Archief - Welke ADSL provider?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sheib

Legacy Member
Ik ken iemand die dommel heeft en is wel echt goed, snelle verbinding, nog geen problemen gehad etc...

KO

Legacy Member
mega_stihl zei:
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn (€30 - 20GB)
http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home (€33 - 50GB)

ben nog aan het twijfelen tussen die 2

Laat eens testen hoe ver je van de centrale zit.
Ikzelf zit op 3.6 km, en kan dus maximum een 3.3mbit profiel halen, vandaar dat ik voor Dommel (4Mbps) heb gekozen. De 6Mbps van Edpnet zou ik toch niet kunnen benutten.

Ik kwam van Telenet btw. Van 1mb/s -> 426 kb/s is wel ff wennen.

mega_stihl

Legacy Member
=[KO]=;8392186 zei:
Laat eens testen hoe ver je van de centrale zit.
Ikzelf zit op 3.6 km, en kan dus maximum een 3.3mbit profiel halen, vandaar dat ik voor Dommel (4Mbps) heb gekozen. De 6Mbps van Edpnet zou ik toch niet kunnen benutten.

Ik kwam van Telenet btw. Van 1mb/s -> 426 kb/s is wel ff wennen.

en hoe weet ik waar er ergens een centrale is?

KO

Legacy Member
mega_stihl zei:
en hoe weet ik waar er ergens een centrale is?

Stuur eens een mailtje/bel naar Belgacom/Dommel/EDPnet met je telefoonnr en adres.
Elk van die 3 kan op je vraag antwoorden.

mega_stihl

Legacy Member
=[KO]=;8392380 zei:
Stuur eens een mailtje/bel naar Belgacom/Dommel/EDPnet met je telefoonnr en adres.
Elk van die 3 kan op je vraag antwoorden.

Dommel = afstand van 5km
EDPnet --> enkel nog afstandcheck bij installatie ...

5km, isdat te doen om 400kbps te halen ?

Kill0rBee

Legacy Member
'llo,

'k Zit met een probleem. Ik zou graag overschakelen naar Dommel, maar m'n ouders zien dit niet zitten omdat ze dus nog nooit van Dommel hebben gehoord. Aangezien ik elke maand zeker over de 10gb limiet zit (en dus volumepacks bijkoop) word het altijd duur op de factuur. Mijn ouders willen nu wel overschakelen naar Belgacom ADSL Plus (50euro/maand, 30gb limiet, 4 pc's). Maar naar Dommel, oh neen. (netconnect: 32euro/maand, 50gb downloadlimiet, unlimited upload, 4 pc's) Daarom zou ik hier enig commentaar willen over Dommel, misschien een paar nederlandstalige links naar sites die Dommel bespreken (wel gekende sites) en de voor- en nadelen van Dommel. Ook misschien hoe jullie je ouders zouden overhalen om de overschakeling te maken. Want mijn ouders denken het volgende: Dommel, nooit van gehoord. Dus komt er niet in. Tot zover m'n vragenlijstje. Alvast bedankt !
(ps: zeg misschien ook eens de na- en voordelen van Belgacom ADSL Plus om het verschil op te maken)

Groeten,
Kill0rBee

Razzia

Legacy Member
ik heb euphony, normale adsl snelheden en redelijk goedkoop

25 euro voor 15 gb in de maand (samengevoegde meter), heb datalimiet bijgekocht (zeer goedkoop)

ben er tevreden over, heb geen drang om over te stappen :)

DogFacedGod

Legacy Member
Misschien wel 1 klacht over Dommel is dat de helpdesk wat traag is. Ze moeten dringend wat extra volk daarin investeren.

Ohja er is een nieuwe internetprovider in het land. www.clearwire.be
Helaas veel te duur voor wat het is.

Robinvv

Legacy Member
mega_stihl zei:
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn (€30 - 20GB)
http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home (€33 - 50GB)

ben nog aan het twijfelen tussen die 2

Als ik nog pak dichter bij de centrale zou wonen, dan zou ik meer snelheidswinst gehad hebben, en dus zou EDPNet goed zijn.

Als ik het nu zou kiezen, heb ik er niet véél voordeel bij dus. En buiten snelheid heeft Dommel pak méér voordelen!

Nu alleen EDPnet heeft hogere snelheid. en de rest heeft Dommel..

tonio

Legacy Member
maar als je vooral veel online games speelt, wat is dan best? Dommel of EDPnet? Wat is precies belangrijk bij gamen en verbinding?

Kill0rBee

Legacy Member
tonio zei:
maar als je vooral veel online games speelt, wat is dan best? Dommel of EDPnet? Wat is precies belangrijk bij gamen en verbinding?

Die met hoogste snelheid he. Edpnet dus I guess.

eniac

Legacy Member
Kill0rBee zei:
Die met hoogste snelheid he. Edpnet dus I guess.

Ping en packet loss lijken me toch ietwat belangrijker voor gaming dan "de hoogste snelheid". 4Mbit/s lijkt me echt wel voldoende voor online gaming.


Want mijn ouders denken het volgende: Dommel, nooit van gehoord. Dus komt er niet in.

Je kan misschien zeggen dat Dommel het Belgacom-netwerk gebruikt en snelheid/stabiliteit dus gewoon hetzelfde gaan zijn?

russian

Legacy Member
Ik ben van Belgacom naar FullADSL overgeschakeld.

M'n pings zijn meer dan gehalveerd: van 40 naar 9- 15-18 bij Counter-Strike. En dat komt omdat de upload bijna verdrievoudigd is! Download 6 ook hoger. En 30 gb limiet. Belgacom zijn dan toch wel afzetters.

Kill0rBee

Legacy Member
russian zei:
Ik ben van Belgacom naar FullADSL overgeschakeld.

M'n pings zijn meer dan gehalveerd: van 40 naar 9- 15-18 bij Counter-Strike. En dat komt omdat de upload bijna verdrievoudigd is! Download 6 ook hoger. En 30 gb limiet. Belgacom zijn dan toch wel afzetters.

Niet alleen Belgacom, ook Telenet met hun monopoly op Kabel internet.

the_vee

Legacy Member
ik ben tevreden klant bij EDPNET

khaal 5.5mbit max down

en had vorige maand 45gig down en 5gig up :D

fordjah

Legacy Member
Kwa betrouwbaarheid ben ik wel tevreden over Scarlet ADSL. Maar de download is wel nie zo rap of dommel natuurlijk :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan