boogje zei:
Beste TNG'ers,
Sinds zondag ben ik 16 jaar en zoals velen reeds kunnen raden zou ik graag een scooter hebben om mee rond te rijden.( bv. elke dag naar school iig.) Mijn ma ziet dat helemaal niet zitten, hoewel ik zeer voorzichtig ben met alles . Echter, ik ben een persoon die extreem verstrooid is en heel veel dingen vergeet. Ook nu al in het verkeer is dat zo. Bijvoorbeeld : ik kom aan een licht, en ook al is het groen, stop ik ( tot de ergernis van de chauffeurs die maar teken doen dat ik door mag

) en pas ff later dringt het tot me door dat het wel eens groen licht voor mij zou kunnen zijn

. Elke vakantie zorg ik er wel voor dat ik de kamersleutel vergeet in het hotel/appartement zodat we een nieuwe moeten gaan halen, of zout op de pannenkoeken strooien terwijl er in het groot op de pot " ZOUT" staat is ook zoiets. Ik kan nog blijven doorgaan, maar to the point : wat kan ik daar nu aan doen? Meer slapen? Ja, later opstaan kan ik niet voor school, en vroeger gaan slapen lukt mij toch nooit. Het probleem is ook dat ik constant in men hoofd iets aant denken ben. Niet perse een probleem, maar gewoon wat filosoferen in men eigen gebeurd maar al te vaak

.
Ik kon daar vroeger wel altijd mee leven, omdat ze dan niks van u verwachten, het school peanuts was en telkens als ik dan iets verkeerd doe ( allé, niet express verkeerd doe

) ze zeggen : " This toch nen verstrooide professor eh ^^", maar nu moet het toch eens gedaan zijn. Binnen een paar jaar dulden mensen niet meer dat je verstrooid bent of constant dingen vergeet. Dan moet je gefocust zijn op wat je doet en het juist doen ( en maar goed ook), dus nu is misschien het goede moment om daar iets aan te doen door bepaalde trucjes.
Enig idee?
ook met hetzelfde probleem
alleen nog erger
nuja .. ik heb vanaf mijn 8ste, tot aan mijn 18de,
onder doktervoorschrift (!) relatine geslikt
en ze hebben da in de jaren opgedrijft
het hielp wel, vooral in de lessen
maar je kwam er ook passief en heel neerslachtig van
de neveneffecten aan dit medecijn, zijn ook geen lachertje ::
bloedverdunning, aders verdunnig, hartkloppingen (had ik zwaar last van ..geen pretje

ad: ), braakneigingen, uitslag, sterk verminderde eetlust, ...
enzovoort.
vooral dat passief worden was een probleem, omdat ik Basketbal deed, en de trainer zag het heel goed wnnr ik speelde onder de invloed van relatine, daarom mocht ik geen relatine meer slikken voor matchen enzo, omdat ik dan veel aggressiefer stond op het veld, ipv van passief achter de bal te lopen
nuja .. rond mijn 5de middelbaar was ik het meer dan beu, om altijd die pillen te slikken
en ik zo de indruk had, dat ik alleen maar goede punten haalde als ik die pillen slikte ..
ben er dan mee gekapt
mijn punten waren verre van goed.. maar ik had tenminste die neveneffecten nie meer
die pillen maakte u dus nie slimmer, maar zorgden er gewoon voor dat ik me beter kon concentreren, tijdens de lessen enzo
nu neem ik die pillen dus nie meer
en tis te merken

kan nie stil zitten in de lessen (int hoger), direct afgeleid, soms goesting om te brullen.. zot doen allom
maar ik heb geen last meer van, verminderde eetlust, geen last meer van die pijnlijke hartkloppingen, geen last meer van passief gedrag
njah... had relatine dus moeten slikken om mijn concentratieproblemen te verminderen, en passiever te worden (heb adhd , vandaar

)
edit:
der is trouwens een nieuwe methode 'uitgevonden' waarmee ze hopelijk de relatine kunnen veranderne
alleen ben je hier al te oud voor
maar voor kinder onder de 12 die aan verstrooiheid leiden, hebben ze nu zo'n ''game" ontwikkeld, waar je allerlei hindernissen moet nemen met je peetje ingame.
nu ipv van met een toetsenbord ofzo, zetten ze een hele hoop sensoren op je kop, en moet jij je concentreren, en hoe meer je concentreet, hoe rapper je ventje de hindernissen zal nemen
raar uitgelegd, maar heb het al gezien..
als je dat op jonge leeftijd doet, ga je ze leren concentreren
en na een tijdje is het ook een parmanente oplossing, en is die concentratie verstooiheid van de baan verdwenen
tzit wel nog in een 'beta' fase