Archief - Virus verovert wereld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Doe ik ook :]

ahwel chapeau:niceone:

EverlastingHate zei:
tja ja, dezelfde redenen waarom men per sé zo reclamekes maakt zoals "hebt u ook het aids stigma". Als ge dat tenminste al eens op de één (vrt) gezien hebt. Er zal zeker wel een reden zijn.

Niet gezien, eigenlijk is het al eeuwen geleden dat ik nog eens naar tv heb gezien buiten dan naar BBC/CNN/France24/Al-Jazeera/euronews (hmm, ik kom tot de conclusie dat ik een nieuwsfanaat ben)
Ach ja, idd het is een stigma en het is iets dat diep in de mensen zit en het is moeilijk te verklaren. Maar dat neemt niet weg dat ik het heel spijtig vind dat we levend in een periode waar we weten van HIV dat het op zo'n manier niet overdraagbaar is er toch zoveel mensen er zoveel last mee hebben.
De mens is en lijft het meest moeilijk bestudeerbaar en begrijpbaar wezen dat er is.

ElBramo

Legacy Member
EverlastingHate zei:
mensen zij nu eenmaal zo, sjezus, moete toch geen reden voor geven.

Moest ge dichterbij wonen, zou ik het wel eens met u op straat willen uitproberen :D:D.
Kzou dat ook eens willen uitproberen :) Eens zien wat dat geeft. Mr kdenk dat daar wel redelijk wa commentaar op zou komen. Want HIV is een ernstige aandoening en daar valt tbh niet mee te spotten.

Timmos

Legacy Member
Ali_ zei:
Das mss geen slecht idee om da uit te proberen.
Trouwens "mensen zijn gewoon zo" is echt wel het meest arme argument.
Het is zelfs geen argument. Ik wil gewoon weten waar je schrik van hebt als je weet dat HIV niet overgedragen kan worden door een omarming.
Hij zegt het je toch al 500 keren? Mensen zijn gewoon zo... En dan nog vraagt ge achter een reden? Wel ik weet ook niet waarom mensen zo zijn, maar ze zijn zo wtf jong

Ali_

Legacy Member
Timmos zei:
Hij zegt het je toch al 500 keren? Mensen zijn gewoon zo... En dan nog vraagt ge achter een reden? Wel ik weet ook niet waarom mensen zo zijn, maar ze zijn zo wtf jong

Zoals ik al zei: "mensen zijn gewoon zo" is geen f***ing reden.

nTFs

Legacy Member
Ali_ zei:
Zoals ik al zei: "mensen zijn gewoon zo" is geen f***ing reden.

Kan idd geen reden zijn maar er niks dat je hieraan kan veranderen.
Mensen hebben nu eenmaal vooroordelen. Leer ermee leven.

Ali_

Legacy Member
nTFs zei:
Kan idd geen reden zijn maar er niks dat je hieraan kan veranderen.
Mensen hebben nu eenmaal vooroordelen. Leer ermee leven.

Als er iets is waar ik nooit mee zal kunnen leven dan zijn het vooroordelen.
En als je al begint met 'mensen hebben nu eenmaal vooroordelen,..' dan zal het ook niet veranderen.
Vooroordelen zijn positieve zaken dus het zou geen kwaad kunnen mochten we eraan werken deze belachelijke (no offense) vooroordelen (en niet enkel t.o.v. HIV) weg te werken uit de samenleving.

Najade

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Zels al is men geïnformeerd, geen kat waagt zich eraan.
Hmm daar ben ik het niet mee eens.
Mensen mogen dan wel xenofoob zijn tov dingen die ze niet kennen, maar als ze begrijpen hoe aids in elkaar zit gaan ze die terughoudendheid tov een knuffel met iemand met HIV ook wel overwinnen hoor.
Zo zou ik zelf ook niet zomaar wildvreemden gaan knuffelen op straat, maar als je de campagne kent en snapt, zal dat al een pak vlotter gaan.

MarG

Legacy Member
Je geeft zelf het antwoord op de vraag waarom mensen wellicht terughoudend zouden zijn wanneer het aankomt om mensen met HIV te omhelzen:

Ali_ zei:
De mens is en lijft het meest moeilijk bestudeerbaar en begrijpbaar wezen dat er is.

Indien deze verklaring niet volstaat voor u, zou ik eens een paar sociologische en psychologische studies lezen.
Btw: Als je echt zo'n moraalridder bent zoals je je voordoet op dit forum - wat volstrekt onmogelijk is - dan raad ik je aan toch wat meer down to earth te denken.

Ali_

Legacy Member
MarG zei:
Je geeft zelf het antwoord op de vraag waarom mensen wellicht terughoudend zouden zijn wanneer het aankomt om mensen met HIV te omhelzen:



Indien deze verklaring niet volstaat voor u, zou ik eens een paar sociologische en psychologische studies lezen.
Btw: Als je echt zo'n moraalridder bent zoals je je voordoet op dit forum - wat volstrekt onmogelijk is - dan raad ik je aan toch wat meer down to earth te denken.

Ter uwer info, ik studeer Pol'n'Soc dus ik weet wel iets van Sociologie en Psychhologie. Het gaat er om dat da geen geldige reden is.
Wat heeft da nu met down to earth zijn te maken?
Ik ben geen moraalridder en heb dat ook nooit beweerd. Het enige wat ik zeg is dat dit (en vele andere) vooroordelen op niets gebaseerd zijn. Toch niets dat rationeel geldig is.
PS: Ik kan niet tegen dat helderziende gedoe. Sinds waneer ken jij mij om wel of niet te weten hoe ik ben.
Waarom zou ik hier als enige bewerend dat er niks verkeerd is aan een hug met iemand die HIV heeft als ik er anders over zou denken.

Karre

Legacy Member
Wouw, ik ben niet van de allerliefste personen maar dat pakte mij toch wat :). Dat er zulke mensen nog bestaan en bereid zijn om anderen toch een sprankeltje liefde/ hoop te geven. Het brengt toch ook verdraagzaamheid boven in de mens waarbij het nu toch echt af en toe triestig gesteld is. Elkaar gewoon verwijten zonder één of andere reden.. Het is gewoon allemaal triestig :(.

(had het over dat filmpje in de eerste post e :))

JeanPerrier

Legacy Member
Careless zei:
dat pakte mij toch wat :)
²
, ikzou hem ook ne knuffel geven ze. zolang dat nie van die zwervers zijn ofzo die naar allerlei dingen stinken

Godlessarto

Legacy Member
Ik zou die ok ne knuffel geve ze. Als ie der wa fatsoenlijk uitzag e. Wie dat niet zou doen is mer zielig ze. Of ge hebt een ziekte of ge hebt geen tijd.

Parnakra

Legacy Member
JeanPerrier zei:
²
, ikzou hem ook ne knuffel geven ze. zolang dat nie van die zwervers zijn ofzo die naar allerlei dingen stinken
=')

Ik geef ook aan goede doelen, zolang er niets van m'n bankrekening gaat!

JeanPerrier

Legacy Member
Parnakra zei:
=')

Ik geef ook aan goede doelen, zolang er niets van m'n bankrekening gaat!


ik geef nooit aan goede doelen. 1 van de redenen is da mensen u vies bekijken als ge nie geeft, dus geef ik nie waja
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan