Archief - Welke krant lees je?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke krant verkies je?


  • Totaal aantal stemmers
    355
  • Opiniepeiling gesloten.

Emu

Legacy Member
Metro soms... optie die dus blijkbaar is vergeten.

Ook de optie ik lees geen kranten is vergeten.

russian

Legacy Member
Ik lees elke dag De Morgen (thuis HLN en De Morgen, en dan is de keuze snel gemaakt). Ik wil echter De Tijd en de Standaard.

kakature

Legacy Member
De Morgen, abonnement ook. Vind ik de beste, misschien wat gekleurd maar dat vind ik helemaal niet erg.
Ook de portie cultuur en recensies enal vind ik best te pruimen.
De Morgen op zaterdag is btw een droom :love:

Heb een tijdje een gratis abo van De Standaard gehad maar kvond dat nogal saai, ook omdat de layout van de krant enorm saai is, zo'n bruin/grijs papier, bah.

De Morgen daarentegen, heeft een nieuwe soort inkt ofzo, alles mooi gekleurd. Een heuse revolutie (daarom dat ze ook voor de 2e keer de prijs van de beste layout ofzo hebben gewonnen, over de hele wereld).

/edit

Oja, De Morgen online is echt een hel, niet te doen hoe ze dat hebben verneukt. Tis precies HLN.be :s

chosen1

Legacy Member
het laatste nieuws da noem ik zelfs geen krant! eerder een roddelblad! nog efkes en het is een tweede 'Bild' van in Duitsland!

whoopie

Legacy Member
als ik zelf een krant koop (maar das uitzonderlijk) is het de standaard :)


maar meestal lees ik gewoon de metro

EverlastingHate

Legacy Member
Geen, ik zie mij echt niet elke dag stil een gazet zitten te lezen.

Ik kijk wel naar het nieuws :p, daar komen de hoofdpunten toch in voor.

Thuis hebben we wel hln.

Typhon`

Legacy Member
liefst De Morgen, dan de Standaard en dan het nieuwsblad.
Hier thuis een abonnement op het nieuwsblad (alé voor't weekend toch) en ik vind dat iets te kleuterachtig opgesteld + te veel sport (sport interesseert me niet).
En vermits ik het nieuwsblad dus al niet zo nen vette vind, komt HLN hier zekers niet binnen, dat noem ik de joepie van de kranten :p.
K'zou wel nog eens een serieuze vergelijking moeten maken tussen de standaard en de morgen (ik pik die laatste momenteel altijd op't school :p).

Quilombo

Legacy Member
de standaard is imo totaal niet objectief, stelletje vld-bashers, dat zijn het :(. ja serieus, ik vind DS echt ongelooflijk subjectief :s én te droog.

gva: veel taalfouten, redelijk sensatie en binnenlands gericht.

hln: nog meer taalfouten, ook redelijk hard sensatie.

demorgen: lijkt mij wel een goeie, die paar keer dat ik ze gelezen heb, maar ik ga ze zelf niet kopen zolang ik geen loon heb.


ik stoor mij vooral aan de taalfouten in kranten :angry:, hoe worden zo'n mensen journalist?!?

Dirkxke

Legacy Member
hier thuis hebben we geen krant, op het werk las ik altijd hbvl en laatste nieuws.

belang van Limburg lees ik het liefste van die 2

zipke

Legacy Member
Als ontspanning HLN. Das gewoon leuk wat daar in staat, ge weet altijd wel wa er gebeurd is ook al iets nie helemaal non-fictie. En meestal wordt daar op een zo subjectieve manier in geschreven dat het gewoon grappig lezen wordt :)
De grote afbeeldingen enzo zijn natuurlijk ook altijd leuk :p

En voor school de Tijd.

Een wereld van uitersten dus :)

pieterm

Legacy Member
Quilombo zei:
...

ik stoor mij vooral aan de taalfouten in kranten :angry:, hoe worden zo'n mensen journalist?!?

Goh, ik stoor mij er ook aan hoor, maar ik denk dat die mensen toch wel tegen een enorm tempo moeten werken. Als je bijvoorbeeld ziet dat er een voetbalmatch vrijdagavond eindigt om 22.15u en je de volgende morgen al een uitgebreid verslag kan lezen, dan is het logisch dat er hier en daar een schrijffoutje opduikt.

Om te reageren op het onderwerp: Ik lees Het Nieuwsblad.

themummy123

Legacy Member
De Standaard, maar ik zou eigenlijk ook wel een abo willen van De Tijd.

De rest is brol...zeker HLN en zo

Genious

Legacy Member
Trouwe aanhanger van de Standaard (ik lees ze online op kot), de enige echte kwaliteitskrant naast de Tijd imo.
Niet dat ze altijd zich objectief houden, maar ze slagen er toch heel goed in en de duiding is altijd dik ok.

Ik zou enkel wel eens een klapke willen doen met Steven Stroeykens (hoe ge het ook schrijft), 2 belangrijke grafiekvormen door elkander halen en als ge dan een mailke stuurt, krijgt ge in beleefde vorm een antwoord à la: "jaja, #care, em zal het wel beter weten dan gij zeker"
En die van de E-column met zijn belachelijke generalisaties over linux...

Maar voor de rest uitstekende krant. :)


De Morgen ook al een paar keer gelezen, te gekleurd imo.
En de Metro (aangezien dat hier beneden aan den home ligt) neem ik soms mee voor de sudoku (begin NIET aan het kruiswoordraadsel, ge zou het brandend door hun strot willen rammen, de gemiddelde schoolkrant doet het beter), de nieuwswaarde is echt 0, een totaal ongepaste, veel te informele schrijfstijl, het lijkt soms wel msn-talk, maar dan zonder dialect te willen gebruiken.

Killer Queen

Legacy Member
Abonnement van ons grootouders overgenomen: HLN
Zo een nieuwe gewoonte aangekweekt
beter dan niks want televisie kijk ik amper
da'k toch een beetje actualiteit meekrijg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan