Archief - Warmte...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hmgrwngd

Legacy Member
Osi` zei:
Ze kunnen hier beter zo'n Siesta opzetten, zoals ze dat in spanje doen.

uncanny, daar dacht ik vanochtend ook aan.

Maar toch slaap ik niet hoor. Anders ist vannacht alweer 5 uur woelen in m'n bed.

(vannacht was het weer een uur of 3 van dat. :/ )

Matja

Legacy Member
Michaël_D zei:
*edit* ik ben pas 16 geworden en zallik zeker geen vakantiejob vinden omwille van mijn lage leefttijd :tongue:

Kheb mijn eerste vakantiejob op mijn 15de gedaan...

Hannibal

Legacy Member
In't zwart? Ik begon ook te vakantie jobben op 14 ze.
Heb nu vast werk en begin de 16de augustus.

Feignasse

Legacy Member
NiXiE zei:
op finacieën, aan de staat mogen ze als het buiten meer dan 25°C is om 15u al weg, das ni eerlijk :'(

Dit jaar geldt er een andere regeling dacht ik ...

Mr.Anderson

Legacy Member
Parnakra zei:
Ooit al eens gebeten geweest van zo'n ding?

Dan zou je wel anders piepen.

Wilt ge nu es duidelijk zeggen waartoe een libelle juist in staat is?
Kheb al veel verschillende dingen gehoord dat ze niet schadelijk zijn, niet bijten, niet kunnen steken, ze dodelijke steken kunnen geven, ...

Wat doen ze nu juist? :confused:

GroovyBeatsss

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Wilt ge nu es duidelijk zeggen waartoe een libelle juist in staat is?
Kheb al veel verschillende dingen gehoord dat ze niet schadelijk zijn, niet bijten, niet kunnen steken, ze dodelijke steken kunnen geven, ...

Wat doen ze nu juist? :confused:
Die bijten wel, maar enkel als ze zich serieus bedreigd voelen!
Een beet van een libelle kan normaal geen kwaad, behalve als het gaat ontsteken!

Heb ik ooit eens ergens gelezen maar vraag me nimeer waar...

MVG

m4nTiS

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Wilt ge nu es duidelijk zeggen waartoe een libelle juist in staat is?
Kheb al veel verschillende dingen gehoord dat ze niet schadelijk zijn, niet bijten, niet kunnen steken, ze dodelijke steken kunnen geven, ...

Wat doen ze nu juist? :confused:




http://www.libellen.org/


Meest gestelde vragen

* Kunnen libellen steken?
* Neen. Libellen hebben geen angel. Libellen hebben wel kaken waarmee ze hun prooi (insecten) verorberen. Steken of bijten Libellen mensen? Neen. Libellen kunnen soms hun kaken gebruiken als je ze vangt met een net. Daarbij kunnen ze soms zichzelf de vleugels afbijten. Een goede reden om Libellen niet te vangen maar gewoon vrij te laten vliegen.
* Zuigen ze bloed of injecteren ze gif in het lichaam van mensen?
Libellen zuigen geen bloed. Libellen hebben kaken waarmee ze een prooi (insecten) kunnen vermalen om het daarna te kunnen verteren. Libellen zijn niet giftig en kunnen geen bloed zuigen of gif injecteren


Urban ledgend dus :p

Bolteh

Legacy Member
Oh, dan zou ik toch die libel eens moeten aanspreken die me 5 jaar geleden gebeten had omdat ik er naar sloeg toen ze rond m'n kop zat te hangen..

Die had duidelijk haar handleiding niet gelezen..

GroovyBeatsss

Legacy Member
Bolteh zei:
Oh, dan zou ik toch die libel eens moeten aanspreken die me 5 jaar geleden gebeten had omdat ik er naar sloeg toen ze rond m'n kop zat te hangen..

Die had duidelijk haar handleiding niet gelezen..
:lol:

on topic: bijten alleen als ze bedreigd zijn!

m4nTiS

Legacy Member
@ Bolteh
gewoon minder alcohol drinke kan ook helpe zenne....



j/k :p


Ik heb ook altijd te horen gekregen dat die beesten konden bijten of steken...maar ben nu ff op t net aan het zien en kvin er nik svan dat ze dat kunnen...enkel t tegendeel

DBK

Legacy Member
damn, zo'n mooi weer maakt mij echt gelukkig :) jammer da de dagen zo kort zijn, zoveel dingen om te doen :)
is wel kut da ik nu werk, wss na de 1e week van augustus als ik gedaan heb me werken dan zal het slecht weer zijn ofzo, kzie het zo al gebeuren

Mr.Anderson

Legacy Member
Bedankt voor de info omtrent de libelle :)
Door al die verschillende meningen en vaststellingen rondom deze beestjes blijft het toch een groot raadsel ^^

demon326

Legacy Member
pfft... hier in hasselt is het in de zon 40 graden:crazy::eek: den deze gaat toch nie buiten met zo een temperatuur

edit: wel in de zon he :P

Mr.Anderson

Legacy Member
GregoryG zei:
hier in brasschaat wordt het straks ws 40° in de schaduw...

Hier schiet ge in brand in de schaduw :eek:

j/k hier ist ook iets van da = nie te doen, zeker nie in belgië

Gavin

Legacy Member
40 in brasschaat om 11u 's ochtends..

dan zou het een nieuw record zijn -_-



hier (genk) is het alleszins nog goed te doen, ik heb derjust ff buitengezete in de short en nog geen probleem
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan