killgore
Legacy Member
Mr. de toekomstige natuurkundige: zou jij het niet extreem beangstigend vinden dat het zou vastgelegd zijn door wetten dat jij op dit moment jouw "mening" (mening, right :ironic: ) hier zit te verkondigen?Fighting Hobbit zei:Ok, daar kn ik mee leven![]()
De hersenen (de geest if you will) zijn nog steeds geen volledig bekend gebied, de reden waarom wij bepaalde meningen & vaardigheden hebben is vaak nog meer gokwerk dan kennis, dus begin aub niet met dat alles vastligt met wetten, want we weten het niet. De kans is groot dat het idd vastligt in een voor ons onbegrijpelijk medium (noem het andere dimensie, noem het strings, ...), de kans is even groot dat er wel degelijk een soort volledig indeterministisch bewustzijn is waar we onze eigen beslissingen maken.
Dat de fysische gevolgen van onze handelingen/beslissingen vastliggen wil ik perfect beamen voor de rest
.edit: niet te aanvallend opnemen, ik wil gewoon zeggen dat het nogal riskant is te zeggen dat alles door (voor ons vatbare?) wetten wordt beheersd terwijl we dit allesbehalve zeker zijn.
.