Archief - Wet van Murphy - stroomversnellingen des levens

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avondland

Legacy Member
De wet van Murphy komt altijd in de praktijk met mijn examens. Ik denk alles geleerd te hebben maar de docent heeft altijd de neiging veel punten te zetten op een pietluttig puntje dat we zagen in de les. En dan maar denken dat de groots opgezette schema's belangrijk waren. Vrij fustrerend. Komt daar nog bij dat je een werkje moest afleveren dat voor 30% van de punten stond (herexamen) ben je zeker gefustreerd.

Bontus

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
De wet van Murphy = de tweede wet van de thermodynamica.

Uw leven vervalt in entropie.

Wanorde en chaos.

Ongeluk in de liefde.

Amen.


Nee, 't is echt. Tweede wet van thermodynamica zegt dat een proces een richting uitgaat, namelijk die van entropiecreatie. Dat betekent dus als er iets fouts kan gaan, dat het ook zal fout gaan.
Ik ben nu toevallig eergisteren tot de conclusie gekomen, in het kort, dat de evolutie en de wil om te leven eigenlijk ook een gevolg van de entropiewet moet zijn.
Zal daar eens een ander topic over starten soon

Myst!Q

Legacy Member
De wet van murphy is al veel van toepassing geweest :D
Zelf de docenten doen er regelmatig eens beroep op :p

Massis

Legacy Member
Myst!Q zei:
De wet van murphy is al veel van toepassing geweest :D
Zelf de docenten doen er regelmatig eens beroep op :p

cijfers lager dan 10 zijn geen resultaat van de wet van Murphy maar van uw afkeer van leren :d

de site van murphy's laws is btw ook wel leuk, zo is volgens de uitgebreide zwaartekrachtwet van Murphy:
de kans dat uw kat overgeeft op uw tapijt is rechtstreeks evenredig met de waarde van dat tapijt :rofl:

Anvilke

Legacy Member
heb thread niet doorlezen, alleen 1ste post en hier en daar 1ne.

Die stroomversnellingen, idd, ik heb da zelf ook al opgemerkt.

periodes van goede gebeurtenissen en slechte volgen elkaar op.tijdsspanne van elk is meestal niet tzelfde, ma twisselt wel af, da valt op.

Arifiene

Legacy Member
laat ik zeggen: Er zijn zo van die dagen dat ik Murphy vervloek:P

Project Loony

Legacy Member
De wet van Murphy is onzin.

Geregeld slaat er wel iets tegen, maar dat vergeet je doorgaans. Slaat er twee maal iets tegen, dan vergeet je dat meestal ook. Maar als er meerdere malen achter elkaar iets tegenslaat, zal je dat opmerken...

It's as simple as that.

(Ik denk dat het al eens gezegd is geweest, maar iets anders verwoord.)

Bontus

Legacy Member
Om even Feynman te citeren:
Ongelooflijk! Ik heb daarnet een wagen met nummerplaat AWR-594 gezien, kun je dat geloven? Hoe groot is de kans dat ik net die wagen vandaag moet zien!

Bart Religion

Legacy Member
Project Loony zei:
De wet van Murphy is onzin.

Geregeld slaat er wel iets tegen, maar dat vergeet je doorgaans. Slaat er twee maal iets tegen, dan vergeet je dat meestal ook. Maar als er meerdere malen achter elkaar iets tegenslaat, zal je dat opmerken...

It's as simple as that.

(Ik denk dat het al eens gezegd is geweest, maar iets anders verwoord.)

ik wou hetzelfde antwoorden :) :niceone:

Dieleman_F

Legacy Member
Avondland zei:
De wet van Murphy komt altijd in de praktijk met mijn examens. Ik denk alles geleerd te hebben maar de docent heeft altijd de neiging veel punten te zetten op een pietluttig puntje dat we zagen in de les. En dan maar denken dat de groots opgezette schema's belangrijk waren. Vrij fustrerend. Komt daar nog bij dat je een werkje moest afleveren dat voor 30% van de punten stond (herexamen) ben je zeker gefustreerd.

Heeft niets met murphy te maken, gewoon mis geleerd :p

Zeta Reticula

Legacy Member
Avondland zei:
De wet van Murphy komt altijd in de praktijk met mijn examens. Ik denk alles geleerd te hebben maar de docent heeft altijd de neiging veel punten te zetten op een pietluttig puntje dat we zagen in de les. En dan maar denken dat de groots opgezette schema's belangrijk waren. Vrij fustrerend. Komt daar nog bij dat je een werkje moest afleveren dat voor 30% van de punten stond (herexamen) ben je zeker gefustreerd.
Waarschijnlijk waren er nog tientallen dingen die je niet zou geweten hebben. Maar die tientallen andere dingen weet je dan ook niet dat ze je niet wist. Dus lijk het net alsof dat ene dat je niet wist (en wist dat je het niet wist) gevraagd is.

sneax

Legacy Member
ik ga nu mijn rolmeter (die hier toevallig op mijn bureau ligt) omhoogsmijtne en weer opvangen

er kan vanalles misgaan (te veel om op te moeite)
*ik gooi de meter in de lucht en vang hem weer op*
nu vraag ik mij af waarom er niets is misgelopen?

kweenie ze ik vind die wet van murphy azo iets vaag, mss daarom dat ik ze niet goed snap - dat ge bv. bij het organiseren van een groot evenement niet te veel marge voor foutlopen moet laten das duidelijk, maar altijd is er wel een marge dat ge rekent dat er dingen kunnen mislopen die ge hoopt dat niet gaan gebeuren, ge moet gewoon die marge beperken - dat de kans dat er iets misloopt, klein genoeg wordt dat het risico aanvaardbaar wordt

Tweak37

Legacy Member
in de wet van murphy is de kans op het negatieve even groot als de kans op het positieve, als ik me niet vergis...

Sprinkle Genie

Legacy Member
Maar wat nu als ge een besmeerde boterham op de rug van een kat bindt, en vervolgens de kat van een voldoende hoge tafel, of laat ons zeggen, flatgebouw schopt...

Test is Mosh

Arifiene

Legacy Member
Sprinkle Genie zei:
Maar wat nu als ge een besmeerde boterham op de rug van een kat bindt, en vervolgens de kat van een voldoende hoge tafel, of laat ons zeggen, flatgebouw schopt...

Test is Mosh
kzou zeggen: laat die kat gerust, bindt uzelf een boterham om, en spring ergens van ofzo

Project Loony

Legacy Member
Arifiene zei:
kzou zeggen: laat die kat gerust, bindt uzelf een boterham om, en spring ergens van ofzo
Ach nee, een poesjes-fangirl.

Mensen > dieren. Punt aan de lijn.

Daarbij, een mens komt doorgaans niet op zijn vier poten neer. :mmm:

Sprinkle Genie

Legacy Member
Inderdaad, denk 2x na vooraleer je iemand beschuldigt van harteloosheid ;)

Dieleman_F

Legacy Member
Katten overleven grote vallen stond in jongens en wetenschap.

Ze hebben eens katten van (ik dacht) 12 meter gesmeten en van de 20 was er maar een dood ofzo.


Het blijft natuurlijk zinloos en harteloos maarja, de 19E eeuw ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan