Archief - verstrooidheid: de oplossing?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MyDyingBride

Legacy Member
Feänor zei:
Een clichévoorbeeld van mezelf:

Ik: Ey, waar ligt mijn pet?
Ander: Staat op uw hoofd

...
Heb ek ook al gehad.

Kheb al ne keer ne hele tijd achter de afstandsbediening zitten zoeken, terwijl ik hem in me handen had :crazy:

^MystiQ

Legacy Member
Kheb toch eens een vraag aan al die verstrooide mensen. Hoe slaapt ge gemiddeld ? :)

hybrid

Legacy Member
Sephiroth zei:
ik ben meestal vergeetachtig als ik voor de pc zit
ik denk dan bv aan een ding die ik moet doen (bv iets opzoeken op google), ik denk daaraan, switch even naar msn om tegen iemand te chatten, en dan ben ik het weer kwijt :p
das is zooooo lastig, maar meestal pijnig ik mijn hersenen en komt het terug dan :p

same en als ik iet ga halen of iets wil doen kom ik op die plaats en vergeet ik wa ik kwam doen. Ook als ge iets aant zoeke zijt en tligt vlak voor u neus. Wet van murphy :(

Kheb zelfs alsk bv aant wandelen ben da ik denk wa ben ik aant doen :p

ZoidBerg

Legacy Member
wakik regelmatig voor heb is iets willen gaan halen in de keuken bv, en als ge daar dan staat... Hmm, wa kwammek hier nu weeral doen :s

R|Jonas

Legacy Member
Ik heb de thread niet gelezen behalve de eerste postjes maar ik kan alvast 1 advies geven. Ga naar ne specialist (of naar de dokter die u dan doorverwijst). Niemand op dit forum gaat u meer kunnen helpen tenzij het ook een professional is. Tga u wel wa centjes kosten

dendaak

Legacy Member
Ik heb dat zoveel, mijn leekracht layout heeft zelfs als ze in de keuken een tas laat vallen dat ze in haar eige, "CTRL-Z" duwt. "HELP" :)

Ik heb dat ook altijd verstrooid zijn maar ja... Wat doe je eraan, het lastigste vind ik dit met examens.

EternalSilence

Legacy Member
boogje zei:
Beste TNG'ers,

Sinds zondag ben ik 16 jaar en zoals velen reeds kunnen raden zou ik graag een scooter hebben om mee rond te rijden.( bv. elke dag naar school iig.) Mijn ma ziet dat helemaal niet zitten, hoewel ik zeer voorzichtig ben met alles . Echter, ik ben een persoon die extreem verstrooid is en heel veel dingen vergeet. Ook nu al in het verkeer is dat zo. Bijvoorbeeld : ik kom aan een licht, en ook al is het groen, stop ik ( tot de ergernis van de chauffeurs die maar teken doen dat ik door mag:$ ) en pas ff later dringt het tot me door dat het wel eens groen licht voor mij zou kunnen zijn:lol: . Elke vakantie zorg ik er wel voor dat ik de kamersleutel vergeet in het hotel/appartement zodat we een nieuwe moeten gaan halen, of zout op de pannenkoeken strooien terwijl er in het groot op de pot " ZOUT" staat is ook zoiets. Ik kan nog blijven doorgaan, maar to the point : wat kan ik daar nu aan doen? Meer slapen? Ja, later opstaan kan ik niet voor school, en vroeger gaan slapen lukt mij toch nooit. Het probleem is ook dat ik constant in men hoofd iets aant denken ben. Niet perse een probleem, maar gewoon wat filosoferen in men eigen gebeurd maar al te vaak :unsure: .

Ik kon daar vroeger wel altijd mee leven, omdat ze dan niks van u verwachten, het school peanuts was en telkens als ik dan iets verkeerd doe ( allé, niet express verkeerd doe :p ) ze zeggen : " This toch nen verstrooide professor eh ^^", maar nu moet het toch eens gedaan zijn. Binnen een paar jaar dulden mensen niet meer dat je verstrooid bent of constant dingen vergeet. Dan moet je gefocust zijn op wat je doet en het juist doen ( en maar goed ook), dus nu is misschien het goede moment om daar iets aan te doen door bepaalde trucjes.

Enig idee?:)

ook met hetzelfde probleem
alleen nog erger :p

nuja .. ik heb vanaf mijn 8ste, tot aan mijn 18de, onder doktervoorschrift (!) relatine geslikt
en ze hebben da in de jaren opgedrijft
het hielp wel, vooral in de lessen
maar je kwam er ook passief en heel neerslachtig van
de neveneffecten aan dit medecijn, zijn ook geen lachertje ::
bloedverdunning, aders verdunnig, hartkloppingen (had ik zwaar last van ..geen pretje :sad: ), braakneigingen, uitslag, sterk verminderde eetlust, ...
enzovoort.
vooral dat passief worden was een probleem, omdat ik Basketbal deed, en de trainer zag het heel goed wnnr ik speelde onder de invloed van relatine, daarom mocht ik geen relatine meer slikken voor matchen enzo, omdat ik dan veel aggressiefer stond op het veld, ipv van passief achter de bal te lopen

nuja .. rond mijn 5de middelbaar was ik het meer dan beu, om altijd die pillen te slikken
en ik zo de indruk had, dat ik alleen maar goede punten haalde als ik die pillen slikte ..
ben er dan mee gekapt
mijn punten waren verre van goed.. maar ik had tenminste die neveneffecten nie meer

die pillen maakte u dus nie slimmer, maar zorgden er gewoon voor dat ik me beter kon concentreren, tijdens de lessen enzo

nu neem ik die pillen dus nie meer
en tis te merken :oink:
kan nie stil zitten in de lessen (int hoger), direct afgeleid, soms goesting om te brullen.. zot doen allom
maar ik heb geen last meer van, verminderde eetlust, geen last meer van die pijnlijke hartkloppingen, geen last meer van passief gedrag :woohoo:

njah... had relatine dus moeten slikken om mijn concentratieproblemen te verminderen, en passiever te worden (heb adhd , vandaar :x)

edit:
der is trouwens een nieuwe methode 'uitgevonden' waarmee ze hopelijk de relatine kunnen veranderne
alleen ben je hier al te oud voor
maar voor kinder onder de 12 die aan verstrooiheid leiden, hebben ze nu zo'n ''game" ontwikkeld, waar je allerlei hindernissen moet nemen met je peetje ingame.
nu ipv van met een toetsenbord ofzo, zetten ze een hele hoop sensoren op je kop, en moet jij je concentreren, en hoe meer je concentreet, hoe rapper je ventje de hindernissen zal nemen

raar uitgelegd, maar heb het al gezien..
als je dat op jonge leeftijd doet, ga je ze leren concentreren
en na een tijdje is het ook een parmanente oplossing, en is die concentratie verstooiheid van de baan verdwenen
tzit wel nog in een 'beta' fase

Inch

Legacy Member
Ach, ik heb dat al moeten slikken toen het nog geeneens écht een hype was. Da's ook al dik 15 jaar geleden. Gelukkig heb ik dat maar een jaar of twee geslikt en dan nog in beperkte mate.

Van rilatine heb ik ondertussen gezien dat mensen er echt onder kunnen kraken. Dus het middel is imho soms erger dan de ziekte.

Wat verstrooidheid betreft: zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Enkele trukjes die ik gebruik en geleerd heb, soms the hard way:

* Eerst proberen nadenken voor ik iets doe. (Wat zijn de gevolgen,...) Niet zomaar ender wat beginnen doen zonder te weten hoeveel werk ik ga hebben en of ik het ga kunnen beëindigen.
* Nadenken voor ik iets zeg zodat ik er niet zomaar dinges uitflap. Niet per se dingen willen zeggen om toch maar iets te zeggen. Zwijgen helpt ook.
* Als ik iets moét doen: niet laten liggen tot morgen of zo. Neen, maken dat het gedaan is.
* Papieren niet laten rondslingeren. Ik heb een paar vaste plaatsen waar ik belangrijke papieren en zo bewaar. Zodat ik zéker weet dat ik ze daar kan terugvinden.
* Altijd achteraf mijn werk controleren: als ik een tekst schrijf, zitten er taalfouten, verkeerde zinsconstructies in? Als ik op weg ga: zit alles in mijn tas? Etc.
* Zelf een agenda proberen bijhouden. Bij mij zit alles in mijn outlook agenda van het werk. Handig en zo vergeet ik tenminste niets.
* To do lijstjes aanleggen om zeker niets te vergeten.
* Vragen aan collega's, vrienden, familie of ik alles wel in orde heb bv. op het werk heb ik 's avonds vaak een korte babbel met mijn chef om te maken dat ik niets vergeten ben.

Het moeilijkste is vooral een goeie gewoonte van zo'n tips te maken. De meeste heb ik 'the hard way' geleerd. Zonder zou ik een absolute ramp zijn. Maar ze werken wel en ze hebben hun nut duidelijk bewezen. Het geeft voldoening om bv. op tijd een rekening te betalen omdat ik dan besef 'hey, ik ben het niet vergeten!'
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan