Archief - Wet van Murphy - stroomversnellingen des levens

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ok, daar kn ik mee leven :p
Mr. de toekomstige natuurkundige: zou jij het niet extreem beangstigend vinden dat het zou vastgelegd zijn door wetten dat jij op dit moment jouw "mening" (mening, right :ironic: ) hier zit te verkondigen?

De hersenen (de geest if you will) zijn nog steeds geen volledig bekend gebied, de reden waarom wij bepaalde meningen & vaardigheden hebben is vaak nog meer gokwerk dan kennis, dus begin aub niet met dat alles vastligt met wetten, want we weten het niet. De kans is groot dat het idd vastligt in een voor ons onbegrijpelijk medium (noem het andere dimensie, noem het strings, ...), de kans is even groot dat er wel degelijk een soort volledig indeterministisch bewustzijn is waar we onze eigen beslissingen maken.

Dat de fysische gevolgen van onze handelingen/beslissingen vastliggen wil ik perfect beamen voor de rest :).

edit: niet te aanvallend opnemen, ik wil gewoon zeggen dat het nogal riskant is te zeggen dat alles door (voor ons vatbare?) wetten wordt beheersd terwijl we dit allesbehalve zeker zijn.

passero

Legacy Member
killgore zei:
Mr. de toekomstige natuurkundige: zou jij het niet extreem beangstigend vinden dat het zou vastgelegd zijn door wetten dat jij op dit moment jouw "mening" (mening, right :ironic: ) hier zit te verkondigen?

De hersenen (de geest if you will) zijn nog steeds geen volledig bekend gebied, de reden waarom wij bepaalde meningen & vaardigheden hebben is vaak nog meer gokwerk dan kennis, dus begin aub niet met dat alles vastligt met wetten, want we weten het niet. De kans is groot dat het idd vastligt in een voor ons onbegrijpelijk medium (noem het andere dimensie, noem het strings, ...), de kans is even groot dat er wel degelijk een soort volledig indeterministisch bewustzijn is waar we onze eigen beslissingen maken.

Dat de fysische gevolgen van onze handelingen/beslissingen vastliggen wil ik perfect beamen voor de rest :).

Dan moet de maker van dat allesomvattende "ding" wel een zieke geest zijn imo :)

"ah hij heeft een goeie dag... we gaan hem eens met zijn 2 voetjes terug op de grond zetten"
Stel u eens voor...

Fighting Hobbit

Legacy Member
killgore zei:
Mr. de toekomstige natuurkundige: zou jij het niet extreem beangstigend vinden dat het zou vastgelegd zijn door wetten dat jij op dit moment jouw "mening" (mening, right :ironic: ) hier zit te verkondigen?

De hersenen (de geest if you will) zijn nog steeds geen volledig bekend gebied, de reden waarom wij bepaalde meningen & vaardigheden hebben is vaak nog meer gokwerk dan kennis, dus begin aub niet met dat alles vastligt met wetten, want we weten het niet. De kans is groot dat het idd vastligt in een voor ons onbegrijpelijk medium (noem het andere dimensie, noem het strings, ...), de kans is even groot dat er wel degelijk een soort volledig indeterministisch bewustzijn is waar we onze eigen beslissingen maken.

Dat de fysische gevolgen van onze handelingen/beslissingen vastliggen wil ik perfect beamen voor de rest :).
Maar het is gewoon verkeerd om te beweren dat ons leven volledig losstaat van wetten. Onze hele leefomgeving is een gevolg van natuurkundige wetten en die oefenen sowieso een invloed uit op onze manier van dneken. Onze visie op de wereld wordt gecreëerd door deze wetten en zelfs als we los van wetmatigheid kunnen beslissingen nemen dan is ons analytisch vermogen in dergelijke maten beïnvloed door de wetmatigheid rondom ons dat het fout is om te stellen dat we niet volgens wetten leven.

killgore

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Maar het is gewoon verkeerd om te beweren dat ons leven volledig losstaat van wetten. Onze hele leefomgeving is een gevolg van natuurkundige wetten en die oefenen sowieso een invloed uit op onze manier van dneken. Onze visie op de wereld wordt gecreëerd door deze wetten en zelfs als we los van wetmatigheid kunnen beslissingen nemen dan is ons analytisch vermogen in dergelijke maten beïnvloed door de wetmatigheid rondom ons dat het fout is om te stellen dat we niet volgens wetten leven.
natuurlijk, beweer ik zeker en vast niet, kwou gewoon effe nuanceren, daarom dat ik toevoegde het niet te aanvallend op te nemen. Ik denk dat je goed genoeg weet dat ik algemeen gezien gelijkaardige gedachten als u heb ;).

passero zei:
Dan moet de maker van dat allesomvattende "ding" wel een zieke geest zijn imo

"ah hij heeft een goeie dag... we gaan hem eens met zijn 2 voetjes terug op de grond zetten"
Stel u eens voor...

Waar heb ik het over een allesomvattend ding dat daarbij nog artificieel gecreëerd zou zijn?

passero

Legacy Member
killgore zei:
Waar heb ik het over een allesomvattend ding dat daarbij nog artificieel gecreëerd zou zijn?

killgore zei:
De kans is groot dat het idd vastligt in een voor ons onbegrijpelijk medium (noem het andere dimensie, noem het strings, ..

het is een interpretatie hé ;)
Jij beschrijft het: (noem het andere dimensie, noem het strings,....)
Ik noem het een allesomvattend ding...
Andere mensen zullen het misschien een god noemen

Mosh

Legacy Member
Bjorn zei:
das zever, heeft met de hoogte van de tafel te maken.

Ist waar snuggere? Ik wou maar aanhalen dat zo een goed gesmeerd boterhammeke verdacht veel mee zn geplakte kant op de grond eindigt indien hij valt. Welke wetten dat dat allemaal uitleggen boeit mij niet, HET IS KLOTE.


Ik heb het trouwens net getest, de hoogte van de tafel maakt geen kloten uit.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Mosh zei:
Ist waar snuggere? Ik wou maar aanhalen dat zo een goed gesmeerd boterhammeke verdacht veel mee zn geplakte kant op de grond eindigt indien hij valt. Welke wetten dat dat allemaal uitleggen boeit mij niet, HET IS KLOTE.


Ik heb het trouwens net getest, de hoogte van de tafel maakt geen kloten uit.

Sorry, maar ging hier toch ff strijk ^^

passero

Legacy Member
Mosh zei:
Ist waar snuggere? Ik wou maar aanhalen dat zo een goed gesmeerd boterhammeke verdacht veel mee zn geplakte kant op de grond eindigt indien hij valt. Welke wetten dat dat allemaal uitleggen boeit mij niet, HET IS KLOTE.


Ik heb het trouwens net getest, de hoogte van de tafel maakt geen kloten uit.

Ik daag u uit om volgende test te doen:
1) men neme een boterham
2) men smere er een dikke laag choco op
3) men neemt de boterham met de gesmeerde kant naar boven, tussen duim en wijsvinger
3b) boterham moet evenwijdig zijn met de grond
4) men laat die vallen

o kijk daar eens... gesmeerde kant blijft bovenaan...

Een uitleg hiervor kan je perfect in de fysica vinden.
Een boterham met gesmeerde kant heeft een ander zwaartepunt dan niet gesmeerd. Het zwaartepunt heeft zich verplaats richting gesmeerde kant.

Als er iets van tafel valt kantelt het toch altijd?
Net een test gedaan...
Neem uw portefuille, leg die op tafel en geef er een duwtje aan zodat die van tafel valt... resultaat... de kant die bovenaan was op tafel ligt nu naar beneden.
Komt omdat hij een bepaalde richting heeft en die richting neemt hij ook in het roteren.

Spliffsnatcher

Legacy Member
PRIJS U GELUKKIG

het feit dat ge de slechte dingen onthoudt is het teken dat je veel goede dingen meemaakt. Mensen onthouden uitzonderingen

Als je elke dag in de shit zou leven, dan onthou je die ene keer dat je is geen aldi bier moet drinken of dat je in een bed kan slapen

Mosh

Legacy Member
passero zei:
Ik daag u uit om volgende test te doen:
1) men neme een boterham
2) men smere er een dikke laag choco op
3) men neemt de boterham met de gesmeerde kant naar boven, tussen duim en wijsvinger
3b) boterham moet evenwijdig zijn met de grond
4) men laat die vallen

o kijk daar eens... gesmeerde kant blijft bovenaan...

Een uitleg hiervor kan je perfect in de fysica vinden.
Een boterham met gesmeerde kant heeft een ander zwaartepunt dan niet gesmeerd. Het zwaartepunt heeft zich verplaats richting gesmeerde kant.

Als er iets van tafel valt kantelt het toch altijd?
Net een test gedaan...
Neem uw portefuille, leg die op tafel en geef er een duwtje aan zodat die van tafel valt... resultaat... de kant die bovenaan was op tafel ligt nu naar beneden.
Komt omdat hij een bepaalde richting heeft en die richting neemt hij ook in het roteren.


Neen zeg :eek:

Je moet echt wel geen fysicus zijn om te snappen dat de gesmeerde kant een ander zwaartepunt heeft. Ok, misschien zit ik op het verkeerde forum deel want jullie nemen het iets te serieus. Dus ..

... de hoogte van de tafel maakt geen kloten uit volgens u? :p

passero

Legacy Member
Mosh zei:
... de hoogte van de tafel maakt geen kloten uit volgens u? :p

eigenlijk wel
Als de boterham geen hoogte genoeg krijgt om zich te kantelen dan valt die met zijn gewone kant op de grond.
De tafel moet hoog genoeg zijn zodat de boterham tijd genoeg krijgt om te draaien

Bontus

Legacy Member
wet van murphy =/= fysica

verplaats deze topic maar naar pseudo wetenschappen of neem hem iets minder serieus :ironic:

Lensos

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
PRIJS U GELUKKIG

het feit dat ge de slechte dingen onthoudt is het teken dat je veel goede dingen meemaakt. Mensen onthouden uitzonderingen

Als je elke dag in de shit zou leven, dan onthou je die ene keer dat je is geen aldi bier moet drinken of dat je in een bed kan slapen
Mooie post :niceone:

Thales

Legacy Member
met van murphy ...
da is gewoon het leven. niet alles kan verlopen zoals jij het wilt

killgore

Legacy Member
reteiP zei:
wet van murphy =/= fysica

verplaats deze topic maar naar pseudo wetenschappen of neem hem iets minder serieus :ironic:
Wetenschap - Hier kan je terecht voor alles wat met wetenschap, levensbeschouwing en studies/studiekeuzes te maken heeft.

Bontus

Legacy Member
mmm ok maar bedenk toch dat de wet van Murphy geen fysica nodig heeft om de baan van een vallende boterham te berekenen.
De wet stelt gewoon dat bij 2 gebeurtenissen met een even grote kans tot voorkomen, diegene die als ongunstig beschouwd wordt meer lijkt voor te komen dan de ander.
Het lijkt alleen maar zo, deze wet speelt zich af in uw koppeke.

Zeta Reticula

Legacy Member
De wet van Murphy = de tweede wet van de thermodynamica.

Uw leven vervalt in entropie.

Wanorde en chaos.

Ongeluk in de liefde.

Amen.


Nee, 't is echt. Tweede wet van thermodynamica zegt dat een proces een richting uitgaat, namelijk die van entropiecreatie. Dat betekent dus als er iets fouts kan gaan, dat het ook zal fout gaan.

NeoCracer

Legacy Member
gisteren op school...Bij een leerkracht.
Computers wouden niet aanmelden, sleutels vergeten, geen krijt,enz.

Zeta Reticula

Legacy Member
2e^NeoCracer zei:
gisteren op school...Bij een leerkracht.
Computers wouden niet aanmelden, sleutels vergeten, geen krijt,enz.
Was het een vrouw? ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan