die het hele "girl power" gehalte van de wicca cool vinden (want volgens die wicca dingen zijn vrouwen magisch begaafder dan mannen), celtisch gerichte hippies (druidisme klinkt nogal diepzinnig en mysterieus, niwaar?) en verveelde huismoeders/bejaarden.
Ieder zijn keuze, maar ik geloof niet echt in mensen die mijn toekomst zouden voorspellen met tarotkaartjes waar op de achterkant "printed in china" staat.

Maar in't algemeen is wicca een alternatief voor mensen die zichzelf "niet religieus maar spiritueel" beschouwen. In mijn ogen een pure vorm van bullshit "toveren" right.

Try voodoo: veel cooler en ge krijgt zombies.

LOL volledig met u eens :D

zotteluc

Legacy Member
3lb4rt0 zei:
De meeste die wicca doen zijn meiskes, en als er dan eens jongens zijn die dat doen is da ook maar om aandacht se :D. Oe ik doe wicca, ik doe aan magie :crazy: jaja, gewoon da ge da al zegt en da ge u eigen daardoor intressant voelt.

De meeste die aan wicca doen zetten da gelijk aan "gothic" en heel die shit, denk zelf da weinige weten da gothic is onstaan in de new wave periode en de term "gohtic" zoals velen die nu aanschouwen is gekomen door groepen als Within Temptation en de media, die da 'gothic' noemde, gothic :crazy: nog zoiets, ondanks ik er vroeger niks tegen had, vind ik het nu allemaal maar aanstellerij maar ja.

Of mensen die wicca gelijkstellen aan satan :lol: nog beter en dan is het zo van ja ik geloof in satan enzo :crazy: jaja.

En da sommige met wa ik zeg nie eens gaan zijn lijkt me logisch maar pubermeiskes die zo rond lopen van ik doe aan wicca en dit en dat, als ge da nie als aanstellerij beschouwd :D

ik heb met belangstelling al uw woorden gelezen
ik heb een vermoeden dat het een hoop BS bijeen is
maar helaas kan ik uw post niet ontcijferen
en als het dus geen BS is mijn excuses.
probeer misschien eerst eens een zin in't klad op papier te zetten
en lees hem zelf eens voor ge post.

TheCrow7

Legacy Member
3lb4rt0 zei:
De meeste die wicca doen zijn meiskes, en als er dan eens jongens zijn die dat doen is da ook maar om aandacht se :D. Oe ik doe wicca, ik doe aan magie :crazy: jaja, gewoon da ge da al zegt en da ge u eigen daardoor intressant voelt.

Niet iedereen loopt ermee te koop. Attentiehoeren zijn er overal.

EverlastingHate

Legacy Member
Fluffbunny
Misschien wel de meest bekende kritiek op wiccans is het verschijnen van de term fluffybunny. Deze term is ontstaan nadat wicca, mede dankzij films zoals The Craft en de televisieseries Charmed en Buffy the Vampire Slayer, populair werd onder jongeren. Hierbij onderscheidde men vaak twee groepen niet-serieuze wicca-adepten die deze religie met name gebruikten om indruk te maken op hun klasgenoten en om zich af te zetten tegen ouders en leraren. De eerste groep omvat de lieflijke fluffbunny's, de tweede groep de echte wiccans.

De term fluffbunny wordt binnen de wicca vooral gebruikt om jonge meisjes aan te duiden, die wicca zien als een lieve vrouwelijke religie waarin nooit kwaad gebeurt. Zij zetten wicca vooral af tegen de hun bekende christelijke kerk, die ze het kwalijk nemen dat zij zoveel misstanden heeft veroorzaakt met als ultieme voorbeeld natuurlijk de heksenjacht gedurende de late Middeleeuwen. Er zijn Oudere wiccans die vinden dat de fluffybunny's om de verkeerde redenen deelnemen aan wicca: een religie zou niet moeten worden gebruikt om aandacht te trekken, populair te worden of te shockeren. Bovendien verwijt men de fluffybunny's dat zij te weinig aandacht hebben voor de donkere kant van wicca: de polariteit tussen goed en kwaad wordt op deze manier verstoord.

mehehe

TheCrow7 zei:
Niet iedereen loopt ermee te koop. Attentiehoeren zijn er overal.

je bedoelt fluffybunnies :sop: :naughty: :rofl:


www.urbandictionary.com :D:D zegt:
A modern neo-pagan or New Ager, typically a Wiccan, who knows nothing about their religion/ believes in crap like 'the Burning Times'/believes their religion is all 'love and light'/has a persecution complex/believes the Christians are Satan Incarnate/brags about their religion/wears a big-ass pentacle/knows the wrong facts about Wicca. Typically a bisexual vegan feminazi teenager who thinks they know everything in the world.

R-evolution™'

Legacy Member
zotteluc zei:
hekserij, heeft da ni te maken met "in uwen blote dansen met volle maan" en "geiten neuken"?

klinkt pak interessanter dan "uw plechtige communie doen" en "een kruiske halen voor assewoensdag"

count me in!

nice nice :rofl:

Sprinkle Genie

Legacy Member
Holy Paladin zei:
het zijn altijd mensen die ergens zonder reden in geloven, die verwachten dat ik daar zonder reden respect voor moet hebben
gij slaagt spijker me koppen gij!

GMotha

Legacy Member
EverlastingHate zei:
De term fluffbunny wordt binnen de wicca vooral gebruikt om jonge meisjes aan te duiden, die wicca zien als een lieve vrouwelijke religie waarin nooit kwaad gebeurt. Zij zetten wicca vooral af tegen de hun bekende christelijke kerk, die ze het kwalijk nemen dat zij zoveel misstanden heeft veroorzaakt met als ultieme voorbeeld natuurlijk de heksenjacht gedurende de late Middeleeuwen. Er zijn Oudere wiccans die vinden dat de fluffybunny's om de verkeerde redenen deelnemen aan wicca: een religie zou niet moeten worden gebruikt om aandacht te trekken, populair te worden of te shockeren. Bovendien verwijt men de fluffybunny's dat zij te weinig aandacht hebben voor de donkere kant van wicca: de polariteit tussen goed en kwaad wordt op deze manier verstoord.
De oudere wiccans zijn ook maar menskens gevuld met etterlijke kilo's bullshit. Fun part is dat ze overtuigender zijn, want zij zijn't die mensen geld afrippen met kaartjes leggen en de fluffybunny's hun kaarskens/wierrook/whutever te verkopen.
Zij nemen deel aan wicca uit verveling en in de hoop wat geld los te krijgen van de iets onnozelere medemens.

Of't nu "echte wiccans" zijn of niet, ze blijven in't algemeen niets om serieus te nemen.

Dennoman

Legacy Member
Ik vind het persoonlijk amusant hoe snel mensen zich tegenwoordig wicca noemen. Ze hangen een pentagram om, luisteren naar mainstream goth (Evanescence) en voilà :p

Inspector Monkfish

Legacy Member
democracy02 zei:
^^^
^
zonder ne microscoop, zouden we nie kunnen bewijzen da moleculen bestaan.

er bestaat geen toestel waarmee je het paranormale en spirituele kan filmen, de enige manier om het bewijs te zien is het zelf ontdekken.

het is verkeerd om er van uit te gaan, omda de wetenschap het bestaan van iets niet kan bewijzen... dat het daarom niet bestaat.


Het is eigenlijk heel erg simpel. Het kan bestaan omdat de mensheid het heeft uitgevonden en omdat velen nog steeds willen dat het bestaat. Is het daarom echt? Natuurlijk niet! Meer moet daar niet achter gezocht worden.

Je zou denken dat we het na al die tijd wel al wat slimmer zouden zijn, maar dat is allesbehalve het geval. Dus neen, ik heb geen respect voor gelijk welke religieuze visie. Het is allemaal nonsens in het kwadraat.
Goden, duivels, mystieke krachten van de boomschors :ironic:. Komaan zeg!

3lb4rt0

Legacy Member
zotteluc zei:
ik heb met belangstelling al uw woorden gelezen
ik heb een vermoeden dat het een hoop BS bijeen is
maar helaas kan ik uw post niet ontcijferen
en als het dus geen BS is mijn excuses.
probeer misschien eerst eens een zin in't klad op papier te zetten
en lees hem zelf eens voor ge post.


Weet nie voor wa BS staat dus ja kan ik nie op antwoorden, velen hebben het al eens geprobeerd, maar niemand is erin geslaagd, ik maak mijn zinnen zo en ik kan ze lezen mo ja.

EverlastingHate

Legacy Member
3lb4rt0 zei:
Weet nie voor wa BS staat dus ja kan ik nie op antwoorden, velen hebben het al eens geprobeerd, maar niemand is erin geslaagd, ik maak mijn zinnen zo en ik kan ze lezen mo ja.

BullShit :D:D

tot uw dienst! :D

grey-turtle

Legacy Member
Naar mijn weten is wicca een natuurgodsdienst en zeker geen duivelsaanbidding. Aangezien de wicca goede moralen heeft, simpeler en beter dan de islam of het christendom is, heb ik er respect voor.
Ik doe niet aan wicca. Volgens mij is het verwant aan New age omdat er ook sprake is van geneeskrachtige stenen en geneeskrachtige flora /drankjes van die flora. Ik denk niet dat alle goths voor wicca zijn.

@ democracy02: met een microscoop kan je geen moleculen zien, uitgezonderd de grootste eiwitten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan