Archief - Welke ADSL provider?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FLT

Legacy Member
Kill0rBee zei:
Die met hoogste snelheid he. Edpnet dus I guess.
Ik hoop dat dit sarcastisch was...

lithh zei:
fulladsl zit op scarlet netwerk, dus kweetniet...

Dat je het niet weet is duidelijk te zien

russian zei:
Ik ben van Belgacom naar FullADSL overgeschakeld.

M'n pings zijn meer dan gehalveerd: van 40 naar 9- 15-18 bij Counter-Strike. En dat komt omdat de upload bijna verdrievoudigd is! Download 6 ook hoger. En 30 gb limiet. Belgacom zijn dan toch wel afzetters.

Wat een ZEVER. BGC heeft méér dan genoeg upload (256Kb) om deftig te kunnen gamen. Het enigste waar het aan kan liggen is dat Scarlet een betere connectie heeft naar de locatie waar de server staat.

Japser

Legacy Member
mega_stihl zei:
bedankt voor de info. Dommel zal het dus waarchijnlijk worden. Limiet maakt mij eerlijk gezegt zo goed als nix uit. Met 10GB heb ik genoeg. nu bijvoorbeeld hebben we 20GB maar met een snelheid van 80kb/s is dat moeilijk te halen :p

dan zou ik voor edpnet gaan
als limiet u ni veel zegt da is sneller en ik heb het uitgeteld als ge voor minstens +- 40 gig download voor een maand is het goedkoper bij dommel. Anders is edpnet goedkoper

tijgerke

Legacy Member
M-BE zei:
Ik ga u niks aanraden, alleen maar uit eigen ervaring geef ik u de raad zo ver mogelijk uit de buurt van Tele2 Versatel te blijven!
zeg er mss ineens bij waarom... :)
ik zit nu een half jaar bij tele2 en ik heb hier geen problemen... nog net optijd ingeschreven dus 'k heb geen limiet, en snelheid... 421kb/s max, meestal 300-400.. dus ik heb niet echt klachten tot nu toe.

('k heb de all in formule maar telefoon via belgacom gehouden... die modem van tele2 trok op niks)

nuja.. geen limiet... 'k heb eigenlijk maar 10gb/maand, daarna kan ik voor +-5€, 5gb bijkopen.. en als ik daarover ga is het onbeperkt breedband :D
vorige maand (17/02-16/03) volgens de meter 50gb download, 3gb upload.. maar dumeter zegt iets anders :)
(ik heb maanden met 120gb download, 5gb upload waar tele2 van zegt dat het maar 30-40gb is)

*edit*
deze avond had ik dan toch prijs... van +-18u tot 20u45 zonder internet gezeten..
en dat net in de saaiste periode van de dag :cry:

mega_stihl

Legacy Member
Tsjerno zei:
Misschien wel 1 klacht over Dommel is dat de helpdesk wat traag is. Ze moeten dringend wat extra volk daarin investeren.

Ohja er is een nieuwe internetprovider in het land. www.clearwire.be
Helaas veel te duur voor wat het is.

wat traag? ik moet per vraag 48 uur wachten op antwoord


btw: net gehoord dat er een sub-centrale ligt op 1km van mijn nieuwe woonplaats, als ik dommel langs daar kan laten passeren marcheer ik op volle snelheid, heb dommel gemailed om dat te vragen

musicfania

Legacy Member
Ik zou voor Dommel gaan, ik heb zelf dommel en op dit moment zelfs nog telenet. En Telenet is gewoon heel goed van snelheid maar ze zijn eigenlijk wel heel duur. Dommel is niet zo duur en ze doen nog altijd dingen om hun netwerk te verbeteren. Zo is er pas ook een soort nachtsurfen gekomen enzo, dus ben heel blij met Dommel. Dommel heeft een snelheid van 4mbps, ik haal bij dommel 450KB/sec (ongeveer een 3600kbps) en heb recht op 4mbps. Als ik nu EDPnet had genomen had ik waarschijnlijk ook nog altijd 3600kbps of lager en zou dan recht hebben op 6mbps. Bij ADSL moet je dus echt goed kijken hoever je van de centrale ligt. Bij mij is dat 2KM wat heel goed is. Ga je over de 4KM dan gaat je internet toch al stukken trager gaan.

Equino

Legacy Member
FullADSL vind ik toch niet zooo heel slecht.

De specificaties van het abonnement voor 29,50 in de maand:

* Maximale downloadsnelheid: 6 Mbps
* Maximale uploadsnelheid: 640 kbps
* Maximaal datavolume per maand: 30 GB
* Persoonlijke webruimte: 100 MB
* Email: standaard : 3 emailadressen met 5 aliassen (50 MB / mailbox)

+ goedkoop
+ snel
+ datalimiet is hoog en ik heb zelfs geen door een onververklaarbare reden

- om de zoveel maand/weken valt hun DNS server eens uit, dit kan soms wel 12 uur duren voor alleer hij weer up is. Maar gebeurt niet zoo heel vaak.

Het jammere is dat ik ietske te ver van de centrale centrale woon en dus maar op 3,3mbps kan blijven. Maarja downloaden aan 333kb/sec is zo heel traag nu ook weer niet :)

Hitiepoeh

Legacy Member
Edpnet all the way ;p (vroeger Easynet klant)

Ik zit op iets meer dan 5km vd centrale en heb toch een 3.3mbit profiel gekregen.. echt tevreden van edpnet, zowel qua snelheid als stabiliteit

Bontus

Legacy Member
Ik heb Fulladsl:
- 29.5 euro per maand
- 20 GB trafiek
- 100 MB webspace
- Even snel dan de andere ADSL providers
- Wel enkel voor studenten denk ik


edit: nu lees ik hier iets van 30gb per maand? wist ik zelf niet.
maar er gebeurt dus werkelijk niets als je erover gaat, geen smalband, geen extra kosten.
dus 40gb of meer per maand is mogelijk voor minder dan 30 euro per maand.
Fulladsl all the way.

DogFacedGod

Legacy Member
mega_stihl zei:
wat traag? ik moet per vraag 48 uur wachten op antwoord


btw: net gehoord dat er een sub-centrale ligt op 1km van mijn nieuwe woonplaats, als ik dommel langs daar kan laten passeren marcheer ik op volle snelheid, heb dommel gemailed om dat te vragen

Wat je na 24 uur krijgt is een "ticket" met het bericht dat ze je binnen de 5 dagen helpen wat dan nog niet eens gelukt is. (probleem sleepte 2 weken aan)
Natuurlijk klotig als je al voor de eerste maand hebt betaald.

Zilla

Legacy Member
man man man what a bad day for internet, vandaag brief in de bus dat telenet chello overneemt, crap daar gaat de geen limiet op downloadhoeveelheid

ok ik betaal wel redelijk veel voor chello extreme, maar ik heb geen limiet (maanden met 300 GB aan downloaden zijn nooit probleem geweest), heb nog nooit in meer dan 8 jaar bij chello te zijn ook maar 1 internet probleem gehad
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan